Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    ?Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere?
    Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
    Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
    The answer is blowing in the Wind.
    Det er korrekt ..

    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
      Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
      Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

      Mht. BW har jeg følgende kritik:
      Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
      BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
      Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.
      Han har da hentet fra Jebali hylden.....desværre var det fra Omar Jebali hylden . Bortset fra det, så er jeg helt enig i det du skriver. Jeg håber samtidig BW lige venter med at sende Robin Østrøm væk indtil efter Horsenskampen fordi hvis vi også taber den og igen bliver totalt udstillet, så tror jeg der bliver trykket på trænerudskiftningsknappen og det kunne da være oplagt at se hvad en ny træner ville kunne få ud af Østrøms talent.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

        Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere ??
        Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
        Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
        The answer is blowing in the Wind.
        Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
        Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

        Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

        Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
          Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

          Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

          Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
          Man kunne jo sagtens mistænke, at med den strategi, vil vi se meget få millionerhandler ind. Hvis nogen.

          I stedet vil der komme flere handler ala mucolli og king, som så holder de unge på bænken, hvor de ikke får mulighed for at udvikle sig, og blive store salg.

          Hvilket igen vil medføre flere mucolli/King handler.

          Ond spiral .? I think so

          Vi skal bruge en træner som har mod på at bruge vores egne unge, OG kan udvikle dem. Det er ikke sådan en træner vi har nu.
          Last edited by Lennon; 17-08-2022, 07:56.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

            Man kunne jo sagtens mistænke, at med den strategi, vil vi se meget få millionerhandler ind. Hvis nogen.

            I stedet vil der komme flere handler ala mucolli og king, som så holder de unge på bænken, hvor de ikke får mulighed for at udvikle sig, og blive store salg.

            Hvilket igen vil medføre flere mucolli/King handler.

            Ond spiral .? I think so

            Vi skal bruge en træner som har mod på at bruge vores egne unge, OG kan udvikle dem. Det er ikke sådan en træner vi har nu.
            Jeg ser absolut ingen problemer med at sælge for 7,5 mill om året. Men det bliver næppe etablerede spillere der trækker læsset. Det bliver akademiet. Enten direkte derfra eller når de er kommet op og får et gennembrud som vi ser med Charly og Breum. Den næste kunne være Aske hvis man havde lidt nosser og turde spille ham.
            Slotsager og Ejdum bliver de næste. De fleste af dem kommer man til at tjene penge på. Jeg er ikke i tvivl.
            Spørgsmålet er om man kan sørge for at de “shiner” nok til at få 15-25 mill for dem så det overskud kan genereres over til BW så der kan hentes større profiler

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
              Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone


              Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

              Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
              Fed Sisyfos opgave i vores nuværende tilstand:

              Klubben: Hej vil du gerne være vores træner?...Forventningen hedder top 6

              alle forholdsvis fornuftigt tænkene mennesker: godt nok en høj forventning i en klub der kun én gang de sidste 10 år har klaret den præmis...

              Klubben:Nej du får ikke nogle penge at købe for først skal der sælges for 7,5 mill...vi vil udvikle unge spillere så du må bruge nogen af dem til at få os i top 6...

              Alle forholdsvis fornuftigt tænkene mennesker:Hvem skal de unge spillere læne sig om af for at undgå at knække ift forventningen om top 6?

              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere ??
                Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
                Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
                The answer is blowing in the Wind.
                Hvor stor en procentdel skal vi da have?

                Han blev formentligt solgt for 5,5 millioner EUR + eventuelle bonusser.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Hvor stor en procentdel skal vi da have?

                  Han blev formentligt solgt for 5,5 millioner EUR + eventuelle bonusser.
                  Jeg hørte om 10-15% dengang. Men mon ikke det er 10%. Altså ca 4 mill. Jeg er bare i tvivl om BW får fingrene i dem eller de bare ryger i den store kasse

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Jeg ser absolut ingen problemer med at sælge for 7,5 mill om året. Men det bliver næppe etablerede spillere der trækker læsset. Det bliver akademiet. Enten direkte derfra eller når de er kommet op og får et gennembrud som vi ser med Charly og Breum. Den næste kunne være Aske hvis man havde lidt nosser og turde spille ham.
                    Slotsager og Ejdum bliver de næste. De fleste af dem kommer man til at tjene penge på. Jeg er ikke i tvivl.
                    Spørgsmålet er om man kan sørge for at de “shiner” nok til at få 15-25 mill for dem så det overskud kan genereres over til BW så der kan hentes større profiler
                    Det er den eneste rigtige vej at gå til en start. FCM har bygget deres soliditet op på den måde. FCK tjener også mange af deres transferkroner på den måde og sådan kan man sådan set tage det klub for klub.

