Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Vejle 9.4.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Efter nok en stor skuffelse i går, forsøger jeg nu at kigge fremad igen. På negativsiden: vi skaber næsten ingenting fremad og vi er milevidt fra at være et velsmurt systemfodboldmaskine, der mangler forståelse for hinanden i de løbemønstre og ofte holder nogle spillere for langt på bolden. Generelt set udviser en del spillere opgivende kropssprog og tegn af frustration, som aldrig er godt i et holdkontext. Vi mangler spillere som tør sparke fra distancen og som har skudkompetencen til det. På positivsiden: Fengers indhop var et frisk pust og han bragte dynamik i vores spil. Oliver præsteter hver gang på et stabilt højt nivaeu. Vi i er ikke nået til et stadie, hvor mandskabet falder helt sammen efter et mål imod.
    Hvis Lyngby taber eller spiller kun uafgjort i mandags, så er skaden i tabellen ikke så stort. Men spillere og hele klubben skal forstå situationens alvor, for vi er i reelt nedrykningsfare. Det ville sikkert hjælpe, hvis vi begynder at bruge spillere på positioner, hvor de er gode til og vores på papiret gode angreb skal sammenspilles og afstemmes hurtigst muligt i træning. Fra nu af skal vi udvise kampgejst, vilje og angrebsiver fra første minut.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Udover en masse ord, som vi har hørt før, er der en interessant oplysning : "Henrik Hansen bliver forlænget". Bliver er fremtid, han er altså ikke på plads endnu. Hvis jeg var HH og havde andre tilbud, ved jeg nok, hvad jeg ville vælge.
      I øvrigt 3 vellignende fotos af MH i artiklen.

      Comment


        Tv3 nedtakten igår

        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-og-umotiveret

        De siger det samme som vi andre ser

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

          Jeg er vred.
          Jeg er vred over Hemmingsen som åbenbart skaber en dårlig kultur i klubben og omkring holdet. Hvor cheftræneren blev demonteret over flere måneder, hvor man nægter intern kommunikation med medarbejdere og spillere hvor kontraktsitustionen skal afklares. Hvor hirarkien i truppen åbenbart også ødelægges. Hvor klubben bliver til grin med alle de kommunikative katastrofer Hemmingsen leverer i offentligheden. Og hvor holder spiller langt dårligere under han end under JM.
          Jeg er så vred at jeg måske ikke mere er særlig objektiv, ja.
          Men at henvise til en udmelding at det er åbenbart nødvendigt at motivere spillere, det er vel ikke det hvad viser manglende objektivitet for mig. Det bekræfter kun hvorfor det helt objektivt er passende at være VRED.
          Godt brølet andlox - jeg kunne ikke være mere enig.
          I rigtig mange år har jeg holdt af denne klub, været høj når det gik godt, været i kulkælderen når det gik skidt, men altid stolt over at være OBèr, og altid forsvaret klubben, når familie og venner har drillet. Jeg er nu nået dertil, hvor jeg lægger mig fladt ned og kapitulerer, for det, der foregår nu i ledelsen og på banen, er så absurd, at det ikke er værd at forsvare.
          Sådan har jeg haft det et stykke tid, så dette indlæg er ikke kun skrevet i frustration over fredagens resultat.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Nu er Kadrii frustreret over manglende spilletid

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lar-til-spille

            Det går sgu godt
            Janus, Okosun, Frø, Hylle og Kadrii der på kort tid alle har luftet hvad der kan tolkes som utilfredshed med situation i OB eller i forhold til spilletid - og hvor det lyder som om at det er så som så med de forklaringer de har fået. Jeg ved godt at vi får flere historier end fans af mange andre klubber grundet en masse fantastiske fanmedier der er gode til at få interviews med spillerne, men umiddelbart lyder det ikke specielt kønt ..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Janus, Okosun, Frø, Hylle og Kadrii der på kort tid alle har luftet hvad der kan tolkes som utilfredshed med situation i OB eller i forhold til spilletid - og hvor det lyder som om at det er så som så med de forklaringer de har fået. Jeg ved godt at vi får flere historier end fans af mange andre klubber grundet en masse fantastiske fanmedier der er gode til at få interviews med spillerne, men umiddelbart lyder det ikke specielt kønt ..
              Tæl Harboe, den tidligere transistionstræner med som gik før kontraktens udløb da man ikke talte med ham og Olli Lund med som ventede forgæves på et møde om kontraktsitustionen lang tid og så kom der nu en offentlig udmelding fra Hemmingsen at man ikke vil skrive forlængelse. Vi Ed det ikke men ville i hvert fald ikke overraske mig hvis Olli fik den information på samme vej som vi andre uden at man talte med ham før. Tror Hemmingsen plejer en meget ondt style på de indre linjer. Og det er det værste i vores situation: at sparke spilleres og medarbejderes loyalitet på røven.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Okusun fik også bevist at han på ingen måde skal spille den centrale midt.. hvis han skal spille er det som hængende angriber. Helt vildt hvordan han sløver vores spil derinde, han mistede bolden utallige gange ved hans langsomhed og dårlige overblik

