Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningstråden 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg ved ikke hvor tit du overværer træningerne, men hvis vi antager vi snakker om Tarik så kan jeg sagtens finde indlæg om træningen hvor det beskrives at Tarik er et niveau eller to undet TK .. i det helt konkrete tilfælde. Generelt kan og skal det selvf. være både sulten og niveauet der gør forskellen. Vildskaben er ikke nok .. ellers ville jeg også kunne gøre krav på en startplads på SL-holdet
    Altså Kløve er helt sikkert 1-2 niveauer over Tarik teknisk. Meget kan man sige om Kløve. Men han kan rigtig meget med en bold.
    Tarik har til gengæld mere fart og vildskab samt en lang bedre presspiller. Han imponerede mig meget i den halve time mod SIF ift hvad jeg havde forventet. Jeg tror faktisk han passer rigtig godt ind i den spillestil som OB gerne vil praktisere. Så lur mig om man ikke forlænger med ham i løbet af foråret. Hvis han ligger lidt mere på i overblik og taktisk tror jeg han snart begynder at få mange flere minutter

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg


    Her er der efter min mening et kæmpe, generelt problem for OB, som jeg tror har varet meget længe. Ikke nødvendigvis om Kløve, men som sagt generelt.

    En spiller er vurderet bedre end en anden, og derfor spiller den bedre spiller om søndagen. Lige meget hvordan han præsterer til træning.
    Og den alternative spiller(ofte en ung) kan brilliere til træning, gang på gang uden at få chancen, for 'han er jo ikke bedre end den etablerede'.
    Det er en sygdom i en klub.

    Den der er god til træning, og viser vildskab og vilje skal spille.
    Jeg ved ikke hvor tit du overværer træningerne, men hvis vi antager vi snakker om Tarik så kan jeg sagtens finde indlæg om træningen hvor det beskrives at Tarik er et niveau eller to undet TK .. i det helt konkrete tilfælde. Generelt kan og skal det selvf. være både sulten og niveauet der gør forskellen. Vildskaben er ikke nok .. ellers ville jeg også kunne gøre krav på en startplads på SL-holdet

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg er egentlig ikke uenig med dig i at flere dårlige præstationer i træk bør koste en startplads, men problemet er måske at alternativet til TK ikke er bedre end TK, og så har træneren et forholdsvis stort problem at løse når truppen er som en er. TK har alle tider, og med flere trænere været blandt de foretrukne så uanset om man er pro-TK, eller ej tror jeg at hans personlighed og arbejdsomhed har haft en positiv indvirkning på holdet.

    Her er der efter min mening et kæmpe, generelt problem for OB, som jeg tror har varet meget længe. Ikke nødvendigvis om Kløve, men som sagt generelt.

    En spiller er vurderet bedre end en anden, og derfor spiller den bedre spiller om søndagen. Lige meget hvordan han præsterer til træning.
    Og den alternative spiller(ofte en ung) kan brilliere til træning, gang på gang uden at få chancen, for 'han er jo ikke bedre end den etablerede'.
    Det er en sygdom i en klub.

    Den der er god til træning, og viser vildskab og vilje skal spille.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Han kan vel også sagtens bekymre sig om dem uden at han har en specifik kæledægge.
    Han kan bare ikke være bedste venner med 25 spillere der er i en trup og det er helt fint.

    Jeg vil bare ikke have at han f.eks. vælger TK frem for alt selv når TK ikke leverer.
    Så skal spillere bare af holdet som han også til sidst gjorde med BK.
    Jeg er egentlig ikke uenig med dig i at flere dårlige præstationer i træk bør koste en startplads, men problemet er måske at alternativet til TK ikke er bedre end TK, og så har træneren et forholdsvis stort problem at løse når truppen er som en er. TK har alle tider, og med flere trænere været blandt de foretrukne så uanset om man er pro-TK, eller ej tror jeg at hans personlighed og arbejdsomhed har haft en positiv indvirkning på holdet.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Jeg snakker ikke om en specifik situation, jeg henviser kun til at du mener at en cheftræner, helt overordnet, ikke skal være ven med spillerne ... det er en ekstremt gammeldags måde at tænke på om jeg gentager gerne, så du kan se at jeg ikke er i tvivl om at den er udbredt, det er en ganske udbredt måde at tænke på ... jeg mener ikke det er optimalt, hvad vinder man ved at en person skal føle sig hævet over andre og ikke bare være 100% sig selv og tale i øjenhøjde, vise at han kærer sig om de mennesker han/hun har med at gøre.
    Det virker ... det gør det, folk vil jo hellere kæmpe sammen med en som faktisk bekymrer sig om dem, end en der ikke snakker med spillerne, eller kun kan snakke fodboldsprog.
    Han kan vel også sagtens bekymre sig om dem uden at han har en specifik kæledægge.
    Han kan bare ikke være bedste venner med 25 spillere der er i en trup og det er helt fint.

