Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Aab-OB 21.4.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hemmingsens pointgennemsnit efter 5 ligakampe er 1 point - vel og mærke kun mod hold i kvalifikationsspillet. Hvis det holder ender vi på 36 point.
    Lyngby har et snit på 1,6 de sidste 5 kampe. Hvis det holder ender de på 34-35 point. Vores målscorer er væsentligt bedre end Lyngby, men selvsagt er de to indbydes kampe mod Lyngby altafgørende. Så hvis vi skal hente 6 point i de restende kampe (og gerne mere hvis nerverne skal holde), må de 3 gerne være mod Lyngby.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
      Nedrykningsspøgelset truer...

      Jeg har sagt det længe, og i dag blev det i den grad udstillet engang for alle. Vores forsvarende spillere har simpelthen ikke kvalitet nok, nogle af dem ikke engang niveau til superligaen.

      - Alexander: Har på et tidspunkt været god nok ?
      - Oliver Lund: Alt for svingende og ustabil i aktionerne, som koster på dette niveau)
      - Ryan : Har alt i alt spillede 30-40% gode kampe, ud af dem han har været klar i. På bundlinjen er det bare under par..
      - Jørgen : Venstre back, men kan ikke presse og markere defensivt, undgår hovedstøds dueller. Det krydret med at viljen og hjertet absolut ikke er tilstede, værst af alt, hvilket totalt pisser mig af, er, at han er en af de bedst betalte.
      - Kasper L : Fornuftigt trupspiller og fyld, men mere bliver det ikke til. Dog er viljen og hjertet helt klart med og det trækker gevaldigt op i disse tider
      - Tverskov : uomtvisteligt top 6 spiller, god markerings og duelspiller, okay med låget og en blændende teknik.

      1 ud af f..king 6 spillere har niveauet til den målsætning, som ledelsen har meldt ud.
      Vi skriger omkring at Hemme er en dårlig træner efter i dag og bl.a bl.a, men bottom line er, at rekrutteringen af truppen har været en total fiasko på dette område og man kan vel postulere at Michelsen fik MERE ud af det end hvad der var spillere til, eller minimum deromkring ?

      Vi øffer over vores offensiv ikke er god nok osv osv, skaber chancer etc, men vi skal huske på at opbygningen af spillet starter i forsvaret og når de hverken clearer klogt og med en idé eller kan slå pasninger langs jorden til medspillere, ja så bliver det en lang kamp uanset spillestil..

      Spillere som JJT ( som i øvrigt er uhyggeligt ringe i dag ) Jebali og Sabbi, skal således starte på 1/3 på egen bane halvdel med at gøre en forskel fordi de ikke bliver sat ordenligt op...

      Hsr Michelsen i øvrigt nogensinde fået erstatninger for :
      - Ramon Leuvin
      - Casper Larsen
      - Baskim Kadrii
      - Jacob Barret

      Som har samme niveau ?

      - Kasper Larsen / Alexander Juul for Ramon
      - Opondo for Casper Larsen ( nyd i øvrigt Opondos indhop i dag)
      - Lieder for Kadrii
      - En skadet Jørgen for Barret..

      Vi ligger nøjagtigt som vi har redt, Michelsen eller ej og det er seriøst skandaløs ledelse og rekruttering på 10. år i træk nu.

      Jeg gider satme snart ikke OB mere hvis der ikke sker noget radikalt...
      Du har ret Monrad. Sikkerhed og godt spil kommer når man har et stabilt afklaret forsvar. Randers er et eksempel på et hold der er vokset ud af en afklaret struktur. Randers har ikke rigtig nogle stjerner, men spillernes bundniveau og viden om at alle kampe i ligaen er svære hvis man undervurdere modstanderne et et eksempel vi kunne følge.

