Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Hvem kan berette om fanarrangement i dag? Kunne desværre ikke være med og ville meget gerne høre om det.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

      I et alm. organisationsdiagram så vil direktøren være over sportschefen og cheftræneren. Så i min bog ville han have magt til at fyre MH og AA
      Det ville være meget fint for mig hvis der kommer en direktør med fodboldforstand og evner og magten som hård sparringspartner. Synes der har vi brug for om at videreudvikle klubben. Kan god lide "hyggelig hems" men håber NT er med at sætte en direktør ind som duer også som djævejs advokat på de indre linjer og har magten at rette klubben i den rette retning.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Det ville være meget fint for mig hvis der kommer en direktør med fodboldforstand og evner og magten som hård sparringspartner. Synes der har vi brug for om at videreudvikle klubben. Kan god lide "hyggelig hems" men håber NT er med at sætte en direktør ind som duer også som djævejs advokat på de indre linjer og har magten at rette klubben i den rette retning.
        Enig Andreas, men lad os nu se. Så skal det i hvert fald være en som er af en noget anden karakter end dem vi har nu (eks. Bo Henriksen eller Glen Riddersholm)

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Fint at høre dig igen. Har savnet dine indlæg.
          Rart at høre. Tak. ;-) Jeg tænker forum har klaret sig fint uden dette gamle brokkehoved; men tag ikke fejl; jeg er stadig lige så passioneret over OB, som jeg altid har været.

          Det er jo bare sådan, at vi har hørt nok ord; nok målsætninger. Nu skal svesken på desken; som man siger på dansk; nu skal der ske noget. I den sidste ende så kan vi ikke tjene penge og få bedre spillere, hvis ikke der kommer resultater på bordet. Om en fodbolddirektør på "magisk vis" ændrer på dette, ved jeg ikke; jeg ved bare, at en målsætning om top 6 er lettere naiv med det nuværende materiale. Nu satser man så på at Alm skal være dén, der forløser potentialet; jeg kan personligt godt have mine tvivl; fordi Ryan og Drachmann er stadig kronisk skadede; Skjelvik ligner også én, der er ved at ryge samme vej; Kasper Larsen og Alexander Juel er ikke i nærheden af at være gode nok til top 6; og vi har set bundniveauet på resten. Om det ændrer sig, når Alm implementerer den såkaldte "dynamiske og fremmadrettede" spillestil; som jo er målet; er en anden sag. De andre hold er også gode; de andre hold er også dynamiske og fremmadrettede. Hvordan bliver man bedre end dém? Jeg siger nøglen ligger hos Jebali og især Bashkim; men de kan jo ikke gøre det alene. Så min egen personlige målsætning for næste sæson; ud over at vi ikke skal komme i nedrykningsfare, igen, det er at vi får hævet bundniveauet. Kan jeg se det; så kan jeg leve med, at de atter misser en målsætning. Men det ville stadig være en "strike" imod dem. For det mindste vi kan gøre som fans, det er at holde ledelsen op på deres egne målsætninger.

          Jeg har lave forventninger. Det er op til dem at overraske mig.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #95
            Jeg læser hvad I skriver men det virker også
            som I kun har læst de 13 siders talepapir og artiklerne på hjemmesiden. Vil opfordre til at høre SFÅ’s podcast fra igår med Enrico, Hemme og Jack selvom sidstnævntes område er lidt ligegyldigt for mig.

            Jeg syntes at det er utroligt spændende at man tør og vil bygge videre på den måde Akademiet har arbejdet de sidste 4-5 år hvor man har indarbejdet en spillestil og kultur der trods alt har ført til et U19 mesterskab. Det er givetvis ikke nok men at man gør det nemmere for egen avl at komme på 1. holdet ved at spille på samme måde som de er opflasket og begynder at handle ind til holdet ud fra nogle målbare parametre på hver plads der passer ind frem for en tilfældig træners ønske eller en lunkent kendt navn ser jeg som et stort spring frem ..

            Det er meget af det jeg havde håbet på ..

            Men jeg har heller ikke meget tiltro til at den nuværende ledelse kan implementere det så har store forhåbninger til sen kommende direktør ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #96
              Bemærker også at nu vil klubben officielt som vel den sidste af de større klubber have to assistenttrænere.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                Rart at høre. Tak. ;-) Jeg tænker forum har klaret sig fint uden dette gamle brokkehoved; men tag ikke fejl; jeg er stadig lige så passioneret over OB, som jeg altid har været.

