Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Jeg håber du har ret, men jeg har min tvivl. Den gang Odense Energi blev solgt, så var der store armbevægelser, men pengene endt mest i drift. Jeg har svært ved, at se det kan blive et slagnummer i valgkampen at man vil bruge flere penge på stadion. Der vil gå ca. 12 sekunder før der bliver talt om ældrepleje, dårlige skoler mm. Det er naturligvis også relevant med skoler mm, og tvivler på at HR og Fru Odense vil prioritere stadion. En evt. del 2 af sporvognen vil også kost på anlægsbudget, for slet ikke at tale om driftsunderskuddet.
    Jeg tænker helt bestemt man venter til efter valgkampen inden man tager hul på det offentligt igen

    Comment


      Finder det håbløst at man allerede går på kompromis med strategien/spillestilen.

      Der er defineret en måde at spille på for 1. holdet der skal bringe OB i top6. Til at understøtte den måde har man defineret en række spilsystemer og de enkelte spillers roller og kompetencer til at kunne udfylde de roller.

      Spillerne er ikke til det men talentholdene har spillet efter konceptet i længere tid og blandt andet vundet et U19 mesterskab og et internationalt træningsstævne bl.a. mod et semiprof. hold
      De unge spillere er skarpe og dygtige og trænet til det se skal…

      Men hvorfor efterlever man det ikke og sætter en CB/DM ned som højre back? Hvorfor sætter man en angriber ned på kanten?

      Ja, de kan men det er ikke det de er trænet til eller der de vil gøre det bedst.

      Specielt mens Tverskov har været ude burde Robin spille CB mens AJA så måtte tage backen ..
      Hvorfor brugte man ikke Robin som 6’er da Aron var ude i stedet for Okusun og Kløve .. vær nu tro mod konceptet ..

      Har man så ikke en ung spiller til pladsen som man har defineret og man får en skade så må man da leje/købe en spiller .. alt andet koster .. specielt når man ved at en spiller tit er skadet og man ikke har en naturlig reserve ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Finder det håbløst at man allerede går på kompromis med strategien/spillestilen.

        Der er defineret en måde at spille på for 1. holdet der skal bringe OB i top6. Til at understøtte den måde har man defineret en række spilsystemer og de enkelte spillers roller og kompetencer til at kunne udfylde de roller.

        Spillerne er ikke til det men talentholdene har spillet efter konceptet i længere tid og blandt andet vundet et U19 mesterskab og et internationalt træningsstævne bl.a. mod et semiprof. hold
        De unge spillere er skarpe og dygtige og trænet til det se skal…

        Men hvorfor efterlever man det ikke og sætter en CB/DM ned som højre back? Hvorfor sætter man en angriber ned på kanten?

        Ja, de kan men det er ikke det de er trænet til eller der de vil gøre det bedst.

        Specielt mens Tverskov har været ude burde Robin spille CB mens AJA så måtte tage backen ..
        Hvorfor brugte man ikke Robin som 6’er da Aron var ude i stedet for Okusun og Kløve .. vær nu tro mod konceptet ..

        Har man så ikke en ung spiller til pladsen som man har defineret og man får en skade så må man da leje/købe en spiller .. alt andet koster .. specielt når man ved at en spiller tit er skadet og man ikke har en naturlig reserve ..
        tjahh har ikke svaret, men det kommer lidt til at fremstå som om man bare har lavet nogle floskler man kan kaste for svinene (læs fansene) og man så vælger at fortsætte med den vanlige hovedløse stil….hvor vi venter på den næste person som så får uriasposten at redde hele lortet…lige pt virker det somom alt er sat i stå mens vi venter på BW, lidt ligesom vi absolut skulle lade JM fortsætte kontrakten ud….og vi husker alle hvor succesfyldt det var….
        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

        Comment


          Fedt nok. Selvom jeg ikke lige ved hvad det betyder rent praktisk

          https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/staerk...lsen-tribunen/

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Fedt nok. Selvom jeg ikke lige ved hvad det betyder rent praktisk

            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/staerk...lsen-tribunen/
            Sådan er det vel næsten med alt hvad OB fortager sig -_-
            siden 1887

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Fedt nok. Selvom jeg ikke lige ved hvad det betyder rent praktisk

              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/staerk...lsen-tribunen/
              "Det gør de ved at dele ejerskabet af Richard Møller Nielsen Tribunen"
              Hvad betyder det faktisk? Købte de tribunen eller hvad? Forstår det ikke.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Heldigvis kan man da stadig bare møde op og se fodbold... Selvom det vel efterhånden er det der fylder mindst på en kampdag.
                ​​​​​​
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Glæder mig da til at disse “planer” udfolde sig

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...vil-samarbejde

                  Men han gentager vel bare hvad der blev sagt da vi præsenterede 2026 strategien

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Glæder mig da til at disse “planer” udfolde sig

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...vil-samarbejde

                    Men han gentager vel bare hvad der blev sagt da vi præsenterede 2026 strategien
                    Jeg glæder mig slet ikke.

                    Jeg var meget bekymret over det interview Enrico lavede med Mediano i forbindelse med lanceringen, der for mig i hvert fald beviser at han ser komplet modsat på moderne fodbold end mig.

                    Jeg tolkede det klart som: Hvis udenlandske potentielle ejere er seriøse, så er vi klar til at lege med. Hvis udenlandske klubber ønsker at skabe endnu flere forfærdelige spillerkaruseller, så er vi også klar på det.

                    Vi er altså i det store hele klar på at gøre os selv til lige så store moderne fodbold-misfostre, som så mange andre danske klubber.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                      Jeg glæder mig slet ikke.

                      Jeg var meget bekymret over det interview Enrico lavede med Mediano i forbindelse med lanceringen, der for mig i hvert fald beviser at han ser komplet modsat på moderne fodbold end mig.

                      Jeg tolkede det klart som: Hvis udenlandske potentielle ejere er seriøse, så er vi klar til at lege med. Hvis udenlandske klubber ønsker at skabe endnu flere forfærdelige spillerkaruseller, så er vi også klar på det.

                      Vi er altså i det store hele klar på at gøre os selv til lige så store moderne fodbold-misfostre, som så mange andre danske klubber.
                      Syntes du læser Enricos udtalelse som fanden læser biblen

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Glæder mig da til at disse “planer” udfolde sig

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...vil-samarbejde

                        Men han gentager vel bare hvad der blev sagt da vi præsenterede 2026 strategien
                        Artiklen tipsbladet henvender sig til er denne og jeg synes at det er god læsning. Men nej der er jo ikke rigtig noget nyt i det. Men der er lidt godt hist og pist synes jeg. Mest om processen, kemien osv

                        https://fotbolldirekt.se/2021/08/28/wesstrom-odense
                        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Syntes du læser Enricos udtalelse som fanden læser biblen
                          Jeg refererer til udtalelserne i Medianos podcast og der er jeg ikke meget i tvivl om hvad de betød, desværre.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                            Jeg refererer til udtalelserne i Medianos podcast og der er jeg ikke meget i tvivl om hvad de betød, desværre.
                            Kan du gengive hovedtrækkene?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Kan du gengive hovedtrækkene?
                              Kan anbefales .. https://podcasts.apple.com/dk/podcas...=1000523954726
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                I øvrigt …

                                https://podcasts.apple.com/dk/podcas...=1000523256995

                                https://podcasts.apple.com/dk/podcas...=1000523289585
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X