Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Alm er ikke træneren. Håbløse taktiske fejl gang på gang. Jeg skreg efter udskiftning efter 60 min, da det var tydeligt Viborg blev dominerende igen. Det kostede kampen. Han læser ofte kampe forkert og hans opstillinger hjælper ikke holdet overhovedet.

    Comment


      Hold nu op med træneren er lort, det er de jo ikke, selv Kent kan hvis han får lov #nytejerskabtil_ OBnu

      Comment


        Oprindeligt indsendt af obdino2525 Se indlæg
        Hold nu op med træneren er lort, det er de jo ikke, selv Kent kan hvis han får lov #nytejerskabtil_ OBnu
        Det er korrekt. Problemet er ledelsen som helhed.

        Det ændrer bare ikke på, at Alms 4-2-4-opstilling er håbløs. Det er et af de værste taktiske oplæg, jeg har set. Der er ingen plan. Eller jo: los bolden op med de 4 forreste, som spiller for sig selv, og håb én af dem gør noget godt.

        Det kan man godt hævde, og så i øvrigt være enig i, at en trænerfyring ikke løser noget. Men det, Alm har gang i, bliver dårligere og dårligere, og jeg fatter ikke, hvordan man kan stille så taktisk elendigt op.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Det er korrekt. Problemet er ledelsen som helhed.

          Det ændrer bare ikke på, at Alms 4-2-4-opstilling er håbløs. Det er et af de værste taktiske oplæg, jeg har set. Der er ingen plan. Eller jo: los bolden op med de 4 forreste, som spiller for sig selv, og håb én af dem gør noget godt.

          Det kan man godt hævde, og så i øvrigt være enig i, at en trænerfyring ikke løser noget. Men det, Alm har gang i, bliver dårligere og dårligere, og jeg fatter ikke, hvordan man kan stille så taktisk elendigt op.

          Helt enig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            jeg tror på ingen måde at løsningen "bare" er at skifte Alm ud.

            Men havde håbet at man kunne begynde at se nogle tegninger til hvad det er vi vil og at det gik fremad - det føler jeg på ingen måde er tilfældet...

            Og så er jeg dybt skuffet over man ikke har bakket manden mere op og påbegyndt den oprdning af truppen - det er jo håbløst at skulle spille en ny stil ind når truppen ikke er til det. - Især når de så dumstædigt har holdt fast i den utopiske top 6 udmelding. Havde man nu droppet den kunne det være Alm havde haft lidt mere arbejdsro.
            Enig

            Comment


              https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...jektet-er-ikke

              Jeg kan ikke med ord beskrive, hvor træt jeg er at høre om den forbandede top-6. Hvorfor er det ingen, der spørger ind til det taktiske oplæg? Den helt uhørte ubalance på holdet? Den elendige defensiv som delvist er et resultat af førnævnte? Det faktum, at der konsekvent vælges gamle spillere før unge, trods der næppe er voldsom niveauforskel.

              Kom nu med en eller anden form for skarp kritik, så elendigheden i OB bliver sat i lys.

              Comment


                Jeg er meget enig at ledelsen bærer et stort ansvar for trupsammensætning etc. Men taktiske oplæg, spillestil, udskiftninger i kampe, holdopstilling, gejst og engagement i og omkring holdet. Det hviler på Andreas Alm, og her har han absolut ikke præsteret. Han er usynlig under kampene, han virker uengageret, og jeg sætter et meget stor spørgsmålstegn ved han taktiske formåen, når han fastholder en håbløs taktik. Der har været landkamppause, der har været rig mulighed for at træner varianter i spillekonceptet. Hvorfor har man ikke spillet en træningskamp i denne pause for at afprøve evt nye muligheder i spillet og evt opstilling. Hvis man var i top 6 og havde præsteret er det i orden at give spillerne velfortjent pause, men det er der på ingen tale om her, så der skal trænes igennem, fra 7 morgen til sent aften måske en lille smule mindre.
                Last edited by Oraklet; 20-11-2021, 11:20.

                Comment


                  Der er ingen tvivl om at Alm har problemer med at sætte det rigtige hold op mod ikke-tophold. Og sådan har det også været under de sidste 20 års trænere.
                  Alm blev fundet via et firma, der sikkert fik en pæn bunke penge for at sikre at OB fik en træner, der kunne hæve OB.
                  Rasmus Falk har i et interview sagt, at OB har fyret nogle trænere, der ikke burde have været fyret.
                  En cheftræner kan ikke udrette så meget alene og har en stab og en flok spillere at arbejde med. Det går slet ikke godt nu.
                  Snart kommer en anden svensker til som sportsdirektør. Vi må gå ud fra at han bakker op om Alm. Jeg håber den nye direktør kan få indflydelse i vintervinduet, for det er alene ham jeg pt lægger håbet i.
                  Som holdet er nu ender vi 9-11. Og 11 er nedrykning. Derfor skal og vil der ske noget, så vi forhåbentlig får en bedre vinderkultur og lbedre spil og resultater. Og det bliver med Alm. Og sikkert med ny assistent i stedet for HH.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Dét at Alm har givet anførerbindet til dén spiller, som jeg ville skifte som den første, er et kæmpe mistillidsvotum for mig

