Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Troels Bech's Proces

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Der er så mange forskellige følelser og holdninger til det der sker i OB lige nu...

    Det klart - der sker noget og det er ikke små ting.

    Men ud fra mit synspunkt: Vi ser et hold der virkelig kan formå at spille flot fodbold med hurtig boldomgang - det så vi i dag og flere andre gange.
    Vi står og skal af med nogle spillere, som giver et større lønbudget til rådighed. Vi kommer af med Emil og får 1mio € for det.
    Vi har taget en del u-spillere op og vi ser at de får spilletid.
    Jeg fornemmer at der bliver en øget interesse omkring OB fra oplandet og det giver flere mennesker på lægterne. Hvis resultaterne pludselig falder i vores favør tilrækker det jo kun flere.
    Der er ny træningskultur og det tyder også på bedre dage.
    Vores budget er mindre - sådan er det. Vi skal have sorte tal på bundlinjen og det kræver ofre. - men så tilpasser man sig. Og så bygger man op forfra. Det tager altså sin tid - og så må det jo bare accepteres. Følelser kan man dog aldrig ligge til siden.

    Men jeg tror på det - tror på det nye OB. Vi er bare først lige startet. Men TB har ikke gjort det helt optimalt, men betingelserne synes jeg heller ikke har været de bedste.

    Comment


      #17
      Troels siger tingene rigtig godt her

      http://onside.dk/superligaen/ob-trae...g-graenseloest

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Nu var det vist ikke Troels der skrev vores "manifest".

        Troels´ har dog stået for at skulle udfolde det i praksis, det er ikke lykkedes. Jeg tror dog ikke der er mange som kunne lykkedes med vores trup og økonomi.

        Det blev lige pludselig bare virkelighed. Det var en rigtig fin avis vi fik lavet med boldbesiddelse og egn avl. Der var bare ikke nogen der havde fortalt Randers, Esbjerg og alle de andre klubber i rækken, at de ikke måtte slå os.

        Lige nu leder vi efter vores identitet, vi er ikke i stor krise, nogen ting går den rigtige vej, budgettet er ved at være tilpasset, meget egen avl, men det her transfervindue bliver ekstremt vigtigt.

        NB: Troels bliver ikke fyret, det er tæt på fakta, om han forlænges må vi tage senere.
        enig, det er ikke TB's proces, og der er næppe andre der kan gå ind nu og få mere ud af det materiale der er til rådighed pt. Vi må af med de spillere der ikke vil være her for at få spillere ind der vil dø med støvlerne på for OB
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #19
          Vi kunne også hurtigt have endt med en 6 plads så jeg er tilfreds, selvom jeg selvfølgelig gerne ser OB i toppen hvert år. Men efter de to kedelige 10 pladser så har vi haft placerings fremgang og også på banen er det gået fremad - Det vender jeg tilbage til om lidt. OB har ikke haft dommertække meget længe, men sådan er fodbold også. Det kan vi ikke gøre noget ved, men det skal med i det samlede regnskab.

          Jeg mener at Troels skal have lov at forsætte kontrakten ud. Det skal han for at skabe den kontinuitet som er så vigtig for genopbygningen af holdet, og også vigtig generelt set. Som et par andre, her på forum, var inde på i aftes, så er der også kommet en bedre trænings kultur i klubben efter at denne har sejlet i gennem flere sæsoner. Det er et meget vigtigt parameter for fremgang overhovedet og her må Troels få de største roser for at det lykkes.

          Troels skal også roses for at turde sætte de bedste spillere på bænken hvis de ikke præsterer eller er helt klar til kamp. Ari, Spelmann, Kadrii og Emil har eksempelvis prøvet at være bænket i dette forår. Det viser at Troels tør gør det han synes er rigtig, om vi og den enkelte spiller så er enig eller ej. Samtidig må vi huske at Troels på ingen måde har en trup a la sølvholdet til rådighed, men selvom vi inden denne sæson, efter nogle fans mening, allerede var rykket ned, så fik vi en fremgang - Vi må som OB fans ikke bare forfalde til at have et sort syn på vores hold, som vi selvfølgelig heller ikke bare skal være naive. Vi må se reelt på tingene og hvis Troels og truppen er så dårlig som nogle vil gøre den til, hvorfor så være utilfreds nu når holdet og Troels har "overpræsteret". Det må vi jo have gjort når vi ikke rykkede ud

          På banen kunne det gå meget bedre, men det kunne også gå meget værre. For et år siden faldt vi sammen igen og igen så snart vi kom bagud. Det gør vi ikke mere. De fleste spillere kæmper for det og selvom nogle stadigvæk skal tage sig gevaldigt sammen (Hej Bodul, Emil m.fl.) så slås vi nu for det. Det har Schoop eksempelvis været et fremragende bevis på i denne sæson. Han er på ingen måde stærk fysisk, men han vender ikke ryggen til mere, han går ind i nærkampen. O'Briens kamp i går er et andet eksempel og hvis det er hans nye standard og vilje så er signingen af ham pludselig ikke så ringe endda. Ja da vi har mangler og ja vi vil savne nogle af dem der forlader os henover de næste 2-3 vinduer. Det er bestemt ikke alt der køre så nemt som kniv i blødt smør, men det er der vidst heller ikke nogle, der forlanger på nuværende tidspunkt.

