Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
    Til dem der ikke har hørt Transfervinduet fra i går. Lasse Vøge nævner at der skulle være en eller anden form for kontrakt med Jacob Breum og OB. OB venter blot på en anledning til at offentliggøre den.
    Hvis der er en ny kontrakt ? Så få det det da for hulan offentliggjort. Og høst noget anerkendelse for godt arbejde.
    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
      Til dem der ikke har hørt Transfervinduet fra i går. Lasse Vøge nævner at der skulle være en eller anden form for kontrakt med Jacob Breum og OB. OB venter blot på en anledning til at offentliggøre den.
      I samme podcast skal de 3 værter gætte på hver 3 spillere de tror bliver solgt i vintertransfer vinduet og over 27 år. 2 ud af de 9 er fra OB.
      Jeppe Tverskov og Ryan J Laursen. Sjovt at Okosun ikke blev taget. Han ligner en DMW i OB

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

        Du har ret i, at ovennævnte er en del af Bjørns ansvarsområder. Men en yderligere meget vigtig del er, at han skal opbygge og tage ansvar for samarbejdet med alle de udenlandske klubber, som ifølge Enrico i årevis har ønsket et samarbejde med OB. Det kunne godt blive rigtigt spændende, tror jeg.
        Ser du gerne at OB også bliver farmerklub for en eller anden klub i et andet land? Det er meget tæt på min grænse for hvad der skal til for at jeg ikke kan se og følge OB længere.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg tror slet ikke, det handler om penge. Forskellen i hvad FCK og OB kan betale, den gør næppe den store forskel for CE, der jo for længst er økonomisk uafhængig.

          Jeg kan ikke se, hvad der skulle være sportsligt interessant for CE i at rende rundt og spille - sandsynligvis - nedrykningsspil med OB. Så skulle det virkelig bare være for at komme lidt i gang igen og få rørt en bold.

          De err jo er helt andet niveau ved FCK, hvor der trods alt er en rimelig mængde landsholdspillere og - desværre - er helt andet setup.

          Jeg betvivler ikke, at OB er CEs klub i Danmark, og at han har følelser for klubben, men jeg tror bare ikke, at niveauet på noget plan er noget, han gider.

          Må jeg tage fejl!
          Det skulle udelukkende være et led i en genoptrænings plan han skulle starte i OB, evt på leje et halvt år for at mærke efter hvor han står og hvad han kan fremover
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            I samme podcast skal de 3 værter gætte på hver 3 spillere de tror bliver solgt i vintertransfer vinduet og over 27 år. 2 ud af de 9 er fra OB.
            Jeppe Tverskov og Ryan J Laursen. Sjovt at Okosun ikke blev taget. Han ligner en DMW i OB
            For at Okosun kan sælges kræver det at der findes en klub som vil købe og det tror jeg bliver mere end svært at finde.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              For at Okosun kan sælges kræver det at der findes en klub som vil købe og det tror jeg bliver mere end svært at finde.
              Kan sagtens forestille mig at man kan finde nogen der vil betale en fornuftig pris for ham hvis man aktivt forsøger. Jeg tror bestemt han er væk senest næste sommer

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                Ser du gerne at OB også bliver farmerklub for en eller anden klub i et andet land? Det er meget tæt på min grænse for hvad der skal til for at jeg ikke kan se og følge OB længere.
                Et eksempel på, at det efter min mening kunne blive interessant med samarbejde med udenlandske klubber, kunne være muligheden for at sende talenter, som ikke helt har SL niveau, på udleje i udlandet. Især når vi ikke hidtil rigtig har kunnet finde danske klubber på tilstrækkeligt højt niveau.
                Om det at sende talenter på græs i udlandet gør OB til en farmerklub, har jeg svært ved at se.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  Et eksempel på, at det efter min mening kunne blive interessant med samarbejde med udenlandske klubber, kunne være muligheden for at sende talenter, som ikke helt har SL niveau, på udleje i udlandet. Især når vi ikke hidtil rigtig har kunnet finde danske klubber på tilstrækkeligt højt niveau.
                  Om det at sende talenter på græs i udlandet gør OB til en farmerklub, har jeg svært ved at se.
                  Det at finde en klub i udlandet som ville være interesseret i at leje OB talenter uden købsoption, på et niveau hvor talenterne ville få den ønskede spilletid samtidig med at niveauet er højt nok til at de rent faktisk udvikler sig, I et land og en liga hvor de unge talenter samtidig helst skulle være interesserede i at spille. Det er lidt svært at se for sig synes jeg.

