Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg

    Du fik vækket min interesse i forhold til distance løbet. Hold da op, vi ligger langt efter her! Jeg er lige ved at sige, at her er hovedårsagen til vores dårlige præstationer. Selvfølgelig er der mange andre parametre som afgør fodboldkampe (AAB ligger fx godt til, men har få point), men vi ligger jo alt for langt efter..

    Fodbold er et løbespil. Hvis man ikke kan andet, kan man ALTID løbe og i det mindste genere modstanderne den vej rundt. OB har i snit løbet 91,8 km pr kamp. FCM ligger også horribelt dårligt i den statistik med 93,7 km pr kamp og så er der ellers milevidt op til tredjedårligste hold, som er ACH med 111,2 km pr kamp. Det er helt vildt, at vi har 20 km (!!!) mindre i holdet pr kamp end 10 andre hold i ligaen. Jeg er lige ved at sige, at der må være fejl i den statistik - men den kommer fra Superliga.dk, som normalt er troværdige.

    Vi har oven i købet set trætte ud.

    Jeg er målløs.
    Hvis det er den fra superliga.dk er der fejl i den: https://superliga.dk/stats/stats-22-23/
    Hvis man vælger kun at se stats for runde 3 kan man se, at der kun registreret samlet 8-9km for OB og FCM i den kamp. Under 10% af de andre kampe. Tager man den runde ud er vi vel mere middel.

    Om vi er i dårligere form end alle de andre ved jeg ikke. Man kan godt få indtrykket når spillerne står og sover og ser opgivende ud. Men tror mere det handler om, at det bare ikke hænger sammen og det kan spillerne også mærke. Det får så nogle spillere til at løbe lidt ekstra (Aron f.eks.), mens andre begynder at slå op i banen. Dem har vi ret mange af. Og det smitter bare af på hinanden.
    Last edited by Agbre; 16-08-2022, 09:53.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

      Hvis det er den fra superliga.dk er der fejl i den: https://superliga.dk/stats/stats-22-23/
      Hvis man vælger kun at se stats for runde 3 kan man se, at der kun registreret samlet 8-9km for OB og FCM i den kamp. Under 10% af de andre kampe. Tager man den runde ud er vi vel mere middel.

      Om vi er i dårligere form end alle de andre ved jeg ikke. Man kan godt få indtrykket når spillerne står og sover og ser opgivende ud. Men tror mere det handler om, at det bare ikke hænger sammen og det kan spillerne også mærke. Det får så nogle spillere til at løbe lidt ekstra (Aron f.eks.), mens andre begynder at slå op i banen. Dem har vi ret mange af. Og det smitter bare af på hinanden.
      Okay - det virkede også helt skørt.

      Tak for opklaringen

      Comment


        BW freder Alm i Stiften. Nogle som vil gengive indhold

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          BW freder Alm i Stiften. Nogle som vil gengive indhold
          Jeg kan ikke læse den i stiften, men SFÅ har et lignende interview oppe nu: https://obstemmer.dk/interview-med-w...lt-hele-tiden/

          Der freder han ham umiddelbart ikke mere, end at det godt kan ændre sig med et dårligt resultat på mandag.
          Last edited by Agbre; 16-08-2022, 15:58.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            BW freder Alm i Stiften. Nogle som vil gengive indhold
            Alm er fredet, men man ser hvad mandagens kamp bringer. OB tænker langsigtet. BW lover nye spillere. Støt holdet, ved den afsluttende træning søndag.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Jeg er sgu vild med Bjørn - fed opfording til fans



              Opfordring til fansene



              Björn Wesström har desuden en klar opfordring til OB-fansene før hjemmekampen mod AC Horsens, mandag aften. Den lyder:

              - Kom ned til søndagstræningen og læg al den energi, I har i at støtte holdet før Horsens-kampen. Sæt bannere op, skab en fest - kom ned og vis spillerne den passion, I har for klubben, så giver I os endnu mere energi til at vinde kampen mandag

              Hermed er den opfordring givet videre. OB træner kl. 10.15 søndag i Ådalen efter OB's træningsplan (ob.dk).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

                Jeg kan ikke læse den i stiften, men SFÅ har et lignende interview oppe nu: https://obstemmer.dk/interview-med-w...lt-hele-tiden/

                Der freder han ham umiddelbart ikke mere, end at det godt kan ændre sig med et dårligt resultat på søndag.
                Hmmm. Hvem er de spillere de arbejder på at komme af med mon? Østrøm er nok den ene…

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Hmmm. Hvem er de spillere de arbejder på at komme af med mon? Østrøm er nok den ene…
                  Altså da sidste sæson sluttede tænkte jeg, at chancen for, at Sabbi var her når sæsonen startede, var lille. At man måtte have opgivet ham og ville gå langt (ned i pris) for at sælge. Til dels det samme med Kadrii. For at frigøre nødvendige lønkroner.

                  Det virkede logisk. Men på det tidspunkt havde jeg også en større tiltro til hans evne til at vurdere truppen. Det er skredet lidt siden. Mest med Mucolli-handlen og det der ikke er sket på midtbanen indtil nu.

                  De to kan også være svære at sælge nu. Især Sabbi. Måske Skjelvik?
                  Last edited by Agbre; 16-08-2022, 16:37.

                  Comment


                    Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
                    Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

                    Mht. BW har jeg følgende kritik:
                    Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
                    BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
                    Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.