    Jeg vil bare ikke have at han f.eks. vælger TK frem for alt selv når TK ikke leverer.
    Så skal spillere bare af holdet som han også til sidst gjorde med BK.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg noterer, at den helt nye OB-mand påpeger manglende energi og at ‘der virkede dødt’.

    Jeg har ofte tænkt, at mange OB-spillere mangler indstilling og vilje. I følge strategien skal man kunne kende en OB-spiller uden trøje på. Lad os håbe, vi snart ser ændringer ad den vej.
    Det er vel egentlig bare noget Tonny Hermansen har sagt når han har forklaret hvad der forventes af spillere der tilbydes en plads på akademiholdene .. at det er indskrevet i strategien er nyt for mig, hvis det er rigtigt.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Men Kløve er vel heller ikke en rigtig OB spiller.
    Jeg har nemmere ved at se SK som en 'OB spiller' end TK.

    Hvad mener du?
    Aaaarh - det er vel ikke en rimelig antagelse på baggrund af et videoklip på 30 sek. det giver næppe det rigtige billede af hverken Kløve eller Krog. Jeg er dog enig i at det er en fed video med noget vildskab og energi som vi alle godt kan li'

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Så du mener at en chef(læs: AA) åbenlyst skal vise sine følelser overfor 1 person(som SK gjorde overfor RØ efter en træning) i frohold til andre?
    Det tror du virkelig ikke resten af truppen vil syntes er mærkelig, om spilleren så bliver valgt til kamp eller ej?
    For tror du ikke det, så er du alligevel dummere end jeg troede du var.

    Jeg har læst mange spillere der har snakket om at man han et andet forhold til sin Assistent træner end deres Chef træner.
    Ass. træneren er den du kan hygge med og henvende dig til - det gør du ikke med en chef-træner.

    Er enig i at det er en speciel fortolkning, men den eksisterer i flere fodbold-klubber end du tror kan jeg se.

    Og i mine øjne er det fair nok. AA vælger holdet, han skal ikke have en kæledække som tidligere trænere har haft.
    KN med RJ og KEP
    JM med TK og JD

    Det er det jeg vil væk fra.
    Og det er du væk fra når en chef-træner holder afstand.
    Jeg ved godt du er uenig, for du er jo uenig med alt hvad vi på dette forum siger, men jeg overlever nok du er uenig igen.
    Jeg snakker ikke om en specifik situation, jeg henviser kun til at du mener at en cheftræner, helt overordnet, ikke skal være ven med spillerne ... det er en ekstremt gammeldags måde at tænke på om jeg gentager gerne, så du kan se at jeg ikke er i tvivl om at den er udbredt, det er en ganske udbredt måde at tænke på ... jeg mener ikke det er optimalt, hvad vinder man ved at en person skal føle sig hævet over andre og ikke bare være 100% sig selv og tale i øjenhøjde, vise at han kærer sig om de mennesker han/hun har med at gøre.
    Det virker ... det gør det, folk vil jo hellere kæmpe sammen med en som faktisk bekymrer sig om dem, end en der ikke snakker med spillerne, eller kun kan snakke fodboldsprog.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmm. Jeg tror bare at Kløve er en introvært fodboldspiller med en puls på 11. En der fik sin pensionskontrakt og nu bare passer sit job.. Han ligner ihverfald der er gået helt i stå i OB.
    Ikke en diss af Troels overhovedet. For jeg tror at han leverer det han skal. Men han ligner ikke en der brænder for det på samme måde som mange andre dernede
    Det er ikke en "diss" at påpege noget, der er helt åbenlyst: Ikke alene er Kløve gået i stå i OB; han har aldrig været og bliver heller ikke god nok til de ambitioner, som klubbens ledelse vitterligt har. Det er ikke en "diss" at påpege spilleres svagheder og disses uundgåelige impact på en eliteklubs fodboldhold. Og vi har haft rigeligt med grå mus fra Horsens og omegn.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg noterer, at den helt nye OB-mand påpeger manglende energi og at ‘der virkede dødt’.

