Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superligaen 2021/2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Pisse ærgerligt, havde håbet Vejle tabte samtlige kampe under P.S.

    Vil hellere se os sikre top 6 fordi vi selv sørger for at vinde de nødvendige point fremfor at det er tilstrækkeligt med andre klubber som kvajer sig nok.
    Enig, men når OB sjældent spiller mere end 45 minutter et stykke over bundniveauet så er hjælp nødvendig.

    Der er mange her som bliver opstemt hver gang vi spiller en god halvleg og ligner et top 6 hold. Ingen hold og heller ikke OB ligger på det niveau længe. Randers er måske årets undtagelse i ligaen, men det var også efter den første halve time mod Randers jeg troede på top 6. Resten kender vi jo desværre.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Enig, men når OB sjældent spiller mere end 45 minutter et stykke over bundniveauet så er hjælp nødvendig.

      Der er mange her som bliver opstemt hver gang vi spiller en god halvleg og ligner et top 6 hold. Ingen hold og heller ikke OB ligger på det niveau længe. Randers er måske årets undtagelse i ligaen, men det var også efter den første halve time mod Randers jeg troede på top 6. Resten kender vi jo desværre.
      Det er spændende hvordan vi reagerer i morgen.
      Jeg ved ikke hvordan OB internt normalt takler et nederlag, men jeg har hørt trænerne var indkaldt til røffel hos Hemme, hvorefter de blev bedt om at videregive af samme skuffe til spillerne efter den horrible halveg vi diskede op med i søndags.
      Tænker godt det svier lidt ekstra at blive spillet ud på egen bane imod et hold man helt sikkert føler man bør være over ift. spillerbudget, størrelse osv. Kampens vigtighed var heller ikke til at tage fejl af eftersom der er en verden til forskel på at være 1 og 7 point efter en direkte udfordre i top 6-ræset, som har en række europæiske kampe som nok kommer til at koste her til sidst i efteråret. Her havde det lunet at ånde dem lidt i nakken

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

        Enig, men når OB sjældent spiller mere end 45 minutter et stykke over bundniveauet så er hjælp nødvendig.

        Der er mange her som bliver opstemt hver gang vi spiller en god halvleg og ligner et top 6 hold. Ingen hold og heller ikke OB ligger på det niveau længe. Randers er måske årets undtagelse i ligaen, men det var også efter den første halve time mod Randers jeg troede på top 6. Resten kender vi jo desværre.
        Hvis vi regner med 30 point kan sikre top 6 så er det jo “kun” 1,4 point i snit hvilket i sig selv ikke kræver en helvedes stabilitet.

        Vi har 11 hjemmekame hvor det er rimeligt at en klub, som anser sig selv som en top 6 klub i dårlige sæsoner og top 4 i de gode, laver følgende:
        Vejle - Silkeborg - Viborg - Sønderjydske - FCN - Randers bør give sejre = 18 point
        Aab- AGF - BIF er 3 kampe hvor man burde kunne få 3 point til sammen.
        FCK - Herning kan der ikke forventes point i.
        Det vil sige at hjemmekampene burde give grundlaget for top 6 hvis man leverer bare nogenlunde til par.
        Leverer man ovenstående så kan 9 point i 11 udekampe være nok hvilket selv med en OB’sk ustabilitet burde være muligt.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Hvis vi regner med 30 point kan sikre top 6 så er det jo “kun” 1,4 point i snit hvilket i sig selv ikke kræver en helvedes stabilitet.

          Vi har 11 hjemmekame hvor det er rimeligt at en klub, som anser sig selv som en top 6 klub i dårlige sæsoner og top 4 i de gode, laver følgende:
          Vejle - Silkeborg - Viborg - Sønderjydske - FCN - Randers bør give sejre = 18 point
          Aab- AGF - BIF er 3 kampe hvor man burde kunne få 3 point til sammen.
          FCK - Herning kan der ikke forventes point i.
          Det vil sige at hjemmekampene burde give grundlaget for top 6 hvis man leverer bare nogenlunde til par.
          Leverer man ovenstående så kan 9 point i 11 udekampe være nok hvilket selv med en OB’sk ustabilitet burde være muligt.
          Bør give 18, det vil jeg gerne se, men det sker næppe

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Bør give 18, det vil jeg gerne se, men det sker næppe
            Så længe vi ikke har kvaliteten så er vi som fans nød til at lave forventninger om til forhåbninger.
            Det jeg skrev var ud fra hvad man imo bør kunne forvente af et hold som vil være fast i top 6.
            Det går selvfølgelig, især for et hold med tvivlsom kvalitet, sjældent som forventet. Et godt hold henter det tabte andre steder.
            Der kommer nogle uventede sejre og uventede point tab.

            Jeg tror det er vigtigt at have en god hjemmebane for at skabe grobund for resultater.
            Der var engang hvor man som modstander frygtede at komme til Odense, det er der ingen hold som gør mere.
            Hjemmekampe i grundspillet
            2020/2021 = 16 point i 11 kampe - 1,45 i snit - 1,65
            2019/2020 = 21 point i 13 kampe - 1,61 i snit - 1,70
            2018/2019 = 25 point i 13 kampe - 1,92 i snit - 1,77
            2017-2018 = 20 point i 13 kampe - 1,53 i snit - 1,83
            2016/2017 = 17 point i 13 kampe - 1,30 i snit - 1,65

            En Sæson er det lykkedes at holde et godt snit hjemme, og det siger sig selv at det var sæsonen vi indfriede egne ambitioner. Det sidste snit jeg har skrevet er det snit vi endte på da sæsonen sluttede, det viser tydeligt at vi kan begå os i taberslutspillet hvor vi hævede snittet, mens snittet faldt det år vi var i medaljeslutspil.
            So far i sæsonen har vi i 6 hjemmekampe lavet 8 point, hvilket er 1,33 i snit.

