Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michaelsen stopper i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
    Et problem synes det dog at have potentialet til at løse. Vi slipper for at skifte strategi/opstilling/kampplan hver 6. kamp (forhåbentligt). 3 år til en træner, som hver halvsæson har lignet en nyansat, der skulle opfinde noget nyt efter den tidligere træner var kørt død i projektet. Jeg forstår godt han er blevet fyret, specielt efter 2. halveg i går, hvor det lignede at han og spillertruppen fik beskeden om fyringen sammen med pausetéen. Normalt giver 3 års snor til en træner noget udvikling som følge af kontinuitet. Det har slet ikke eksisteret under Jakob, som stille og roligt skiftede strategi til "vind på søndag", som specielt har været udtalt i denne sæson. Nok fordi han har vidst siden sommer at det var sidste sæson.

    Jeg glæder mig til en ny træner og trives fint med Hemmingsen indtil da, som forhåbentligt har et længere lys på en JM.
    Enig, fyringen af JM er berettiget. Man kan jo bare ikke klandre JM for at klubben ikke fyrede ham og ansatte en afløser da de i sin tid mistede tilliden til ham, og det er jo forløbet der skriger til himlen, mere end det er afskedigelsen. Du har nok mere tillid til Hemme end jeg har.

    Agerede han på ledelsesgangen som han agerede som spiller, som en general, så ville jeg have haft fred i det. Det virker bare ikke sådan, men snarede som om han udelukkende gør og siger hvad chefen gerne vil se og høre. Jeg har således ingen tillid til Hemme som træner og hvordan skulle man kunne tro på at Hemme har et længere lys på når intet i hans arbejde indtil nu har indikeret det? At det så også virker frygteligt fordækt, at Hemme nu kan udleve trænerdrømmen igen, gør det ikke lige frem bedre.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Det er meget præcist beskrevet i Tipsbladet hvad der er problemenerne, og det udstiller også vores selvforståelse til at være naiv. Det eneste der mangler, er at Niels i 10 år har brugt OB til at spille IRL football manager. Det ville være billigere for Niels at købe FM til 499.
      I så fald ville det ikke være første gang, at han køber noget til overpris...

      Comment


        #63
        Tak for forsøget JM og god vind fremover.

        Jeg havde håbet på en bedre afsked i løbet af dette forår, men sådan skulle det ikke gå. Det er nu ikke så overraskende når man kigger på årene med JM. Der har været positive perioder, men ustabilt niveau har generelt været overskriften. Det har JM det overordnede ansvar for og efter nogle kummerlige indsatser på banen, og endnu mere kummerlige dispositioner på det taktiske område, så måtte det komme hertil. Det burde være sket allerede inden jul, men sådan skulle det ikke være.

        Manglen på resultater, udvikling og brugen af talenter blev JMs fald. Han havde en gylden mulighed efter foråret 2020 hvor det igen så skidt ud, men ungdomens vildskab, lyst og indstilling gav håb, men de blev fravalgt på stribe når andre spillere blev klar igen. Skuffende og kortsigtet. JMs pragmatiske tilgang har intet positivt gjort på den lange bane, og kun i korte perioder givet mindre opblomstringer, så jeg begræder ikke hans afgang. Han skal dog af stor ros for sin optræden i medierne de første 2 år af kontrakten. Han virkede saglig, direkte og uden dårlige undskyldninger, det forsvandt desværre i denne sæson. Han havde ikke et modsvar på hans pragmatiske tilgang til kampene og blev vel lidt sin egen værste fjende. Han kunne ikke tale sig fra sine dispositioner. men jeg er ked af at han ikke lykkedes med projektet. Hans tilgang var jeg ikke tilhænger af, men personen JM kan jeg godt lide, så jeg håber at han kommer godt videre.