          Sæson er godkendt og Troels har bestået denne sæson, men det er ikke uden ridser i lakken. Udviklingen måtte bestemt gerne have været større i vores spil. Vi skal blive bedre til andet end pasningspillet! Jesper og Troels skal også være meget varsomme med indkøbende, hvis de da ellers kommer. Det er vigtigt at dem vi henter ind er holdspillere mere end noget andet. Det er holdet, som skal vinde kampe for os. Der skal også kæmpes endnu mere på trænings banen i den kommende sæson. På banen er der også plads til mange forbedringer og så skal Troels turde bruge de unge, selv hvis alle er til rådighed, så skal det nok gå igen i den kommende sæson.

          Jeg forventer en målsætning i næste sæson der igen hedder en placering 5-8.
          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

          Comment


            #20
            Man kan sige meget om Ståle; men jeg har sgu respekt for, at han reagerer kontant over for slaphed i truppen:

            "- Claudemir har fået besked på, at der skal andre boller på suppen. Han skal have den krop, han havde, sidst jeg var i FCK. Dengang var han lettere og fittere, og han kunne lave mere, siger Solbakken, der ikke vil oplyse hvilke spillere, der har fået lignende beskeder."

            Det styrker moralen på holdet at italesætte de problemer, som alle andre godt kan se og dagligt lader sig irritere af, fordi ingen gør noget ved det. Hvorfor kæmpe for et fællesskab, som andre ikke kæmper helhjertet for? Der skal så lidt til for, at kollektivet kun er lige med eller endog svagere end summen af individerne.

            Der er kun én, som bliver taget alvorlig, når han udtaler sig sådan: chefen - og så bliver han en leder, som nyder respekt fra kollektivet. Der er ikke noget mere underminerende for fællesskabet, hvis individet ikke opfører sig passende i forhold til netop fællesskabet.

            Har TB evnen og den mentale styrke, der skal til for at træde i karakter som leder, når fællesskabet ikke fungerer optimalt - er det netop derfor, at vi ikke har set større fremskridt endnu for OB? Jeg synes, at EL-sagen er bekymrende i den sammenhæng.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Det er svært at sætte TB op mod tiden før han kom... Den sidste sæson op til var katastrofal, og årerne før var, i hvert fald resultat mæssigt, de bedste i lang tid, og økonomien var en anden...

              I de to sæsoner TB har været her, synes jeg fremgangen har været absolut minimal, vi har ikke rigtig fået noget ud af noget som helst, og nu står vi foran en udrensning i truppen, men hvorfor står vi her igen nu..? Hvornår er det mening vi skal have et fundament til noget længervarende..?

              Er der virkelig lagt op til endnu en "mellemsæson"..? Tillader mig at kalde dem det, i virkeligheden kæmper vi jo for vore eksistens i ligaen...
              Hvornår var det, OB sidst stod overfor en kæmpe udrensning i truppen? 2 sæsoner siden? 3 sæsoner siden? I ved - der, hvor vi alle ville have Utaka, DD, Traore osv osv osv smidt på porten. Derefter blev der talt kontinuitet, og NU skulle det være - NU skulle OB have de spillere, der kunne/ville blive i klubben....

              Nu står OB der igen. En masse spillere ser ud til at forsvinde. Flere spillere taler om, at det er tiden at komme videre - nogle har allerede valgt at skulle videre (Ruud fx). Selv vores allesammens hjertebarn Falk taler om, at det snart skal være (og rent logisk med lige netop ham, skal han da videre til noget større, men...). I aftes havde Kadrii sin "stråmand" i studiet hos Canal 9 (Bairam Fetai - svoger til Kadrii), og han spåede at Kadrii havde spillet sin sidste kamp i OB.

              En fornuftig ledelse havde set dette komme og været på forkant med den udvikling, således at man ikke IGEN står og skifter den halve startopstilling ud. Javel, der er tegnet kontrakter med 3-4 unge - men ingen forventer vel, at de går ind og tager teten fra dag 1.
              Uanset det faktum, at jeg ikke længere synes, Troels er den rette mand på posten, så synes jeg dælme heller ikke, han får ret lette arbejdsbetingelser. Efter sommerferien risikerer han jo, at han nærmest skal starte forfra med truppen...og så er vi lige vidt.
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #22
                Lige pt minder det om en synkende skude hvor rotterne flygter som de første og uforstående mennesker står bare og kigger på og siger: hvad fanden sker der???

                og så indtræder katastrofen.