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                      Dét at Alm har givet anførerbindet til dén spiller, som jeg ville skifte som den første, er et kæmpe mistillidsvotum for mig
                      JJ er god for historien om OB. Han starter med at spille i OB som 11 årig, går op igennem ungdomsrækkerne og bliver anfører for førsteholdet. Min teori er at, det er der nogen som har hvisket Alm i øret. Han er en meget anonym anfører på banen.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        JJ er god for historien om OB. Han starter med at spille i OB som 11 årig, går op igennem ungdomsrækkerne og bliver anfører for førsteholdet. Min teori er at, det er der nogen som har hvisket Alm i øret. Han er en meget anonym anfører på banen.
                        og det du skriver er nærmest med de positive briller på….jeg så en anfører der igår hele tiden var 3 skridt bagefter, som lavede alibi pres, og som ikke opildnede noget som helst….

                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                          og det du skriver er nærmest med de positive briller på….jeg så en anfører der igår hele tiden var 3 skridt bagefter, som lavede alibi pres, og som ikke opildnede noget som helst….
                          Det er hele holdet der ikke hænger sammen. Hvis JJ rykkede til Randers, Viborg eller Silkeborg vil jeg vædde på han ville kunne shine med sine kvaliteter fra dag ét. Vi får ikke nok ud af ham fordi vi generelt mangler kvalitet og taktisk sammenhæng i kæderne . Jeg synes vi spiller dybt naivt når man ser på de mangler vi har defensivt.
                          Det der irriterer mig mest ved OB er at der bliver talt så meget om alt muligt andet end selve problemerne (vores modstandere virker gang på gang taktisk og teknisk overlegende) og det ser ofte ud til at de er en mand mere på banen når vi spiller 11 mod 11. Det har stået på i 10 år nu og med mange forskellige trænere så ALLE burde kunne se at problemerne stikker dybere i klubben/organisatione .

                          OB's ledelse virker på mig selvtilfredse og de (Enrico, Hemmingsen, Jack m.fl.) virker på mig mere forhippet på at oversælge deres 'produkt" end at se på realiteterne og melde ud og handle efter det.
                          Hvis det fortsætter på den måde så rykker vi ned.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Det er hele holdet der ikke hænger sammen. Hvis JJ rykkede til Randers, Viborg eller Silkeborg vil jeg vædde på han ville kunne shine med sine kvaliteter fra dag ét. Vi får ikke nok ud af ham fordi vi generelt mangler kvalitet og taktisk sammenhæng i kæderne . Jeg synes vi spiller dybt naivt når man ser på de mangler vi har defensivt.
                            Det der irriterer mig mest ved OB er at der bliver talt så meget om alt muligt andet end selve problemerne (vores modstandere virker gang på gang taktisk og teknisk overlegende) og det ser ofte ud til at de er en mand mere på banen når vi spiller 11 mod 11. Det har stået på i 10 år nu og med mange forskellige trænere så ALLE burde kunne se at problemerne stikker dybere i klubben/organisatione .

                            OB's ledelse virker på mig selvtilfredse og de (Enrico, Hemmingsen, Jack m.fl.) virker på mig mere forhippet på at oversælge deres 'produkt" end at se på realiteterne og melde ud og handle efter det.
                            Hvis det fortsætter på den måde så rykker vi ned.
                            Njaa. Enrico sagde jo netop igår at alle i bestyrelsen vidste at det ikke var godt nok og at man er skuffet over resultaterne generelt. At man var dårlige til at købe ind og at det var ligegyldigt at man fik 2,5 eller 10 mill til en spiller for når man ikke brugte dem bedre.
                            Og at det var her at BW skulle gøre en forskel. Fordi de jo netop havde erkendt at det havde de ikke kompetencerne til selv

                            Det er da selverkendelse.. Godt nok for sent. Men alliwl

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Det er hele holdet der ikke hænger sammen. Hvis JJ rykkede til Randers, Viborg eller Silkeborg vil jeg vædde på han ville kunne shine med sine kvaliteter fra dag ét. Vi får ikke nok ud af ham fordi vi generelt mangler kvalitet og taktisk sammenhæng i kæderne . Jeg synes vi spiller dybt naivt når man ser på de mangler vi har defensivt.
                              Det der irriterer mig mest ved OB er at der bliver talt så meget om alt muligt andet end selve problemerne (vores modstandere virker gang på gang taktisk og teknisk overlegende) og det ser ofte ud til at de er en mand mere på banen når vi spiller 11 mod 11. Det har stået på i 10 år nu og med mange forskellige trænere så ALLE burde kunne se at problemerne stikker dybere i klubben/organisatione .