        Jeg er lidt skuffet over at MH tager over. Ikke fordi jeg ikke tror på ham i front for OB, men mere fordi at der burde være en ny træner på plads inden længe alligevel, og at man ikke har speedet den proces op er desværre "typsik OB". Når det så ikke kan være andreledes, er jeg rolig ved beslutningen taget af det sportslige udvalg. MH er ægte OBer og det betyder meget når man skal rive en del spillere op after at de er kørt ned under græs tæppet. Vi har en del, specielt unge, spiller, der virkelig er glade og stolte over at bære trøjen og der skal MH nok komme til sin ret. Jeg er ekstremt glad for at TH bliver en del af teamet. Han virker til at have en rigtig godt forhold til MH og samtidig så har en et respekteret forhold til vores unge spillere i truppen. MH og TH tænker jeg er hovedmændene bag vores kommende strategi, så på den måde kan der forhåbentlig komme lidt ekstra gang i hjulene på det område. Samtidig er TH en no-bullshit type som vores hold vil have godt af at have mere tilknyttet i en overgangsperiode. Så jeg er fortrøstningsfuld trods det at vi igen-igen har skuffet både i tabellen og på banen.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          #64
          Undskyld jeg siger det: Men det var på tide....... De sidste mange kampe hvor det er gået skidt, kom det fra træneren, jamen det gik jo godt indtil ...... ? Nej det gik jo ikke godt...pt. er en top 6 plasering jo fint på papiret, men hva' fa'en skal vi der - vi hører jo slet ikke til der ! ?

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
            Et problem synes det dog at have potentialet til at løse. Vi slipper for at skifte strategi/opstilling/kampplan hver 6. kamp (forhåbentligt). 3 år til en træner, som hver halvsæson har lignet en nyansat, der skulle opfinde noget nyt efter den tidligere træner var kørt død i projektet. Jeg forstår godt han er blevet fyret, specielt efter 2. halveg i går, hvor det lignede at han og spillertruppen fik beskeden om fyringen sammen med pausetéen. Normalt giver 3 års snor til en træner noget udvikling som følge af kontinuitet. Det har slet ikke eksisteret under Jakob, som stille og roligt skiftede strategi til "vind på søndag", som specielt har været udtalt i denne sæson. Nok fordi han har vidst siden sommer at det var sidste sæson.

            Jeg glæder mig til en ny træner og trives fint med Hemmingsen indtil da, som forhåbentligt har et længere lys på en JM.
            Enig. Han har haft røven i klaskehøjde længe. Der var en kamp imod Randers i efteråret, som også tangerede det pinlige, ligesom den famøse kamp imod Sif nok også har givet anledning til et ekstraordinært møde.
            Med tiden er der blevet kortere og kortere imellem de her katastrofeindsatser og det måtte koste.
            Så kan man selvfølgelig spørge sig selv, hvorfor den her model ikke havde egnet sig bedst fra man traf beslutningen om ikke at forlænge med JM og det er jeg enig i er helt til grin. Men nu er det sådan og jeg er spændt på det OB vi skal se nu. Det må være begyndelsen på den strategi som vi spændt venter på bliver fremlagt. Jeg havde faktisk ikke forventet MH havde turde køre den her model, og selvom jeg da havde foretrukket vi havde vores fremtidige træner klar, så synes jeg det den rigtige vej at gå, hvis det betyder at vi nu foretager første spadestik til det der skal tegne OB fremadrettet. Jeg er rimelig fortrøstningsfuld omkring de nok skal få det til at hænge bedre sammen end JM har fået det til her til sidst. Det har virket som om han kamp for kamp har tabt en spillers tiltro til ham, hvilket jo ikke kun falder tilbage på ham, men mest af alt på dem, som besluttede han skulle fortsætte i vinters.

            Comment


              #66
              Hemmingsen afviser at blive permanent træner

              https://fyens.dk/artikel/hemmingsen-...d-søndag-aften

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hemmingsen afviser at blive permanent træner

                https://fyens.dk/artikel/hemmingsen-...d-søndag-aften
                Det er fint at han afviser, så har man ihvertfald noget ammunition hvis det modsatte viser sig at blive tilfældet til sommer. Jeg forstår stadig ikke hvordan man ikke kan have den nye træner klar efter så lang tid. Jeg følte mig ret overbevidst om at det blev Tobiasen når han nu var set i Odense, men det kan jo næsten ikke være tilfældet når han er ledig nu og man alligevel køre sæsonen færdig med Hemme.

