Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    fmprOB melder ingen tilgange i vintervinduet og det er nok heller ikke helt urealistisk. Sats på egen avl og eksisterende trup har ved halvdelen af gruppespillet resulteret i en top6 som er klubbens mål.
    OB ligger nr. 6 efter alle har mødt hindanden og det bliver vel ikke ringere af at træne ny spillestil sammen med de samme.
    Men uagtet hvad placering OB har til januar kan OB så nøjes med egen avl?
    HCB
    X1 KL. X2 X3
    JJt. X4
    X5 Frøkjær. Breum.
    X6

    Magnus/X7
    X8 Vestergaard. X9/Khemdee. Brems
    Østrøm. Tarik.
    Hyllegaard. X10 X11
    Fenger.

    1: Nico
    2: Tverskov
    3: Skjelvik
    4: Aron
    5: Sabbi
    6: Kadrii
    7: Mande
    8: Ryan
    9: AJA
    10: Jebali
    11: Kløve

    Alligevel:
    Okusun
    Opondo
    Lieder
    ”i overskud”


    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      Jeg så også meget gerne Christian Sørensen her. Men spørgsmålet er om han vil "hjem".
      Er folk med på at Viborg og OB spiller på vidt forskellige måder? CS leverer skide godt i Viborgs system hvor der er stor vægt på at kant/back kan levere en ordentlig røvfuld indlæg og derfor kan han levere 23 assists i 74 kampe.

      Alm vil hellere spille bolden nede ved jorden og centralisere spillet. Derud skal back skal servicere kant, eller i Jørgens tilfælde score lortemål. Jeg kan godt se at CS kan sparke nogle knivskarpe hjørnespark - Hvilket fører mig videre til mit næste og sidste spørgsmål.

      Og det sidste spørgsmål - Hvilken af vores angriber skal pande den ind? Max Fenger bedste bud, men ellers er der godt nok få spillere der kan heade. En rekruttering af CS ville betyde at vi skal ændre spillestil og rekruttere en helt ny slags angriber.

      Ja CS, kunne være sjov at få tilbage han virker som en fed fyr på samme planer - men ville det ikke være bedre at rekruttere noget der passer til spillestil?

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

        Er folk med på at Viborg og OB spiller på vidt forskellige måder? CS leverer skide godt i Viborgs system hvor der er stor vægt på at kant/back kan levere en ordentlig røvfuld indlæg og derfor kan han levere 23 assists i 74 kampe.

        Alm vil hellere spille bolden nede ved jorden og centralisere spillet. Derud skal back skal servicere kant, eller i Jørgens tilfælde score lortemål. Jeg kan godt se at CS kan sparke nogle knivskarpe hjørnespark - Hvilket fører mig videre til mit næste og sidste spørgsmål.

        Og det sidste spørgsmål - Hvilken af vores angriber skal pande den ind? Max Fenger bedste bud, men ellers er der godt nok få spillere der kan heade. En rekruttering af CS ville betyde at vi skal ændre spillestil og rekruttere en helt ny slags angriber.

        Ja CS, kunne være sjov at få tilbage han virker som en fed fyr på samme planer - men ville det ikke være bedre at rekruttere noget der passer til spillestil?
        vores dødbolde ville stige kraftigt i kvalitet, og ingen siger at indlæg skal ligge i Okosun højde. Sammenholdt med at Jørgen anslået er 4 gage så dyr, så kunne pengene bruges på kvalitet

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          fmprOB melder ingen tilgange i vintervinduet og det er nok heller ikke helt urealistisk. Sats på egen avl og eksisterende trup har ved halvdelen af gruppespillet resulteret i en top6 som er klubbens mål.
          OB ligger nr. 6 efter alle har mødt hindanden og det bliver vel ikke ringere af at træne ny spillestil sammen med de samme.
          Men uagtet hvad placering OB har til januar kan OB så nøjes med egen avl?
          HCB
          X1 KL. X2 X3
          JJt. X4
          X5 Frøkjær. Breum.
          X6

          Magnus/X7
          X8 Vestergaard. X9/Khemdee. Brems
          Østrøm. Tarik.
          Hyllegaard. X10 X11
          Fenger.