                              OB's ledelse virker på mig selvtilfredse og de (Enrico, Hemmingsen, Jack m.fl.) virker på mig mere forhippet på at oversælge deres 'produkt" end at se på realiteterne og melde ud og handle efter det.
                              Hvis det fortsætter på den måde så rykker vi ned.
                              Tror du rammer sømmet på hoved her. Vi lykkes ikke med at sætte et hold tilsammen som fungerer på banen, ikke fordi spillere ikke vil men fordi evnerne supplerer sig ikke på banen. Der er åbenbart generelt ret god stemning i truppen og det ses også under træningen. Ikke at de vil eller gide hinanden ikke men fodboldevnerne passer ikke rigtig tilsammen om at have mere succes op banen. Aktuelt ha vir fire/fem offensivspiller med ekstraordinære individuelle evner men også lidt humorspillerattitude men med Aron ofte kun én ægte arbejdshest på banen (Med Max på banen er det to med den attitude). JJ befinder sig lidt imellem af begge positioner men har alt for mange kampe hvor han underpræsterer. Kløve, Opondo, Okosun som spillere uden særlige spidskompetencer eller som passer ikke ind i systemet vi spiller. Blød men dyrt mellemvare på vb og kun én rigtig god cf.
                              Det er fuldstændig ubalanceret. Hvordan kan AA skabe et stærkt hold dermed? Det eneste jeg ville klandre han for er måske den manglende mod at bruge de unge og at han tøver ofte ret langt før han griber ind fra sidelinjen. Han prøver ( og det vel mere og mere desperat) at tilpasse de individuelle evner af vores offensivspiller til hinanden om at få det at fungere fordi i vores offensive har vi individuelt det højeste potentiale på banen. Men det er svært uden en stabil fundament i forsvaret og på midtbanen.
                              Og den forkerte trupsammensætning oplever vi nu allerede lang tid. Vi hentede alt for ofte gamle bekendtskab af trænere og vi oplevede ofte at spiller vi solgte kom bedre i gang andre steder eller var bedre andre steder da efter vi hentede de.
                              Mit håb er at BW kan vende det og lykkes med en professionel trupsammensætning. Ellers bliver det rigtig grimt
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Tror du rammer sømmet på hoved her. Vi lykkes ikke med at sætte et hold tilsammen som fungerer på banen, ikke fordi spillere ikke vil men fordi evnerne supplerer sig ikke på banen. Der er åbenbart generelt ret god stemning i truppen og det ses også under træningen. Ikke at de vil eller gide hinanden ikke men fodboldevnerne passer ikke rigtig tilsammen om at have mere succes op banen. Aktuelt ha vir fire/fem offensivspiller med ekstraordinære individuelle evner men også lidt humorspillerattitude men med Aron ofte kun én ægte arbejdshest på banen (Med Max på banen er det to med den attitude). JJ befinder sig lidt imellem af begge positioner men har alt for mange kampe hvor han underpræsterer. Kløve, Opondo, Okosun som spillere uden særlige spidskompetencer eller som passer ikke ind i systemet vi spiller. Blød men dyrt mellemvare på vb og kun én rigtig god cf.
                                Det er fuldstændig ubalanceret. Hvordan kan AA skabe et stærkt hold dermed? Det eneste jeg ville klandre han for er måske den manglende mod at bruge de unge og at han tøver ofte ret langt før han griber ind fra sidelinjen. Han prøver ( og det vel mere og mere desperat) at tilpasse de individuelle evner af vores offensivspiller til hinanden om at få det at fungere fordi i vores offensive har vi individuelt det højeste potentiale på banen. Men det er svært uden en stabil fundament i forsvaret og på midtbanen.
                                Og den forkerte trupsammensætning oplever vi nu allerede lang tid. Vi hentede alt for ofte gamle bekendtskab af trænere og vi oplevede ofte at spiller vi solgte kom bedre i gang andre steder eller var bedre andre steder da efter vi hentede de.
                                Mit håb er at BW kan vende det og lykkes med en professionel trupsammensætning. Ellers bliver det rigtig grimt
                                Og hvis ALM siger, at det er nødvendigt med en anden anfører, tror jeg da på, det kan lade sig gøre. Det er nemlig helt nødvendigt nu. Aron eller Tverskov er de to eneste emner. Og dog, måske kunne anførerbindet sætte BK i gang.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X