Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Hvor meget investerer vi i akademiet kontra de øvrige ligaklubber?

    Hvad har vi at tilbyde et ungt talent så han vælger os fremfor FCK , BIF , FCM, FCN eller andre?
    Pas på økonomien..

    Svaret til det andet; Brunsviger

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Hvor meget investerer vi i akademiet kontra de øvrige ligaklubber?

      Hvad har vi at tilbyde et ungt talent så han vælger os fremfor FCK , BIF , FCM, FCN eller andre?
      Ang. spgm. 1 så tror nu ikke der en KÆMPEforskel på hvordan OB aflønner et u17/u19 talent, og i de klubber du nævner. Jeg tror faktisk på at det er spørgsmål om hvordan der bliver udviklet på den enkelte spiller i OB. FCK, FCN, FCM og måske også BIF kan jo ikke suge alle talenter til sig bare fordi de har flere penge. Hvis talentet har ambitioner om spilletid i SL og andre fine steder så nytter det jo ikke at stå nr. 3-5 i rækken for at få spilletid i en u17 kamp. Det må alliwl være bedre at være nr. 1-2 i OB og lign. klubber

      Spgm. 2 er jeg enig i tidligere besvarelse med brunsviger

      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        #63
        Vi var også i Ådalen for at blive lidt klogere på den nye strategi her til formiddag. Selvom vi ikke havde den store forberedelsestid, efter strategien kom ud, fik vi da alligevel stillet nogle spørgsmål.

        http://obstruktion.dk/stort-intervie...-nye-strategi/

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Ang. spgm. 1 så tror nu ikke der en KÆMPEforskel på hvordan OB aflønner et u17/u19 talent, og i de klubber du nævner. Jeg tror faktisk på at det er spørgsmål om hvordan der bliver udviklet på den enkelte spiller i OB. FCK, FCN, FCM og måske også BIF kan jo ikke suge alle talenter til sig bare fordi de har flere penge. Hvis talentet har ambitioner om spilletid i SL og andre fine steder så nytter det jo ikke at stå nr. 3-5 i rækken for at få spilletid i en u17 kamp. Det må alliwl være bedre at være nr. 1-2 i OB og lign. klubber

          Spgm. 2 er jeg enig i tidligere besvarelse med brunsviger
          spørgsmål 1 er ikke så meget lønnen til talenterne mere det samlede budget , og eksempelvis hvor meget ud over det nødvendige for at få de 5 stjerner hos dbu investeres der.

          Det skal jo være en samlet pakke vi tilbyder og der skal være udsigt til at få mere end 20 min hist og pist indtil man et 23-24 år og gerne håb om debut selvom man kun er 17 år. Selvfølgelig skal talentet være stort nok for at komme på hold. Men hvis vi kun kan beholde de 3.-4. bedste fynske talenter mens de 1-2 bedste søger væk så er det vel heller ikke så helvedes godt.
          Last edited by Magge; 27-05-2021, 17:32.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            spørgsmål 1 er ikke så meget lønnen til talenterne mere det samlede budget , og eksempelvis hvor meget ud over det nødvendige for at få de 5 stjerner hos dbu investeres der.

            Det skal jo være en samlet pakke vi tilbyder og der skal være udsigt til at få mere end 20 min hist og pist indtil man et 23-24 år og gerne håb om debut selvom man kun er 17 år. Selvfølgelig skal talentet være stort nok for at komme på hold. Men hvis vi kun kan beholde de 3.-4. bedste fynske talenter mens de 1-2 bedste søger væk så er det vel heller ikke så helvedes godt.
            Så misforstod jeg det. De siger jo i SFÅ-podcasten at der investeres yderligere i akademiet så det er jo alle omstændigheder fremskridt. Spilletiden til talenterne er der også tænkt på, så vidt jeg husker var det 25% til akademispillerne der fremover sigtes efter, og det er jo ende med markant mere end 15-25 min. hist og pist indtil man er 23.24 år. Selvf. skal de have de rette fysiske og fodboldmæssige færdigheder, men det er jeg sikker på at det har de hvis de tiltænkes en plads i truppen.

