Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF og OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Jeg er helt med på lejeaftaler :). Det er en fin model.
    Ville foretrække hvis det kunne være 1.Div i Næsby(kræver de kommer derop) hvor man så havde samme spillestil/formation/udtryk som i OB. Så kunne man leje 4-6 talenter ud hvert år til Næsby som lige mangler det sidste for at spille superliga. Så kunne de også træne de ekstra træningspas som professionelle i Ådalen sammen med superliga holdet eller U19.
    Guleroden for Næsby er selvfølgelig at de får kvalitet ind og måske slet ikke betaler for det. OB kunne stå for hele lønnen hvis bare man kunne se at de udviklede sig i den rigtige retning. Så ville det være win/win

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Vi skal gå all-in på akademiet. Men derfor kan de jo godt blive hærdet i en lejeaftale eller 2. Min tanke er om 2-3 år har vi så mange talenter rendende rundt og truppen måske er 28-30 mand hvor halvdelen er talenter under 20-22 år. Men det vil kræve udlejninger. Alt dette skal give økonomi til at hente spillere i 5-8 mill kroners klassen til tider som har salgspotentiale
      Lyder klogt. Men det er jo vigtigt at de største talenter (og deres forældre) i en tidlig nok alder synes at OB s akademi er bedst. Og bedst er også noget med ånden, respekten for de store børn o.lign. Kender en der valgte OKS til sin søn. Han har nu tilsyneladende fået en kontrakt - i AAB. Men er kun 16 år - det troede jeg ikke AAB måtte.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

        Lyder klogt. Men det er jo vigtigt at de største talenter (og deres forældre) i en tidlig nok alder synes at OB s akademi er bedst. Og bedst er også noget med ånden, respekten for de store børn o.lign. Kender en der valgte OKS til sin søn. Han har nu tilsyneladende fået en kontrakt - i AAB. Men er kun 16 år - det troede jeg ikke AAB måtte.
        Har hørt om ham. Ham den 16 årige Isak der render rundt i Sønderjyske og spiller SL bold er jo også fra Odense. Ham og Breum fik begge tilbud fra Sønderjyske som 14 årig om at komme ned og bo på deres akademi. Breum takkede nej men Isak takkede ja.
        Det må de godt. De må bare ikke skrive kontrakt

        Comment


          #49
          Kan vi bruge uafgjort til noget? "Selvfølgelig" er min første reaktion, men altså. Det vil ikke ændre noget for vores situation og vi SKAL til at have sejre. Jeg håber, vi angriber dem højt og spiller vores spil. Vi kommer ikke til at kunne vinde i Århus ved at fedte os til noget, for de kommer med kaos og risikabelt angrebsspil.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
            Kan vi bruge uafgjort til noget? "Selvfølgelig" er min første reaktion, men altså. Det vil ikke ændre noget for vores situation og vi SKAL til at have sejre. Jeg håber, vi angriber dem højt og spiller vores spil. Vi kommer ikke til at kunne vinde i Århus ved at fedte os til noget, for de kommer med kaos og risikabelt angrebsspil.
            jeg er enig, dog med den krølle, at hvis det er det gamle GF med stor fight, som spiller på kontra, så er de giftige når det kører for dem.
            f.eks. faldt Aron i kontra fælden mod Brøndby. Det er vigtigt, at vi ikke angriber uden at dække af.

            Hvis det er det nye mentalt slidte GF, så skal vi vinde - ud fra at der bliver trængsel i bunden.
            Er det GF i vi slås for hver centimeter mode, så er et point godkendt.


            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
              Kan vi bruge uafgjort til noget? "Selvfølgelig" er min første reaktion, men altså. Det vil ikke ændre noget for vores situation og vi SKAL til at have sejre. Jeg håber, vi angriber dem højt og spiller vores spil. Vi kommer ikke til at kunne vinde i Århus ved at fedte os til noget, for de kommer med kaos og risikabelt angrebsspil.
              Det synes jeg godt vi kan.

