Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Troels Bech's Proces

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Wieben Se indlæg
    Det var dog en uhyrer forsimplet opstilling af 12 måneders leje ophold! I så fald bør det jo ikke være er problem at stille med 10 mand..
    Beklager at mit knap så gode eksempel endte med at trække tråden i den retning, det var ikke meningen...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Lige præcis, og når man står med ryggen mod muren, så nytter det ikke noget bare at tage skyklapper på, og så ellers trøste sig med at der er tilknyttet en flok teenagere til holdet, så det går nok...

      JEG kommer til at savne hans mål, og hvis der ikke er, eller kommer en anden der laver dem, så bliver jeg nok ikke den eneste... og jeg er i øvrigt ligeglad med hvordan de er scoret, de tæller alligevel, og kan ikke undværes...

      Emils flotte, men ikke point givende mål vs. Mos enkle, men point givende mål... Jeg ved da godt hvad jeg ville vælge...
      Jeg står på ingen måde med skyklapper på. Jeg mener bare ikke at det nytter kun at brokke sig. Verdenen er mere end bare sort/hvid også når det gælder OB.
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        #48
        Det er vel sådan med processer, at de skal måles på løbende udvikling på forskellige parametre, samt det endelige resultat af udviklingen af disse parametre. Det store spørgsmål er dog, hvornår det endelige resultat foreligger? For i princippet er der altid tale om, at der foregår en eller anden proces, så denne diskussion bliver hurtigt lidt kunstig. Man kan også diskutere tidspunktet for processens start, og hvorvidt en markant udskiftning af truppen i en sommerpause, genstarter processen? På den måde er der mange processer på en gang, og vel reelt vanskeligt at tale om en samlet proces. For at gøre det håndgribeligt, må man nødvendigvis tage udgangspunkt i Bechs ansættelse og frem til idag som en overordnet proces vi kalder: "Troels Bech". Det løser dog ikke hele problemet, for vilkårene omkring processen burde også tages i betragtning, i forhold til at placere et starttidspunkt, f.eks. var Poul Hansens ansættelse frem til Jesper Hansens et reelt tilbageskridt, noget der vel nærmest trak processen tilbage til nul.

        Reelt kan man kun vide, hvornår processen nåede sit klimaks i et tilbageblik. Hvem kan f.eks. sige lige nu, om AaB har nået slutningen af dette procesforløb, og står overfor et nyt? Hvis de kommer i CL gruppespil og klarer sig hæderligt, er det vel en videreudvikling af den nuværende proces. Får det en stor udskiftning af spillertruppen, kan man måske godt tale om, at den overordnede proces starter forfra, men der kan være delparametre fra den forhåndsværende proces, som blot forsætter og udvikles.

        Med andre ord: det er lidt snørklet det her! Ikke så underligt, at folk efterhånden er pissetrætte af at høre på det ord.

        Men alligevel, Bech må blive bedømt på udviklingen til nu, så må det være en akademisk diskussion, hvorvidt starttidspunktet er Juli 12 eller 13.

        Hvilke parametre, skal der kigges på? mine forslag er:

        Træning: Niveauet og kulturen
        Spillet: Samlet, offensivt (mål scoret, boldbesiddelse, vellykkede pasninger), defensivt (mål indkasseret), mentalt, taktisk
        Sammensætning af førsteholdstruppen, valg af start-11
        Udviklingen på de enkelte positioner på holdet
        Udviklingen af talenter
        Pointantal og placering

        Andre forslag? i Så fald kan man gå igang med at gennemgå disse parametre og så kigge på, om man har rykket sig. Men de fortjener jo enkeltvis en tråd for sig selv næsten, eller også må man gå igang en for en.

        Nogen der er friske?

        Comment


          #49
          Fornuftige parametre, du stiller op.

          Historien om vores defensiv i år, kan i øvrigt ses her:

          http://www.superstats.dk/mest-paa-bo...ar=2013%2F2014

          Sidste år var kun Silkeborg dårligere, så med procesbrillerne på, går det den gale vej.

          Comment


            #50
            ville egentligt gerne gå dem alle igennem, men orkede det ikke lige, men oplæg til debat, vi kunne jo diskutere lidt frem og tilbage, hvordan det går med de forskellige parametre.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
              Fornuftige parametre, du stiller op.

              Historien om vores defensiv i år, kan i øvrigt ses her:

              http://www.superstats.dk/mest-paa-bo...ar=2013%2F2014

              Sidste år var kun Silkeborg dårligere, så med procesbrillerne på, går det den gale vej.
              Nej, ikke nødvendigvis. Mange af modstandernes skud har været desperate langskud, hvilket kan ses af at andre hold har skulle bruge flere skud for at score hvert mål mod os. Vores dygtige shotstopper Toppel tæller naturligvis også med.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                Nej, ikke nødvendigvis. Mange af modstandernes skud har været desperate langskud, hvilket kan ses af at andre hold har skulle bruge flere skud for at score hvert mål mod os. Vores dygtige shotstopper Toppel tæller naturligvis også med.
                Hvis man udelukkende ser på skud indenfor rammen er vi næstdårligst, kun VFF er ringere. Det er vel næppe et udtryk for opportunistiske langskud, når bolden rent faktisk rammer skiven? Men ud fra den betragtning (tilladte skud indenfor rammen) er der ikke tale om tilbagegang (placeringsmæssigt), men status quo. Vi er lige så ringe som sidste år.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  ville egentligt gerne gå dem alle igennem, men orkede det ikke lige, men oplæg til debat, vi kunne jo diskutere lidt frem og tilbage, hvordan det går med de forskellige parametre.
                  Sæson: 12-13(13-14)