                  Jeg kan godt forstå den megen snak på forum omkring alt det gode ved at leje talenter ud som pt. er for langt fra holdet, og selvfølgelig er det klubbens opgave at finde løsninger for spillere som er så langt fra holdet i OB at deres udvikling stagnere. Der går bare lige lovlig meget FM i den synes jeg og realistisk set er det altså bare en svær øvelse at skulle udleje en håndfuld unge talenter hver sæson med henblik på at de skal udvikle sig så de kan komme tilbage igen og forstærke truppen.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Det at finde en klub i udlandet som ville være interesseret i at leje OB talenter uden købsoption, på et niveau hvor talenterne ville få den ønskede spilletid samtidig med at niveauet er højt nok til at de rent faktisk udvikler sig, I et land og en liga hvor de unge talenter samtidig helst skulle være interesserede i at spille. Det er lidt svært at se for sig synes jeg.

                    Jeg kan godt forstå den megen snak på forum omkring alt det gode ved at leje talenter ud som pt. er for langt fra holdet, og selvfølgelig er det klubbens opgave at finde løsninger for spillere som er så langt fra holdet i OB at deres udvikling stagnere. Der går bare lige lovlig meget FM i den synes jeg og realistisk set er det altså bare en svær øvelse at skulle udleje en håndfuld unge talenter hver sæson med henblik på at de skal udvikle sig så de kan komme tilbage igen og forstærke truppen.
                    Jeg kunne ikke være mere enig. Folk tænker fodbold som FM: klik, spilleren er udlejet, klik, spilleren er solgt.

                    Det er mennesker, endda unge mennesker. Hvem siger, at et ungt menneske har lyst til en udlejning til udlandet? For mange vil det være første gang, at de flytter fra hjemmets trygge vægge.

                    Det er ærgerligt, i mange henseender, at der ikke er flere gode fynske klubber.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                      Jeg kunne ikke være mere enig. Folk tænker fodbold som FM: klik, spilleren er udlejet, klik, spilleren er solgt.

                      Det er mennesker, endda unge mennesker. Hvem siger, at et ungt menneske har lyst til en udlejning til udlandet? For mange vil det være første gang, at de flytter fra hjemmets trygge vægge.

                      Det er ærgerligt, i mange henseender, at der ikke er flere gode fynske klubber.
                      Det var jo så her at OB skulle forsøge at øge den fynske konkurrenceevne ved at udleje talenter til dem. F.eks. en klub som Middelfart eller Næsby (eller begge). Indgå en ny aftale med dem hvor vi får udlejet vores bedste talenter til dem i et års tid eller to og får dem hjulpet op ad rangstien. Så går vi samtidigt gjort klubberne mere konkurrencedygtige og mere attraktive for bedre spillere og derved også mere attraktive for udlejning af fremtidige talenter - win/win

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                        Et eksempel på, at det efter min mening kunne blive interessant med samarbejde med udenlandske klubber, kunne være muligheden for at sende talenter, som ikke helt har SL niveau, på udleje i udlandet. Især når vi ikke hidtil rigtig har kunnet finde danske klubber på tilstrækkeligt højt niveau.
                        Om det at sende talenter på græs i udlandet gør OB til en farmerklub, har jeg svært ved at se.
                        Kunne det tænkes at vores talenter bare ikke er gode nok til at klubberne i 1.div er interesserede i at leje dem?
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Kunne det tænkes at vores talenter bare ikke er gode nok til at klubberne i 1.div er interesserede i at leje dem?
                          Det har knebet lidt ja. Men vi bevæger os stille og roligt der henad

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Det har knebet lidt ja. Men vi bevæger os stille og roligt der henad
                            Ja det er bestemt håbet at vi rykker os på den front
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Ja det er bestemt håbet at vi rykker os på den front
                              Hvis det ikke sker, så forsvinder grundlaget for strategien. Men bekymrende når Haderslev kan være mere attraktiv end OB.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                                Det at finde en klub i udlandet som ville være interesseret i at leje OB talenter uden købsoption, på et niveau hvor talenterne ville få den ønskede spilletid samtidig med at niveauet er højt nok til at de rent faktisk udvikler sig, I et land og en liga hvor de unge talenter samtidig helst skulle være interesserede i at spille. Det er lidt svært at se for sig synes jeg.

                                Jeg kan godt forstå den megen snak på forum omkring alt det gode ved at leje talenter ud som pt. er for langt fra holdet, og selvfølgelig er det klubbens opgave at finde løsninger for spillere som er så langt fra holdet i OB at deres udvikling stagnere. Der går bare lige lovlig meget FM i den synes jeg og realistisk set er det altså bare en svær øvelse at skulle udleje en håndfuld unge talenter hver sæson med henblik på at de skal udvikle sig så de kan komme tilbage igen og forstærke truppen.
                                Så du er mere tilhænger af, at talenter, som på grund af for lidt spilletid ikke kan se deres chance i OB, blot gratis forlader klubben og udvikler sig til SL spillere i andre danske klubber.

                                Comment

                                Working...
                                X