Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michaelsen stopper i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Jeg kan godt li' Michelsen, men over den seneste periode har han bare bevist at han ikke bliver en top seks træner lige foreløbig. Han har INTET klart koncept i sin spillestil og derved indstiller han sig konstant på modstanderne. Det er uanset om den givne modstander hedder BIF eller Lyngby/Horsens. Det er simpelthen ikke godt nok. Han er en underdog-træner og OB skal ikke være en underdog - det er i hvert fald forhåbentligt ikke den ambition man har. Så jeg synes personligt det er den helt rigtige beslutning at skaffe sig af med Jakob. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan han skal kunne udvikle OB yderligere. Så lidt cadeau til ledelsen for denne beslutning (trods alt)
    Det ved jeg ikke Glen gør det samme og kommer sandsynligvis i top 6. f.eks. med 4 CB mod FCM

    Comment


      #47
      Tak til Jakob Michelsen.
      Selvom det det rigtige skridt nu at stoppe sammenarbejdet.
      Tilgiver gerne at JM lykkedes ikke at køre mange unge spiller ind og at udvikle de videre.
      Men alt i alt siger at han blev solgt og demonteret af en uduelig ledelse. Vi skal kun se de sidste to transfervinduer hvor vi sælger vores eneste angriberstjerne ude at hente en nævneværdig erstatning og hvor sommervinduet sluttede med Okosun. På kontinuitetens skyld to skuffende og uambitiøse vinduer mere i OB.
      Og den trænerdemontage Hemme kørte der i flere måneder er bare usmageligt. Man håber ja næsten at vi slipper kun pga målforskellen fra en nedrykning om at slippe af med "manageren" efter denne sæson...
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #48
        Det er simpelthen farceagtigt udover alle grænser det her. Vi er vitterligt universelt til grin i hele fodbolddanmark, og det trafikuheld vi alle har kunne se være på vej i månedsvis er nu endelig udspillet for vores øjne.

        Rædselsfuld ledelse og dømmekraft hele vejen igennem, og det er så samme ledelse som jeg skal tro på vil komme med en velfunderet og gennemarbejdet strategi indenfor få uger, som de har tænkt sig at følge til punkt og prikke? Så naiv er jeg simpelthen ikke, at jeg kommer til at hoppe på den limpind. Vores ledelse er nogle uforbederlige umuliusser som har haft årtier til at arbejde langsigtet, strategisk og smart uden at gøre det. Hvorfor skal jeg tro på, at de lige pludselig har vendt på en tallerken bare fordi, at kalenderbladet siger April, og når de tilmed har truffet flere tåbelige beslutninger bare det sidste halve år? Selvfølgelig har de ikke ændret sig, selvfølgelig ændrer den strategi og den næste træneransættelse ikke en skid, den giver os bare noget at snakke om.

        Hvis der skal forandring til for alvor, skal der ryttes ud i bestyrelse og sportsligt udvalg, formentligt også udskiftning i ejerskabet. Før det sker kommer vi bare til at fortsætte i samme rille som i de sidste mange år, og al snak om forandring er røgslør.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Det er simpelthen farceagtigt udover alle grænser det her. Vi er vitterligt universelt til grin i hele fodbolddanmark, og det trafikuheld vi alle har kunne se være på vej i månedsvis er nu endelig udspillet for vores øjne.

          Rædselsfuld ledelse og dømmekraft hele vejen igennem, og det er så samme ledelse som jeg skal tro på vil komme med en velfunderet og gennemarbejdet strategi indenfor få uger, som de har tænkt sig at følge til punkt og prikke? Så naiv er jeg simpelthen ikke, at jeg kommer til at hoppe på den limpind. Vores ledelse er nogle uforbederlige umuliusser som har haft årtier til at arbejde langsigtet, strategisk og smart uden at gøre det. Hvorfor skal jeg tro på, at de lige pludselig har vendt på en tallerken bare fordi, at kalenderbladet siger April, og når de tilmed har truffet flere tåbelige beslutninger bare det sidste halve år? Selvfølgelig har de ikke ændret sig, selvfølgelig ændrer den strategi og den næste træneransættelse ikke en skid, den giver os bare noget at snakke om.