                  Boldbesiddelse: 49.5(49.5)
                  Skud for: 476(419) - Indenfor rammen: 209(182)
                  Skud imod: 544(540) - Indenfor rammen: 218(199)
                  Hjørnespark for: 161(166)
                  Hjørnespark imod: 165(215)
                  Offside: 83(74)
                  Frispark begået: 363(348)

                  Omkring boldbesiddelsen er der dog fremgang på hjemmebane, med 1.9 procent... Udebanen er så faldet med tilsvarende...
                  Vi er det hold der er bliver afsluttet mest på, og det hold der har flest hjørnespark imod...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Sæson: 12-13(13-14)

                    Boldbesiddelse: 49.5(49.5)
                    Skud for: 476(419) - Indenfor rammen: 209(182)
                    Skud imod: 544(540) - Indenfor rammen: 218(199)
                    Hjørnespark for: 161(166)
                    Hjørnespark imod: 165(215)
                    Offside: 83(74)
                    Frispark begået: 363(348)

                    Omkring boldbesiddelsen er der dog fremgang på hjemmebane, med 1.9 procent... Udebanen er så faldet med tilsvarende...
                    Vi er det hold der er bliver afsluttet mest på, og det hold der har flest hjørnespark imod...
                    Jeg tror, vi er ude i en situation, hvor der ikke er statistisk signifikant forskel på tallene. Jeg tror højest, vi kan konstatere status quo. Det ville være mere interessant at sammenligne med fx det sidste år, hvor vi blev nummer to.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af bettet Se indlæg
                      En ting mange glemmer i forhold til TB er at han i den grad har fået styr på træningerne. Der bliver arbejdet langt hårdere, og der er slet ikke det dårlige arbejds/trænings miljø som der herskede under tidligere trænere. Det er uvurderligt at det nu ser ud til at fungere! Det flotte stykke mandskabspleje skal ihvertfald også med i vurderingen af TB.

                      OG hånden på hjertet.. truppen er ikke særlig god. Vi har ikke længere et par eks-Man United spillere, Franske landsholds spillere, afrikanske boldkunstnere i +25 mio kr klassen.. De er væk. Vi henter spillere fra nedrykningsklubber og fra 1. eller 2. division. Jeg har ærlig talt svært ved at tro en træner som Ståle Solbakken eller Kent Nielsen har fået banket os op på en Euro kval plads med den nuværende trup.

                      Kort: En ny træner hjælper intet, spillerne er ikke til mere lige nu.. Men et fortsat godt træningsmiljø kan få klubben højere i næste sæson.
                      Når du er så skråsikker må du næsten kunne dokumentere det :).
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #56
                        Unge spillere slår igennem, hvis de er gode nok......det handler ikke om tilfældigheder eller at "hvis de kan, kan vi også", det handler ganske enkelt om kvaliteten af spillerne.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #57
                          Hentede point mod nederste 6 hold:
                          2013/2014: 22/40 point = 55 %
                          2012/2013: 23/38 point = 60 %
                          2011/2012: 19/34 point = 56 %
                          2010/2011: 38/55 point (flere kampe, da OB ikke selv var del af top 7-12) = 69 %

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Unge spillere slår igennem, hvis de er gode nok......det handler ikke om tilfældigheder eller at "hvis de kan, kan vi også", det handler ganske enkelt om kvaliteten af spillerne.
                            Det handler om at turde gøre det! og ikke kun tænke at det kun lykkes for andre.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Hvilke parametre, skal der kigges på? mine forslag er:

                              Træning: Niveauet og kulturen
                              Spillet: Samlet, offensivt (mål scoret, boldbesiddelse, vellykkede pasninger), defensivt (mål indkasseret), mentalt, taktisk
                              Sammensætning af førsteholdstruppen, valg af start-11
                              Udviklingen på de enkelte positioner på holdet
                              Udviklingen af talenter
                              Pointantal og placering

                              Andre forslag?
                              Det er noget af en omgang at gå i gang med alle sammen, men ideen er da prisværdig. Jeg mener dog at snakken vil blive meget bedre af at tale om helheden. Det der ligges op til, synes jeg, og det som pt også sker i tråden er at ny kommer det til at fyge rundt med alle mulige tal der nøgent får lov at stå som facit. Hvad hjælper det at vi eksempelvis er blevet 1 til 2 procent dårligere siden sidste sæson i et eller andet, hvis truppen er anderledes, hvis nøglespillere har været ude næsten hele sæsonen osv Det er bare nogle af få spørgsmål som popper op i hovedet på mig ved gennemgang af de forskellige svar.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                                Det er noget af en omgang at gå i gang med alle sammen, men ideen er da prisværdig. Jeg mener dog at snakken vil blive meget bedre af at tale om helheden. Det der ligges op til, synes jeg, og det som pt også sker i tråden er at ny kommer det til at fyge rundt med alle mulige tal der nøgent får lov at stå som facit. Hvad hjælper det at vi eksempelvis er blevet 1 til 2 procent dårligere siden sidste sæson i et eller andet, hvis truppen er anderledes, hvis nøglespillere har været ude næsten hele sæsonen osv Det er bare nogle af få spørgsmål som popper op i hovedet på mig ved gennemgang af de forskellige svar.
                                Det er lidt svært, for når vi dumper sæsonen som helhed, er det jo bare fordi vi ser det i sort/hvid... Hvordan kan vi snart stille det op så..?

                                Så længe tallene er rigtige, kan der da ikke være noget problem i det... ved mindre det er fordi man ikke vil se det...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X