                    Comment


                      "Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support"

                      Som hvis du bliver sendt i byen af kæresten med 100,- på lommen og hun/han forventer mad fra Noma, Geranium... kan nøjes med Lieffroy... accepterer Gastroteket... og du efter et par besøg ved Flammen og Subway ender med to pizzaslices fra den lokale Q8... og vedkommende derefter ikke længere finder dig attraktiv, mens dine venner håner dig for ikke at give, hvad "omverdenen" forventer.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                        Jeg er meget enig i den berettigede kritik af AA. Lad mig tage et par eksempler:
                        Han har f.eks. spillet for længe med spillere, som ikke har performet til SL niveau i stedet for at prøve alternativer fra bænken. Det gælder rigtig mange pladser lige fra målmandsposten, hvor man ventede for længe med indkøb, det gælder forsvaret, hvor Ivan bliver skadet og Tver skal rykkes op, og pludselig mangler man 2mand indtil BP kom, så nu mangler man 1. Begge backs har ikke niveau, nu prøver man forhåbentlig Grubbe og Aske. Midtbanen mangler kvalificeret makker til Tver, eller 2 nye, hvis Tver skal blive i midterforsvaret. Breum, Sander og Frø mangler niveau i øjeblikket. Jebali er på vej tilbage og er savnet. I kampen mod AGF blev Bash og Charly spillet tit med høje, lange bolde, og totalt udraderet af henholdsvis tyskeren og Nikolaj Poulsen, fordi OBerne ikke var bevægelige nok, og fordi wingbackerne ikke fik slået kvalificerede indlæg.

                        Mht. BW har jeg følgende kritik:
                        Enkelte personer her på Forum mener, at Opondo, Kløve og AJA kunne have styrket holdet i den nuværende krise, og derfor ikke burde have forladt OB. Her er jeg helt uenig.
                        BW har gjort det rigtige mht. de 3 spillere, men har fejlet Big Time med kvaliteten på de erstatninger han har hentet i stedet, bortset fra BP. Han lovede os, at hente fra øverste hylde - Jebali hylden - men har skuffet fælt. Dermed har han også et medansvar i AA`s og holdets nuværende problemer. Denne situation gør det måske vanskeligere for ham at udskifte AA, når tiden er inde.
                        Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support.
                        Jeg er ret så enig. Men hvad nu hvis Alm er ansat til at spille et system, og han så ikke får nok spillere, der kan spille det. Han har sagt flere gange at han ikke blander sig i spillerkøb og spillersalg og at han træner bedst mulig med de spillere som klubben/Bjørn råder over. Jeg tror ikke truppen kan reddes af nogen træner i Superligaen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OBHelvegKonge Se indlæg
                          Jeg er sgu vild med Bjørn - fed opfording til fans



                          Opfordring til fansene



                          Björn Wesström har desuden en klar opfordring til OB-fansene før hjemmekampen mod AC Horsens, mandag aften. Den lyder:

                          - Kom ned til søndagstræningen og læg al den energi, I har i at støtte holdet før Horsens-kampen. Sæt bannere op, skab en fest - kom ned og vis spillerne den passion, I har for klubben, så giver I os endnu mere energi til at vinde kampen mandag

                          Hermed er den opfordring givet videre. OB træner kl. 10.15 søndag i Ådalen efter OB's træningsplan (ob.dk).
                          Det er klasse - næsten som JH plejede at gøre

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            "Tror desværre, at BW`s indkøb fra lav hylde skyldes manglende økonomisk support"

                            Som hvis du bliver sendt i byen af kæresten med 100,- på lommen og hun/han forventer mad fra Noma, Geranium... kan nøjes med Lieffroy... accepterer Gastroteket... og du efter et par besøg ved Flammen og Subway ender med to pizzaslices fra den lokale Q8... og vedkommende derefter ikke længere finder dig attraktiv, mens dine venner håner dig for ikke at give, hvad "omverdenen" forventer.
                            Jo men BW har vel selv sagt ja, til budgettet med de to pizzasclices og den halve ostemad.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                              Jo men BW har vel selv sagt ja, til budgettet med de to pizzasclices og den halve ostemad.
                              Som det forlyder er han jo lovet at fremadrettet kan han være med til at påvirke budgettet i stor stil.
                              Via europa penge og salg. I grove træk får han 15 mill til budgettet hvis han laver et OC salg hvert år. De første 7,5 mill er med i budgettet og skal effektueres hvert år inden der er midler til at handle for. I år kom de i hus vha akademi salg

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Som det forlyder er han jo lovet at fremadrettet kan han være med til at påvirke budgettet i stor stil.
                                Via europa penge og salg. I grove træk får han 15 mill til budgettet hvis han laver et OC salg hvert år. De første 7,5 mill er med i budgettet og skal effektueres hvert år inden der er midler til at handle for. I år kom de i hus vha akademi salg
                                Skal det forstås således, at selvom akademisalg har bragt 7,5 mill. er der ikke penge til transfers før vi har solgt noget mere ??
                                Hvis det er tilfældet, kan jeg måske bedre forstå, men stadig ikke acceptere, at BW handler på den lave hylde.
                                Hvad er der iøvrigt blevet af OB`s transferandel på CN handelen i Belgien, og burde den ikke kunne bruges til transfers af nye spillere fra øverste hylde ??
                                The answer is blowing in the Wind.

                                Comment

                                Working...
                                X