      Det er det første grundelement, men når man så tilsætte 5 middelmådige forsvarsspillere så kommer sikkerheden og resultaterne aldrig. De 5 nævnte spillere er langt fra top 6 niveau set over en sæson. Der er ind imellem fine præstationer. Men der er langt imellem og de 5 spillere er ikke bedre end vores resultater over tid. Det samme gælder for midtbane og angreb som består af folk stort set uden bundniveau, og spillere der oftere rammer bundniveauet end solide indsatser.
      Derfor er det hold som JH og lærlingen har skruet sammen et misfoster.
      Der er brug for spillere der hader at tabe.
      Der er brug for spillere med hjerte som banker for holdet og klubben.
      der er brug for en kompetent sportsdirektør som sikre at indkøbte spillere levere stabilt over lang tid. Det nytter ikke med Sabbi typer. Det er klart at spillere det udfordrer oftere sætter bolden på spil. Det er naturligt, men når Jørgen, Sabbi eller Frø får kuglen så er den ofte tabt i Første eller anden berøring. Frø forsøger at få den igen mens de 2 andres tilbageløb er mere tilfældige.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Du har ret Monrad. Sikkerhed og godt spil kommer når man har et stabilt afklaret forsvar. Randers er et eksempel på et hold der er vokset ud af en afklaret struktur. Randers har ikke rigtig nogle stjerner, men spillernes bundniveau og viden om at alle kampe i ligaen er svære hvis man undervurdere modstanderne et et eksempel vi kunne følge.

        Det er det første grundelement, men når man så tilsætte 5 middelmådige forsvarsspillere så kommer sikkerheden og resultaterne aldrig. De 5 nævnte spillere er langt fra top 6 niveau set over en sæson. Der er ind imellem fine præstationer. Men der er langt imellem og de 5 spillere er ikke bedre end vores resultater over tid. Det samme gælder for midtbane og angreb som består af folk stort set uden bundniveau, og spillere der oftere rammer bundniveauet end solide indsatser.
        Derfor er det hold som JH og lærlingen har skruet sammen et misfoster.
        Der er brug for spillere der hader at tabe.
        Der er brug for spillere med hjerte som banker for holdet og klubben.
        der er brug for en kompetent sportsdirektør som sikre at indkøbte spillere levere stabilt over lang tid. Det nytter ikke med Sabbi typer. Det er klart at spillere det udfordrer oftere sætter bolden på spil. Det er naturligt, men når Jørgen, Sabbi eller Frø får kuglen så er den ofte tabt i Første eller anden berøring. Frø forsøger at få den igen mens de 2 andres tilbageløb er mere tilfældige.
        Spørger mig hvad der skete med Sabbi. Da sæsonen startede var han ikke kun en ægte trussel for modstanderes defensive men arbejdede også stenhård med at forsvare. Husker stadig mange giftige tilbageløb og en vildt indsats offensiv og defensiv.
        Men med tiden blev han mere end mere en "slå ud med armene"-type. Han virker mere og mere forelsket i bolden og ødelægger vores offensivspil ofte med den alt for egoistiske tilgang og manglende vilje at spille bolden videre. Synes også i den hensigt var han langt bedre i sidste efterår: der var hans driblinger og mod at gå i 1 mod1 og sætte en mand én del af hans spil og stod i holdets tjeneste. Nu se vi ikke mere end en Sabbi som næsten altid hovedløst løber med bolden ind i flere modstander og viser sig skuffet derefter at have mistet bolden. Og for modspillere bliver det ja letter og letter: de ved ja hvad han gør. En dribler som gør ikke mere at drible hver gang bliver læst, han taber ja overraskningsmoment i hans handling. Og selvfølgelig har Sabbi evner at udspille og sætte en mand, men han skulle vide at det ikke betyder at det lykkes også med to eller tre.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
          Svært at bevare optimismen efter den kamp, og alligevel er jeg stadig langt fra så negativ som flere herinde.

          ja, AJA er med i alle tre mål, men helt ærligt! Straffesparket og selvmålet er jo rene tilfældigheder og det første kommer efter Ryans horrible tilbagelægning. Og ja, Ryan koster det første mål med den tilbagelægning, men han er også en del af stort set alt farligt i første halvleg. Sabbi kom ind og spillede bedre end længe, Mandé var klasse, Olli laver vel kun en enkelt fejl, Okosun kommer ind og gør en forskel og der er generelt en helt anden attitude i dag. Selvom vi blev ramt af modgang, skader og en ret hjemmeholdsvenlig dommer.