                Comment


                  #68
                  En positiv ting jeg hæfter mig ved er faktisk, at debatten mod klubbens ledelse har rykket sig gevaldigt over de seneste 5 år. Dette betyder at flere fans og medier har luret hvor problemet ligger.

                  Jeg husker da dagene hvor vi alle skreg efter JH raus, uden at tænke en større del af problemet muligvis kunne være højere oppe.

                  Så jeg håber da alt dette ultimativt kører vores ledelse så langt ud, at det tvinger dem ud i nogle overvejelse på den ene eller anden måde.

                  Comment


                    #69
                    Midt i al virakken, synes jeg det mest rystende er, at Hemmingsen ved gud selv sætter sig på trænerbænken. Han er sportslig ansvarlig i OB, det bør være et KÆMPE ansvar i sig selv, og ikke mindst i vores nuværende situation. Tænk lige over alle de opgaver der ligger på hans bord.

                    Vi er i akut jagt på en permanent løsning på cheftrænerposten, hvilket han bør have et stort medansvar for at finde. For hver dag der går, hvor vi ikke har fundet vores kandidat, spilder vi tid hvor vi kan forberede os til næste sæson og fremtiden. Det er problematisk, at han nu skal bruge mindre tid der. Vi har et sommertransfervindue foran os, hvor vi må formodes at skulle skifte flere spillere, og uden en cheftræner har vi kun fået færre hænder og er blevet mindre afklaret med, hvem vi skal skifte ind og ud. Det er problematisk, at han nu skal bruge mindre tid der. Og så har klubbens altså lovet en omfattende strategiplan der skal lanceres om få uger. Den bør han have et stort medansvar for at definere og udfærdige den i de her uger, hvis vi skal tro på, at der er noget reel vægt bag den. Det er problematisk, at han nu skal bruge mindre tid der.

                    Hvad siger det om Hemmingsens rolle i OB, at han nu påtager sig et ekstremt krævende mere end fuldtidsjob som cheftræner i OB, oven i hans job som formel sportslig ansvarlig i OB? For mig siger det, at han er en reel mellemleder når det kommer til stykket. Hvis han var afgørende for de beslutningsprocesser jeg har beskrevet ovenfor, så havde han ikke tid til at regne rundt som træner nu, men det ansvar har han nok bare ikke. Som jeg hele tiden har mistænkt, så sidder der fortsat en magtfuld bestyrelse og koncernledelse som har fingrene langt nede i de sportslige beslutninger, og som har behov for at have nogle kransekagefigurer til at effektuere dem. Det er hvad Hemmingsen er, derfor render han rundt i træningstøj ude på banen nu, fordi det arbejde han bør lave i skjorte oppe på et kontor, reelt ikke er særligt vigtigt i den store sammenhæng.

                    At man har folk som HH, Blond, Tonny og Engstrøm gående, som alle har de nødvendige licenser og har været i snart mange år i klubben hver især, og man så alligevel lader sportschefen overtage som cheftræner, det er klart sygdomstegn.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Thorborg, TC, Enrico, Laumand, Hemmingsen, Tonny H, HH og, indtil i dag må vi formode, Michelsen.
                      I min verden er det en helt forrykt sammensætning.

                      Udvalget bør bestå af sportschef, træner, akademichef, Head of Scouting (altså folk med en fodboldfaglig baggrund). De skal udfra den fastlagte strategi og de økonomiske rammer finde de rette spillere til klubben / spilsystem / filosofi.

                      Hvis lønrammen skal sprænges, en spiller koster mere end maks eller lignende skal Thorborg / Enrico først involveres der.... ikke et sekund før !

                      Det er sportschefens ansvar at finde de rette spillere, der understøtter klubbens strategi indenfor de udstukkede rammer.... det kan ALDRIG være bestyrelsesformandens eller den administrerende direktørs ansvar / arbejdsområde.