    Jeg har ofte tænkt, at mange OB-spillere mangler indstilling og vilje. I følge strategien skal man kunne kende en OB-spiller uden trøje på. Lad os håbe, vi snart ser ændringer ad den vej.
    Enig, men sådan ender det når man køber spillere hvor OB er højest opnåeligt for dem.

    Leave a comment:


  • Brians
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg noterer, at den helt nye OB-mand påpeger manglende energi og at ‘der virkede dødt’.

    Jeg har ofte tænkt, at mange OB-spillere mangler indstilling og vilje. I følge strategien skal man kunne kende en OB-spiller uden trøje på. Lad os håbe, vi snart ser ændringer ad den vej.
    Kommer til at tænke på en gang hvor vi skulle møde FCK i parken, da spillerne står i spillergangen kan man bare se at FCK spillere er klar til at æde OB og imens står vores spiller og ligner nogle der slet ikke er klar, der mangler noget attitude nogle gange så rart hvis Søren Krogh kan ryste lidt op i dem

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

    Og at han ikke på samme måde brænder for OB og den kommende kurs/strategi ser du ikke som et problem?

    Men i mine øjne er TK ikke et decideret problem, så længe han leverer.
    Men jeg vil sgu hellere have en und TI løbende som en indskrifter end en TK, hvis TK ikke vil OB mere.
    Som du siger. Så er det kun et problem hvis han ikke længere leverer. Den vurdering skal tages op til sommer..
    Men jo jeg vil da også hellere have en Tarik som indskifter hvis han er god nok og kan dække den opgave træneren vil have udført.
    Men syntes de er 2 forskellige typer. Så svært at sammenligne

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Jeg noterer, at den helt nye OB-mand påpeger manglende energi og at ‘der virkede dødt’.

    Jeg har ofte tænkt, at mange OB-spillere mangler indstilling og vilje. I følge strategien skal man kunne kende en OB-spiller uden trøje på. Lad os håbe, vi snart ser ændringer ad den vej.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Hmm. Jeg tror bare at Kløve er en introvært fodboldspiller med en puls på 11. En der fik sin pensionskontrakt og nu bare passer sit job.. Han ligner ihverfald der er gået helt i stå i OB.
    Ikke en diss af Troels overhovedet. For jeg tror at han leverer det han skal. Men han ligner ikke en der brænder for det på samme måde som mange andre dernede
    Og at han ikke på samme måde brænder for OB og den kommende kurs/strategi ser du ikke som et problem?

    Men i mine øjne er TK ikke et decideret problem, så længe han leverer.
    Men jeg vil sgu hellere have en und TI løbende som en indskrifter end en TK, hvis TK ikke vil OB mere.

    Leave a comment:


  • QuesT
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Er klar over at AA og SK har forskellige roller, men de er også begge del et team som har opgaven at hente det bedste ud af den gruppe de skal bringe til succes. Og der ville kun henvise at det er godt at der er forskellige typer med forskellige måder og facetter i teamet.
    Ja det er jeg med på.
    Og det er jo også det jeg siger.

    Vi hare SK og PF til at være der som det hyggelige indslag med spillerne.

    AA må bare ikke være den træner der favoriserer spillere frem for andre.
    Jeg vil ikke se en RJ være først på hold kortet selv om han ikke leverer.
    Jeg viol have at AA ser på truppen og vælger de 11 bedste hver gang.

    Leave a comment:

Working...
X