Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Der har du ret hvis vi stepper op med vores transferarbejde. Og vi skal steppe op meget der. Hidtil var vi der dårligere end vores konkurrenter. Randers lykkedes at skabe et stærkt hold med at finde de helt rigtige spiller ind uden at det krævede meget penge, tænk kun om Greve...
    Og vi skal ikke kun indhente de der men endda bliver bedre da vores konkurrenter til dels stepper op økonomisk så vi skal kompensere deres økonomiske forspring ned højere kvalitet op transferarbejde.. Det bliver en stor opgave i betragtning af vores evner der i de sidste 10 år.
    Vi må håbe vi får en god start den kommende sæson og ikke kommer i nærheden af nedrykningstregen, så der ikke igen kommer panik på, og strategien tilsidesættes af frygten for overlevelse.

    Du har helt ret, der kræves dygtighed fra alle omkring holdet for at det skal lykkes. Tror på at hvis OB skaber noget der fungere, vil det også være nemmere at få tilført ekstra økonomi. Så de første af de 10 år er meget afgørende.

    Syntes vi har set i denne sæson hvad enkelte kvalitets spillere kan gøre en Kadrii ude af form har været kampafgørende og måske reddet os fra nedrykning. OC har gentagne gange skaffet point til os i mange kampe. Så der er noget kvalitet i holdet at bygge videre på.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

      Vi må håbe vi får en god start den kommende sæson og ikke kommer i nærheden af nedrykningstregen, så der ikke igen kommer panik på, og strategien tilsidesættes af frygten for overlevelse.

      Du har helt ret, der kræves dygtighed fra alle omkring holdet for at det skal lykkes. Tror på at hvis OB skaber noget der fungere, vil det også være nemmere at få tilført ekstra økonomi. Så de første af de 10 år er meget afgørende.

      Syntes vi har set i denne sæson hvad enkelte kvalitets spillere kan gøre en Kadrii ude af form har været kampafgørende og måske reddet os fra nedrykning. OC har gentagne gange skaffet point til os i mange kampe. Så der er noget kvalitet i holdet at bygge videre på.
      Er enig. Der mangler kun to profiler og en træner som forløser potentialet i Frø og Sabbi om at gøre os konkurrencedygtigt for Top-6. En 6 er og en højre back, men det skal være de rigtige: nemlig profiler som gør en forskel, på Bashkim-niveau.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        Jeg er også positiv stemt efter har set store dele af gårsdagens præsentation. Specielt Augustinus virker som en kompetent direktør og Hemmingsen virkede forbedret i sine udtalelser. Den store overraskelse for mig var at Augustinus sagde at Thorborg er den store hovedaktionær, men at de hele tiden er åben for nye aktionærer. Det var næsten en opfordring til firmaer eller erhvervsmand til at støde til som nye aktionærer, de er ihvertfald klar til at kigge på tilbud på den front. Stadionplanerne ligger lidt stilke, fordi det er kommunen som skal træde frem, ingen nyheder der. Hemmingsen kunne ikke love at er nye spillere hvis vi indleder træningen for det nye sædon i midten af Juli. Men der var noget med, at der kommer en spiller til fra ungdomsafdelingen. De to første kampe i den nye superligasæson bliver udekampe, fordi den nye grønsvaeren på Odense Stadion trænger lidt tid for at gro. Jack talte om en ny OB app for os fans med masser af statistik til kampene og muligheder for afstemninger og meget mere. Det skal snart være klar. For at forbedre oplevelsen på stadion overvejer de nogle nye tiltag for pauseunderholdningen og de åben for nye forslag fra fan siden. Alt i alt var det en god foranstaltning. Jeg tror det kan blive godt i næste sæson, hvis vi er lidt tålmodig med vores nye træner og mandskabet. Måske det kan gavne holdet, hvis vi går in i den nye sæson som outsider og underdogs.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Desværre nok et udtryk for, at der næsten intet nyt er under solen.
          vi ser andre bygge på der hvor det virkelig gælder, nemlig økonomi. Bif bruger stadig meget mere end OB og kan lige stjæle et mesterskab fordi FCK lige som OB købte for dyrt og dårligt ind. FCM fik aldrig et hold ud af det i år, og jeg tror ikke Pione var en gevinst.

          Det der glæder mig mest er at man beskytter den gamle OBer Hemme som tydeligt har vist, at hjerte er ikke nok når evnerne ikke er tilstrækkelige.

          Det negative er at Niels ikke er den gavmilde mand, som kunne give ham den glans som han næppe nyder uden for cirklen af rygklappere. Undre mig egentlig men han ego, og når man ved han er sur og tvær tre dage efter et nederlag.