                Det er jo bare sådan, at vi har hørt nok ord; nok målsætninger. Nu skal svesken på desken; som man siger på dansk; nu skal der ske noget. I den sidste ende så kan vi ikke tjene penge og få bedre spillere, hvis ikke der kommer resultater på bordet. Om en fodbolddirektør på "magisk vis" ændrer på dette, ved jeg ikke; jeg ved bare, at en målsætning om top 6 er lettere naiv med det nuværende materiale. Nu satser man så på at Alm skal være dén, der forløser potentialet; jeg kan personligt godt have mine tvivl; fordi Ryan og Drachmann er stadig kronisk skadede; Skjelvik ligner også én, der er ved at ryge samme vej; Kasper Larsen og Alexander Juel er ikke i nærheden af at være gode nok til top 6; og vi har set bundniveauet på resten. Om det ændrer sig, når Alm implementerer den såkaldte "dynamiske og fremmadrettede" spillestil; som jo er målet; er en anden sag. De andre hold er også gode; de andre hold er også dynamiske og fremmadrettede. Hvordan bliver man bedre end dém? Jeg siger nøglen ligger hos Jebali og især Bashkim; men de kan jo ikke gøre det alene. Så min egen personlige målsætning for næste sæson; ud over at vi ikke skal komme i nedrykningsfare, igen, det er at vi får hævet bundniveauet. Kan jeg se det; så kan jeg leve med, at de atter misser en målsætning. Men det ville stadig være en "strike" imod dem. For det mindste vi kan gøre som fans, det er at holde ledelsen op på deres egne målsætninger.

                Jeg har lave forventninger. Det er op til dem at overraske mig.

                MvH ChrisOB
                begrænset.

                Tror også at 6er og hb er største byggested. JJ er alt for svingende og erobrer ikke nok bolde om at være svaret der og Østræm mangler offensiv power i et fremadrettet system på et top-6-hold. Og mine forventninger i Hemmingsens teabsferevner er, ærligt talt, begrænset. Så håber at en ny fidbolddirektør kan hjælpe at finde to profiler der. Hvis det lykkes og hvis Alm lykkes med at sætte Sabbi og Frø i gang så er det lovende og en trup som er med at spille om top-6. Især offensiven ville være rigtig giftigt. med Bashkim og Jebali som falsk 9er eller 10er ,(de har nu vel endelig lært at Jebali er en kæmpe profil men ikke som topangriber men i en mere tilbagetrukket position). Men er ret trygt med Kasper Larsen og Tverskvov i midtforsvaret. De supplerer hinanden helt fint. Tverskvov er teknisk bedre og har større evner i spilpåbning men Kasper.er afleveringssikker og et "tårn" som kan dominere også luftrummet. Synes det er et godt makkeroar og er tilfreds der, især med Vestergaard og Østrøn som skal spilles ind og er potentielle arvtager.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Jeg læser hvad I skriver men det virker også
                  som I kun har læst de 13 siders talepapir og artiklerne på hjemmesiden. Vil opfordre til at høre SFÅ’s podcast fra igår med Enrico, Hemme og Jack selvom sidstnævntes område er lidt ligegyldigt for mig.

                  Jeg syntes at det er utroligt spændende at man tør og vil bygge videre på den måde Akademiet har arbejdet de sidste 4-5 år hvor man har indarbejdet en spillestil og kultur der trods alt har ført til et U19 mesterskab. Det er givetvis ikke nok men at man gør det nemmere for egen avl at komme på 1. holdet ved at spille på samme måde som de er opflasket og begynder at handle ind til holdet ud fra nogle målbare parametre på hver plads der passer ind frem for en tilfældig træners ønske eller en lunkent kendt navn ser jeg som et stort spring frem ..

                  Det er meget af det jeg havde håbet på ..

                  Men jeg har heller ikke meget tiltro til at den nuværende ledelse kan implementere det så har store forhåbninger til sen kommende direktør ..
                  Er enig. Strategien lyder ret fint. Og idéen om at hente en fodbolddirektør tolker også som indrømmelsen af ledelsen at Hemmingsen mangler (stadig) evner at videreudvikle klubben som sportschef alene. Det betyder for mig at ledelsen kigger mere realistisk på situationen og hvad det kræves at komme fremad og det er meget fint for mig. Og vi kan måle edelsen nu på en ret klar defineret baggrund og det er også noget jeg har det meget fint med.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Jeg tror generelt for de fleste, at det er svært at få følelserne i kog oven på den her offentliggørelse.

                    For mit vedkommende står der ikke noget i strategien jeg er uenig i eller kan hidse mig op over, men der er omvendt heller ikke noget jeg blev overrasket over eller som var særligt løfterigt. I bund og grund er det jo bare en masse målsætninger, og mange af dem nogle vi kendte i forvejen. De sportslige mål, som jo er dem vi på bundlinjen er mest interesserede i, fortæller at man vil være fast i top 6, vinde pokalen og komme Europa i ny og næ, og man vil gøre det med en hvis portion af egne talenter. Det har jo været "strategien" i årevis, det jeg havde brug for at vide var, hvordan vi vil opnå det, det er jeg dårligt blevet klogere på.