          1: Nico
          2: Tverskov
          3: Skjelvik
          4: Aron
          5: Sabbi
          6: Kadrii
          7: Mande
          8: Ryan
          9: AJA
          10: Jebali
          11: Kløve

          Alligevel:
          Okusun
          Opondo
          Lieder
          ”i overskud”

          Det skulle da så være for at den nye svenske sportsdirektør alene skal have ansvaret. Men jeg tror ikke på et vindue uden afgange og tilgange, for det bliver mere og mere klart hvilke spillertyper der skal til Alms spil.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

            Det skulle da så være for at den nye svenske sportsdirektør alene skal have ansvaret. Men jeg tror ikke på et vindue uden afgange og tilgange, for det bliver mere og mere klart hvilke spillertyper der skal til Alms spil.
            vinter vinduet er vel oftest ikke så travlt - men mon ikke også det spiller meget ind hvordan de sidste kampe i efteråret udvikler sig. Fint nok vi ligger nr 6 nu - men det kan jo se markant anderledes ud om 6 runder ( i begge retninger )

            kunne da godt se en enkelt tilgang eller afgang - men mon ikke den nye sportsdirektør skal have lov til lige at sætte sig i stolen først, og så kommer der først til at ske noget til sommer, der er vidst også nogle stykker der har udløb - tænker ikke man forlænger med aja og lieder.

            Okosun ligner mere og mere en der skal finde en ny klub, han er fejlcastet. Opondo syntes jeg har gjort det fint - men tvivler på det bliver til mere end backup, og der tager han måske så noget spilletid fra de unge. Og vil han være tilfreds med at være indskifter?

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              vinter vinduet er vel oftest ikke så travlt - men mon ikke også det spiller meget ind hvordan de sidste kampe i efteråret udvikler sig. Fint nok vi ligger nr 6 nu - men det kan jo se markant anderledes ud om 6 runder ( i begge retninger )

              kunne da godt se en enkelt tilgang eller afgang - men mon ikke den nye sportsdirektør skal have lov til lige at sætte sig i stolen først, og så kommer der først til at ske noget til sommer, der er vidst også nogle stykker der har udløb - tænker ikke man forlænger med aja og lieder.

              Okosun ligner mere og mere en der skal finde en ny klub, han er fejlcastet. Opondo syntes jeg har gjort det fint - men tvivler på det bliver til mere end backup, og der tager han måske så noget spilletid fra de unge. Og vil han være tilfreds med at være indskifter?
              Vi har åbenlyst noget fyld i truppen, som man fint kunne afhænde - også med strategien in mente.

              Men det her er ikke et manager-spil. Der skal to til en tango.

              Tag Okosun. Kontrakten i OB er sandsynligvis den bedste, han får i karrieren. Hvem siger, han vil skifte? Det er jo hans job, og jeg tror godt, at han ved, at næste destination bliver Horsens, Sønderjyske eller lignende.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Vi har åbenlyst noget fyld i truppen, som man fint kunne afhænde - også med strategien in mente.

                Men det her er ikke et manager-spil. Der skal to til en tango.

                Tag Okosun. Kontrakten i OB er sandsynligvis den bedste, han får i karrieren. Hvem siger, han vil skifte? Det er jo hans job, og jeg tror godt, at han ved, at næste destination bliver Horsens, Sønderjyske eller lignende.
                Så kan vi jo sende ham til dem, og så betale resten af hans nuværende kontrakt indtil den udløber.

                Eller lade ham gå gratis hvor han så får en større sign-on bonus ved at vores pris er lavere.

                Det kan man komme uden om på mange måder.

                Comment


                  #98
                  Jo, men det er en stor afskrivning. Men der er muligheder i den retning, naturligvis. Det er bare stadigvæk ikke at klikke på en knap, og så er en spiller solgt.

                  Det kan jo også være, at en spiller som Okosun - og det er gætværk og mest det at bruge en spiller som symbol - er fuldt tilfreds med at hæve en god hyre, være indskifter og i øvrigt have store mængder fritid.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Jo, men det er en stor afskrivning. Men der er muligheder i den retning, naturligvis. Det er bare stadigvæk ikke at klikke på en knap, og så er en spiller solgt.

                    Det kan jo også være, at en spiller som Okosun - og det er gætværk og mest det at bruge en spiller som symbol - er fuldt tilfreds med at hæve en god hyre, være indskifter og i øvrigt have store mængder fritid.
                    Tro mig. Han er ikke tilfreds. Hvis han var tilfreds som indskifter var han blevet i FCM. Han blev også pisse sur lignede det i fredags da han ikke kom ind. Jeg sad lige hvor de varmede op

