Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michaelsen stopper i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Jeg sidder og ser AGF's opstilling, og tænker: ''Hold da kæft, kan de virkelig ligge i toppen''. Ud fra den tanke, så synes jeg, at OB skal forsøge at købe David Nielsen fri.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Alt for dig andlox

      -Derfor har vi konsulentfirmaet Onenexus med Allan Gaarde til at hjælpe os med at finde en ny cheftræner. Det er deres speciale og Gaarde har seks et halvt års erfaring som sportschef. Han har carte blanche til at finde emnerne, men vi skal selvfølgelig i sidste ende sige god for vedkommende, siger Enrico Augustinus til Sport Fyn.

      Allan Gaardes partnere i firmaet et den tidligere GOG-træner Carsten Albrektsen og Morten Seeberg, der har ansvaret for Norge og Sverige.

      Enrico Augustinus oplyser, at man valgte Michael Hemmingsen som en midlertidig løsning for at sikre noget erfaring i en periode, der kan blive svær.

      - Vi så på pointhøsten de seneste kampe og kan se, at vi kan blive en del af nedrykningsspørgsmålet, hvis vi går i panik. Vi kunne have hentet en eller anden tryllekunstner ind uden kendskab til klubben, men det var vigtigt for os at synliggøre, at der er folk med OB-hjerte, der står bag. Det er tre trænere mod tidligere to og hierarkiet spiller ikke den store rolle i den sammenhæng, mener Enrico Augustinus.

      - Michael Hemmingsen har den erfaring, der skal til for ikke at blive rystet i en svær tid. Jakob faldt ikke så meget på kampen og resultatet mod Brøndby, men det blev afgørende, at vi ikke fik de fornødne point mod Vejle, AC Horsens og Lyngby, siger OSE-direktøren, der vedkender sig, at man valgte at fortsætte samarbejdet med Jakob Michelsen umiddelbart efter jul samtidig med, at man meddelte, at træneren skulle stoppe til sommer.

      - Vi har altid haft for vane at give folk snor og det gav vi også Jakob. Vi er en del af en performance-kultur, og det var gået godt de sidste tre kampe før jul. Vi viste ham tillid, men nu kigger vi ind i en fremtid, hvor det gælder overlevelse. Derfor traf vi beslutningen om i stedet overlade trænerjobbet til Michael Hemmingsen, fastslår Enrico Augustinus.
      Hvad laver Ove P. i disse dage?
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Hvad laver Ove P. i disse dage?
        Chefscout i FCM

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Jeg sidder og ser AGF's opstilling, og tænker: ''Hold da kæft, kan de virkelig ligge i toppen''. Ud fra den tanke, så synes jeg, at OB skal forsøge at købe David Nielsen fri.
          De har ligaens bedste angriber. Endda et midterforsvar der er så godt så Backmann får svært ved at komme på. Ligaens bedste VB, et svin på midtbanen, de hentede den rigtige i Vensyssel mens vi kun fik Opondo.
          De er gode og har et hold der er noget bedre end vores.
          Last edited by tOrnBjerg; 15-03-2021, 20:11.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            De har ligaens bedste angriber. En et midterforsvar der er så godt så Backmann får svært ved at komme på. Ligaens bedste VB, et svin på midtbanen, de hentede den rigtige i Vensyssel mens vi kun fik Opondo.
            De er gode og har et hold der er noget bedre end vores.
            Relativt uenig. PM er ekstremt langt fra at være ligaens bedste angriber, og deres Islænding er rimeligt ordinær. Spiller for spiller har de en trup der høre til i top 6, men det er på ingen måde en trup som jeg tænker nogensinde kommer i nærheden af et mesterskab, ligesom jeg også har min tvivl om et europæisk gruppespil. Det AGF har, imo., er en relativt klar strategi, en dygtig træner der passer perfekt til deres strategi og en ledelse der formår at følge strategien. De henter spillere som måske ikke ville revolutionere os i OB, men som bare er godt castet til den strategi og spillestil som de har lagt. Det har givet sportslig succes og flotte salg, men det har ikke fået dem til at forcere noget med hovedet under armen. De bygger stille og roligt på og galehuset er long gone, afløst af en ganske sund fodbold klub.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Relativt uenig. PM er ekstremt langt fra at være ligaens bedste angriber, og deres Islænding er rimeligt ordinær. Spiller for spiller har de en trup der høre til i top 6, men det er på ingen måde en trup som jeg tænker nogensinde kommer i nærheden af et mesterskab, ligesom jeg også har min tvivl om et europæisk gruppespil. Det AGF har, imo., er en relativt klar strategi, en dygtig træner der passer perfekt til deres strategi og en ledelse der formår at følge strategien. De henter spillere som måske ikke ville revolutionere os i OB, men som bare er godt castet til den strategi og spillestil som de har lagt. Det har givet sportslig succes og flotte salg, men det har ikke fået dem til at forcere noget med hovedet under armen. De bygger stille og roligt på og galehuset er long gone, afløst af en ganske sund fodbold klub.
              PM står det rigtige sted, løber rigtigt og han virker som en sympatisk og fantastisk anfører.
              Hvis du mener vi lavede en bedre handel end GF i Vensyssel, så er jeg bare uenig.
              Enig i at DN er dygtig, men heller ikke en træner der spiller interessant. Som i Lyngby tiden er det en snake taktik som er muligt pga godt forsvar.
              JM lavede også resultater, men det døde da JH lige skulle spare det sidste og igen igen fik alt for lidt ud af pengene.
              Men tror at både JM og for den sags skyld også Glen lider under at ingen af drm kan tage 3 på foden.
              Der skal kompenseres meget når man ikke selv har prøvet at spille på topplan.

