Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Det er helt okay at du ikke kan forstå at jeg ikke kan se hvor meget vi mangler den højreback, sådan ser øjnene jo så forskelligt. Jeg mener ikke at HB er, eller har været, vores klart svageste position de sidste 2 sæsoner, overhovedet. Jeg mener at vores klart svageste position har været på den centrale midtbane hvor vi ikke har andet end ligegyldigt fyld - leverpostejs spillere som du ynder at kalde dem. En central midtbane hvor vi vel sagtens har været mindst lige så plaget af skader, og spillet uden kontinuitet, som vi har været på højre back. Fint at du har eksempler på hvor stort et aftryk en ny højreback har sat på forskellige hold, men lur mig om ikke jeg kan komme med et eksempel eller to på hvor stort et aftryk en given CM har gjort for et hold..

    Selvfølgelig kan OB sagtens hente mere end en spiller i et transfervindue, og som jeg egentligt synes jeg skrev relativt tydeligt synes jeg også at en ny højreback ville være fint - det er i min optik bare ikke i nærheden af at være der hvor behovet er størst.

    I forhold til din tese så giver det vel sig selv at vi rykker os tættere på top 6 hvis vi får en klar forstærkning til højre back, men det samme kan man vel sige om samtlige banens positioner? Spørgsmålet er hvilken position vi vil kunne rykke os mest på ved den rigtige forstærkning, men lad os da bare blive enige om at være uenige om det svar, og så ellers håbe på at vi får mere end en sommertilgang så vi begge to bliver glade.
    Vi kan sagtens blive enige om at den rigtige midtbane spiller også ville kunne rykke meget tæt på Top 6. Den har jeg også parlamenteret for 100 gange. Men der er bare så mange forskellige muligheder på den midtbane samt 1-2 talenter der også skal gøres plads til. Kvantitet over kvalitet kan der altid snakkes om.

    Men på Højreback har vi en spiller som ikke kan regnes med mere end måske 50% af kampene og halvdelen af dem er han “på vej tilbage fra skade”. Når han så ikke er klar er der 2 midtforsvarer til at tage over. Begge med klart størst force i det defensive. Det betyder at når Ryan ikke er klar, ændrer vi udtryk og det bliver sværere at være fremadrettet,dynamisk og målsøgende som strategien ellers ligger op til vi skal være. Det udtryk ændrer sig nødvendigvis ikke hvis 1 eller 2 midtbanespillere er ude.
    Der i ligger forskellen for mig

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Du kom vel også til en ubegrundet konklusion at det var OBs sundshedssektor der nok var problemet.
      Jeg har tidligere et sted lavet en statistik over Ryans SL karriere. Og ja. Han havde lige et godt år. Resten har virkelig ikke været godt.

      Men nu gør du det jo mere personligt end nødvendigt er. Tænker ikke at mange vil blive fornærmet over at Ryan bliver forbundet med skrøbelig og glasben.. Facts er at han er for ustabil og ikke har været særlig god længe. Fodbold er en tough verden. Videre med ham. Hurtigst muligt
      Jeg fornemmer vi har et ret forskelligt syn på, hvordan man får mest ud af en spillertrup og dermed en fodboldforretning. Vi har et megaproblem og du peger på ét af rigtig mange symptomer. Det er helt fair, men det ændrer ikke ved min første kommentar om vores situation på HB, som langt fra er vores svageste punkt, vores ufatteligt ringe statistik ifht gentagne muskelskader og hvordan vi kan få mere ud af truppen ved at blive dygtigere i lægesektoren og omkring det fysiske træningssetup.

      Jeg er egentlig ligeglad med, hvad spillerne hedder, men Janus Blond, MH og dem der er ansvarlige for spillernes fysiske tilstand ELSKER at vi ender med at kalde enkelte spillere ud, fremfor at tage fat om det reelle problem.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

        Jeg fornemmer vi har et ret forskelligt syn på, hvordan man får mest ud af en spillertrup og dermed en fodboldforretning. Vi har et megaproblem og du peger på ét af rigtig mange symptomer. Det er helt fair, men det ændrer ikke ved min første kommentar om vores situation på HB, som langt fra er vores svageste punkt, vores ufatteligt ringe statistik ifht gentagne muskelskader og hvordan vi kan få mere ud af truppen ved at blive dygtigere i lægesektoren og omkring det fysiske træningssetup.

        Jeg er egentlig ligeglad med, hvad spillerne hedder, men Janus Blond, MH og dem der er ansvarlige for spillernes fysiske tilstand ELSKER at vi ender med at kalde enkelte spillere ud, fremfor at tage fat om det reelle problem.
        I liverpool har de også haft vildt mange skader i denne her sæson incl rigtig mange muskelskader.. Just saying. Det er ikke altid sort og hvidt.
        Men jeg er da også træt at det. Helt vildt. Jeg har bare ikke den fornødende indsigt i hvorfor det er sådan

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Vi kan sagtens blive enige om at den rigtige midtbane spiller også ville kunne rykke meget tæt på Top 6. Den har jeg også parlamenteret for 100 gange. Men der er bare så mange forskellige muligheder på den midtbane samt 1-2 talenter der også skal gøres plads til. Kvantitet over kvalitet kan der altid snakkes om.