              Set over hele sæsonen er det nok for store krav at sætte OB til at vinde i Aarhus. Det er de kommende hjemmekampe imod Sønderjyske, Vejle og randers samt udekampen imod Viborg at vi skal hente sejrene. At vi så kun med undtagelse af kampen imod fcm har hentet uventede point imens vi skuffede imod Sif og FCN, så kræver det så også at OB viser karakter og får de sejre de skal have.
              At det så vil klæde OB at hente en sejr i Aarhus er noget andet og vi skal gå efter det med agf's tilstand taget i betragtning. Jeg synes bare ikke det er totalt ubrugeligt med et kryds i Aarhus. Jeg vil først for alvor komme efter os, hvis det er i de ovennævnte hjemmekampe eller ude imod Viborg at vi mister point. Det er der slet ikke råd til

              Comment


                #52
                Fra Tipsbladet:Sætter AGF negativ klubrekord?

                AGF har fået en decideret møgstart på sæsonen, og søndag kan århusianerne sætte en ny negatitv klubrekord.

                JA TAK

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Fra Tipsbladet:Sætter AGF negativ klubrekord?

                  AGF har fået en decideret møgstart på sæsonen, og søndag kan århusianerne sætte en ny negatitv klubrekord.

                  JA TAK
                  Hørte Monetos podcast om AGF fra i onsdags og syntes egentligt at de har nogle gode pointer med de spillerafgange de har haft ikke er kompenseret med de 20 mio. indkøb de har lavet og at man skal se mere på sportschefen end David men ikke mindst er det afgangen af assistenttrænerne der er det mest grundlæggende problem.
                  David kan noget med spillere, presse og det mentale men ikke det taktiske. Det har assistenterne stået for og de nye komplementerer ham ikke .. så bliver det noget rod … så med mindre at David serverer råt kød og hænger artikler op med OB spillere der taler ned om AGF så skulle de vel nok fortsætte derouten ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Hørte Monetos podcast om AGF fra i onsdags og syntes egentligt at de har nogle gode pointer med de spillerafgange de har haft ikke er kompenseret med de 20 mio. indkøb de har lavet og at man skal se mere på sportschefen end David men ikke mindst er det afgangen af assistenttrænerne der er det mest grundlæggende problem.
                    David kan noget med spillere, presse og det mentale men ikke det taktiske. Det har assistenterne stået for og de nye komplementerer ham ikke .. så bliver det noget rod … så med mindre at David serverer råt kød og hænger artikler op med OB spillere der taler ned om AGF så skulle de vel nok fortsætte derouten ..
                    Synes også der er noget uro omkring at de har skiftet formation til tremands forsvar allerede i foråret og at de siden der har fået meget få point. I den forbindelse kan man ikke rigtig få svar på hvor den ændring kommer fra.
                    Det begynder at ligne det gamle agf-galehus, der nok snart springer helt i luften, hvis der er hold i alle de her ting med dårlig trænersammensætning og forvirring omkring retningen fremadrettet.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Ville foretrække hvis det kunne være 1.Div i Næsby(kræver de kommer derop) hvor man så havde samme spillestil/formation/udtryk som i OB. Så kunne man leje 4-6 talenter ud hvert år til Næsby som lige mangler det sidste for at spille superliga. Så kunne de også træne de ekstra træningspas som professionelle i Ådalen sammen med superliga holdet eller U19.
                      Guleroden for Næsby er selvfølgelig at de får kvalitet ind og måske slet ikke betaler for det. OB kunne stå for hele lønnen hvis bare man kunne se at de udviklede sig i den rigtige retning. Så ville det være win/win
                      Lidt som FCM / Fredericia ?