                Jeg kalder ikke spillerne for rotter eller noget.. Jeg forstår godt mange vil væk. Det er bare skræmmende når næsten alle topspillere står i kø for at udtale at de gerne vil væk...

                Emil skal bare VÆK
                Falk er klar og fortjener mere end nogen anden et skifte
                Kadrii har kun 1 år tilbage og vil nok ikke forlænge. Skal der laves mønt er det nu
                spelmann vil til udlandet(men vil udlandet have ham?)

                kan vi holde til at miste disse 4 når disse ikke længere er gode nok eller har kontrakt udløb:

                AMC
                Skoubo
                Mos
                Ruud
                JBL
                KV
                DD

                Så stor udskiftning i truppen kan umuligt være godt for processen. Og kan det betyde at man vælger at forlænge med AMC og Skoubo bare pga det?
                spørgsmålene er mange. Det bliver et vildt vindue heldigvis har JH lidt tid at løbe på..

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Lige pt minder det om en synkende skude hvor rotterne flygter som de første og uforstående mennesker står bare og kigger på og siger: hvad fanden sker der???

                  og så indtræder katastrofen.

                  Jeg kalder ikke spillerne for rotter eller noget.. Jeg forstår godt mange vil væk. Det er bare skræmmende når næsten alle topspillere står i kø for at udtale at de gerne vil væk...

                  Emil skal bare VÆK
                  Falk er klar og fortjener mere end nogen anden et skifte
                  Kadrii har kun 1 år tilbage og vil nok ikke forlænge. Skal der laves mønt er det nu
                  spelmann vil til udlandet(men vil udlandet have ham?)

                  kan vi holde til at miste disse 4 når disse ikke længere er gode nok eller har kontrakt udløb:

                  AMC
                  Skoubo
                  Mos
                  Ruud
                  JBL
                  KV
                  DD

                  Så stor udskiftning i truppen kan umuligt være godt for processen. Og kan det betyde at man vælger at forlænge med AMC og Skoubo bare pga det?
                  spørgsmålene er mange. Det bliver et vildt vindue heldigvis har JH lidt tid at løbe på..
                  Hold da op Nå men inden du går i spåner så lad mig minde dig om at vi allerede har skrevet med 5 spillere. Thomsen, Greve,Desler, EPJ og Lucas Jensen. Så skibet ligner ikke helt en ubåd endnu. OB er ikke en synkende skude og spillerne flygter jo ikke i et væk som du ligger op til. Truppen til næste sæson består pt af 19 spillere eksklusiv N'koum og minus alle der ikke har fået forlænget kontrakter endnu.

                  Jesper Christiansen
                  Mohammed Diarra
                  Emil Larsen
                  Martin Spelmann
                  Rasmus Falk
                  Darko Bodul
                  Conor O’Brien
                  Kasper Larsen
                  Jacob Schoop
                  Mads Toppel
                  Azer Busuladzic
                  Ari Skúlason
                  Bashkim Kadrii
                  Daniel Høegh
                  Emil P. Jørgensen
                  Mathias Greve
                  Anders Thomsen
                  Mikkel Desler
                  Lucas Jensen

                  Kunne vi ikke godt vente med at råbe ulven kommer indtil den rent faktisk er her.
                  Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                    Hold da op Nå men inden du går i spåner så lad mig minde dig om at vi allerede har skrevet med 5 spillere. Thomsen, Greve,Desler, EPJ og Lucas Jensen. Så skibet ligner ikke helt en ubåd endnu. OB er ikke en synkende skude og spillerne flygter jo ikke i et væk som du ligger op til. Truppen til næste sæson består pt af 19 spillere eksklusiv N'koum og minus alle der ikke har fået forlænget kontrakter endnu.

                    Jesper Christiansen
                    Mohammed Diarra
                    Emil Larsen
                    Martin Spelmann
                    Rasmus Falk
                    Darko Bodul
                    Conor O’Brien
                    Kasper Larsen
                    Jacob Schoop
                    Mads Toppel
                    Azer Busuladzic
                    Ari Skúlason
                    Bashkim Kadrii
                    Daniel Høegh
                    Emil P. Jørgensen
                    Mathias Greve
                    Anders Thomsen
                    Mikkel Desler
                    Lucas Jensen

                    Kunne vi ikke godt vente med at råbe ulven kommer indtil den rent faktisk er her.
                    Kunne vi ikke godt blive enige om, at folk har en forskellig opfattelse af hvornår ulven er her..?
                    Last edited by Kaspernon; 19-05-2014, 08:32.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #25
                      Er de 5 spillere nogen, du forventer, kan komme ind og gøre en forskel fra dag 1?
                      Jeg gør ikke.
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Hvornår var det, OB sidst stod overfor en kæmpe udrensning i truppen? 2 sæsoner siden? 3 sæsoner siden? I ved - der, hvor vi alle ville have Utaka, DD, Traore osv osv osv smidt på porten. Derefter blev der talt kontinuitet, og NU skulle det være - NU skulle OB have de spillere, der kunne/ville blive i klubben....

