Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCN-OB 9.8.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ikke meget positivt at tage med fra kampen i går udover det flotte fremmøde.. 3 meget svære udebanekampe er overstået og en altid svær hjemmekamp imod FCK. 4 point havde man måske solgt det for inden sæsonstart, men efter de to første kampe står man nu med en skuffende fornemmelse.. Der skal 3 point på bordet imod oprykkerne fra Silkeborg på søndag, alt andet vil være uacceptabelt..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
      Bag det jammerlige tykmaskede net på Brixtofte Park stod det endnu engang klart at der skal en bedre midtbane til. JJT er og bliver for klejn og langsom, Kløve er bare langsom.
      Enig. Han skal have en midtbanemakker med noget muskelmasse og det er bestemt ikke Kløve. Det andet bliver for smalt og fint med de to på midten. Aron skal gerne være klar til næste kamp, da jeg helst ser vi ikke skal benytte Okosun på midten og helst kun benytte ham som indhopper, når der skal jagtes mål i slutminutterne.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
        En sæson meget lige som sidste år. Vi starter fint med point i svære kampe og fint spil men pisser det efterfølgende væk.

        På positivsiden har vi nu en træner med et klart koncept som jeg ikke tror går i panik på grund af en mager pointhøst. Det var det vi så sidste år med JM der pludselig ændrede alt det holdet ellers havde trænet på i sommer pausen og som havde udmøntet sig i de bedste spillemæssige præstationer under JMs ledelse. Pointene udeblev og pludselig skulle vi stå kompakt og spille lange primitive bolde op i hovedet på Okosun, mens holdet kamp efter kamp var sat op til dagens modstander i stedet for at fokusere på eget spil.

        Det bliver sikkert endnu en sæson der resultatmæssigt er til glemmebogen, men jeg tror og håber at Alm vil arbejde videre med hans spillemæssige koncept og få flere unge i spil, så selvom resultaterne udebliver i en sæson hvor der ellers var store muligheder for en flot placering grundet konkurrenternes niveau, kommer vi forhåbentligt til at kunne øjne noget udvikling.
        Det er også det jeg håber. Gårsdagens kamp var en kamp til lærebogen. Nu er vi begyndt at praktisere det her høje genpres. Det er selvfølgelig ikke noget der sidder som det skal endnu og nok først sidder helt optimalt hvis vi lykkedes med at skifte et par stykker ud, som ikke magter opgaven.
        Kløve var ikke aggressiv som Aron er på midtbanen. Østrøm er bange for sin modstanders fart og står for langt fra sin modstander. Bash og Jebali skal koordinere presset centralt i banen bedre. Ham fcn's finne igår kunne finde rum tilbage i banen og fordele bolde efter behag igennem alle de minutter han fik. Det er simpelthen ikke afstemt nok.
        Nu ved jeg heldigvis Alm bruger video rigtig meget og han får forhåbentlig overbevist vores hold om nogen ting i presset specielt. Allerede på søndag møder vi et hold, der vil det samme som fcn og som jeg er bange for faktisk ikke er dårligere til det. Sif ser skarpe ud og har også fået gang i mål scoringen, så vi skal få tingene afstemt bedre, hvis ikke vi skal køres rundt igen. Kent har i den grad taget notater igår, og lykkedes han som Flemming Pedersen gjorde igår, så tør jeg ikke tænke på hvilken pibekoncert vi bliver vidne til søndag.
        ​​​​​

