Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny indløbsmusik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Kan rigtig god lyde at vi har noget unikt skabt af fansene. Men der skal meget opgraderes med lydstyrken om at bringe den rigtig til at virke. Så ville det blive fedt!
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      Generisk lort var over grænsen fra min side. Facebook-folk uden omtanke kan provokere. Med generisk skal forstås: noget der bruges tusindvis af andre steder. Jeg vil gerne noget unikt for OB.

      Lad os for resten være enige om at være uenige.
      Bare fordi noget bruges tusindvis af steder betyder vel ikke, at det automatisk skal udelukkes, vel? Vi skal have noget, der sætter stemningen i gang, hvorfor behøves det at være "unikt"? Carl Nielsen sangen var vel dét man kan kalde "unikt" Fortæl mig de steder hvor der også er indløb til Carl Nielsen musik?

      Jeg har lagt kortene på bordet: Jeg synes ikke den nye indløbsmelodi er synderligt mere stemningsskabende end den forrige. Min fornemmelse er også, at der findes også en gruppe der er på "Bedre end Carl Nielsen, men..." vognen, ligesom der findes mange der vil ha den gamle tilbage. Det kan man ikke ændre på; men jeg min påstand er, at den nye kommer ikke til at skabe samme stemningsskabende effekt som Eye Of The Tiger gjorde, uanset hvor generisk, den så er.

      Jeg vil ikke udelukke at den vokser på mig, men det ændrer ikke på at jeg synes dit fokus på "unikt" måske lige slører din vurdering af det faktiske produkt.

      Og ja, lad os være enige om at være uenige.

      MvH ChrisOB

      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

        Min kritik blev lige en kende for grov - Fair nok at du forbinder den med OB, det kan jeg ikke ændre på. Jeg må bare erkende at du er en af de første jeg støder på, hvis ikke den første, der direkte har udtalt at de forbinder Eye Of The Tiger med OB og dette er selvfølgelig helt fair. For mig er det en Rocky-sang, der blevet (over)brugt utallige steder og derfor synes jeg ikke at den kan være et synonym med OB. Derudover gav sangen bedre mening dengang vi havde Tigeren Viktor og ikke Katten.

        Jump med Van Halen forbinder jeg mere med Brøndby, men det er lige så meget fordi at tilskuerne selv hopper med der, så bliver det mere end bare en sang, men en gimmick. På samme måde som når man kaster med kiks til shu-bi-dua eller man viftede med lyssværd til En Wannabe Darth Vader med Nephew.
        Når noget har været indløbssang i over 20 år, så vil jeg mene, at man godt kan forbinde den med den klub, som den har været indløbssang for.

        Det kan også være en generationsting. Dem jeg går til bold med ville også forbinde Eye Of The Tiger med OB. Pointen er ikke at dén skulle være hellig, men at når man erstatter den, så skal det være med noget, der er bedre. Og uanset hvad du mener om EOTT og dens overbrug, så må du da anerkende, at den var og er stemningsskabende.

        Det synes jeg ikke Carl Nielsen var, og det synes jeg desværre heller ikke den nye er. Og det er dét jeg forbinder med en indløbssang, mere end det partout skulle være "unikt" Der må jeg erkende at i min bog er stemningsskabende altså vigtigere end unikt. Det kunne være ideelt med begge; det synes jeg så ikke er tilfældet med den nye. Desværre. Som i det er nok desværre ikke nok bare at skrue op for den.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

          Og du skal have respekt for andre folks smag og behag og holde dig for god til at komme med udtryk som "generisk lort".

          Jeg kan godt li Eye Of The Tiger. Det gør det ikke nødvendigvis til "generisk lort". Nogle ville kalde den slags "nostalgisk". Jeg er helt med på, at nogle sange kan trænge til en udskiftning, og det gælder også Eye Of The Tiger, så jeg er ikke modstander af af man skiftede den ud. Den skal bare erstattes med noget, der er bedre. Det synes jeg ikke man gjorde med Carl Nielsen, uanset de gode hensigter, og det synes jeg, indtil videre, heller ikke man har gjort med den nye, uanset de gode hensigter og det autentiske forsøg fra en mangeårig OB fan, der med egne ord var spændt på at høre, hvad folk sagde til det. Nu har jeg sagt, hvad jeg synes om det.