            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              jeg har heller ikke læst "strategien" nærmere - kun hvad der er blevet omtalt herinde. At man pludselig skulle blive bedre til at handle ind - fint nok - men er det ikke mere ønsketænkning frem for egentlig strategi?

              Men sammenligningen med BIF er vel for så vidt fin nok. Man ramte i den grad rigtigt med Maxø, Fik Lindstrøm op og han slog igennem (eget talent)...og så fik man gang i en angriber der i lang tid har lignet et fejlkøb.

              Fint man vil fast i top 6, i europa og i en pokal finale - men hvordan vil man komme derhen? Hvis man ikke vil øge budgettet - så....arbejde hårdere?

              Taget i betragtning hvor meget der har været lagt op til den nye "store" strategi - så er jeg ret skuffet....og det selv om jeg ikke havde forventet det store.

              Top 6 - det har det vel heddet hele tiden....bruge flere unge - det sagde man jo reelt allerede for 10 år siden.

              Bliver spændende at se hvad der sker i det kommende transfer vindue - om MH er bedre til at købe ind...
              Gammel vin på nye flasker.
              Vi kommer til at være i 1. Divison når næste strategi fremlægges, hvis der ikke følger penge med.
              Hvorfor skulle OB ud af det blå lige pludselig ramme plet på indkøb. De andre giver os baghjul, sorry to say

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                Vi var også i Ådalen for at blive lidt klogere på den nye strategi her til formiddag. Selvom vi ikke havde den store forberedelsestid, efter strategien kom ud, fik vi da alligevel stillet nogle spørgsmål.

                http://obstruktion.dk/stort-intervie...-nye-strategi/
                Klasse. Og fint at de giver jer muligheden med det samme.
                Lægger især mærke på det her:

                "Så det vi gør nu, det er, at vi investerer yderligere i organisationen, og derefter vurderer vi, sammen med aktionærerne, om der også skal skrues op for det sportslige budget. Så det er egentlig mere prioriteret rækkefølge."

                Lyder ikke som der er lukket i hensigt af øgelsen af budgettet.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Han har lagt +200 mio. de sidste 10 år ... problemet er bare at han har gjort det drypvist i stedet for at fortsætte satsningen dengang.

                  Man brød det hele ned med ledelse og dyre spillere i stedetfor at rense ud i det der skulle og bygge ovenpå .. er ikke sikker på at det der er gjort har været billigere .. men resultaterne kunne dårligt være ringere...
                  Det er helt selvforskuldt. PH, TC, JH og lærlingen er dyre ansættelser, fordi de alle har leveret undre
                  budget.
                  Sportsudvalgets kompetencemangel kostede også en del.
                  Her fra kan man trække værdien af samarbejdet i vip

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Vi var også i Ådalen for at blive lidt klogere på den nye strategi her til formiddag. Selvom vi ikke havde den store forberedelsestid, efter strategien kom ud, fik vi da alligevel stillet nogle spørgsmål.

                    http://obstruktion.dk/stort-intervie...-nye-strategi/
                    Godt interview, tak.

                    Jeg synes, han svarer godt for sig. Jeg har brokket mig som en hystade over ledelsen, men jeg synes faktisk, de gør sig nogle gode og nødvendige overvejelser.

                    Jeg er tæt på at være positivt overrasket over den nye strategi - trods det officielle skrift var lidt tyndt.

                    Må det snart blive spændende at være OBer igen!