          Gu skal vi brokke os, gu er der ting, der ikke fungerer med et nyt, langsomt midterforsvar og en målmand der sikkert kommunikerer markant anderledes, men under forholdene ser jeg et hold, der på ingen måde lægger sig ned, ikke piver og som spiller for spiller æder modgangen og viser de vil.

          jeg orker godt den indstilling. Og de skal have al opbakning på søndag. Vi slår Lyngby.
          Jeg synes også vi kæmper fint igår. Det er mere kvaliteten i det vi laver som er problemet. Tror egentlig gameplanen igår var ok, men det nytter jo ikke noget når Ryan og Aja vælger at lave hver deres børnefejl efter 8 min og derfor tvinger os mere frem. Alligevel er vi jo fint med hele 1. halvleg, hvor det igen kun er kvalitet som holder os fra scoringer. Jebali skal jo holde sig onside på sit mål og Kadrii skal ramme hans chance, hvor han fejlagtigt dømmes offside.
          2. halvleg er vi fortsat ok med uden dog at skabe ligeså store chancer, hvorefter vi igen mangler kvalitet. Man skal måske ikke være efter en mand som redder to straffespark, men det er tydeligt han råber på den bold til 2-0, hvor Aja ellers var kommet først på bolden, men trækker sig. Det er Mandés bold og selvom det selvfølgelig er imponerende med de to straffespark, så er jeg meget bekymret for Oliver muligvis er færdig for sæsonen (ingen ved noget, men intet nyt er som regel dårligt nyt ved skader i OB).
          Herefter er det dog fortsat et OB-hold som tror på det. Vi får skubbet frem og sidder ok i genpresset. Godt nok undres man bigtime over aab står med tre mand fremme ved et hjørnespark foran 2-0 når vi har okosun, men et mål er et mål. Desværre får vi ikke lagt et stort nok pres til sidst, hvor vi nok rammes lidt på trætheden med to tvungne udskiftninger og fordi aab havde to dages længere restitutionstid op til kampen.
          Helt opsummeret ikke en skandaløs kamp. Vi taber fortjent til et udmærket aab-hold, men jeg tror der lurer noget, hvis vi kan holde kampgejsten. En hjemmekamp med tilskuere i ryggen og mulighed for 8 points afstand til bunden må kunne få os udover stepperne søndag og så tror jeg på det, da Lyngby klart er bedst i egen hule


          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Spørger mig hvad der skete med Sabbi. Da sæsonen startede var han ikke kun en ægte trussel for modstanderes defensive men arbejdede også stenhård med at forsvare. Husker stadig mange giftige tilbageløb og en vildt indsats offensiv og defensiv.
            Men med tiden blev han mere end mere en "slå ud med armene"-type. Han virker mere og mere forelsket i bolden og ødelægger vores offensivspil ofte med den alt for egoistiske tilgang og manglende vilje at spille bolden videre. Synes også i den hensigt var han langt bedre i sidste efterår: der var hans driblinger og mod at gå i 1 mod1 og sætte en mand én del af hans spil og stod i holdets tjeneste. Nu se vi ikke mere end en Sabbi som næsten altid hovedløst løber med bolden ind i flere modstander og viser sig skuffet derefter at have mistet bolden. Og for modspillere bliver det ja letter og letter: de ved ja hvad han gør. En dribler som gør ikke mere at drible hver gang bliver læst, han taber ja overraskningsmoment i hans handling. Og selvfølgelig har Sabbi evner at udspille og sætte en mand, men han skulle vide at det ikke betyder at det lykkes også med to eller tre.
            Jeg har personligt stadig en stor tro til Sabbi. Jeg er helt overbevist om at han nok skal komme igen. Han har nogle fremragende forudsætninger rent fysisk og til del teknisk (skal dog arbejde med nogle ting). Det er åbenlyst der er et eller andet der tynger ham. Om det så er fordi det ikke gik som han havde håbet på i OB eller hvad end det er. For ja, som du selv siger så startede han som lyn og torden i OB

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
              Svært at bevare optimismen efter den kamp, og alligevel er jeg stadig langt fra så negativ som flere herinde.

              ja, AJA er med i alle tre mål, men helt ærligt! Straffesparket og selvmålet er jo rene tilfældigheder og det første kommer efter Ryans horrible tilbagelægning. Og ja, Ryan koster det første mål med den tilbagelægning, men han er også en del af stort set alt farligt i første halvleg. Sabbi kom ind og spillede bedre end længe, Mandé var klasse, Olli laver vel kun en enkelt fejl, Okosun kommer ind og gør en forskel og der er generelt en helt anden attitude i dag. Selvom vi blev ramt af modgang, skader og en ret hjemmeholdsvenlig dommer.