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                Det er en hel gal konstruktion. Der er jo ingen der tør sige manden med pengene imod. Hvis Thorborg ville OB det bedste, lagde han pengene og blandede sig udenom.
                Selvfølgelig kan man sige Thorborg imod! Man driver ikke de forretninger han gør uden at kunne uddelegere ansvar, og have folk omkring sig, der kan udfordre én. Han lytter og kan overbevises af gode argumenter, men han deler også sin mening om diagnose og 'medicin'.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                  Selvfølgelig kan man sige Thorborg imod! Man driver ikke de forretninger han gør uden at kunne uddelegere ansvar, og have folk omkring sig, der kan udfordre én. Han lytter og kan overbevises af gode argumenter, men han deler også sin mening om diagnose og 'medicin'.
                  hmmm hvad bygger du det på?......
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                    hmmm hvad bygger du det på?......
                    8 års erfaring fra det virkelige liv på et niveau under hans direktører og mange fælles møder.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                      Selvfølgelig kan man sige Thorborg imod! Man driver ikke de forretninger han gør uden at kunne uddelegere ansvar, og have folk omkring sig, der kan udfordre én. Han lytter og kan overbevises af gode argumenter, men han deler også sin mening om diagnose og 'medicin'.
                      Han har drevet OB elendigt :). Der er ingen kultur eller infrastruktur i klubben og vi er årtier bag de klubber, vi gerne vil sammenligne os med.

                      Og sådan har det set ud i ét årti - uden noget er ændret.

                      Han er givetvis en dygtig erhvervsmand, men han har ikke begreb skabt om at lede en klub, og han har åbenbart ikke været i stand til at omgive sig med folk med forstand herpå.

                      Det må du fortælle ham ved jeres næste møde.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                        8 års erfaring fra det virkelige liv på et niveau under hans direktører og mange fælles møder.
                        Når du får lidt mere erfaring, opdager du måske, at man umuligt kan drage den slags generelle, forsimplede konklusioner om, hvordan mennesker driver forretning, endsige hvordan ledere agerer på tværs af de ledelsesrum, de tager del i.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                          Selvfølgelig kan man sige Thorborg imod! Man driver ikke de forretninger han gør uden at kunne uddelegere ansvar, og have folk omkring sig, der kan udfordre én. Han lytter og kan overbevises af gode argumenter, men han deler også sin mening om diagnose og 'medicin'.
                          Der er forskel på forretningerne. Ingen tvivl om at Niels er en knivskarp forretningsmand. Men fodbold er bare noget andet. Respekt for de modeller som FCM, AGF, FCN og måske Bif har bygget op.
                          Fck har være tilbagelænede længe fordi penge er den største power i bold.
                          CV gør en forskel, PC gør en forskel. OB har ikke haft dygtige nok folk på posten med TC, PH, JH og lærlingen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af BonoVox Se indlæg

                            Når du får lidt mere erfaring, opdager du måske, at man umuligt kan drage den slags generelle, forsimplede konklusioner om, hvordan mennesker driver forretning, endsige hvordan ledere agerer på tværs af de ledelsesrum, de tager del i.
                            Wow, jeg bukker og takker for den visdom. I må jo bruge det til hvad I vil, men de fleste herinde har jo aldrig talt med manden, og ved alligevel præcis hvordan og hvorfor han reagerer som han gør. Ligesom de bliver transfereksperter af at spille managerspil og følge en tysk hjemmeside.
                            Der er jo den fællesnævner i alle hans ledelsesrum, at han betaler lønnen i dem alle, og derfor nok er en smule mere sig selv end andre, som har forskellige roller.
                            Det kunne være interessant at høre om, hvordan du bakker dit eget udsagn op med teori eller praksis, men så alligevel: jeg holder fast i mit forsimplede billede af verden, det er nemmere at navigere efter.


                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                              Wow, jeg bukker og takker for den visdom. I må jo bruge det til hvad I vil, men de fleste herinde har jo aldrig talt med manden, og ved alligevel præcis hvordan og hvorfor han reagerer som han gør. Ligesom de bliver transfereksperter af at spille managerspil og følge en tysk hjemmeside.
                              Der er jo den fællesnævner i alle hans ledelsesrum, at han betaler lønnen i dem alle, og derfor nok er en smule mere sig selv end andre, som har forskellige roller.
                              Det kunne være interessant at høre om, hvordan du bakker dit eget udsagn op med teori eller praksis, men så alligevel: jeg holder fast i mit forsimplede billede af verden, det er nemmere at navigere efter.

                              Godt nok en ret forsimplet analyse af en ret stor gruppe folk herinde.... jeg tillader mig stadig at sætte spørgsmålstegn ved hans ageren....og ved om han formår at omgive sig med folk der kan udfordre ham nok...

                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SkuffeDK Se indlæg

                                Selvfølgelig kan man sige Thorborg imod! Man driver ikke de forretninger han gør uden at kunne uddelegere ansvar, og have folk omkring sig, der kan udfordre én. Han lytter og kan overbevises af gode argumenter, men han deler også sin mening om diagnose og 'medicin'.
                                Meget enig. Tror da sagtens Thorborg kan overbevises af gode argumenter og siges imod. Men man kan have sin tvivl om det faktuelt sker ofte nok.

                                Hvis jeg havde 10 milliarder kunne jeg også sagtens finde på at købe OB og ville da selv have svært ved at blande mig da jeg selv mener at have styr på fodbold.
                                Men på et tidspunkt var jeg nok kommet til den konklusion at jeg ikke selv var klog nok og havde overladt det til andre...

                                Comment

                                Working...
                                X