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                  Okusun fik også bevist at han på ingen måde skal spille den centrale midt.. hvis han skal spille er det som hængende angriber. Helt vildt hvordan han sløver vores spil derinde, han mistede bolden utallige gange ved hans langsomhed og dårlige overblik
                  Og når OC så sparkede ud gik man ikke engang efter ham. Altså hvad sker der for den beslutning? Det giver jo ingen mening!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Tæl Harboe, den tidligere transistionstræner med som gik før kontraktens udløb da man ikke talte med ham og Olli Lund med som ventede forgæves på et møde om kontraktsitustionen lang tid og så kom der nu en offentlig udmelding fra Hemmingsen at man ikke vil skrive forlængelse. Vi Ed det ikke men ville i hvert fald ikke overraske mig hvis Olli fik den information på samme vej som vi andre uden at man talte med ham før. Tror Hemmingsen plejer en meget ondt style på de indre linjer. Og det er det værste i vores situation: at sparke spilleres og medarbejderes loyalitet på røven.
                    Hvis man også lige husker tilbage, så da Hemmingsens post blev annonceret var der som 'sportschef' og ikke 'sportsdirektør'. Det viser altså også et tegn på at man som ledelse ikke helt stolede på ham dengang.. Det er det helt store problem med den ledelse der er nu. Thorborg tager en masse impulsbeslutninger, som måske kan virke fornuftige i øjeblikket, men som ikke er fandens velovervejede. Også sidder nikkedukkerne bare og klapper ham på ryggen og giver ham ret. Det er i hvert fald sådan det fremstår udefra.

                    Comment


                      Hvor lang snor, tror I at Hemmingsen har? Hvis vi taber i næste runde og de andre resultater går i mod os, så kan vi jo risikere kun at være 2 point foran Lyngby? Tør man så fortsætte slingrekursen eller håber man så på en chokreaktion ved endnu et trænerskift?

                      Og kan man reelt forsvare at fastholde Hemmingsen som sportchef i det tilfælde? Han har jo tydeligvis overvurderet truppens styrke og ved Michaelsens fyring var det jo med grundlag i, at han mente at han selv og resten af trænerteamet kunne løse opgaven bedre. Michaelsen var muligvis ikke det rigtige, men hvor jeg dog savner ham i post-match interviewene! Han var ærlig og jeg havde ofte en fornemmelse af, at vi havde set den samme kamp. Det var ikke tilfældet med Kent Nielsen og jeg fik desværre nogle slemme associationer til den tid ifm. Hemmingsens interview efter Vejle kampen. Derudover slap man med Jacob ved mikrofonen , for at have tæerne til at krumme sig helt ned gennem strømper og skosåler.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                        Hvor lang snor, tror I at Hemmingsen har? Hvis vi taber i næste runde og de andre resultater går i mod os, så kan vi jo risikere kun at være 2 point foran Lyngby? Tør man så fortsætte slingrekursen eller håber man så på en chokreaktion ved endnu et trænerskift?

                        Og kan man reelt forsvare at fastholde Hemmingsen som sportchef i det tilfælde? Han har jo tydeligvis overvurderet truppens styrke og ved Michaelsens fyring var det jo med grundlag i, at han mente at han selv og resten af trænerteamet kunne løse opgaven bedre. Michaelsen var muligvis ikke det rigtige, men hvor jeg dog savner ham i post-match interviewene! Han var ærlig og jeg havde ofte en fornemmelse af, at vi havde set den samme kamp. Det var ikke tilfældet med Kent Nielsen og jeg fik desværre nogle slemme associationer til den tid ifm. Hemmingsens interview efter Vejle kampen. Derudover slap man med Jacob ved mikrofonen , for at have tæerne til at krumme sig helt ned gennem strømper og skosåler.
                        Jeg tror han har lang snor. Netop fordi han er vikar på trænerbænken.
                        Hvis vi rykker ned, tror jeg måske man vil tage en vurdering af ham i rollen som sportschef.