                    Det med afstand mest interessante der er kommet ud i forbindelse med det her er, at man vil ansætte en fodbolddirektør. Det er en rolle der i høj grad har manglet i organisationen, og som forhåbentligt kan udfylde det ledelses- og kommunikationsmæssige vakuum der har været i årevis. Der er intet ved strategien der har gjort mig mere optimistisk på OBs vegne, men ansættelsen af en kompetent fodbolddirektør kan være det der flytter klubben i den rigtige retning og for alvor sætter gang i tingene. Så må vi bare håbe, at Gaarde og Co kan støve et kompetent navn op, men min tiltro til det er desværre meget lav.
                    Det spændende bliver, hvad de gør når/hvis vi igen ligger tættere på bunden og nedrykningsstregen, fordi de andre hold stadig er bedre end vores på trods af Enrico og Jacks benchmarks mm. har vist at vi burde være i top 6. Mit gæt er at de fyrer træneren og prøver med en ny i håb om at netop han kan forløse potentialet. Men jeg krydser da fingre for at vi nu endelig kan komme ud af midddelmådigheden og at den nye fodbolddirektør kan rykke os afgørende, fordi ellers er det jo de samme folk der sidder og trækker i trådene.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Havde forventet noget mere aktivitet i denne tråd??

                      Generelt meget stille på forum...
                      Desværre nok et udtryk for, at der næsten intet nyt er under solen.
                      vi ser andre bygge på der hvor det virkelig gælder, nemlig økonomi. Bif bruger stadig meget mere end OB og kan lige stjæle et mesterskab fordi FCK lige som OB købte for dyrt og dårligt ind. FCM fik aldrig et hold ud af det i år, og jeg tror ikke Pione var en gevinst.

                      Det der glæder mig mest er at man beskytter den gamle OBer Hemme som tydeligt har vist, at hjerte er ikke nok når evnerne ikke er tilstrækkelige.

                      Det negative er at Niels ikke er den gavmilde mand, som kunne give ham den glans som han næppe nyder uden for cirklen af rygklappere. Undre mig egentlig men han ego, og når man ved han er sur og tvær tre dage efter et nederlag.

                      Jeg tænker at flere er faldet i fælden og har købt narrativer om, at vi kan bygge på den indstilling og kultur der gav mesterskabet til de unge. Sorry to say, at det mesterskab er vundet by design og ikke pga OB har de bedste spillere i årgangen.
                      Jeg er også glad for skabet, men det er langt fra Eriksen og Allan Hansen talenter, og måske heller ikke en der når Falks niveau.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Desværre nok et udtryk for, at der næsten intet nyt er under solen.
                        vi ser andre bygge på der hvor det virkelig gælder, nemlig økonomi. Bif bruger stadig meget mere end OB og kan lige stjæle et mesterskab fordi FCK lige som OB købte for dyrt og dårligt ind. FCM fik aldrig et hold ud af det i år, og jeg tror ikke Pione var en gevinst.

                        Det der glæder mig mest er at man beskytter den gamle OBer Hemme som tydeligt har vist, at hjerte er ikke nok når evnerne ikke er tilstrækkelige.

                        Det negative er at Niels ikke er den gavmilde mand, som kunne give ham den glans som han næppe nyder uden for cirklen af rygklappere. Undre mig egentlig men han ego, og når man ved han er sur og tvær tre dage efter et nederlag.

                        Jeg tænker at flere er faldet i fælden og har købt narrativer om, at vi kan bygge på den indstilling og kultur der gav mesterskabet til de unge. Sorry to say, at det mesterskab er vundet by design og ikke pga OB har de bedste spillere i årgangen.
                        Jeg er også glad for skabet, men det er langt fra Eriksen og Allan Hansen talenter, og måske heller ikke en der når Falks niveau.
                        Brøndby har vel heller ikke de bedste spillere men det bedste hold og det er vel mere det man forsøger at dyrke i OB ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Brøndby har vel heller ikke de bedste spillere men det bedste hold og det er vel mere det man forsøger at dyrke i OB ..
                          Det virker også, det har Randers og Haderslev vist i pokalen og delvist i,ligaen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Er enig. Strategien lyder ret fint. Og idéen om at hente en fodbolddirektør tolker også som indrømmelsen af ledelsen at Hemmingsen mangler (stadig) evner at videreudvikle klubben som sportschef alene. Det betyder for mig at ledelsen kigger mere realistisk på situationen og hvad det kræves at komme fremad og det er meget fint for mig. Og vi kan måle edelsen nu på en ret klar defineret baggrund og det er også noget jeg har det meget fint med.
                            Har den positive ja hat på, syntes strategien er meget i tråd med de mangler OB har haft og de fleste herinde har været enige om, manglende brug af talenter et sikkert ønske om spillestil, opgradering med ekstra assistent træner og en sportsdirektør, som kan forhåbentlig kan udfylde de kompentance som MH måske ikke har.

