Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Brøndby IF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

    Jeg lagde mærke til Kadrii ofte pegede hvor han gerne ville have bolden, men Sabbi og Jebali spillede ham ikke eller for sent (Jebali)
    Det er en del af forklaringen. Uden tvivl.

    Men Lieder kunne de samme folk altså godt finde. Han fik en god dybdeaflevering af Jebali.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
      BT mener i deres analyse at "OB blev tromlet ned af Brøndby i første halveg" Gad vide om de har set kampen fra sidste sæson???
      Synes iøvrigt at Tøffe virkede irreteret på Frimann i efterbehandlingen af kampen.
      Altså de mål BIF får i første halvleg kommer jo pga ja nærmest 2 fejl. Aja der glider. Jebali der brænder en kæmpe chance og de så scorer på kontra. Derudover har vi ja jebalis store chance og 2 skud på træværket. Så ved ikke lige hvad kamp BT har set i første halvleg

      Comment


        Håber at vi fremadrettet kigger på spillere med fart. Både offensivt og defensivt.

        Og hvor har det dog hjulpet Sabbi at vi spiller mere direkte. Han kan helt klart blive efterårets og måske årets profil i OB. Med lidt held havde han jo været topscorer i superligaen nu

        Comment


          Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
          Så kampen fra stadion:

          OC: synes han burde kunne tage 0-2 målet. Men begge mål kunne være forhindret med mere aggressivt/risikofyldt forsvarsspil - for Uhre løber alligevel fra de fleste, så hellere begå det frispark

          Østrøm: Gør det faktisk godt og overrasker mig positivt offensivt. Hvis hans nyfundne offensive spil ikke viser sig som en enlig svale, så er jeg relativt fortrøstningsfuld med ham som back indtil vi henter en A-spiller. Østrøms fremtid er stadig centralt, for…

          AJA: ..var ikke imponerende. Han havde nogle ok aktioner nu og da, men var også lidt efter ham undervejs.

          Tverskov: Bestemt solid. Han og Østrøm var vores bedste forsvarere.

          Skjelvik: Elendig 1. halvleg synes jeg. Han var alt for passiv især offensivt, og er faktisk uenig i, at han tager de (oftest forgæves) løb eller overlap fremad. Han spillede sig op i 2. halvleg, hvor han både løb og fik bolden noget mere.

          JJ: En relativt anonym kamp. Der var en betydelig andel af hans fremadrettede afleveringer, der løb ud i sandet. Hans vilje var upåklagelig. Men han var ikke bedre end at nomineringen af ham til kampens spiller var fejlagtig.

          Aron: Lidt samme som JJ, dog gjorde han sig positivt bemærket med et par glidende tacklinger.

          Sabbi: Klart den bedste i dag, og han var, trods et mål, uheldig med træværket.

          Jebali: God kamp, men han skulle bare have hakket til den og scoret i stedet for at lave skudfinte. Han driblede sig ikke ind i blindgyder, men var ok til at skille sig af med bolden og fik en assist for det. Deltog også i vores holdmæssigt halvhjertede genpres,

          Kløve: Usynlig kamp offensivt. Hans defensive arbejde var okay, og jeg lagde mærke til at når BIF fik boldbesiddelse, så løb han med hjem mens Bashkim og Jebali (som regel, medmindre boldholder var i nærheden af ham) blev længere oppe på banen. Kan kun være pga dét at han blev valgt

          Bashkim: Usynlig kamp. Han har bare ikke tur i den, og han ville bedre at sætte ind som en indebrændt supersub

          ———

          Frøkjær: Gjorde det faktisk fint. Assisten (halvassisten?) var heldig, men han opsøgte det, og det må man give ham. Jeg er stadigvæk ikke overbevist om, at han har fortjent en startplads (kunne godt have startet i dag på bekostning af Jebali, men Issam spillede sig ikke af i dag), men han kan trænge sig på, hvis han sætter en stime af gode indskiftninger sammen.