          Jeg tænker at flere er faldet i fælden og har købt narrativer om, at vi kan bygge på den indstilling og kultur der gav mesterskabet til de unge. Sorry to say, at det mesterskab er vundet by design og ikke pga OB har de bedste spillere i årgangen.
          Jeg er også glad for skabet, men det er langt fra Eriksen og Allan Hansen talenter, og måske heller ikke en der når Falks niveau.
          Undrer mig også over at når nu de U19 drenge er så fantastiske så er det underligt at man end ikke i sidste helt ubetydelige kamp prøver nogle af de unge af.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Undrer mig også over at når nu de U19 drenge er så fantastiske så er det underligt at man end ikke i sidste helt ubetydelige kamp prøver nogle af de unge af.
            Ja for i dagens Superliga er en på 19 ofte en der kan bruges. Altså på andre hold.
            Men måske er det den homogene fælles indstilling på alle hold der mangler. At have prøvet på u 19 hvordan der spilles på førsteholdet.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              Lidt OT og måske alligevel ikke...

              "Due to meticulously planning two transfer windows ahead, there was always a ready-made replacement, usually signed for a fraction of the incoming fee."

              https://www.skysports.com/football/n...premier-league

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Lidt OT og måske alligevel ikke...

                "Due to meticulously planning two transfer windows ahead, there was always a ready-made replacement, usually signed for a fraction of the incoming fee."

                https://www.skysports.com/football/n...premier-league
                Det er måden at gøre det på. De blev nummer 3 med et budget under gennemsnit. Der var også et berømt skyggehold i OB i gamle dage, men det døde vist med JH.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Det er måden at gøre det på. De blev nummer 3 med et budget under gennemsnit. Der var også et berømt skyggehold i OB i gamle dage, men det døde vist med JH.
                  Ja, ligegyldigt hvor meget man (ikke) kan lide Matthew, Rasmus m.fl. er jeg dybt imponeret af deres evne til at forvalte et budget

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                    Dias nummer 1 (ob.dk)

                    Så er den her! Strategien for de næste 5 år, hvor klubben har ambitioner om at blive en fast del af top 6, kvalificere os til Europa i løbet af perioden, og nå pokalfinalen.

                    Sportslige ambitioner:

                    Fast del af mesterskabsspillet
                    Europakvalifikation mindst én gang
                    Pokalfinale mindst én gang

                    Trupsammensætning:

                    Minimum 30% af truppen skal være akademispillere, og som skal have minimum en fjerdedel af spilletiden.

                    4-6 u-21 spillere på førsteholdet.

                    Spillestilen: Dynamisk, fremadrettet, målsøgende.

                    Økonomi: Der bliver investeret mere uden for banen (endelig!), men der understreges, at der skal være balance i økonomien.


                    OBs hjemmeside virker til at være gået ned, så kan ikke læse den mere detaljerede beretning. Men hvis vi skal udlede noget herfra, så er det, at spillerbudgettet ikke øges, men at vi satser på at akademispillere og investeringer i staben kan gøre forskellen sportsligt og økonomisk (spillersalg). Ambitionerne er høje (fast del af top-6), og det kræver virkelig, at vi rammer plet med de indkøb, vi gør og at talentmassen er god nok.

                    Spørgsmål:

                    Levner de sportslige ambitioner plads til, at en træner tør bruge unge akademispillere af vores standard? Det er naturligvis ikke en modsætning (se bare på FCN, som kontinuerligt er i top-6), men for at de sportslige ambitioner skal indfries, kræver det at talentmassen er god nok - ikke blot en enkelt eller to, men at 4-5 talenter kan hives op og gå ind i eller konkurrere om en plads i start-elleveren. Det er ingen hemmelighed, at vi trods betydelige skridt fremad, stadigvæk er et pænt stykke fra FCNs talentudvikling. Det kan fmprOB måske give et svar på.

                    Klubben sigter efter, at knap en tredjedel af truppen skal være akademispillere, samtidig med at der ingen indikationer er omkring en forøgelse af spillerbudgettet. Selvom det nok betyder et farvel til trupspillere som AJA og Lieder, hvad betyder det for spillere som Kløve (der svinger mellem genial og usynlig), Okusun, Jens Jakob og Sander?

                    Inkluderer investeringer i staben talentspejdere/scouts og en mere systematisk tilgang til spillerindkøb på?
                    Tvivler på vi nogensinde kommer i nærheden af FCN og måske også andre KBH klubber lige foreløbigt. Men det vi gør er godt og der er masser af talent på vej. Der kan jo også komme noget udefra til akademiet som vi tidligere har set.

                    Men som jeg har sagt 500 gange efterhånden så er akademiet essentielt for at skabe økonomi til stjerner og profiler. Mange af disse der kommer op fra akademiet forår måske 25% i løn de første år af hvad den etableret leverpostej spiller får. Så vi skal have de her talenter op og håbe at de fleste kan gøre sig gældende og enkelte vil stikke ud og blive solgt for mange penge. Det vil skabe økonomi til nogle top 6 spillere..