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Tro mig. Han er ikke tilfreds. Hvis han var tilfreds som indskifter var han blevet i FCM. Han blev også pisse sur lignede det i fredags da han ikke kom ind. Jeg sad lige hvor de varmede op
                      Det er også en træls situation han er endt i. Han er helt sikkert hentet til under andre præmisser, men under alm har han ikke rigtig fået chancen, fordi han nok ikke passer ind. Vi må håbe han finder sig en klub i vinterpausen, enten på leje eller bedst af alt ved et lille salg.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Det er også en træls situation han er endt i. Han er helt sikkert hentet til under andre præmisser, men under alm har han ikke rigtig fået chancen, fordi han nok ikke passer ind. Vi må håbe han finder sig en klub i vinterpausen, enten på leje eller bedst af alt ved et lille salg.
                        Det er nok bedst for alle parter. Han bliver aldrig en Alm spiller i nuværende system. Men der er altså nød til at nogen skal ud, for at der kan komme noget ind.
                        Med Magnus som ny 3. Målmand og Breum(forhåbentlig) på vej er der altså 27 mand i truppen inden længe. Måske endda 28 med Sander S hvis han vender tilbage.

                        Min påstand er at hvis ingen ryger ud sker der ingen indkøb. Jeg er ikke engang sikker på vi ville hente en erstatning hvis Okosun smutter. Det tror jeg faktisk ikke

                        Comment


                          Og det ville kun være godt. Dejligt, hvis de tider, hvor vi henter en masse ligegyldige spillere, som ikke passer ind i systemet, er forbi.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Det er nok bedst for alle parter. Han bliver aldrig en Alm spiller i nuværende system. Men der er altså nød til at nogen skal ud, for at der kan komme noget ind.
                            Med Magnus som ny 3. Målmand og Breum(forhåbentlig) på vej er der altså 27 mand i truppen inden længe. Måske endda 28 med Sander S hvis han vender tilbage.

                            Min påstand er at hvis ingen ryger ud sker der ingen indkøb. Jeg er ikke engang sikker på vi ville hente en erstatning hvis Okosun smutter. Det tror jeg faktisk ikke
                            han har jo en klar spidskompentence - som næsten aldrig bliver bragt i spil når han endelig kommer ind. Forstår jo ikke han ikke er lagt længere frem de gange hvor han er sat ind - og vi har skulle bruge nogle mål - der vil han alt andet lige være noget bedre at sigte efter og så kan hvem der end spiller angriber på det tidspunkt samle nedfaldet op.

                            - Men nej kan heller ikke se vi henter en erstatning hvis han sendes videre. JJ, Aron. Kløve, Tarik - der er rigeligt at tage af til de 2 pladser. Opondo, Østrøm osv kunne nok også bruges derinde hvis det skulle være.

                            - At jeg måske så godt kunne tænke mig lidt mere kvalitet inde på midten er en anden sag...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Det er nok bedst for alle parter. Han bliver aldrig en Alm spiller i nuværende system. Men der er altså nød til at nogen skal ud, for at der kan komme noget ind.
                              Med Magnus som ny 3. Målmand og Breum(forhåbentlig) på vej er der altså 27 mand i truppen inden længe. Måske endda 28 med Sander S hvis han vender tilbage.

                              Min påstand er at hvis ingen ryger ud sker der ingen indkøb. Jeg er ikke engang sikker på vi ville hente en erstatning hvis Okosun smutter. Det tror jeg faktisk ikke
                              Nej det tror jeg faktisk heller ikke. Så skal det være fordi man tager en snak med Tarik til jul og bliver enige om han skal videre, men mon ikke han får indtil sommer. Ellers har vi jo Kløve og Tarik som reserver og mulighed for at bringe Østrøm og Tverskov, hvis vi for alvor kommer i skadeskvaler centralt på midtbanen, så ingen alarm antalmæssigt, selvom Okosun skulle videre. Det ændre dog ikke på at det er her der nok skal ske noget, hvis vi skal udvikle os som hold, men så er det nok en mere udover okosun vi skal have afsted.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                Og det ville kun være godt. Dejligt, hvis de tider, hvor vi henter en masse ligegyldige spillere, som ikke passer ind i systemet, er forbi.
                                Lyder til de dage er overstået. Men ingen sportschef rammer 100%.
                                I mine øjne er Nico dog en glimrende “første” signing der passer perfekt ind og næsten ikke kostede noget.
                                Syntes han er godt scoutet og en god start her i “år 0”.

                                Det jeg er mest spændt på er når vi henter den første store profil. Det siges jo at vi vil krydre alle talenterne med større profiler end før. Så det bliver spændende at se om vi kan hente større profiler end Kadrii,Jebali og Sabbi. Nogen der virkelig siger “Spar 2”.
                                Men det bliver nok først næste sommer

                                Comment

                                Working...
                                X