          Lieder: retter et skud af som jeg så det, og den går i mål. Altså, han har i modsætning til Bashkim tur i den! Jeg er ingen fan af ham, men kan ikke se at vi har råd til andet. Hvis han fortsætter med at være så heldig i de næste kampe, så er det ikke længere held, men god placeringsevne. Han banker kraftigt på til en startplads alene af den grund

          Fenger anonym (skulle huske at han var skiftet ind og det er meget sigende), og Opondo naturligvis uden for bedømmelse

          andre observationer:

          vi var okay i første halvleg, men synes at BIF havde rimelig godt styr på os, og bortset fra Jebalis direktør, synes jeg aldrig, at vi var rigtig farlige efter deres scoring (var Sabbis overligger inden 0-1 eller efter)

          vi kommer rædsomt ud til 2. halvleg og vi var heldige med at de ikke lukkede kampen totalt. Jeg ved ikke om vores spillere var modløse eller ukoncentrerede (BIF havde en gigachance til 0-3), men jeg havde afskrevet mulighed for point, mens jeg mindedes JMs første år, hvor vi altid var garante for comebacks, og så scorer lidt ud af det blå. Men der fra satte vi os langsomt og sikkert på kampen, og alt i alt fortjent med en uafgjort. Vores 2. halvleg var bedre end 1., og det passer nok meget godt med at BIF begyndte at falde tilbage i banen. De pressede ikke så intenst som i første, hvor vores pasningsspil var rimelig svingende…
          Stort set enig, men Aron må tage en stor del af skylden for det første mål. Han løb lige i Bif fælden og mistede (igen) en let aflevering og så kørte kontra maskinen. ARON spillede sig op i 2. Halvleg, men spillede ikke en ret god kamp. Enig i at Lieder er lucky, først giver Sif ham et mål og så er han heldig i går. Normalt ville jeg spille med Fenger nu hvor BK slet slet ikke har tur i den, han gemmer sig og virker som om han ikke stoler på venstrebenet. Så Lieder må starte næste gang (håber han kan sælges med 2 mål i træk), og så må BK og Frø skiftes ind når GF forhåbentlig er kørt lidt trætte.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

            Jeg lagde mærke til Kadrii ofte pegede hvor han gerne ville have bolden, men Sabbi og Jebali spillede ham ikke eller for sent (Jebali)
            Ja han bruger for mange negative kræfter på holdkammeraterne i stedet for at opmuntre dem. Han løber selv for lidt og gemmer sig. Desuden virker det jo nærmest som om han har fået skruet Jørgens skæve venstreben på.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Stort set enig, men Aron må tage en stor del af skylden for det første mål. Han løb lige i Bif fælden og mistede (igen) en let aflevering og så kørte kontra maskinen. ARON spillede sig op i 2. Halvleg, men spillede ikke en ret god kamp. Enig i at Lieder er lucky, først giver Sif ham et mål og så er han heldig i går. Normalt ville jeg spille med Fenger nu hvor BK slet slet ikke har tur i den, han gemmer sig og virker som om han ikke stoler på venstrebenet. Så Lieder må starte næste gang (håber han kan sælges med 2 mål i træk), og så må BK og Frø skiftes ind når GF forhåbentlig er kørt lidt trætte.
              Aron spiller en rigtig dårlig kamp. Han kæmper, og erobrer bolde. Det ødelægger bare meget, at han smider bolden igen lige efter en erobring.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Håber at vi fremadrettet kigger på spillere med fart. Både offensivt og defensivt.

                Og hvor har det dog hjulpet Sabbi at vi spiller mere direkte. Han kan helt klart blive efterårets og måske årets profil i OB. Med lidt held havde han jo været topscorer i superligaen nu
                Især defensivt har vi kun Jørgen med fart, men han er desværre ikke i nærheden af at have kvalitet der modsvare lønnen.
                Et er at vi har få spillere med god topfart, men vi har endnu flere som er direkte langsom.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                  Aron spiller en rigtig dårlig kamp. Han kæmper, og erobrer bolde. Det ødelægger bare meget, at han smider bolden igen lige efter en erobring.
                  Enig i at det gik for stærkt for han, og det var klart hans dårligste kamp længe. Hans fordel er at han kæmper røven ud af bukserne, men i går kostede hans mangler et mål og han var ophavsmand til flere Bif kontraer.

                  Comment


                    https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...box=1629569614


                    Hvordan kan BT skrive at OB blev tromlet over i første halvleg. Når deres mål kommer at at AJA glider og giver Uhre en friløber. Og det andet mål er på en kontra efter Jebali har brændt en stor chance. Plus sabbi 2 gange på træværket.

                    Var den BT sports journalist overhovedet på stadion

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                      https://www.bt.dk/superligaen/bts-do...box=1629569614


                      Hvordan kan BT skrive at OB blev tromlet over i første halvleg. Når deres mål kommer at at AJA glider og giver Uhre en friløber. Og det andet mål er på en kontra efter Jebali har brændt en stor chance. Plus sabbi 2 gange på træværket.