                    Og så skal vi lukke kontrakter med de bedste talenter allerede inden de fylder 15 så den bare skal skrives under på dagen. De få kroner det koster er givet godt ud bare en ikke slipper igennem filteret som vi desværre så med Søfeldt fra U15 der skiftede til FCK.
                    Tag et eksempel som Robin Østrøm der gik for 5000kr/måned(hvad jeg hører) indtil han skrev under på en fuldtidskontrakt. Det er bare 1 med jævne mellemrum der skal slå igennem

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Tvivler på vi nogensinde kommer i nærheden af FCN og måske også andre KBH klubber lige foreløbigt. Men det vi gør er godt og der er masser af talent på vej. Der kan jo også komme noget udefra til akademiet som vi tidligere har set.

                      Men som jeg har sagt 500 gange efterhånden så er akademiet essentielt for at skabe økonomi til stjerner og profiler. Mange af disse der kommer op fra akademiet forår måske 25% i løn de første år af hvad den etableret leverpostej spiller får. Så vi skal have de her talenter op og håbe at de fleste kan gøre sig gældende og enkelte vil stikke ud og blive solgt for mange penge. Det vil skabe økonomi til nogle top 6 spillere..

                      Og så skal vi lukke kontrakter med de bedste talenter allerede inden de fylder 15 så den bare skal skrives under på dagen. De få kroner det koster er givet godt ud bare en ikke slipper igennem filteret som vi desværre så med Søfeldt fra U15 der skiftede til FCK.
                      Tag et eksempel som Robin Østrøm der gik for 5000kr/måned(hvad jeg hører) indtil han skrev under på en fuldtidskontrakt. Det er bare 1 med jævne mellemrum der skal slå igennem
                      Spørgsmålet er også om man kan vente med at sælge de bedst til efter debut på første holdet. Jeg ved godt at der er stor udenlands interesse når man er en god 16 årig. Men lidt ærgerligt at Eriksen feks har spillet 0 kampe, og der er sket meget siden CE var 16. De store klubber henter den gerne meget unge.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Spørgsmålet er også om man kan vente med at sælge de bedst til efter debut på første holdet. Jeg ved godt at der er stor udenlands interesse når man er en god 16 årig. Men lidt ærgerligt at Eriksen feks har spillet 0 kampe, og der er sket meget siden CE var 16. De store klubber henter den gerne meget unge.
                        Det kommer nok an på prisen. Nu nævner du Eriksen eksemplet. Jeg kunne også nævne Obbekjær hvor man vist afviste et salg på i 2-3 mill klassen da han var 16,5 år ca. Den handel kunne man vel godt ønske sig nu

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Det kommer nok an på prisen. Nu nævner du Eriksen eksemplet. Jeg kunne også nævne Obbekjær hvor man vist afviste et salg på i 2-3 mill klassen da han var 16,5 år ca. Den handel kunne man vel godt ønske sig nu
                          Hvad har vi egentlig solgt af talenter de 2-3 seneste år og til hvilke priser?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Hvad har vi egentlig solgt af talenter de 2-3 seneste år og til hvilke priser?
                            Mathias Jørgensen for 15 mill
                            Gustav Grubbe for 4-5 mill

                            Mener ikke der har været andre.

                            Og nu skal der sælges for 7.5 mill netto om året. Skal vi ikke bare gætte på at mange af dem vil komme herfra. Vores kommende U17 har virkelig meget talent i sig. Særligt offensivt.

                            Comment


                              Det der har undret mig lidt i denne strategi er at man skal sælge for 7.5 mill netto årligt, øge sponsor indtægterne med 10 mill årligt men har ikke nogen foreløbige planer om at øge spiller budgettet? Vil det blive forøget hvis/når dette sker? Hvad hvis det ikke sker?

                              Bæredygtighed ja tak. Men også klarhed tak

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Det der har undret mig lidt i denne strategi er at man skal sælge for 7.5 mill netto årligt, øge sponsor indtægterne med 10 mill årligt men har ikke nogen foreløbige planer om at øge spiller budgettet? Vil det blive forøget hvis/når dette sker? Hvad hvis det ikke sker?

                                Bæredygtighed ja tak. Men også klarhed tak
                                Blev det ikke bekræftet af Enrico i SFÅ at baglandet (som han beskrev det) står klar med et øget budget, men at forretningen skal bevise sig som værende bæredygtig før det føres ud i livet.
                                Man kunne jo godt forestille sig disse to målepunkter har stået på i længere tid, men først nu er skriblet ned til offentligheden, hvorfor man nu vil se handling bag ordene fra dem som sidder på pengene.

                                Hvad der sker hvis ikke disse målepunkter indfries er ikke til at spå om.

                                Comment

                                Working...
                                X