          Men på Højreback har vi en spiller som ikke kan regnes med mere end måske 50% af kampene og halvdelen af dem er han “på vej tilbage fra skade”. Når han så ikke er klar er der 2 midtforsvarer til at tage over. Begge med klart størst force i det defensive. Det betyder at når Ryan ikke er klar, ændrer vi udtryk og det bliver sværere at være fremadrettet,dynamisk og målsøgende som strategien ellers ligger op til vi skal være. Det udtryk ændrer sig nødvendigvis ikke hvis 1 eller 2 midtbanespillere er ude.
          Der i ligger forskellen for mig
          Vi har klart flere muligheder på midtbanen end vi har på højre back, men det er også meget normalt. Jeg er også helt enig i at vores spil er mere forudsigeligt når vi spiller med en stoppe på backen som ikke rigtigt gør sig til i det offensive, men jeg mener ikke at vores manglende offensive output fra højre back er den overvejende årsag til vores evigt skiftende udtryk på banen. Lige præcis vores spillemæssige udtryk har været som vinden blæser, og her har vores konstant skiftende midtbane bare været en væstenlig del af årsagen imo.

          Kunne vi i det mindste finde en fast midtbane konstellation i vores nuværende trup som kunne holde sig skadesfri og spille kontinuerligt, så kunne det måske komme nærmere top 6, men vi har mere eller mindre konstant haft midtbane folk ude på skift med diverse skavanker. Det er godt nok længe siden at vi har kunne stille med den samme midtbanekæde i flere på hinanden følgende kampe og det har vi virkelig været spillemæssigt hæmmet af. Jeg har revet mig rigeligt i håret over Ryans tarvelige præstationer det sidste år, men vores centrale midtbane problemer har været mig en langt større kilde til frustration.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Som jeg hørte det kom brugeren med et rygte. Ikke et forslag. Og det eneste han skød ned var Faghir da han var for dyr. Ikke de andre.
            Men er enig i at der ikke var meget kød på den and..
            Det var i segmentet #Andellerej og Lasse Vøge skød den godt og grundigt ned, da FCK næppe kommer til, eller kan betale hvad Vejle vil kræve for Wahid - Vi snakker +50 millioner. Og ret beset så er vi langt over 100 millioner i transfersummer brugt på 4 spillere og det er uden lønninger og sign-on-fee vel og mærke.

            OC til FCK sker ikke.

            Comment


              Tipsbladet har lavet en video om hvilke spillere fra de små klubber (hvilket OB er) som kunne være interessante for top 4 klubberne. Her er det Jebali som der bliver peget på - han har måske et niveau mere.
              Hvis Alm kunne trylle det frem og så en hel sæson med BK i form, så kunne vi på en stolpe ind sæson godt snige os med i top 6. Skal det blive til mere, så skal der mindst en god VB og HB til, gerne krydret med en god 6'er samt optimalt en stopper på JT niveau. Jeg ved godt, at det ikke kommer til at ske, og hvis det gør så går det ud over talenterne.
              Det bliver spændende at se om de unge får chancen, eller om vi sidder her på forum og overvurdere dem. Jeg kan god li Østrøm, men han har endnu ikke brændt banen af - måske fordi han er placeret på HB. Stadig lidt forundret over, at MH ikke satte OL på HB og gav Robin en kamp som CB.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                Det var i segmentet #Andellerej og Lasse Vøge skød den godt og grundigt ned, da FCK næppe kommer til, eller kan betale hvad Vejle vil kræve for Wahid - Vi snakker +50 millioner. Og ret beset så er vi langt over 100 millioner i transfersummer brugt på 4 spillere og det er uden lønninger og sign-on-fee vel og mærke.

                OC til FCK sker ikke.
                Det håber jeg heller ikke sker. Men at være 100% syntes jeg lyder lige blåøjet nok.

                Comment


                  J
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Det håber jeg heller ikke sker. Men at være 100% syntes jeg lyder lige blåøjet nok.

                  Jeg betaler dit sæsonkort hvis den går igennem

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                    J


                    Jeg betaler dit sæsonkort hvis den går igennem
                    cool.
                    Jeg tror nu heller ikke på det. Jeg siger bare at det ikke er en umulig transfer

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      cool.
                      Jeg tror nu heller ikke på det. Jeg siger bare at det ikke er en umulig transfer
                      Altså FCK er vist ikke tilfredse med de to de har og så har de jo for vane at købe ind, spørgsmålet er om de mener Oliver C. er god nok.
                      Jeg vil sige den ikke er helt ulogisk, men muligvis strander ved om FCK tror på projektet.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Tror ikke helt på Oliver til FCK, synes ikke det er en "typisk" FCK, men om ikke andet, så kan de da sende Gryte "hjem" til os i samme ombæring.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                          Tror ikke helt på Oliver til FCK, synes ikke det er en "typisk" FCK, men om ikke andet, så kan de da sende Gryte "hjem" til os i samme ombæring.
                          Chancen er ekstremt lille bestemt. Men det ville være en nem løsning for dem at hente ham til 12-15 mill hvis en af de 2 andre ryger. Grytebust har jeg altid ønsket tilbage, men vil rent faktisk hellere bare forfremme HC til 1. Målmand og rykke Alstrup op

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Tror ikke helt på Oliver til FCK, synes ikke det er en "typisk" FCK, men om ikke andet, så kan de da sende Gryte "hjem" til os i samme ombæring.
                            Kæmpe rungende NEJ til Gryte også selvom O.C rejser.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              OC nævnes i et rygte til FCK i BTs transferpodcast men bliver dog ikke bekræftet fra nogen side
                              Thjaaaa.... hvis buddet er højt nok, ryger han nok

                              Men på den "positive" side vil en pris på 15 - 20 millioner gøre, at vi lever op til et af strategiens mål (salg for 7,5 millioner om året) de kommende år

                              Comment


                                https://twitter.com/F_Abolhosseini/s...10608326578176

                                Janus er fortid

                                Comment

                                Working...
                                X