        Comment


          `Kæft en gang lort at levere. Det er de fleste vist enige om. Og jo, det var måske nok et tyndt straffespark. Men set over hele kampen, så var vi efter spillet at se overhovedet ikke berettiget til at få point i denne kamp.
          Og så kan man da, som nogen også gør, sige, at vi ikke behøver at få point ude mod et potentielt top-6 hold. Men hvis vi selv vil i top-6, så skal vi begynde at have point også mod de andre hold fra toppen. Og jo, vi har 4 point, efter 4 kampe mod 4 potentielle top-6 hold. Deraf tre udekampe. Over det forventede? Njae. Vi må vel ikke forvente, at vi ikke får point i nogle af disse kampe. Og jeg har ikke være imponeret over det, jeg har set hidtil.
          Udekampen mod FCM var en gratis omgang. Vi kunne kun overraske, og gjorde det. Vi spillede da også ok, mod en modstander, der nok havde tankerne et andet sted. Og så fik vi et (heldigt) sejrsmål på det bedste tidspunkt, hvor FCM ikke kunne nå at reagere. Er glad for, at vores scoring ikke faldt tyve minutter før, så havde vi nok ikke holdt hjem.
          Ude mod Randers var godt, og vi kunne have vundet. Og ja, Randers er startet sæsonen godt. Men det er ikke et hold, vi ligefrem bør frygte. Men et point er helt ok.
          Hjemmekampen mod FCK. Tjae, vi var aldrig i nærheden af at få point. FCK kunne stramme grebet når de ville. Så, for første gang i mange år, kampen i "græshøjde" fra første række ved banderne. Den helt store forskel på holdene, da vi først kom ind i kampen, var, at når vi afleverede til hinanden var det langsomt, med mange usikkerheder i modtagelsen af bolden, mens FCK afleverede med større fart, og præcision i afleveringerne. Når vi kørte sideskift kunne FCK ganske roligt rykke med, hurtigere gik det ikke, modsat i den anden ende, hvor vi tit så ud til at komme ud af position. der er for mange, der laver en "stock-fehler", de er ikke i stand til de mest simple ting, når først der kommer fart på. Hvor mange mål scores der ikke også mod OB, efter en af vores spillere har haft en dårlig episode. Konklusionen må være, at der er for mange spillere, der ikke har tilstrækkeligt niveau til at spille med der, hvor ledelsen taler om, at man skal og bør ligge med dette hold.
          Og i går - tjae, se ovenfor. Ikke bestået.
          De to næste kampe må/bør give 4-6 point. Og det bliver svært. SIF må ikke undervurderes. Måske de viser sig, at være den bedste oprykker. Og vi må nok ikke tage fejl af, at KN også har noget at bevise overfor hans tidligere publikum i Odense. Og så BIF - jeg behøver vist ikke at sige mere. De er langt fra imponerende, men de kommer altid med fart og energi (på banen og på lægterne), og regner snart Odense Stadion som en ekstra hjemmebane.
          Står vi med 4-5-6 point efter seks kampe, hvilke udmeldinger vi der så komme fra klubben?

          Comment


            Holdet er ikke godt nok, og det skyldes i stor grad dårlige sportschefer og sportsdirektører, samt en sportsudvalg som ikke har kompetencerne. Jeg håber det blive bedre med Bjørn, men det kræver jo han får lov til at arbejde uden for meget indblanding fra MH og Ledelsen.

            Holdet er som forventet tætter på 8. end 6 pladsen i ligaen. Uanset hvor mange gange MH siger holdet er til top 6, så er det løgn.

            AJA, Jørgen, Østrøm på back, Kløve, Lieder, Opondo, Kasper Larsen er ikke gode nok og det er Okosun heller ikke til vores system. Frø er langt fra potentialet og han bude lejes ud, og få fast spilletid, han gør ikke noget godt for holdet pt.

            Konklusionen er, at end ikke Bielsa, Pep eller Flick kunne få OB i top 6.

            Det er vigtigt at vi får en ny CF'er fordi Jepper er skuffet og jeg er ikke sikker på han bliver. Det ville naturligvis være bedre af erstatter AJA eller KL. Men en boldfast CF'er som kunne spille sammen med JT ville gavne holdet meget. Jepper er ikke sur - Jeppe er skuffet (med god grund).
            Der skal også en ny HB til fordi Ryan nok kun spiller 20 kampe.
            Jørgen har ikke hjerte og vilje med, han ligner ikke en med ambitioner om at vinde noget som helst.

            Jeg ved mange håber på at Aron er nøglen. Det håber jeg I får ret i, og han er bestemt bedre når han ikke sættes på kanten. Om han alene kan bære os i top 6 tvivler jeg stærkt på.
            Kunne godt frygte at vi møder et SIF hold med selvtillid, som fint ville kunne nøjes med et point. Der skal en helt anden vilje og fysik til kontra den junior indstilling vi så i går og den førte halve time mod FCK.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Det er også det jeg håber. Gårsdagens kamp var en kamp til lærebogen. Nu er vi begyndt at praktisere det her høje genpres. Det er selvfølgelig ikke noget der sidder som det skal endnu og nok først sidder helt optimalt hvis vi lykkedes med at skifte et par stykker ud, som ikke magter opgaven.
              Kløve var ikke aggressiv som Aron er på midtbanen. Østrøm er bange for sin modstanders fart og står for langt fra sin modstander. Bash og Jebali skal koordinere presset centralt i banen bedre. Ham fcn's finne igår kunne finde rum tilbage i banen og fordele bolde efter behag igennem alle de minutter han fik. Det er simpelthen ikke afstemt nok.
              Nu ved jeg heldigvis Alm bruger video rigtig meget og han får forhåbentlig overbevist vores hold om nogen ting i presset specielt. Allerede på søndag møder vi et hold, der vil det samme som fcn og som jeg er bange for faktisk ikke er dårligere til det. Sif ser skarpe ud og har også fået gang i mål scoringen, så vi skal få tingene afstemt bedre, hvis ikke vi skal køres rundt igen. Kent har i den grad taget notater igår, og lykkedes han som Flemming Pedersen gjorde igår, så tør jeg ikke tænke på hvilken pibekoncert vi bliver vidne til søndag.
              ​​​​​
              Jeg tror din analyse er rigtig nok, især af første halvleg, hvor FCN fik alt for let ved at se gode ud grundet mangler i vores presspil. Jeg synes dog det har været lige så bekymrende i de første fire kampe, at vi ikke er i stand til at forvalte bolden godt nok, når vores presspil fungerer. Selv igår lykkes vi relativt ofte med at erobre bolden i forholdsvist gunstige positioner, men alt for ofte smider vi den væk igen indenfor de næste 3-4 afleveringer. Vores offensiv ser ganske enkelt ikke særlig afstemt ud, og det synes jeg egentlig er mere bekymrende end vores presspil, hvor jeg trods alt synes der er tegninger til noget godt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Hvis Baskim havde haft et stabilt bundniveau så havde han enten tilspillet sig en rolle i FCK, eller spillet i andre klubber end Minnesota, Randers under opbygning , Al Feta og nu OB. Desværre er det ikke noget nyt at han er pletvis fantastisk og pletvis usynlig.
                Ja det opsummerer vel egentligt meget godt, hvad der er vores problem. Selv vores bedste spillere svinger op og ned. Helt ud i ekstremerne til tider.

