Annoncering

Collapse
No announcement yet.

KAMPTRÅD - pokalkamp FCM-OB, den 10. marts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Skulle vi en dag have alle klar:

    OC
    RJL - Tver - KL - JS
    JD - JJ
    Kløve - Jebali - Frø
    BK

    Med gode unge førsteudfordrere i form af JV, Ø, Hylle og Fenger samt et luftvåben i Okosun. Sabbi er ikke god nok til lønnen og Opondo er umulig at blive klog på. Kløve er en god trupspiller.

    Og så min nye helt, AT. Ham glemte jeg. Spiller han som i dag, er han et gedigent supplement centralt.
    Last edited by Jungledyret; 10-03-2021, 19:22.

    Comment


      Synes kampen var en kompensation for Vejle-kampens skuffelse. Vi spillede en rigtig flot første halvleg og selvom FCM scorede til de værste tidspunkter lige før og kort efter pausen spillede vi også en hæderlig anden halvleg. Pisseærgerligt med Gudjohnsens idiotiske fejl.
      Vores bedste var Aron. Det var en klassekamp. Og det viste vel helt klar at han skulle ikke spille kant men centralt hvis han får spilletid. Han viste hidtil ja allerede at han har en fin indlægsfod men i dag var der en fantastisk afleveringssikkerhed og han var en duelstærk styrmand på midtbanen som udstrålede sikkerhed og suverænitet.
      Og er overrasket om Khemdee. Fremragende debut. En "no-nonsens"-midtforsvarer som slås som en erfaren forsvarskæmpe med FCMs stjernespillere. F*ck, det var stærkt. Hvis det er hans sædvanlige niveau så kræves det for en kontrakt i fremtiden og så banker der nu med ham, Vestergaard og Østrøm tre unge fynske midtforsvarer på døren.
      ​​​​
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-haandklaedet/

        Vi mødte et godt hold, der var bedre end os over to kampe. Skulle vi for alvor have haft en chance, så skulle vi have haft et resultat med fra sneboldskampen i Odense. Det fik vi ikke.

        - Vi spillede på udebane mod de forsvarende danske mestre, der har været i Champions League. Så skulle man for alvor have haft en chance, så skulle man have lavet et resultat i første kamp. Så havde chancen for en overraskelse været noget større, siger Jakob Michelsen til DR.

        Jeg får næsten lyst til at råbe "Fyr Michelsen", når jeg læser sådan noget her. Hold kæft en tabermentalitet at gå ind til sådan en kamp med. Vi møder et formsvagt hold der har tabt 2 kampe i træk, som har tabt 2 ud af 4 hjemmekampe i foråret, deriblandt Sønderjyske som har fået 1 point i de 6 andre kampe i foråret. Og hvis der var noget som 1. halvleg viste, og især indledningen, så var det da, at FCM er til at tale med lige nu. Håber godt nok at piben har en anden lyd nede i omklædningsrummet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-haandklaedet/

          Vi mødte et godt hold, der var bedre end os over to kampe. Skulle vi for alvor have haft en chance, så skulle vi have haft et resultat med fra sneboldskampen i Odense. Det fik vi ikke.

          - Vi spillede på udebane mod de forsvarende danske mestre, der har været i Champions League. Så skulle man for alvor have haft en chance, så skulle man have lavet et resultat i første kamp. Så havde chancen for en overraskelse været noget større, siger Jakob Michelsen til DR.