                        At skifte træner igen her i foråret, ville alligevel være for meget galehus.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                          Hvor lang snor, tror I at Hemmingsen har? Hvis vi taber i næste runde og de andre resultater går i mod os, så kan vi jo risikere kun at være 2 point foran Lyngby? Tør man så fortsætte slingrekursen eller håber man så på en chokreaktion ved endnu et trænerskift?

                          Og kan man reelt forsvare at fastholde Hemmingsen som sportchef i det tilfælde? Han har jo tydeligvis overvurderet truppens styrke og ved Michaelsens fyring var det jo med grundlag i, at han mente at han selv og resten af trænerteamet kunne løse opgaven bedre. Michaelsen var muligvis ikke det rigtige, men hvor jeg dog savner ham i post-match interviewene! Han var ærlig og jeg havde ofte en fornemmelse af, at vi havde set den samme kamp. Det var ikke tilfældet med Kent Nielsen og jeg fik desværre nogle slemme associationer til den tid ifm. Hemmingsens interview efter Vejle kampen. Derudover slap man med Jacob ved mikrofonen , for at have tæerne til at krumme sig helt ned gennem strømper og skosåler.
                          Det jeg umiddelbart er mest bange for er, at man, hvis klubben skulle komme i akut nedrykningsfare, laver en panikhandling. Det kunne være ved, at man ansatte en ny træner, og igen gjorde MH til sportschef. Og at det skete med argumentet om, at den træner man nu ansatte, var en, man havde haft kig på længe, og som passede til den nye strategi. Og at MH havde haft overtaget et hold, hvor det var svært at ændre noget grundlæggende på det overordnede koncept, og at han havde gjort hvad han kunne, samtidig med at han (til dels) havde passet sit hidtidige job. På den måde ville man i et vist omfang frikende MH og sig selv. Det er måske en konspiratorisk tanke, men min tiltro til klubbens ledelse er ikke ret stor.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Jeg tror han har lang snor. Netop fordi han er vikar på trænerbænken.
                            Hvis vi rykker ned, tror jeg måske man vil tage en vurdering af ham i rollen som sportschef.

                            At skifte træner igen her i foråret, ville alligevel være for meget galehus.
                            HVIS det er meningen at HH skal være ny cheftræner, burde han være det af gavn nu. Formelt kan han ikke, fordi han først har licensen om nogle måneder. DET kan MH afhjælpe - af navn.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

                              HVIS det er meningen at HH skal være ny cheftræner, burde han være det af gavn nu. Formelt kan han ikke, fordi han først har licensen om nogle måneder. DET kan MH afhjælpe - af navn.
                              Nej, Det kan umuligt være meningen, at HH skal være ny cheftræner.
                              Hvis det var tilfældet, så havde man jo bare meldt det ud fra starten. Så havde man jo helt undgået det her cirkus med Hemmingsen, der spørger trænere i øst og vest, og ender med blive udstillet, når han ikke kan finde ud af, at ansætte en træner.

                              Det er langt mere sansynligt at klubben er godt tilfreds med HH, og HH er også fint tilfreds med at være i OB. Måske trives han glimrende i assistentrollen. Det er jo ikke sikkert han har en cheftræner i maven, bare fordi han uddanner sig. Alternativt kan man sagtens forestille sig, at HH måske på sigt vil være cheftræner, men pt ikke føler sig klar til at kaste sig ud i mediecirkusset som cheftræner i OB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg

                                Nej, Det kan umuligt være meningen, at HH skal være ny cheftræner.
                                Hvis det var tilfældet, så havde man jo bare meldt det ud fra starten. Så havde man jo helt undgået det her cirkus med Hemmingsen, der spørger trænere i øst og vest, og ender med blive udstillet, når han ikke kan finde ud af, at ansætte en træner.

                                Det er langt mere sansynligt at klubben er godt tilfreds med HH, og HH er også fint tilfreds med at være i OB. Måske trives han glimrende i assistentrollen. Det er jo ikke sikkert han har en cheftræner i maven, bare fordi han uddanner sig. Alternativt kan man sagtens forestille sig, at HH måske på sigt vil være cheftræner, men pt ikke føler sig klar til at kaste sig ud i mediecirkusset som cheftræner i OB.
                                Enig. Og synes at vi har brug for frisk blod. HH er nu del af udviklingen under JM og under MH og dermed af et projekt som mislykkede. En forfremmelse som cheftræner ville alt for meget lugte efter stilstand og den gamle "kobtinuitets-lort". Efter at være assistent for to cheftrænere som lykkedes ikke at skabe resultater og en klar spillestil er han alt for meget "del af skuffelsen" og tvivler at han kan skabe tændingen og gnisten vi har brug for. Det ville have været en mulighed efter JMs exit. Men frygter nu er det for sent.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X