                        Nu står OB der igen. En masse spillere ser ud til at forsvinde. Flere spillere taler om, at det er tiden at komme videre - nogle har allerede valgt at skulle videre (Ruud fx). Selv vores allesammens hjertebarn Falk taler om, at det snart skal være (og rent logisk med lige netop ham, skal han da videre til noget større, men...). I aftes havde Kadrii sin "stråmand" i studiet hos Canal 9 (Bairam Fetai - svoger til Kadrii), og han spåede at Kadrii havde spillet sin sidste kamp i OB.

                        En fornuftig ledelse havde set dette komme og været på forkant med den udvikling, således at man ikke IGEN står og skifter den halve startopstilling ud. Javel, der er tegnet kontrakter med 3-4 unge - men ingen forventer vel, at de går ind og tager teten fra dag 1.
                        Uanset det faktum, at jeg ikke længere synes, Troels er den rette mand på posten, så synes jeg dælme heller ikke, han får ret lette arbejdsbetingelser. Efter sommerferien risikerer han jo, at han nærmest skal starte forfra med truppen...og så er vi lige vidt.
                        Du har fuldstændig ret, en fornuftig sportslig ledelse havde bygget tingene fornuftigt op. Men OB har ikke haft en fornuftig sportslig ledelse i årevis, jeg vil påstå 20 år mindst. Jo Brink var god til at finde nogle spillere, men det var hele tiden brandslukning fra vindue til vindue, aldrig en langsigtet strategi, og så længe pungen var ret åben, gik det jo fint nok.

                        De seneste år, hvor der hverken har været sportslige dygtig ledelse eller en stor pengepung, har vi for alvor betalt prisen, vi er tæt på at ligne AGF. Min tiltro til ledelsen af OB ligger efterhånden på et lavt niveau, uden at jeg kan sætte navne på, det virker bare ikke til, at man tager særligt gode beslutninger, og generelt gør sig nogle begreber om, hvad det vil sige at lede en klub.

                        Men vi er fanget nu med Bech og Jesper Hansen. Selvom Bechs stjerne er falmet voldsomt i OB tiden, startende med foråret 13, hvor vi noget så basalt som fysisk træning blev nedprioriteret, men kan OB tåle at skifte mere ud nu? Jeg tvivler. Det må briste eller bære med de to herrer i den øverste sportslige ledelse, jeg kan ikke se andre veje, selvom det virker besnærende med fyringer og eksotiske trænere.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Er de 5 spillere nogen, du forventer, kan komme ind og gøre en forskel fra dag 1?
                          Jeg gør ikke.
                          Nej selvfølgelig ikke, men det betyder ikke at eksempelvis Desler og EPJ eller to andre kan få en plads i startopstillingen og jeg tror at lige præcis de 2 nævnte hurtigt kan tilpasse sig superligaen og blive en gevinst for os. Når andre klubber kan bruge unge spillere kan vi også. Jeg siger på ingen måde at alle 5 skal spille hver gang og jeg tror heller ikke selv på at alle 5 slår igennem, men jeg er sikker på at nogle vil gøre det.

                          Lad mig også lige slå fast at jeg ikke mener at alle bare skal tro på det som jeg gør det. Kritik og håbløshed (selv opfundet ord tror jeg) skal være tilladt, men alt med måde ik.
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Det må briste eller bære med de to herrer i den øverste sportslige ledelse, jeg kan ikke se andre veje, selvom det virker besnærende med fyringer og eksotiske trænere.
                            Ja! Kort og godt ja! Vi er der hvor der ikke er nogen vej tilbage. Det kræver knald hårdt arbejde og lidt held for at komme op på niveau igen. Det første det kræver er at vi bliver ved med det vi gør, mens at fejl rettes til. Naivt? Måske. Men nok ikke helt forkert.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Kunne vi ikke godt blive enige om, at folk har en forskellig opfattelse af hvornår ulven er her..?
                              Ja det kan vi. Men hvem af dem som ikke pt har fået kontrakt er det vi ikke kan undvære? Mos? AMC? Skoubo? Vadocz? Dusan? Ruud? eller JBL?

                              Alt med måde ikke.
                              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                              Comment


                                #30
                                En ANders Thomsen kunne godt gå hen og overraske. Nåede han ikke at spille senior-divisionsbold for FC Fyn?

                                Comment

                                Working...
                                X