          Hvis der skal forandring til for alvor, skal der ryttes ud i bestyrelse og sportsligt udvalg, formentligt også udskiftning i ejerskabet. Før det sker kommer vi bare til at fortsætte i samme rille som i de sidste mange år, og al snak om forandring er røgslør.
          Spot on

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Thorborg, TC, Enrico, Laumand, Hemmingsen, Tonny H, HH og, indtil i dag må vi formode, Michelsen.
            Det er en hel gal konstruktion. Der er jo ingen der tør sige manden med pengene imod. Hvis Thorborg ville OB det bedste, lagde han pengene og blandede sig udenom.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              #51
              Synes i øvrigt at det er helt vanskeligt med Hemmingsen som træner nu. Alle, også spillere, ved at han er del af problemet. Holdledere som Tverskov, Drachmann og Oliver var ude i offentligheden med støtteerklæringer for Jakob da Hemmingsen var ved at demontere ham. Og man kunne god læse der mellem linjerne at de var ærgerligt og ikke enig i Hemmingsens ageren.
              Måske THs autoritet kan kompensere det lidt. Men
              forventer ikke den positive reaktion man håber at få med et trænerskifte. Det her gør os kun til grin.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Det er simpelthen farceagtigt udover alle grænser det her. Vi er vitterligt universelt til grin i hele fodbolddanmark, og det trafikuheld vi alle har kunne se være på vej i månedsvis er nu endelig udspillet for vores øjne.

                Rædselsfuld ledelse og dømmekraft hele vejen igennem, og det er så samme ledelse som jeg skal tro på vil komme med en velfunderet og gennemarbejdet strategi indenfor få uger, som de har tænkt sig at følge til punkt og prikke? Så naiv er jeg simpelthen ikke, at jeg kommer til at hoppe på den limpind. Vores ledelse er nogle uforbederlige umuliusser som har haft årtier til at arbejde langsigtet, strategisk og smart uden at gøre det. Hvorfor skal jeg tro på, at de lige pludselig har vendt på en tallerken bare fordi, at kalenderbladet siger April, og når de tilmed har truffet flere tåbelige beslutninger bare det sidste halve år? Selvfølgelig har de ikke ændret sig, selvfølgelig ændrer den strategi og den næste træneransættelse ikke en skid, den giver os bare noget at snakke om.

                Hvis der skal forandring til for alvor, skal der ryttes ud i bestyrelse og sportsligt udvalg, formentligt også udskiftning i ejerskabet. Før det sker kommer vi bare til at fortsætte i samme rille som i de sidste mange år, og al snak om forandring er røgslør.
                Det er desværre meget korrekt. Jeg har heller ingen som helst forventninger til, at noget skulle ændre sig til det bedre fordi man på papiret laver strategien om. Det bliver det samme klamhuggeri vi kommer til at se på banen, den samme kultur i klubben, samme ledelse der træffer de samme dårlige beslutninger. Jeg tror at der sker lige præcis 0 ting som følge af den nye strategi. Desværre. Man vil jo SÅ gerne tro på det der sker i Odense, men det godt nok svært at bilde sig selv ind, at vi går lysere tider i møde.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Synes i øvrigt at det er helt vanskeligt med Hemmingsen som træner nu. Alle, også spillere, ved at han er del af problemet. Holdledere som Tverskov, Drachmann og Oliver var ude i offentligheden med støtteerklæringer for Jakob da Hemmingsen var ved at demontere ham. Og man kunne god læse der mellem linjerne at de var ærgerligt og ikke enig i Hemmingsens ageren.
                  Måske THs autoritet kan kompensere det lidt. Men
                  forventer ikke den positive reaktion man håber at få med et trænerskifte. Det her gør os kun til grin.
                  Meget af det samme jeg selv tænker. Jeg har ikke noget faktuelt at have det i, men jeg er meget usikker på hvad spillerne siger til at det nu er Hemme der står for 1. holdet. Selvfølgelig er Hemme, som den øverste sportsligt ansvarlige, en del af problemet og det kan spillerne altså godt gennemskue. Læg dertil at spillernes anføre gruppe i sommers gik til Hemmingsen med bekymringer angående den fysiske træning. Os udenforstående kender naturligvis ikke til alt af det forløb, men for mig virkede det som om at ledelsen trak lidt på skulderen over de bekymringer og fortsatte med den fysiske træning som før, bedst illustreret ved forlængelsen af Blond kort tid efter mødet med spillerne.

                  Det bliver godt nok nogle spændende måneder vi går i møde, og det er ikke på den gode måde.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Det er simpelthen farceagtigt udover alle grænser det her. Vi er vitterligt universelt til grin i hele fodbolddanmark, og det trafikuheld vi alle har kunne se være på vej i månedsvis er nu endelig udspillet for vores øjne.

                    Rædselsfuld ledelse og dømmekraft hele vejen igennem, og det er så samme ledelse som jeg skal tro på vil komme med en velfunderet og gennemarbejdet strategi indenfor få uger, som de har tænkt sig at følge til punkt og prikke? Så naiv er jeg simpelthen ikke, at jeg kommer til at hoppe på den limpind. Vores ledelse er nogle uforbederlige umuliusser som har haft årtier til at arbejde langsigtet, strategisk og smart uden at gøre det. Hvorfor skal jeg tro på, at de lige pludselig har vendt på en tallerken bare fordi, at kalenderbladet siger April, og når de tilmed har truffet flere tåbelige beslutninger bare det sidste halve år? Selvfølgelig har de ikke ændret sig, selvfølgelig ændrer den strategi og den næste træneransættelse ikke en skid, den giver os bare noget at snakke om.