          Du har gjort det klart, eller har mere en antydet at Eye Of The Tiger er noget generisk lort. Det gør i min optik ikke dig ret meget bedre end dem, der i dine øjne kommer med infantile indlæg.

          Man bliver hurtigt til smagssnob, hvis man affærdiger andres smag med udtryk som "generisk lort". Jeg var i sin tid ikke modstander af klassisk musik eller Carl Nielsen og er det heller ikke stadigt. Jeg var modstander af den specifikke sang, der blev valgt. Så på sin vis har jeg respekt for det autentiske forsøg. Jeg synes så ikke, at den har ramt ret meget mere plet end Carl Nielsen gjorde. Du har bare meget lidt respekt for andre folks smag og behag, når du bruger udtryk som "generisk lort".

          Og jeg har altid været irriteret over, at man affærdiger ting og sager med udtryk som dit og ikke mindst nedladende holdninger til hvad der spilles i en håndboldhal.

          MvH ChrisOB
          For mig og se så er musikken sekundær, det handler om at man lige bliver nød til at anerkende både det at klubben vælger at inkludere sine fans, i den slags beslutninger, det tænker jeg er ret vigtigt, og så også at anerkende at der er en del fans der godt gider bruge deres tid på at skabe en god oplevelse, blandt andet for mig, det synes jeg ikke at der går noget af mig som menneske ved at jeg lige anerkender, der er brugt noget tid og nogen ressourcer på det der projekt.

          ​​​​​​Jeg synes efterhånden at der er mange der bruger tid på at gøre den oplevelse der er at komme ind og se OB spille til en bedre oplevelse. Både fyren der sætter sig ned og skriver indløbsmusik, Sfå, Obstruktion, stemningsskabere på RMN etc. Det er mega fedt at der er folk der gerne vil det.

          ​​​​​Og det er ikke fordi noget skal være hævet over kritik, slet ikke, men jeg tænker at man som minimum lige anerkender indsatsen og ikke bare fyrer op for "Hold kæft noget lort, spil den med Eye of the tiger" fordi så tror jeg ikke at man fordrer at folk bliver ved med at bruge deres tid på aktivt at engagere sig i OB. Og jeg kan bedre leve med en sæson med en lidt halvsløj indløbssang end med en klub der ikke har nogen fans der godt gider bidrage til alt det udenom.

          ​​​​​​
          ​​​

          ​​


          ​​​​​​
          Last edited by Striwetforlivet!; 04-08-2021, 16:39.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

            For mig og se så er musikken sekundær, det handler om at man lige bliver nød til at anerkende både det at klubben vælger at inkludere sine fans, i den slags beslutninger, det tænker jeg er ret vigtigt, og så også at anerkende at der er en del fans der godt gider bruge deres tid på at skabe en god oplevelse, blandt andet for mig, det synes jeg ikke at der går noget af mig som menneske ved at jeg lige anerkender, der er brugt noget tid og nogen ressourcer på det der projekt.

            ​​​​​​Jeg synes efterhånden at der er mange der bruger tid på at gøre den oplevelse der er at komme ind og se OB spille til en bedre oplevelse. Både fyren der sætter sig ned og skriver indløbsmusik, Sfå, Obstruktion, stemningsskabere på RMN etc. Det er mega fedt at der er folk der gerne vil det.

            ​​​​​Og det er ikke fordi noget skal være hævet over kritik, slet ikke, men jeg tænker at man som minimum lige anerkender indsatsen og ikke bare fyrer op for "Hold kæft noget lort, spil den med Eye of the tiger" fordi så tror jeg ikke at man fordrer at folk bliver ved med at bruge deres tid på aktivt at engagere sig i OB. Og jeg kan bedre leve med en sæson med en lidt halvsløj indløbssang end med en klub der ikke har nogen fans der godt gider bidrage til alt det udenom.