            Der er så iøvrigt heller ingen som småskider i bukserne af skræk når vi kommer på besøg, vi skal tilbage til sæsonen 2010-2011 for at finde et snit på 1,06 som det højeste. Ellers ligger vi på 0,61-0,88.
            Hvis vi omregner de ca 0,8 i snit gange 11 grundspils kampe så giver det ca 9 point vi har hentet på fremmed græs pr sæson. Det stiller krav til at man skal være bedre hjemme.
            Last edited by Magge; 23-10-2021, 23:22.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Så længe vi ikke har kvaliteten så er vi som fans nød til at lave forventninger om til forhåbninger.
              Det jeg skrev var ud fra hvad man imo bør kunne forvente af et hold som vil være fast i top 6.
              Det går selvfølgelig, især for et hold med tvivlsom kvalitet, sjældent som forventet. Et godt hold henter det tabte andre steder.
              Der kommer nogle uventede sejre og uventede point tab.

              Jeg tror det er vigtigt at have en god hjemmebane for at skabe grobund for resultater.
              Der var engang hvor man som modstander frygtede at komme til Odense, det er der ingen hold som gør mere.
              Hjemmekampe i grundspillet
              2020/2021 = 16 point i 11 kampe - 1,45 i snit - 1,65
              2019/2020 = 21 point i 13 kampe - 1,61 i snit - 1,70
              2018/2019 = 25 point i 13 kampe - 1,92 i snit - 1,77
              2017-2018 = 20 point i 13 kampe - 1,53 i snit - 1,83
              2016/2017 = 17 point i 13 kampe - 1,30 i snit - 1,65

              En Sæson er det lykkedes at holde et godt snit hjemme, og det siger sig selv at det var sæsonen vi indfriede egne ambitioner. Det sidste snit jeg har skrevet er det snit vi endte på da sæsonen sluttede, det viser tydeligt at vi kan begå os i taberslutspillet hvor vi hævede snittet, mens snittet faldt det år vi var i medaljeslutspil.
              So far i sæsonen har vi i 6 hjemmekampe lavet 8 point, hvilket er 1,33 i snit.

              Der er så iøvrigt heller ingen som småskider i bukserne af skræk når vi kommer på besøg, vi skal tilbage til sæsonen 2010-2011 for at finde et snit på 1,06 som det højeste. Ellers ligger vi på 0,61-0,88.
              Hvis vi omregner de ca 0,8 i snit gange 11 grundspils kampe så giver det ca 9 point vi har hentet på fremmed græs pr sæson. Det stiller krav til at man skal være bedre hjemme.
              Det viser jo bare at vi er gået fra et hold med tigere, løver og store mus, til et hold af grå mus som sjældent spinder som en veltilfreds Tiger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                Det viser jo bare at vi er gået fra et hold med tigere, løver og store mus, til et hold af grå mus som sjældent spinder som en veltilfreds Tiger.
                Jeg er ikke i tvivl om at der kun bliver investeret tilstrækkeligt til nogenlunde problemfrit at holde os i ligaen. Man er så bare skarpe ud i markedsføring og lykkedes hver sæson med at oversælge produktet.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Det er en mærkelig sæson. Jeg har svært ved at forestille mig tre point mod velspillende SIF. Nærmere 0. Så der skal ske noget for at vi klarer at komme i top-6 - men også, at vi ikke bliver nr 6 efter mange skidte kampe mod bedre hold. Der SKAL ske noget som ikke bare er noget med at kæmpe hårdere og yde mere.
                  Fergusons styrke var at slippe personlighederne løs. At lade dem være sig selv - personificeret i Uniteds frelser, Cantona. Men de skulle også spille på de pladser, hvor de kunne funkle.
                  Jeg ved ikke om vi har spillere (eller trænere), der vil kunne funkle under de omstændigheder, men ellers er det da på tide at få nogen. Ser ud til at Frø er ved at blive forløst netop af disse grunde. Synens det er pinligt at det er så svært at forstå, at middelmådige spillere skal have lige præcis de betingelser den enkelte kan trives bedst med.

                  Og der skal ske noget, så næste sæson bliver forløsningen. Sker heller ikke i denne.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Sønderjyske skal tabe mod Midtjylland, så kom op i gear midtjyderne...

                    Comment


                      Jeg er fuldstændig ligeglad med top 6 og har været det det meste af sæsonen. Mit primære fokus er som andre at vi sikrer overlevelse så tidligt som muligt, så vi kan få bragt vores talenter i spil og give dem masser af spilletid, som strategien er fortaler for.
                      Så håber at Vejle og Sønderjyske hænger nede i dyndet (eller en anden der ikke er os).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
                        Sønderjyske skal tabe mod Midtjylland, så kom op i gear midtjyderne...
                        Det gør de også. Daniel høegh blev båret fra ban med en ankel skade. Han havde ikke spillet ret godt.

                        Comment


                          Kommer aldrig til at heppe på FCM. Men,…

                          Sander scorer igen i Norge

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Kommer aldrig til at heppe på FCM. Men,…

                            Sander scorer igen i Norge
                            Han har virkelig fundet formen igen hos Odd, det må man sige. Jeg kunne godt forestille mig et retur til OB, han kan spille på venstresiden hvis Breum er skadet eller har karantæne

                            Comment


                              I øvrigt har Svein Aron Gudjohnsen også scoret to gange for Elfsborg idag.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
                                I øvrigt har Svein Aron Gudjohnsen også scoret to gange for Elfsborg idag.
                                Det har Sander også gjort nu

                                Comment

                                Working...
                                X