          Jeg får næsten lyst til at råbe "Fyr Michelsen", når jeg læser sådan noget her. Hold kæft en tabermentalitet at gå ind til sådan en kamp med. Vi møder et formsvagt hold der har tabt 2 kampe i træk, som har tabt 2 ud af 4 hjemmekampe i foråret, deriblandt Sønderjyske som har fået 1 point i de 6 andre kampe i foråret. Og hvis der var noget som 1. halvleg viste, og især indledningen, så var det da, at FCM er til at tale med lige nu. Håber godt nok at piben har en anden lyd nede i omklædningsrummet.
          Tja,. der viste holdet mere vindermentalitet end deres træner i dag. Synes man kunne se helt klart at de gik på banen og troede på deres chance.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Tja,. der viste holdet mere vindermentalitet end deres træner i dag. Synes man kunne se helt klart at de gik på banen og troede på deres chance.
            Helt klart, det kan vi ikke sætte en finger på. Jeg forstår virkelig ikke behovet fra Michelsen for at sige sådan noget og for ikke at gå all in i dag. Hans chance for at udødeliggøre sig selv i OB og blive opfattet som en succes var at vinde en Pokaltitel og stoppe 14 års trofætørke, den længste siden klubbens første titel. I stedet rækker han ud efter en 5. plads som er så billigt til salg i år og som lynhurtigt vil være glemt igen, da den, modsat den vi fik for to sæsoner siden, ikke vil blive opnået som en del af subtoppen og med noget interessant på spil, men bare fordi at vi vil have været det bedste hold ud af en stor og uinterressant midterklump. Jeg forstår det ikke.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Helt klart, det kan vi ikke sætte en finger på. Jeg forstår virkelig ikke behovet fra Michelsen for at sige sådan noget og for ikke at gå all in i dag. Hans chance for at udødeliggøre sig selv i OB og blive opfattet som en succes var at vinde en Pokaltitel og stoppe 14 års trofætørke, den længste siden klubbens første titel. I stedet rækker han ud efter en 5. plads som er så billigt til salg i år og som lynhurtigt vil være glemt igen, da den, modsat den vi fik for to sæsoner siden, ikke vil blive opnået som en del af subtoppen og med noget interessant på spil, men bare fordi at vi vil have været det bedste hold ud af en stor og uinterressant midterklump. Jeg forstår det ikke.
              Er enig. Men man skal til mindst tilgive at JM stillede et hold op som var absolut jævnbyrdig i første halvleg.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Tja,. der viste holdet mere vindermentalitet end deres træner i dag. Synes man kunne se helt klart at de gik på banen og troede på deres chance.
                Han har ret. Vi skulle overpræstere for st slå et sultent og såret FCM hold. Klogt at give minutter til dem der har været ude. Bif har virkelig haft stolpe ind. Nu er det vores tur og så kan uafgjort mod Aab gøre det.

                Comment


                  Khemdee blev først udtaget til truppen i formiddags mens han sad til time på Svendborg Gymnasium

                  https://fyens.dk/artikel/ob-s-18-åri...stre-i-herning

                  Vestergaard er heldigvis kun syg mens AJA er skadet og Kasper Larsen “meldte afbud” tirsdag

                  Comment


                    Meget enig i LRs betragtninger

                    https://fyens.dk/artikel/den-kamp-solgte-ob-på-forhånd

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Helt klart, det kan vi ikke sætte en finger på. Jeg forstår virkelig ikke behovet fra Michelsen for at sige sådan noget og for ikke at gå all in i dag. Hans chance for at udødeliggøre sig selv i OB og blive opfattet som en succes var at vinde en Pokaltitel og stoppe 14 års trofætørke, den længste siden klubbens første titel. I stedet rækker han ud efter en 5. plads som er så billigt til salg i år og som lynhurtigt vil være glemt igen, da den, modsat den vi fik for to sæsoner siden, ikke vil blive opnået som en del af subtoppen og med noget interessant på spil, men bare fordi at vi vil have været det bedste hold ud af en stor og uinterressant midterklump. Jeg forstår det ikke.
                      Bonusser ... mon ikke at der er nogle bonusser ved at nå målsætningen om top6.

                      Muligheden for at gå videre mod FCM bagud med 0-2 er ikke stor selv med bedste start11 og det ville helst sikkert koste kræfter til BIF kampen og hvis man har vurderet at mulighederne tip6 er større end pokal så er det vel det ..

                      Syntes faktisk at “B-kæden” gjorde det godt og spændende at se nogle “nye” steppe op..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Bonusser ... mon ikke at der er nogle bonusser ved at nå målsætningen om top6.

                        Muligheden for at gå videre mod FCM bagud med 0-2 er ikke stor selv med bedste start11 og det ville helst sikkert koste kræfter til BIF kampen og hvis man har vurderet at mulighederne tip6 er større end pokal så er det vel det ..

                        Syntes faktisk at “B-kæden” gjorde det godt og spændende at se nogle “nye” steppe op..
                        Det er der sikkert. Men mon ikke også der er nogle bonusser ved at vinde Pokalturneringen og kvalificere holdet til Europæisk fodbold?

                        Nu tabte vi altså også kun 1-2 i den første kamp, så større mirakler skal der jo heller ikke til mod et formsvagt hold der lige har tabt 2-0 til nr. 11 i rækken. Jeg synes den der tendens med at lægge sig i Pokalturneringen er uklædelig, vi så Vejle gøre det samme i aften. Det er en misforståelse af, hvad der betyder noget for klubber, for deres fans og hele historiefortællingen. Jeg vil ikke bytte nogle af vores pokalsejre i 00erne for en 2. plads a la dem vi oplevede for 10-12 år siden. Eller en 5. plads for den sags skyld. Fodbold handler om oplevelser og om at vinde noget.