                      Comment


                        #71
                        tOrnBjerg

                        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...daeren/8420756

                        ​​​​​​​Står der noget interessant her?

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                          I min verden er det en helt forrykt sammensætning.

                          Udvalget bør bestå af sportschef, træner, akademichef, Head of Scouting (altså folk med en fodboldfaglig baggrund). De skal udfra den fastlagte strategi og de økonomiske rammer finde de rette spillere til klubben / spilsystem / filosofi.

                          Hvis lønrammen skal sprænges, en spiller koster mere end maks eller lignende skal Thorborg / Enrico først involveres der.... ikke et sekund før !

                          Det er sportschefens ansvar at finde de rette spillere, der understøtter klubbens strategi indenfor de udstukkede rammer.... det kan ALDRIG være bestyrelsesformandens eller den administrerende direktørs ansvar / arbejdsområde.
                          Det kan vi kun være enige om. 4/8 i et sportsligt udvalg har ikke noget sportsligt ansvar, det er næsten forrykt. Hvordan kan Nørgaard/Mikkelsens administrerende direktør kunne udfordre en sportschef, en cheftræner eller en akademichef på sportslige beslutninger? Det er jo helt absurd, hans eneste ansvar burde være at sige ja eller nej til store beslutninger baseret på indstillinger fra den sportslige ledelse, og så selvfølgelig de overordnede strategiske beslutninger for koncernen.

                          Og så synes jeg som tidligere nævnt, at det er helt absurd, at en assistenttræner er en del af et sportsligt udvalg, men ikke en rekrutteringschef. Vi har før hørt, at man blandt andet vender køb af spillere i det sportslige udvalg, her burde ham der står for scouting af spillere være den mest åbenlyse ekspert at have med ved bordet. Omvendt så kan jeg dårligt se, hvad en assistenttræner har at gøre. Assistenttræneren er cheftrænerens nærmeste medarbejder, og står vel naturligt for mange af de ting, som cheftræneren ikke har tid til at tage sig af. Når det kommer til stykket, er han vel reelt uden lederansvar, hvorfor skal han så være med i et sportsligt udvalg, hvor man træffer afgørende beslutninger. Det må jo betyde, at man et eller andet sted har høje tanker om Henrik Hansen, men man har så nok heller ikke de høje tanker om Ole Nielsen.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            tOrnBjerg

                            https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...daeren/8420756

                            ​​​​​​​Står der noget interessant her?
                            Ikke rigtigt. Der står at Hemmingsen ikke var JM fan og der gjorde han klart vedat forlænge Blond. Og så det her uddrag

                            L'Easy-milliardæren sidder for bordenden med de store armbevægelser og troner som fodboldens store eventyrlige velgører i H.C. Andersens fødeby.



                            Og Niels Thorborg udskriver kæmpechecks hvert år, når OB skal have lappet de værste huller i regnskabet. Læg dertil omkring 200 mio. kr. tilført i aktiekapital de seneste ti år.

                            Når OB har evnet at lokke Poul Hansen til som sportsdirektør samt trænernavne som Troels Bech, Kent Nielsen og senest Jakob Michelsen siden seneste storhedstid, har lokkemidlet ikke sjældent været udsigten til, at Niels Thorborg atter skruer op for blusset, som det skete i 00'erne.

                            Poul Hansen blev træt af 'den økonomiske styring'. Der var brug for 'nye idéer', da Troels Bech forlod skuden i utide.

                            Og både Kent Nielsen ('sportslig målsætning') og Jakob Michelsen ('bedre resultater') er slagtet på manglende resultater.

                            Comment


                              #74
                              De sidste 3 kampe har været en skændsel. Jeg er overrasket over, at fyringen ikke kom i går aftes.

                              Jeg er godt nok træt af at se på det lort, som OB gennem 10 år har begået

                              Comment


                                #75
                                Drachmann støtter op omkring fyringen

                                https://fyens.dk/artikel/det-var-den...trænerfyringen

                                Comment

                                Working...
                                X