                            Omkring tilførelse af ekstra økonomi til spillertruppen syntes jeg nødvendigvis ikke er afgørende, hvis det lykkes med strategien med meget større brug af egne talenter som kan afløse vores marginal spiller bliver der mere økonomi til at finde de kvalitets spillere vi også har brug for at komme tilbage i toppen af Liga'en.






                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

                              Har den positive ja hat på, syntes strategien er meget i tråd med de mangler OB har haft og de fleste herinde har været enige om, manglende brug af talenter et sikkert ønske om spillestil, opgradering med ekstra assistent træner og en sportsdirektør, som kan forhåbentlig kan udfylde de kompentance som MH måske ikke har.

                              Omkring tilførelse af ekstra økonomi til spillertruppen syntes jeg nødvendigvis ikke er afgørende, hvis det lykkes med strategien med meget større brug af egne talenter som kan afløse vores marginal spiller bliver der mere økonomi til at finde de kvalitets spillere vi også har brug for at komme tilbage i toppen af Liga'en.





                              Der har du ret hvis vi stepper op med vores transferarbejde. Og vi skal steppe op meget der. Hidtil var vi der dårligere end vores konkurrenter. Randers lykkedes at skabe et stærkt hold med at finde de helt rigtige spiller ind uden at det krævede meget penge, tænk kun om Greve...
                              Og vi skal ikke kun indhente de der men endda bliver bedre da vores konkurrenter til dels stepper op økonomisk så vi skal kompensere deres økonomiske forspring ned højere kvalitet op transferarbejde.. Det bliver en stor opgave i betragtning af vores evner der i de sidste 10 år.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Rart at høre. Tak. ;-) Jeg tænker forum har klaret sig fint uden dette gamle brokkehoved; men tag ikke fejl; jeg er stadig lige så passioneret over OB, som jeg altid har været.

                                Det er jo bare sådan, at vi har hørt nok ord; nok målsætninger. Nu skal svesken på desken; som man siger på dansk; nu skal der ske noget. I den sidste ende så kan vi ikke tjene penge og få bedre spillere, hvis ikke der kommer resultater på bordet. Om en fodbolddirektør på "magisk vis" ændrer på dette, ved jeg ikke; jeg ved bare, at en målsætning om top 6 er lettere naiv med det nuværende materiale. Nu satser man så på at Alm skal være dén, der forløser potentialet; jeg kan personligt godt have mine tvivl; fordi Ryan og Drachmann er stadig kronisk skadede; Skjelvik ligner også én, der er ved at ryge samme vej; Kasper Larsen og Alexander Juel er ikke i nærheden af at være gode nok til top 6; og vi har set bundniveauet på resten. Om det ændrer sig, når Alm implementerer den såkaldte "dynamiske og fremmadrettede" spillestil; som jo er målet; er en anden sag. De andre hold er også gode; de andre hold er også dynamiske og fremmadrettede. Hvordan bliver man bedre end dém? Jeg siger nøglen ligger hos Jebali og især Bashkim; men de kan jo ikke gøre det alene. Så min egen personlige målsætning for næste sæson; ud over at vi ikke skal komme i nedrykningsfare, igen, det er at vi får hævet bundniveauet. Kan jeg se det; så kan jeg leve med, at de atter misser en målsætning. Men det ville stadig være en "strike" imod dem. For det mindste vi kan gøre som fans, det er at holde ledelsen op på deres egne målsætninger.

                                Jeg har lave forventninger. Det er op til dem at overraske mig.

                                MvH ChrisOB
                                100% enig. Der hvor jeg dog ser noget der kan overraske, er de unge vi har. Fenger ligner en der er ved at komme oven på igen og Frø skal nok tilbage i stor form igen. Sabbi så også god ud de første 5-6 kampe, så potentialet er der blandt nogle af de unge gutter vi har og jeg tænker også de passer godt ind i en dynamisk spillestil med en masse hurtige løb. Men vi må se. Jeg har som dig, lave forventninger og er forberedt på endnu en kønsløs sæson.

                                Comment

                                Working...
                                X