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Lidt som FCM / Fredericia ?
                        Ja… Man kan syntes om det hvad man vil. Men det virker jo derovre for begge parter

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Ja… Man kan syntes om det hvad man vil. Men det virker jo derovre for begge parter
                          Jeg har personligt intet imod det. Ved man i Fredericia er meget glad for aftalen, da man minimerer risikoen for "lottokuponer" end hvis man selv skal bruge for mange ressourcer på at scoute markedet og jo af gode grunde ikke kan tage fra de attraktive hylder.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Jeg har personligt intet imod det. Ved man i Fredericia er meget glad for aftalen, da man minimerer risikoen for "lottokuponer" end hvis man selv skal bruge for mange ressourcer på at scoute markedet og jo af gode grunde ikke kan tage fra de attraktive hylder.
                            Præcis. Det ville være perfekt for OB. Men tror ikke Næsby kommer op uden “hjælp”

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Præcis. Det ville være perfekt for OB. Men tror ikke Næsby kommer op uden “hjælp”
                              Jeg tænker stadig, at den mest sandsynlige samarbejdspartner i sådan en konstruktion på sigt er SfB-Oure. Nu rykkede de godt nok ned i Danmarksserien, men for at man kan skabe en klub der stabilt kan komme op og ligge i 2. division i hvert fald, så tænker jeg, at der er nødt til at være noget økonomisk grundlag bag med nogle sponsorere, og der virker Odense bare stadig til at være en for lille by til, at der er nok der finder Næsby, Dalum etc. interessante.

                              En by som Svendborg der trods alt er Danmarks 25. største by, næststørste på Fyn og har et pænt opland dernede, bør have mulighed for at kunne samle nogle kræfter til at skabe et solidt grundlag for at have en klub der kan ligge i skellet mellem de 25-40 bedste i Danmark. Deres samarbejde med Oure er jeg sikker på nok skal gavne dem i længden, når de for alvor kan optimere det samarbejde, og kan man så kombinere det med, at de får nogle dygtige talenter ned fra OB der lige mangler det sidste, så er der efterhånden grundlag for et rigtigt godt talentprojekt dernede, hvor man har en stor pulje at tage af. Kan man finde de rigtige ledere og trænere til at sætte fut på det projekt, så er det som jeg ser det OBs bedste mulighed for at få skabt et samarbejde der kan give rigtigt god mening for begge parter.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg tænker stadig, at den mest sandsynlige samarbejdspartner i sådan en konstruktion på sigt er SfB-Oure. Nu rykkede de godt nok ned i Danmarksserien, men for at man kan skabe en klub der stabilt kan komme op og ligge i 2. division i hvert fald, så tænker jeg, at der er nødt til at være noget økonomisk grundlag bag med nogle sponsorere, og der virker Odense bare stadig til at være en for lille by til, at der er nok der finder Næsby, Dalum etc. interessante.

                                En by som Svendborg der trods alt er Danmarks 25. største by, næststørste på Fyn og har et pænt opland dernede, bør have mulighed for at kunne samle nogle kræfter til at skabe et solidt grundlag for at have en klub der kan ligge i skellet mellem de 25-40 bedste i Danmark. Deres samarbejde med Oure er jeg sikker på nok skal gavne dem i længden, når de for alvor kan optimere det samarbejde, og kan man så kombinere det med, at de får nogle dygtige talenter ned fra OB der lige mangler det sidste, så er der efterhånden grundlag for et rigtigt godt talentprojekt dernede, hvor man har en stor pulje at tage af. Kan man finde de rigtige ledere og trænere til at sætte fut på det projekt, så er det som jeg ser det OBs bedste mulighed for at få skabt et samarbejde der kan give rigtigt god mening for begge parter.
                                Svendborg kunne også være en mulighed.. Middelfart.. Dalum..

                                Men et sted der spiller ca samme type fodbold og træner efter de samme principper. Et sted der er klar til at tage 3-6 unge pr sæson og give dem spilletid. Så kan man for den sags skyld bare lade X-Klubben betale 0kr af lønnen. Så er det godt og attraktivt for alle parter.
                                Talenterne skal selvfølgelig være gode nok, men det ligner også at det er på vej. Men hvis vi ikke snart finder en løsning kommer der en flaskehals og klemte talenter der søger andre veje.

                                Syntes sådan en løsning ligger lige til højrebenet.
                                Men ved ikke om OB er bange for at komme til at forfordele en klub og måske tabe nogle andre af øens hold klubber

                                Comment

                                Working...
                                X