Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-FCM, DBU-Pokal, 11.02.21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Synes også det var rigtig positivt at se Vestergaard og Østrøm igår. De går ind og løser deres opgave rigtig fint, og selvom FCM da spare nogen profiler, så er det et rigtig godt superligahold de løser opgaven stærkt imod. Vestergaard kan man fint give et par kampe, hvis Tverskov bøvler med bentøjet for tiden. Østrøm bør banke alvorligt til startplads i begge sider. Jeg ser altså ikke noget nævneværdigt i hverken OL eller Aja, som gør de skal stå foran en så talentfuld spiller.

    Derudover var det generelle billede en meget lige fodboldkamp, hvor begge hold egentlig så vidt muligt prøvede at få sat noget spil sammen på en svær bane. Det så derfor fint ud da FCM kommer foran, fordi de har svært ved for alvor at få os under pres, men stadig gav lidt mere rum til Hylle vi desværre ikke fik udnyttet før de får en lidt heldig udligning.
    Herfra er det jo så rigtig pokalbold, fordi det så pludselig er os som skal frem og bliver straffet på en kontra, hvor OL jo bør flæske ham.
    Derfra synes jeg egentlig vi gør det fornuftigt. FCM skifter lidt ud og vi får rigtig fint fat. Både Hylle er ved at komme igennem, men tager et for langt træk, og Aron har den chance vi skal score på. Mere kan man ikke forvente imod FCM på en svær bane, så godkendt præstation, men træls resultat, som jo vil gøre det sensationelt, hvis vi kommer videre

    Comment


      Jeg noterer, at folk ikke var tilfredse med kommentatorerne. Jeg er helt uenig. Jeg synes de var fine, og det var befriende - som LR i Fyens også skriver - med en helt klassisk journalistisk dækning fra DR.

      Kunne Superligaen dog bare komme væk fra særligt Viasat.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
        Jeg noterer, at folk ikke var tilfredse med kommentatorerne. Jeg er helt uenig. Jeg synes de var fine, og det var befriende - som LR i Fyens også skriver - med en helt klassisk journalistisk dækning fra DR.

        Kunne Superligaen dog bare komme væk fra særligt Viasat.
        Enig med dig. Synes også det fungerede rigtig godt med de to kommentatorer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

          Enig med dig. Synes også det fungerede rigtig godt med de to kommentatorer.
          Enig. Jeg er altså helt tosset med en kvindelig kommentator der har 100% styr på fodbold. Og så må de selvfølgelig gerne have en forkærlighed for OB
          Syntes det er mega turn on(mm man hedder Nadja Nadim)

          Comment


            Det må have gjort ondt da Kristoffer Lund fik debut netop mod OB. Han er nemlig fra Kerteminde

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-fyn-som-u14er

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              I er flinke ved Vestergaard, han har en del aktioner som ikke er specielt gode.
              Opondo var god!
              Må desværre give Entusiasten lidt ret, omkring CV. Isaksen skulle have være nedlagt inde af Oliver Lund ved deres mål, og CV skulle have mødt ham ude for feltet og have lavet frisparket evt, hvis han ikke kunne fravriste bolden. Men der var da og også gode aktioner. Men skal bare huske at Gustav Isaksen hellere ikke har spillet ret meget, og de stort set er jævnaldrene. 20år om et par mdr. ca.
              Men et større talent ind Obbekjær, som jeg har skrevet flere gange jeg ikke havde den store fidus til, modsat Entusiasten

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OB Følger Se indlæg

                Må desværre give Entusiasten lidt ret, omkring CV. Isaksen skulle have være nedlagt inde af Oliver Lund ved deres mål, og CV skulle have mødt ham ude for feltet og have lavet frisparket evt, hvis han ikke kunne fravriste bolden. Men der var da og også gode aktioner. Men skal bare huske at Gustav Isaksen hellere ikke har spillet ret meget, og de stort set er jævnaldrene. 20år om et par mdr. ca.
                Men et større talent ind Obbekjær, som jeg har skrevet flere gange jeg ikke havde den store fidus til, modsat Entusiasten
                Ja lige den situation omkring målet stikker også lidt dybt i mig, men omvendt, så er det jo altså en lynhurtig fyr med skarpe driblinger, som kommer i fuld fart. Det bliver ikke sværere som forsvarsspiller at håndtere. Til CV's ros skal det dog bemærkes at de kommer i en lignende situation senere i halvlegen, hvor han læser Isaksen går på ydersiden og derfor kommer ind på kroppen. Det var stærkt, og så var han ellers i sin gode ret til at give OL en kæmpe røffel for ikke at flæske Isaksen inden han scorer. Det havde han noget bedre betingelser for midt på banen end CV havde.