                Kan du huske vi snakkede om hvor vidt du var røget i OSEs fælde? Tror du stadig på dét, du troede dengang?

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  Jeg tror din analyse er rigtig nok, især af første halvleg, hvor FCN fik alt for let ved at se gode ud grundet mangler i vores presspil. Jeg synes dog det har været lige så bekymrende i de første fire kampe, at vi ikke er i stand til at forvalte bolden godt nok, når vores presspil fungerer. Selv igår lykkes vi relativt ofte med at erobre bolden i forholdsvist gunstige positioner, men alt for ofte smider vi den væk igen indenfor de næste 3-4 afleveringer. Vores offensiv ser ganske enkelt ikke særlig afstemt ud, og det synes jeg egentlig er mere bekymrende end vores presspil, hvor jeg trods alt synes der er tegninger til noget godt.
                  Synes egentlig det har set fint ud indtil igår. Vi har fået fint med chancer til at score imod både fcm og Randers og imod FCK var det noget andet der skulle til, da de gravede sig ned efter den halve time vi var helt væk.
                  Igår synes jeg det ligner hver offensivspiller vil løse problemerne selv. Frø og Sabbi dribler for meget og selv Kadrii begynder lidt for meget med et par flugtere, som vi selvfølgelig ved han kan ramme, men sjældent når de er så vanskelige.

                  Når jeg tænker mig om kunne jeg faktisk godt tænke mig at Bashkim og Jebali roterende lidt undervejs i kampen.
                  Jebali synes jeg er meget involveret i vores opspil, men har meget sjældent evnerne til at blive farlig, selvom han scorede igår. Kadrii er tværtimod for usynlig og kunne godt ligne en spiller der indimellem mangler en mand foran sig til at skabe lidt plads for sig selv. Der er jo ingen tvivl om forsvarsspillere lægger tæt på ham og det skal vi udnytte ved noget mere dynamik. Bash skal involveres noget mere, for han kan både true dybt, på skud og i pasningerne. Lige i øjeblikket pakkes han bare lidt for meget ned.
                  ​​​
                  ​​​​​​
                  ​​​​​

                  Comment


                    Hvis man i øvrigt ser på FCN, så er det slående, hvor meget offensivt deres wingbacks skaber. De spiller et andet system med 3 centrale forsvarsspillere og 2 wingbacks, nuvel, men i moderne fodbold skal der bare komme mere fra backsiden, end vi ser i OB.

                    Det går ikke med Skjelvik og Østrøm. Førstnævnte spiller bare dårligt og Østrøm er så tydeligt ikke back, og det bliver han næppe heller.

                    Jeg vil gerne have så få transfers som muligt i denne fase. Vi skal have setuppet på plads og hente kvalitet. Det har vi ikke gjort i 10 år.

                    Men hvad backs angår, så er OB nødt til at forstærke sig i dette vindue.

                    Comment


                      Kort og godt, tænker jeg at vores nye træner ‘solgte’ os ved at stille med en central midtbane, der har mere end svært ved at bolderobre. Østrøm på back var vel af nød, selvom beslutningen også kostede.

                      I denne transfertid, kunne man vende det hele lidt på hovedet, og beskrive, hvem vi synes styrker holdet, og fortjener en plads: Sabbi, Baskim, Jebali, Aron, Tverskov, Christensen - efter min smag.

                      Synes det er en fatal fejl, at anførerbindet er rokeret.