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Det er helt selvforskuldt. PH, TC, JH og lærlingen er dyre ansættelser, fordi de alle har leveret undre
                      budget.
                      Sportsudvalgets kompetencemangel kostede også en del.
                      Her fra kan man trække værdien af samarbejdet i vip
                      Hent enig. Har været efter NT siden fyringerne .. der har ikke været noget gennemtænkt i lang lang tid …
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                        Det er helt selvforskuldt. PH, TC, JH og lærlingen er dyre ansættelser, fordi de alle har leveret undre
                        budget.
                        Sportsudvalgets kompetencemangel kostede også en del.
                        Her fra kan man trække værdien af samarbejdet i vip
                        Enig derfor tænker jeg også der er en forholdsvis stor gruppe fans der på trods af de nu melder en strategi ud...lige vil se dem eksekvere den det er trods alt de samme folk der sidder og skal træffe beslutningerne som har haft de sidste ord de sidste 10 år...

                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                          Vi var også i Ådalen for at blive lidt klogere på den nye strategi her til formiddag. Selvom vi ikke havde den store forberedelsestid, efter strategien kom ud, fik vi da alligevel stillet nogle spørgsmål.

                          http://obstruktion.dk/stort-intervie...-nye-strategi/
                          Enrico: – Vi har jo ikke en gammel strategi liggende i skuffen, som vi tager afsked med........

                          (lidt senere i interviewet)
                          ​​​​​​
                          man kan ikke tiltrække dygtige mennesker, hvis man ikke har en plan.

                          --------

                          Så giver tidligere ansættelser jo lige pludselig god mening.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Så misforstod jeg det. De siger jo i SFÅ-podcasten at der investeres yderligere i akademiet så det er jo alle omstændigheder fremskridt. Spilletiden til talenterne er der også tænkt på, så vidt jeg husker var det 25% til akademispillerne der fremover sigtes efter, og det er jo ende med markant mere end 15-25 min. hist og pist indtil man er 23.24 år. Selvf. skal de have de rette fysiske og fodboldmæssige færdigheder, men det er jeg sikker på at det har de hvis de tiltænkes en plads i truppen.
                            Groft sagt har vi lige haft 10 træningskampe i superligaen og 2 af disse var ihvertfald aldeles uden betydning i forhold til frygten for nedrykning. I de kampe lignede ikke at man ville prøve talenterne af.

                            Har vi noget målbar statistik vi kan vise de unge så de kan se at det er muligt at få spilletid i OB , eller skal vi lade dem læse i Tipsbladet at hele 2% af spilletiden i OB tilfalder unge under 21.
                            Fint at have 25% unge/eget avl i truppen men skal de bare agere trænings spillere for Kløve, AJA og de andre og så ellers sidde på bænken og håbe at skaderne vælter ind?

                            Denne sæson har vores gennemsnitsalder i start 11’eren været lige under 27 år og indskifternes snit lige over 24 år .. det lugter ikke af ungdoms sats

                            En tendens som går igen især herinde og lader det til blandt trænerne i OB er at man undskylder den manglende brug af de unge med at vi enten skal spille for at komme i top 6 eller vi skal lige sikre os mod nedrykning.
                            Har hørt utallige gange senest forud for dette års taberslutspil at vi ikke skulle stille med unge spillere før overlevelsen var sikret.

                            Last edited by Magge; 27-05-2021, 20:42.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #74
                              Jeg ved ikke om det er nok til at indfri de målsætninger der er blevet præsenteret i dag men jeg hører og læser rigtig mange af de ting jeg havde håbet på at høre og faktisk en enkelt ting ekstra eller to i interviewet med Obstruktion og podcasten hos SFÅ. Men den fra OB fremlagte Strategi er der ikke tale om en strategi men om målsætninger - på et talepapir.

                              Men ..