                    Hvis der skal forandring til for alvor, skal der ryttes ud i bestyrelse og sportsligt udvalg, formentligt også udskiftning i ejerskabet. Før det sker kommer vi bare til at fortsætte i samme rille som i de sidste mange år, og al snak om forandring er røgslør.
                    Trist men sandt.
                    OB's sportslige udvalg er en joke når det handler om at drive en professionel fodboldklub.

                    Comment


                      #55
                      Eb, tipsbladet og bt står i kø for at udpege det vi andre har gjort længe

                      https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...t-i-ob/8504083

                      https://www.bt.dk/superligaen/michel...vaeret-pinligt

                      https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...iddelmaadighed

                      Problemet er og har hele tiden været øverst i ledelsen
                      Last edited by fmprOB; 15-03-2021, 11:47.

                      Comment


                        #56
                        Specielt den fra Tipsbladet Troels Bager Thøgersen er Spot On!

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Eb, tipsbladet og bt står i kø for at udpege det vi andre har gjort længe

                          https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...t-i-ob/8504083

                          https://www.bt.dk/superligaen/michel...vaeret-pinligt

                          https://www.tipsbladet.dk/blog/troel...iddelmaadighed

                          Problemet er og har hele tiden været øverst i ledelsen
                          Det er meget præcist beskrevet i Tipsbladet hvad der er problemenerne, og det udstiller også vores selvforståelse til at være naiv. Det eneste der mangler, er at Niels i 10 år har brugt OB til at spille IRL football manager. Det ville være billigere for Niels at købe FM til 499.

                          Comment


                            #58
                            Jeg er hverken begejstret for håndteringen eller udsigten til MH som træner, men holdet har i foråret lignet en flok spillere uden noget basissystem at falde tilbage på og helt uden struktur.

                            Jeg synes beslutningen om at stoppe med JM er rigtig. Og jeg kan rigtig godt lide JM.

                            Men kan MH give nogen form for struktur? Jeg tvivler.

                            Comment


                              #59
                              Et problem synes det dog at have potentialet til at løse. Vi slipper for at skifte strategi/opstilling/kampplan hver 6. kamp (forhåbentligt). 3 år til en træner, som hver halvsæson har lignet en nyansat, der skulle opfinde noget nyt efter den tidligere træner var kørt død i projektet. Jeg forstår godt han er blevet fyret, specielt efter 2. halveg i går, hvor det lignede at han og spillertruppen fik beskeden om fyringen sammen med pausetéen. Normalt giver 3 års snor til en træner noget udvikling som følge af kontinuitet. Det har slet ikke eksisteret under Jakob, som stille og roligt skiftede strategi til "vind på søndag", som specielt har været udtalt i denne sæson. Nok fordi han har vidst siden sommer at det var sidste sæson.

                              Jeg glæder mig til en ny træner og trives fint med Hemmingsen indtil da, som forhåbentligt har et længere lys på en JM.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                                Et problem synes det dog at have potentialet til at løse. Vi slipper for at skifte strategi/opstilling/kampplan hver 6. kamp (forhåbentligt). 3 år til en træner, som hver halvsæson har lignet en nyansat, der skulle opfinde noget nyt efter den tidligere træner var kørt død i projektet. Jeg forstår godt han er blevet fyret, specielt efter 2. halveg i går, hvor det lignede at han og spillertruppen fik beskeden om fyringen sammen med pausetéen. Normalt giver 3 års snor til en træner noget udvikling som følge af kontinuitet. Det har slet ikke eksisteret under Jakob, som stille og roligt skiftede strategi til "vind på søndag", som specielt har været udtalt i denne sæson. Nok fordi han har vidst siden sommer at det var sidste sæson.

                                Jeg glæder mig til en ny træner og trives fint med Hemmingsen indtil da, som forhåbentligt har et længere lys på en JM.
                                Tror faktisk Hemme tvang ham til at skulle komme i top 6 og ikke kigge på hvad der ville være bedst for OB. Det havde været bedre, at kunne køre de unge ind og have en sæson hvor vi bliver nummer 8, men ville stå med en modnet trup.
                                Nu blev det jagt på resultater - BK blev bragt i håbet om et mirakel. Lider blev bragt af samme årsag. man kan gentage det med Ryan, Jørgen og de øvrige skadede.
                                Jeg ved ikke om det er JMs ansvar at Sabbi ligner en junior, men det gjorde han ofte i Hobro hvor der også var langt mellem snapsene. Jeg ved ikke hvem der ønskede Okosun, men tvivler på at det var JM fordi han har ikke for alvor sat ham i spil hvor han er brugbar.
                                Ikke at jeg frikender ham, men Hemme gjorde det umuligt - men vi har også en umulig sportschef - så ....

                                Comment

                                Working...
                                X