                      Var den BT sports journalist overhovedet på stadion
                      BT = Brøndby Tidende
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

                        BT = Brøndby Tidende
                        Ja det gør siges. De buede slå sig sammen med Viasat og danne en BIF fanklub.

                        Bare se optakten til kampen igår. 75% BIF. 25% OB eller ca

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af matrix_xl Se indlæg
                          Skide stærkt kommet igen, men når det så er sagt så ser vi nok desværre 2 af suppens værste forsvar de var begge i dag piv ringe får vi ikke styr på forsvaret uha så kan vi komme til at se rigtig skidt ud, og vi skal nok heller ikke forvente at møde så mange der som BIF i dag er så piv ringe i forsvaret
                          Enig her.
                          I de øvrige kampe har det primært været offensivt vi har problemer, da vi ikke helt for skabt nok og ikke har en høj nok udnyttelsesprocent af vores store chancer. Det var der nok heller ikke helt igår, men det er utroligt at vi kan være så sårbare i en kamp vi dominerer så meget. Bøf kunne jo snildt have lukket kampen til både 3-0 og 3-1 i en anden halveg, hvor vi bortset fra 10 min sidder fuldstændig på. Respekten for uhres hurtige fødder er for stor ved begge mål fra begge centerstoppere. De skal tættere på ham, specielt ved 2-0, hvor afstanden gør at man ikke får presset ham ud i en position, hvor Uhre umuligt kan score.
                          Ellers er det jo dejligt igen at se vores pres spil fungerer. Som forudsagt så har Brøndby ikke samme kvalitet på bolden som sif og fcn og så giver det altså bare mulighederne og vi får også scoret en flot kasse på det igår.
                          Sabbi synes jeg spiller en helt vildt stærk kamp. Han er helt vildt pågående, der er kvalitet i udfordringerne og kun en flot redning af bøf's keeper gør at han ikke bliver dobbelt målscorer. Nu skal vi bare også se lidt mere af det en råkold mandag aften i Farum eller andre af de mindre klubber, for det er lidt tendensen han shiner i de store kampe. Det skal dog siges at jeg mener han sammen med Aron nok har været vores bedste spillere indtil nu i sæsonen, så det lover godt fra Sabbi. Vi ved bare han kan ramme det niveau vi så igår og det vil bare gavne os så meget han rammer det 1 ud af 3 kampe i stedet for 1 ud af 10.
                          Jjt og Aron vinder mange dueller centralt og gør det godt, Jebali spiller specielt en rigtig god 1. halveg, men viser igen han er en dårlig afslutter.
                          Kløve synes jeg også bringer fin energi, men han er blevet for langsom og får sig ikke rigtig sat sig igennem offensivt. Frø laver et godt indhop og viser for en gangs skyld et rigtig godt energiniveau. På tv ser man også han er ekstremt fokuseret. Han ser slet ikke Jjt der klapper ham på skulderen i forbindelse med udskiftningen. Det var rigtig godt at se, men det kan også hænge sammen med han har en rigtig god første aktion, hvor han vender på en bøf'er og skaber en fin mulighed. Det var jo i slående kontrast til fcn-kampen, hvor han starter med en stor fejl. Det er op til ham nu at bevise han kan ryste dem af sig og holde fokus på det han er sat på banen for. For første gang længe fik han nu vist at han besidder et stort talent, men det er også ved at være tid til at han forløser det med 36 superligakampe på cv'et.
                          ​​​​​​

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Ja han bruger for mange negative kræfter på holdkammeraterne i stedet for at opmuntre dem. Han løber selv for lidt og gemmer sig. Desuden virker det jo nærmest som om han har fået skruet Jørgens skæve venstreben på.
                            Hvis Jørgen har et skævt venstreben, flugtede han nu meget godt til den bold, som gav os udligningen til 2-2.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Hvis Jørgen har et skævt venstreben, flugtede han nu meget godt til den bold, som gav os udligningen til 2-2.
                              Det er skævt, se bare på scoringen mod FCM, og de 117 dårlige hjørnespark før det endelig faldt en scoring. Jørgen er og blive et symbol på hvorfor OB nærmest altid ligger omkring 8-10 pladsen. Han er ikke god, han er heller ikke rigtig dårlig, men et klassisk eksempel på hvorfor der er stilstand i truppens styrke.

                              Comment

                              Working...
                              X