                        Det er ikke nogen tilfældighed, at Ryan i sidste uge nævnte Vejle-kampen for 2 sæsoner siden som en af hans største oplevelser i OB-trøjen. https://www.youtube.com/watch?v=7Cc7Skb3kXU
                        Jeg var der selv, det var en speciel dag, og klart den bedste away vi har haft i årevis. En pokalfinale vil være en mange gange stærkere oplevelse end det. Det er sådan nogle oplevelser hele fankulturen og stemningen omkring OB hungrer efter, ikke 5. pladser.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Det er der sikkert. Men mon ikke også der er nogle bonusser ved at vinde Pokalturneringen og kvalificere holdet til Europæisk fodbold?

                          Nu tabte vi altså også kun 1-2 i den første kamp, så større mirakler skal der jo heller ikke til mod et formsvagt hold der lige har tabt 2-0 til nr. 11 i rækken. Jeg synes den der tendens med at lægge sig i Pokalturneringen er uklædelig, vi så Vejle gøre det samme i aften. Det er en misforståelse af, hvad der betyder noget for klubber, for deres fans og hele historiefortællingen. Jeg vil ikke bytte nogle af vores pokalsejre i 00erne for en 2. plads a la dem vi oplevede for 10-12 år siden. Eller en 5. plads for den sags skyld. Fodbold handler om oplevelser og om at vinde noget.

                          Det er ikke nogen tilfældighed, at Ryan i sidste uge nævnte Vejle-kampen for 2 sæsoner siden som en af hans største oplevelser i OB-trøjen. https://www.youtube.com/watch?v=7Cc7Skb3kXU
                          Jeg var der selv, det var en speciel dag, og klart den bedste away vi har haft i årevis. En pokalfinale vil være en mange gange stærkere oplevelse end det. Det er sådan nogle oplevelser hele fankulturen og stemningen omkring OB hungrer efter, ikke 5. pladser.
                          Altså, jeg er ikke uenig men du stillede et spørgsmål og jeg besvarede efter bedste overbevisning

                          Men med 7-8 mand ude med skader og slidte samt viden om at både Tverskov, Baskim og Skjelvik ikke ville kunne spille mere end 45 min. så er man jo nok også nød til at prioritere og det virker også som om at mange har nydt kampen ved at se de unge fra start ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Det er der sikkert. Men mon ikke også der er nogle bonusser ved at vinde Pokalturneringen og kvalificere holdet til Europæisk fodbold?

                            Nu tabte vi altså også kun 1-2 i den første kamp, så større mirakler skal der jo heller ikke til mod et formsvagt hold der lige har tabt 2-0 til nr. 11 i rækken. Jeg synes den der tendens med at lægge sig i Pokalturneringen er uklædelig, vi så Vejle gøre det samme i aften. Det er en misforståelse af, hvad der betyder noget for klubber, for deres fans og hele historiefortællingen. Jeg vil ikke bytte nogle af vores pokalsejre i 00erne for en 2. plads a la dem vi oplevede for 10-12 år siden. Eller en 5. plads for den sags skyld. Fodbold handler om oplevelser og om at vinde noget.

                            Det er ikke nogen tilfældighed, at Ryan i sidste uge nævnte Vejle-kampen for 2 sæsoner siden som en af hans største oplevelser i OB-trøjen. https://www.youtube.com/watch?v=7Cc7Skb3kXU
                            Jeg var der selv, det var en speciel dag, og klart den bedste away vi har haft i årevis. En pokalfinale vil være en mange gange stærkere oplevelse end det. Det er sådan nogle oplevelser hele fankulturen og stemningen omkring OB hungrer efter, ikke 5. pladser.
                            Jeg er for så vidt enig, men lige præcis i år, lugter det jo ikke af et fyldt stadion til en pokalfinale, og hele den der summen omkring en pokalfinale bliver næppe aktuel i år. Så jeg er faktisk "lidt ligeglad" (groft sat op, for det er jeg jo ikke), men når man ikke kan være med til en pokalfinaledag som i 2007, så er der ikke så meget der kilder hos mig, helt ærligt.

                            Comment

                            Working...
                            X