              Gu skal vi brokke os, gu er der ting, der ikke fungerer med et nyt, langsomt midterforsvar og en målmand der sikkert kommunikerer markant anderledes, men under forholdene ser jeg et hold, der på ingen måde lægger sig ned, ikke piver og som spiller for spiller æder modgangen og viser de vil.

              jeg orker godt den indstilling. Og de skal have al opbakning på søndag. Vi slår Lyngby.
              Vi skal ihvertfald have parkeret bussen nu (defensiven) og så må vi gå all-in på omstillinger med folk som Hyllegaard, Baskim og Fenger.
              Defensivt kunne jeg godt snart tænke mig at se os i en 3-5-2. Med Tverskov som central styrmand i 3-mandsforsvar med Vestergaard og Østrøm på siderne eller måske Østrøm på back og AJA ind centralt så den evt hed:
              Oliver Lund - Vestergaard - Tverskov - AJA - Østrøm.
              Og så ellers lange bolde op på Okosun som kan flække videre til hhv Hyllegaard, Fenger og Baskim.
              Det er 100% krig nu og vi SKAL have minimum ét point på søndag mod Lyngby. Lyngny er meget gode til at spille sig ud af pres i alle faser, så vi skal spille hen over deres midtbane og så krige primitivt derfra med hovedstyrke (Okosun) og fart (Hyllegaard).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Spørger mig hvad der skete med Sabbi. Da sæsonen startede var han ikke kun en ægte trussel for modstanderes defensive men arbejdede også stenhård med at forsvare. Husker stadig mange giftige tilbageløb og en vildt indsats offensiv og defensiv.
                Men med tiden blev han mere end mere en "slå ud med armene"-type. Han virker mere og mere forelsket i bolden og ødelægger vores offensivspil ofte med den alt for egoistiske tilgang og manglende vilje at spille bolden videre. Synes også i den hensigt var han langt bedre i sidste efterår: der var hans driblinger og mod at gå i 1 mod1 og sætte en mand én del af hans spil og stod i holdets tjeneste. Nu se vi ikke mere end en Sabbi som næsten altid hovedløst løber med bolden ind i flere modstander og viser sig skuffet derefter at have mistet bolden. Og for modspillere bliver det ja letter og letter: de ved ja hvad han gør. En dribler som gør ikke mere at drible hver gang bliver læst, han taber ja overraskningsmoment i hans handling. Og selvfølgelig har Sabbi evner at udspille og sætte en mand, men han skulle vide at det ikke betyder at det lykkes også med to eller tre.
                Sådan var det også i Hobro- Måske derfor BIF endte med ikke at byde på ham. Hvis han konstant ramte topniveauet, så er hans betydning på niveau med lønnen. Men man har købt en humørspiller som man giver det højeste løn i truppen. Det er usundt.
                Han er fantastisk når han lykkedes, men som i Hobro er der alt for langt imellem. Men klart at sportsudvalget og vi fans måske tænker på højdepunkterne og siger - Waoo. Vi har alt for mange spillere som er købt fordi sportsudvalget lader sig forblinde af pga. topniveauet - det er min teori at kompetencerne i udvalget ikke er til at vælge de rette spillere. Det er derfor det er meget skadeligt for klubben at man ansætte en grøn sportschef, med et umoderne take på fodbold. Den kombination har vist sig ikke at holde med TC, PH, JH og nu Hemme.
                jeg ved, at Hemme vil det bedste for den klub han elsker, men kærligheden alene gør det ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg er ved at være rigtig bekymret på OCs vegne siden vi ikke har hørt noget endnu.. Som i rigtig bekymret..
                  Nye regler gør at klubben ikke må sige noget om skader. Desværre.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Nu lavede han jo så en kæmpe hjerneblødning i forrige kamp ...
                    Det er rigtigt, men det skyldes især manglende kamptræning. Husk at der ikke har været reserveholdskampe.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                      Nye regler gør at klubben ikke må sige noget om skader. Desværre.
                      Det må man vel godt med hans accept? Kender godt GPDR