                              Først og fremmest har man lavet noget benchmark for at se hvor man er i forhold til sin konkurrenter. Af de benchmark mener man at man har et budget der er til top6 og dermed også at spillerbudgettet er til at skulle spille med i mesterskabet. Når det så er konstateret konstaterer man også at man ikke har været god nok til at bruge de penge man har de seneste 10 år.
                              Et af målene er at man skal blive bedre til at bruge pengene. Hvordan man så bliver det bliver der ikke åbnet op for (skal MH på handelsskole eller henter man en erfaren forhandler ind eller?). Dog åbnes der op for at man skal blive bedre til at bruge data til at bakke op om spillerkøb til en defineret spillestil og det syntes jeg er helt grundlæggende og giver mig lidt håb for fremtiden.

                              OB´s 1. hold skal videreføre den spillestil der er bygget op igennem akademiet over 4-5 år og som trods alt rakte til et U19 mesterskab samtidigt med at der kommer mere fokus på at 30% af truppen skal være egen avl og skal have min. 25% spilletid.
                              Det syntes jeg er vigtigt da der fremadrettet handles ind til en spillestil og ikke til den enhver tid værende træner der kommer med nye ideer. At det i meget højere grad bliver muligt at indlemme de gode talenter akademiet producerer og det de står for.
                              Jeg kan sagtens forestille mig at flere af de talenter der de seneste år er kommet op i truppen men ikke har haft den fulde succes i OB men blomstrer andre steder har lidt under at de er flasket op med tanker og spillestile igennem flere år for så at blive mast i forskellige 1. holds træners andre ideer. Når Frøkjær kommer med masser af fanden-i-voldskhed og det stille siver ud af ham så er der nok en årsag - OC er nok ikke lige så hårdt ramt i målet på samme måde.
                              Et af målene er at blive en bæredygtig økonomisk klub/virksomhed, bl.a. ved hjælp af salg af talenter og det kræver at de tidligere bliver integreret i 1. holdstruppen som man ser det i andre klubber.
                              Der kommer ikke flere penge til spillerbudgettet da det allerede er til top6 men der investeres yderligere i Akademiet og så i staben. Benchmark på konkurrenter viser bl.a. at der er en adm. direktør med fokus på klubben og ikke mindst et større antal assistenttrænere, hvilket i øvrigt også er et krav fra de fleste trænere der har været til samtaler om det nye job. Det syntes jeg er positivt. Det er også positivt at der de sidste år har været fokus på faciliteterne omkring klubben - der er man efter eget udsagn også i top6 nu og så mangler der stadion der er udenfor egen indflydelse - overordnet set.

                              Jeg er meget positivt indstillet på det strategiske arbejde der er lavet i akademiet de sidste 4-5 år og formår de at føre den gennemarbejdede strategi og tanker om strategisk arbejde videre op igennem organisationen vil det bære et stykke af vejen. Det er her at OB´s DNA og kultur kan og nok er startet op på ny så det kommer op nedefra frem for at hente nogen udefra uden identitet.

                              Det der måske mangler svar på er hvordan MH skal blive bedre til at købe ind .. kommer der flere scouts etc. Hvad var den brændende platform da man igangsatte det strategiske arbejde (ud over 10 år med lort med lort på)? Fadæsen med JM og MH var jo før det så det er ikke det.
                              En anden ting der udestår er at når OB nu har et top6 budget p.t. og der er flere konkurrenter der ligger indenfor 10-15 mio. hvad er responsen så på at AGF og SDR har meldt ud at de vil øge budgettet. At RFC med et mindre budget er stabile i top6 og har vundet pokal nu får UEFA penge og VB har en ejerkreds der lader til at være parat til at investere yderligere. Fastholder man nuværende budget der er til top6 og man skal spille til par - så kommer der en difference i nedadgående retning når andre rykker sig.
                              En tredje ting er at klubben ønsker at være finansiel bæredygtig, hvilket måske er meget godt så den ikke er afhængig af NT den dag han ikke er her mere - der er jo ingen der siger at arvtagerne er lige så positive stemt overfor fodbold. Den skal gøres bæredygtig over de næste 5 år men de sidste 5 år med JH skulle den i balance .. same same men hvad er status? for OB og for OS&E?