                      At Kasper Larsen og JJT er ubestridte startere burde der stilles et større spørgsmålstegn ved.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
                        Kort og godt, tænker jeg at vores nye træner ‘solgte’ os ved at stille med en central midtbane, der har mere end svært ved at bolderobre. Østrøm på back var vel af nød, selvom beslutningen også kostede.

                        I denne transfertid, kunne man vende det hele lidt på hovedet, og beskrive, hvem vi synes styrker holdet, og fortjener en plads: Sabbi, Baskim, Jebali, Aron, Tverskov, Christensen - efter min smag.

                        Synes det er en fatal fejl, at anførerbindet er rokeret.

                        At Kasper Larsen og JJT er ubestridte startere burde der stilles et større spørgsmålstegn ved.
                        Jeg fanger slet ikke kritikken af JJ. Hans afleveringprocent igår er over 80. Han laver en del frispark i går, 3, men er vel også nød til at kæmpe det igennem når Kløve er helt væk fra kampen.

                        Jeg synes overordnet at han scorer for lidt mål i løbet af en sæson, men ellers er han en fed spiller.

                        ​​​​​

                        ​​

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
                          Kort og godt, tænker jeg at vores nye træner ‘solgte’ os ved at stille med en central midtbane, der har mere end svært ved at bolderobre. Østrøm på back var vel af nød, selvom beslutningen også kostede.

                          I denne transfertid, kunne man vende det hele lidt på hovedet, og beskrive, hvem vi synes styrker holdet, og fortjener en plads: Sabbi, Baskim, Jebali, Aron, Tverskov, Christensen - efter min smag.

                          Synes det er en fatal fejl, at anførerbindet er rokeret.

                          At Kasper Larsen og JJT er ubestridte startere burde der stilles et større spørgsmålstegn ved.
                          Det er tæt på du har ret. Men de erstatninger der kommer skal ikke være Opondo, Lider, Jørgen, AJA og KL niveau. Skal vi flytte os så skal der købes erstatninger som løfter holdet, og dermed en hylde højere.

                          Mankan også hente talenter hjem som ikke rigtig har slået til udenlands.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Jeg fanger slet ikke kritikken af JJ. Hans afleveringprocent igår er over 80. Han laver en del frispark i går, 3, men er vel også nød til at kæmpe det igennem når Kløve er helt væk fra kampen.

                            Jeg synes overordnet at han scorer for lidt mål i løbet af en sæson, men ellers er han en fed spiller.

                            ​​​​​

                            ​​
                            Nu kan jeg faktisk godt lide JJT og synes han har et godt overblik og forståelse for spillet - helt sikkert, men synes bare ikke altid han får så meget ud af det.
                            Nu ved jeg ikke om det siger så meget med 80% - Hvilke afleveringer er det - er det småspil frem og tilbage eller er det noget der gir noget fremadrettet.
                            Synes der mangler nogen der tør og kan slå nogle afleveringer, som kan give nogle hurtige omstillinger...

                            Comment


                              Der SKAL købes et par spillere. Som det er nu kan vi ikke vinde over Silkeborg. Eneste mulighed for point er at Aron er spilleklar. Det var en trist, trist kamp. Der var klasseforskel overalt på banen mod FCK - men at FCN var så meget bedre er skræmmende.
                              Indsatsen i de 90 minutter betyder mere end alt mulig gejl. Uden den forsvinder publikum.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Der SKAL købes et par spillere. Som det er nu kan vi ikke vinde over Silkeborg. Eneste mulighed for point er at Aron er spilleklar. Det var en trist, trist kamp. Der var klasseforskel overalt på banen mod FCK - men at FCN var så meget bedre er skræmmende.
                                Indsatsen i de 90 minutter betyder mere end alt mulig gejl. Uden den forsvinder publikum.
                                Aron betyder mere end man lige regner med. Det er desværre nok et fact. Jeg håber vi får købt en konkurrent til ham inde ved siden af JJT, som er et nøk over okosun og Kløve. En af dem så jeg så gerne videre i systemet, så ibrahimagic ikke ryger for langt fra spilletid.
                                Og så har vi jo højre back som lige nu skriger til himlen.

                                Ellers synes jeg overall holdet er udmærket. Der er ikke medaljer i det, men det er jo heller ikke målsætningen. Vi skal bare holde snuden i sporet og være tro imod strategien og Alm's små krøller ift. den. Det er stadig nyt og der er stadig massere at arbejde på i presspillet og opbygningen af spillet. Til gengæld har vi set tegningerne, så det vigtige er at vi ikke lader os slå i ud af vi slog en skæver mandag aften, men husker at der faktisk har været rigtig fine perioder i de første tre kampe, og det er det vi skal arbejde ud fra.
                                ​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X