Oprindeligt indsendt af Magge
Se indlæg
Man kan sagtens få held ved at hente "affald" fra andre klubber, som kan gøres gode, fordi de som typer passer bedre ind i klubben og trænerens taktik end måske større navne, men heller ikke det, tror jeg den nuværende ledelse får held med. Ja jeg er virkelig helt nede på "De dér typer kan sgu ikke slå søm i en lort uden at ødelægge begge dele". Det ændrer sig først den dag, der er kommet konkrete resultater på bordet. Ord kan jeg ikke bruge til en hujende fis; de er LAAAANGT forbi det punkt, hvor jeg synes man skal tage noget som helst de siger at face value.
Nogle gange føles det på mig, at der er nogen, der tror hver sæson har en reset-knap; og så har den forrige sæson slet ikke eksisteret. Eksperter gør det samme; De ser på Bashkim, på Jebali og hans 10 Superligamål; Sabbi, klubbens størrelse og ignorerer nærmest alt andet. De ser på Alexander Juel som en rutineret herre; i stedet for som en middelmådig forsvarsspiller. De ser på Kasper Larsen og hans +200 kampe i den hollandske Æresdivision; og kigger ikke på de faktiske præstationer. De sætter os i TOP-6 eller i nærheden af top 6, selv om vi kun har været der én gang i snart 11 sæsoner. Det er udtryk for ønsketænkning. Eksperter VIL så gerne ha, at vi er en contender; fans vil så gerne ha, at vi er en contender. Det vil jeg dælme også; men jeg begynder ikke at vise ét eneste gram tillid til folk, der ikke har gjort sig fortjent til den gennem faktiske resultater i 9 ud af 10 forsøg. At de så opper deres game til 3 ud af 5, det ville være fremragende; jeg vil dog først tro på det, når jeg ser det. For det kan man godt kalde mig indebrændt og over-negativ. Jeg kalder mig selv realist; Man kan ikke vinde et formel 1 løb i en sæbekassebil.
Jeg forlanger ikke at mit hold og min klub vinder det ene formel 1 løb efter det andet; Jeg forventer de ikke udgår 9 ud af 10 gange, før løbet er slut. Jeg er ligeglad med at de shiner bilen op, kalder det noget nyt og sætter en ny chauffør bag rattet. En skrammelkasse er nu engang en skrammelkasse; indtil den ikke er det længere.
Jeg ved der er så mange, der er så inderligt imod negativitet på forhånd; men jeg synes så omvendt at for mange er for gavmilde med tillid til folk, der ikke har gjort sig fortjent til den. Vi snakker 9 ud 10 gange; 6 trænere og et skrækkatalog af middelmådighed. Opfinder de pludselig den dybe tallerken? Måske; det kan ikke udelukkes. Men sandsynligheden taler for noget andet.
For at 3 ud af 5 skal blive mulig, skal de altså starte med at præstere mere end én kamp ad gangen; mere end én halvleg ad gangen. Og det værste er; med den nuværende besætning kan jeg ikke se, at det kan blive muligt; og det vil bare fodre monstret: Endnu en sæson udenfor top 6 vil gøre det sværere at endda nå 3 ud af 5.
MvH ChrisOB
Comment