                Comment


                  Christian Vestergård skal bare forsvare fremad, men han har jo også behov for en at læne sig opad. Pt er der ingen der agerer i OBs forsvarslinie, de reagerer. Oliver Lund forsøger forgæves.
                  Mål 1 Kasper Larsen glemmer at dække sin mand, mål 2 Vestergård siger, kør du bare, til ham juniorspilleren. Men de er jo bare ikke bedre......

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OB Følger Se indlæg

                    Må desværre give Entusiasten lidt ret, omkring CV. Isaksen skulle have være nedlagt inde af Oliver Lund ved deres mål, og CV skulle have mødt ham ude for feltet og have lavet frisparket evt, hvis han ikke kunne fravriste bolden. Men der var da og også gode aktioner. Men skal bare huske at Gustav Isaksen hellere ikke har spillet ret meget, og de stort set er jævnaldrene. 20år om et par mdr. ca.
                    Men et større talent ind Obbekjær, som jeg har skrevet flere gange jeg ikke havde den store fidus til, modsat Entusiasten
                    Jeg tror det har været en del af oplægget til kampen for CV at han skulle dække af for GIs venstreben og følge ham ud ad mod højre hvis de kom i direkte duel. Det gjorde han men GI lavede bare en fantastisk aktion. Hatten af for det.
                    Med samme præmis kunne Daniel Høegh og Cajuste også have forhindret Opondos mål. Er de heller ikke gode nok?

                    Comment


                      Nå, så fik jeg endelig set en OB-kamp, da jeg havde kanalen :). Egentligt var det en ganske ok kamp, på en ret umulig bane (der gav mindelser om gamle dages Tipslørdag - og ikke kun dårlige minder). Hvad kunne vi så lære af kampen? For mig at se to ting.
                      1 På trods af, at vi spillede en forholdsvis lige kamp, så virkede det som om, at FCM havde endnu en dag på kontoret. Når FCM var i angreb så virkede det altid automatiseret, og alle kendte deres plads og løbemønstre. Vi havde mange lignende angreb, men hver gang følte jeg, at det beroede lidt på tilfældigheder, om angrebet ville lykkes.
                      2 FCM havde kvalitet på alle pladser, og ud- og indskiftninger betød ikke ændring i deres rytme. Hos os, nå ja. Enkelte spillere stikker ud, nogle til den gode og andre til den knap så gode side. Der er kæmpe forskel på holdene hvad spillernes kvalitet angår.
                      Ovenstående kan føres hen til, at FCM har, og i længere tid har haft, en fast strategi, som de, om man kan lide det eller ej, holder sig til. Deres spillere er rekrutteret at spille på en speciel måde, og det gør de. Vores spillere er rekrutteret efter ... ? Enkelte er købt på grund af deres formodede tekniske styrker, andre på grund af deres fysiske formåen, andre igen - hvorfor ... ? Det er bare så tydeligt, at holdet ikke er sat sammen med henblik på at spille en speciel form for fodbold - i stedet forekommer holdsammensætningen tilfældig.
                      Om MH vil være i stand til at ændre ovenstående har jeg meget stor tvivl om. Første trin bliver at lande en ny træner - man må gå ud fra, at der foreligger en meget klar strategi for klubben inden dette sker.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                        Christian Vestergård skal bare forsvare fremad, men han har jo også behov for en at læne sig opad. Pt er der ingen der agerer i OBs forsvarslinie, de reagerer. Oliver Lund forsøger forgæves.
                        Mål 1 Kasper Larsen glemmer at dække sin mand, mål 2 Vestergård siger, kør du bare, til ham juniorspilleren. Men de er jo bare ikke bedre......
                        Det hjælper heller ikke Kasper at Okosun vælger at rette bolden af så et skidt indlæg bliver til et godt indlæg.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment

                        Working...
                        X