                    Problemet synes jeg også OB viser for små nosser. Foruden 5.plads-sæsonen havde JM sin bedste periode i OB da vi havde et hav af skader og han måtte køre Fenger, Frø og Klynge ind. De gjorde det mindst ligeså godt som datidens profiler. Nu har vi så en relativt usynlig Svendsen der står i vejen for Breum, Skjelvik som er venstre back står i vejen for Østrøm og Grubbe får ikke chancen på højre back selvom Mickelson spiller jammerligt og Wannabe Magne Sturød i skikkelse af Joel King står i vejen for Adelgaard. Jeg ved selvfølgelig godt de ikke bare bliver solgt for 15 millioner, hvis de spiller og vi taber som vi gør nu her, men det er svært at se de skulle være dårligere end dem der spiller nu. Charly går jo også direkte ind og har været farligste mand i sæsonen, så vi bør ikke være så forbandet bange for at bringe de her unge spillere kamp. Selvfølgelig ender vi så med at nogen ryger i et mørkt hul som Bernat og må ud, men der er jo også chancen for to andre giver 30 mio i transferindtægter og så skulle der gerne være penge til vi har en erstatning klar, der kan spille i stedet for dem som ikke indfrier potentialet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Det er den eneste rigtige vej at gå til en start. FCM har bygget deres soliditet op på den måde. FCK tjener også mange af deres transferkroner på den måde og sådan kan man sådan set tage det klub for klub.

                      Problemet synes jeg også OB viser for små nosser. Foruden 5.plads-sæsonen havde JM sin bedste periode i OB da vi havde et hav af skader og han måtte køre Fenger, Frø og Klynge ind. De gjorde det mindst ligeså godt som datidens profiler. Nu har vi så en relativt usynlig Svendsen der står i vejen for Breum, Skjelvik som er venstre back står i vejen for Østrøm og Grubbe får ikke chancen på højre back selvom Mickelson spiller jammerligt og Wannabe Magne Sturød i skikkelse af Joel King står i vejen for Adelgaard. Jeg ved selvfølgelig godt de ikke bare bliver solgt for 15 millioner, hvis de spiller og vi taber som vi gør nu her, men det er svært at se de skulle være dårligere end dem der spiller nu. Charly går jo også direkte ind og har været farligste mand i sæsonen, så vi bør ikke være så forbandet bange for at bringe de her unge spillere kamp. Selvfølgelig ender vi så med at nogen ryger i et mørkt hul som Bernat og må ud, men der er jo også chancen for to andre giver 30 mio i transferindtægter og så skulle der gerne være penge til vi har en erstatning klar, der kan spille i stedet for dem som ikke indfrier potentialet.
                      Kunne ikke være mere enig. Det er mig en gåde, at man hårdnakket vælger at spille de her alibispillere. Man forsinker det uundgåelige, vi er nød til at bygge fra bunden, og en tur i første division er at foretrække frem for en langsom uværdig død.
                      Fas est et ab hoste doceri.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
                        Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

                        Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

                        Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
                        Tak for klart svar. Så må BW have undervurderet størrelsen på vores mulige transfersalg, da han lovede indkøb fra øverste hylde. Så skal holdet jo også komme i vanskeligheder, når man sælger erfarne spillere som AJA,Opondo og Kløve, og erstatter dem med unge spillere, som endnu ikke har SL niveau.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                          Tak for klart svar. Så må BW have undervurderet størrelsen på vores mulige transfersalg, da han lovede indkøb fra øverste hylde. Så skal holdet jo også komme i vanskeligheder, når man sælger erfarne spillere som AJA,Opondo og Kløve, og erstatter dem med unge spillere, som endnu ikke har SL niveau.
                          De fleste klubber i superligaen går i minus, hvis der ikke er et pænt plus på salg og køb af spillere.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Ja det er korrekt. Man skal sælge for 7,5 mill hvert år i følge budget. Og så skal han derud over sælge for at have noget at købe for.
                            Altså at der skal være et transferoverskud på 7,5 før du kan bruge 1 krone

                            Ellers har han kun lønkronerne at rokere rundt med

                            Så vil ikke blive forbavset hvis vi ser et salg den næste uges tid for at han har noget at reagere med sidst i vinduet
                            Det er forrykt. Det ledelsen kunne have gjort, var at give BW en ordentlig startkapital og så fremadrettet indføre 7,5 millioners modellen. Også set i det lys at der jo egentlig burde være et andet råderum, i forhold til salget af Oliver. Men de penge lukkede jo huller andre steder i koncernen, og bliver med stor sandsynlighed aldrig ført tilbage til OB.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                              Det er forrykt. Det ledelsen kunne have gjort, var at give BW en ordentlig startkapital og så fremadrettet indføre 7,5 millioners modellen. Også set i det lys at der jo egentlig burde være et andet råderum, i forhold til salget af Oliver. Men de penge lukkede jo huller andre steder i koncernen, og bliver med stor sandsynlighed aldrig ført tilbage til OB.
                              Helt enig. Der skulle have været ryddet helt op, så det er muligt at spille systemet med et fornuftigt hold

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Tak for klart svar. Så må BW have undervurderet størrelsen på vores mulige transfersalg, da han lovede indkøb fra øverste hylde. Så skal holdet jo også komme i vanskeligheder, når man sælger erfarne spillere som AJA,Opondo og Kløve, og erstatter dem med unge spillere, som endnu ikke har SL niveau.
                                Hvornår har han lovet det? Hele sommeren har han sagt, at der nok ikke ville komme store salg til sommer, da timingen ikke var rigtigt med nogle af salgsemnerne, og tidligt i vinduet sagde han, at det primært var defensiven, hvor man ledte efter en forstærkning (BP). Resultaterne og spillet har så gjort, at man også har hentet en målmand og formentlig/forhåbentlig kigger efter noget på midtbanen.

                                Comment

                                Working...
                                X