            ​​​​​
            ​​​

            ​​


            ​​​​​​
            Der er jeg så nok mere resultatorienteret. Gode hensigter og indsats skal selvfølgelig anerkendes, og der vil jeg gerne erkende jeg, i hvert fald, selv måske burde ha haft den med i min anmeldelse af både melodi og effekt. Men... jeg er efterhånden træt af gode hensigter. Dem har jeg hørt rigeligt af de sidste mange år i OB, uden at få brugbare resultater.

            Men det var et lille sidespring; essensen er stadig at forskellige fans har forskellige meninger; og at man sagtens kan mene at noget skal udskiftes uden at blive forarget over, at der er nogen, der vil ha det gamle.

            Jeg er sådan set ligeglad med hvilken sang, det er; bare den fanger. Det gjorde Carl Nielsen ikke. Og det gør den anden desværre heller ikke.

            For mig virkede det bare som om, at du og andre affærdiger kritik som om indsatsen i sig selv er nok. Det er den ikke for mig.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Der er jeg så nok mere resultatorienteret. Gode hensigter og indsats skal selvfølgelig anerkendes, og der vil jeg gerne erkende jeg, i hvert fald, selv måske burde ha haft den med i min anmeldelse af både melodi og effekt. Men... jeg er efterhånden træt af gode hensigter. Dem har jeg hørt rigeligt af de sidste mange år i OB, uden at få brugbare resultater.

              Men det var et lille sidespring; essensen er stadig at forskellige fans har forskellige meninger; og at man sagtens kan mene at noget skal udskiftes uden at blive forarget over, at der er nogen, der vil ha det gamle.

              Jeg er sådan set ligeglad med hvilken sang, det er; bare den fanger. Det gjorde Carl Nielsen ikke. Og det gør den anden desværre heller ikke.

              For mig virkede det bare som om, at du og andre affærdiger kritik som om indsatsen i sig selv er nok. Det er den ikke for mig.

              MvH ChrisOB


              ​​​​​​Men resultater er jo direkte knyttet til antallet af aktivt deltagende fans, hjemmebane O. S. V.

              Jeg kan godt genkende tanken om at noget negativt bliver spunnet til noget positivt, og jeg bryder mig ikke om det, jeg tænker bare ikke at det er gældende her, fordi det er et fan initiativ.

              Jeg tænker det også som at, nu, har den her uoficelle del af fanscenen været væk længe og er vendt retur og det er en ny fanscene der skal bygges op og der tænker jeg at det er en noget sundere tilgang, hvis den skal trives, at man som udgangspunkt altid sætter pris på at have aktivt deltagende fans og det betyder ikke at man ikke godt kan kritisere når de kaster øl ind på banen etc.
              ​​​​
              ​​​Og så kan det godt være det ikke er det hele der sætter der første gang, men altså jeg synes allerede som tidligere nævnt at der er mange fede ting folk har kørende, som jeg bestemt sætter pris på, og det er ikke jordens undergang hvis der er en enkelt eller to missere i mellem, så rykker man jo bare videre med det der virker og fikser det der ikke gør, så det kommer til at virke. Det fede er at folk godt gider og det er nok mere sandsynligt at de godt gider bruge deres fritid på, hvis folk sætter pris på det de laver.



              ​​​







              ​​


              ​​​​​

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                OT: Thomas Sandgaard på sang og spade.... han har lovet selv at gå på banen og spille den live før startfløjtet af første hjemmekamp

                https://www.youtube.com/watch?v=R2ryAUGC3Tk

                https://twitter.com/SandgaardThomas/...20384232914945

                Tvivler på NT går samme vej

                Spændt på vores nye sang, da jeg desværre endnu ikke har hørt den
                ... og han gjorde det

                https://www.youtube.com/watch?v=3rtWAdawUkE

                Meget dårlig lyd, men respekt

                Comment


                  #53
                  Hvis indløbsmusikken virker på spillerne, vil jeg kunne lide den. Det virker ikke sådan.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment

                  Working...
                  X