                              Tilbage til en af de ting jeg ikke havde forventet - Enrico åbnede lidt op for sportsudvalget i SFÅ podcasten. Grundlaget for den er åbenbart at der skal være OB Amatør medlemmer med i OS&E´s bestyrelsen men at denne ikke skal have indflydelse på køb og salg af spillere i OB (og sikkert andre ting andre steder, hvorfor de andre ben også har egen bestyrelse).
                              Man anser Sportsudvalget som et advisory board men er de facto OB´s bestyrelse og de skal godkende køb af spillere som MH indstiller og de skal kunne agere hurtigt, hvorfor man ikke kan vente på hele OS&E´s bestyrelse - det giver jo mening.
                              Det der udestår er så om den nye direktør for OB får udvidede rammer og om han refererer til Sportsudvalget/Advisory Board/OB´s bestyrelse eller om han refererer til OS&E´s bestyrelse. Han får i hvert fald til opgave at udføre strategien og det finder jeg positivt at det ikke er OS&E´s bestyrelse, Sportsudvalget eller Enrico som tilsyneladende har for travlt til at følge op på de samarbejdsmuligheder der er med udenlandske klubber omkring unge OB talenter. Allerede der giver Akademiet noget afkast og det er vigtigt at kunne få talenter ud i verden forholdsvis hurtigt. Enten som salg eller som modning. Det var i hvert fald mere transparants end jeg havde forventet.

                              Den anden ting jeg ikke havde forventet var hele tilgangen til at få flere unge mennesker på stadion og i det hele taget til OB. Meget interessant og eksistentielt om det lykkedes.

                              Overordnet er jeg positivt indstillet. Ambitiøse mål og tanker bagved der kan rykke klubben frem på de parametre der har gjort at man ikke har kunne opfylde målsætningen om top6 selvom spillerbudgettet har været til det.

                              Jeg tillader mig dog at sætte spørgsmålstegn ved om det er de rigtige personer der kan eksekvere strategien og gøre tanker til handling og handling til succes.

                              Meget er lagt i hænderne på en kommende direktør.
                              Last edited by Plum; 27-05-2021, 20:48.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Groft sagt har vi lige haft 10 træningskampe i superligaen og 2 af disse var ihvertfald aldeles uden betydning i forhold til frygten for nedrykning. I de kampe lignede ikke at man ville prøve talenterne af.

                                Har vi noget målbar statistik vi kan vise de unge så de kan se at det er muligt at få spilletid i OB , eller skal vi lade dem læse i Tipsbladet at hele 2% af spilletiden i OB tilfalder unge under 21.
                                Fint at have 25% unge/eget avl i truppen men skal de bare agere trænings spillere for Kløve, AJA og de andre og så ellers sidde på bænken og håbe at skaderne vælter ind?

                                Denne sæson har vores gennemsnitsalder i start 11’eren været lige under 27 år og indskifternes snit lige over 24 år .. det lugter ikke af ungdoms sats

                                En tendens som går igen især herinde og lader det til blandt trænerne i OB er at man undskylder den manglende brug af de unge med at vi enten skal spille for at komme i top 6 eller vi skal lige sikre os mod nedrykning.
                                Har hørt utallige gange senest forud for dette års taberslutspil at vi ikke skulle stille med unge spillere før overlevelsen var sikret.
                                Jeg forstår fint dine pointer, men vi må lige have det faktuelle på plads i fht. den strategien. 30% af truppen skal være egenavl, og 25% af spilletiden skal tilfalde akademiuddannede spillere - det vil sige ca. 3 spillere pr. kamp i alle kampe året rundt. Jeg har fin forståelse for at MH har gjort som han har gjort, både for at vinde de påkrævede points at sikre overlevelsen, og også for at få det bedst mulige indtryk af truppen og hvor der skal opgraderes for at nå ambitionen om top6, og hvor der skal tyndes ud i truppen.

                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X