                      Comment


                        Så lige hændelsen igen. Hvorfor får Mandé ikke frispark ved AJAs selvmål?? Prica kan ikke nå bolden, han er nærmest løbet forbi den. Mandé har tilgengæld chancen for at nå bolden, men bliver blokeret af at Prica løber med fuld fart direkte ind i ham. Jeg kan simpelthen ikke forstå at VAR ikke bliver brugt der

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                          Det er rigtigt, men det skyldes især manglende kamptræning. Husk at der ikke har været reserveholdskampe.
                          Jaeh, eller skyldes det ikke bare, at Mandé er en type der har tendens til at lave store bommerter? Der er vel ingen der er i tvivl om, at han har en god fysik, at han kan lave nogle vilde redninger, og at han har en fantastisk udstråling, men historien om ham i Norge var jo også en keeper der lavede for mange drops og derfor endte på bænken.

                          Jeg tror bare det er så simpelt, at Mandé er en keeper der har store udsving og risiko i sit spil, og er typen der kan afgøre kampe til det ene eller andet holds fordel, alt efter om han har en af sine gode eller dårlige dage. Det var desværre en dårlig dag i søndags, hvor han blev negativt kampafgørende, og så var det meget synd for ham, at han ikke fik lov at blive kampafgørende med positive fortegn, efter den fremragende kamp han leverede i går.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                            Så lige hændelsen igen. Hvorfor får Mandé ikke frispark ved AJAs selvmål?? Prica kan ikke nå bolden, han er nærmest løbet forbi den. Mandé har tilgengæld chancen for at nå bolden, men bliver blokeret af at Prica løber med fuld fart direkte ind i ham. Jeg kan simpelthen ikke forstå at VAR ikke bliver brugt der
                            VAR kiggede på den, men Redder valgte ikke at se efter den. Havde godt nok også syntes den var tynd den anden vej rundt. Mandé skal sætte sig igennem fysisk på den der eller lade AJA clearer. En 18-årig splejs skal ikke kunne skubbe så stor en keeper væk.
                            Når det så er sagt så kunne Redder sgu sagtens have set på den og fundet et ligeså latterligt argument for frispark som han kunne for at der var straffe ved AJA's arm.
                            Der var generelt lidt hjemmedommer over ham. I 2. halvleg synes jeg egentlig vi har fint held med at drille dem med lange bolde, der får han ikke lige dømt de frispark, hvor de går i ryggen på os. Manden er da også fra Nørre Sundby, så man kan jo spekulere

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                              VAR kiggede på den, men Redder valgte ikke at se efter den. Havde godt nok også syntes den var tynd den anden vej rundt. Mandé skal sætte sig igennem fysisk på den der eller lade AJA clearer. En 18-årig splejs skal ikke kunne skubbe så stor en keeper væk.
                              Når det så er sagt så kunne Redder sgu sagtens have set på den og fundet et ligeså latterligt argument for frispark som han kunne for at der var straffe ved AJA's arm.
                              Der var generelt lidt hjemmedommer over ham. I 2. halvleg synes jeg egentlig vi har fint held med at drille dem med lange bolde, der får han ikke lige dømt de frispark, hvor de går i ryggen på os. Manden er da også fra Nørre Sundby, så man kan jo spekulere
                              Det er ikke dommeren, der bestemmer, om han skal se på den eller ej

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                                Det er ikke dommeren, der bestemmer, om han skal se på den eller ej
                                Enig! Det er hands-regler der er tåbelig i OBs tilfælde.

                                Jeg har dog stadigvæk svært ved at se hvordan det ikke kan blive til et frispark til Mande. Prica ikke bolden og umuliggør et indgreb med armene?

                                Og blev der kigget på hvorvidt den tackling som vender hele spillet er korrekt? Eller er den ren? Eller for langt væk i forhold målet?

                                Comment

                                Working...
                                X