Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jeg må også tilslutte mig at jeg glæder mig vildt over, hvis der er hold i rygterne om at en ny hb har førsteprioritet.
    Jeg synes jo på den ene side det er fantastisk at en spiller som Østrøm får spilletid, men på den anden side er det bare for ringe at man må hente en skolet midtstopper/Def midt op fra akademiet til at vikariere for en spiller, som oveni købet har en gigantisk skadeshistorik. Det er virkelig langt fra noget som giver anelser om top 6-ambitioner.
    Nu har OB så proklameret at de vil spille dynamisk og fremadrettet. Det vil klinge hult at gøre det med en midtstopper på højre back. Han må overtage tjansen som polyvant reserve, hvis vi virkelig får skader og ellers tage kampen om midtstopperpladserne. Vi skal have minimum et supplement til ryan og gerne en som har kvliatet til at tage kampen op til en plads i start-11'eren. Den HB skal være dynamisk og fremadrettet, for det står i strategien og jeg kan i hvert fald sagtens se vi savner det. I bund og grund skal vi også have en ny VB, da Jørgen ligeledes tiltrækker sig mange skader.
    Præcis. Dog kommer Mathias Brems op til VB og derfor skal der ikke hentes noget til den position. 1 profil og 1 talent til hver plads på backs må være målet. Den er mulig pt på venstre.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

      Ahlmann er god, men jeg vil påpege at 2020/2021 sæsonen er hans bedste nogensinde! 50% af hans superligamål er scoret i denne sæson og det samme gælder 20% af hans assists, hans højeste nogensinde. Så ja han er god, men det er primært i år at han har været pointgivende.
      Enig. Men forestil dig de havde haft en lignende på højreback i denne sæson. Det kunne nemt have flyttet de sidste marginaler til deres fordel og flyttet dem i Top 6. Der er nød til at være en form for symmetri på de backs for det ikke erfor nemt at dæmme op for

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
        Jeg forstår slet ikke den snak om en HB. Vi står vel ret beset i en ret god situation med Ryan, som på sit topniveau er fremragende og på sit bundniveau stadig er solid i defensiven. Som back-up er Robin klar og selvom han ret beset ikke har spillet mere end én rigtig god kamp, og han nok er bedre på def midt eller centralt i forsvaret, kan han med Ryans skader få en del spilletid.

        Upsiden med Ryan kan være er at han efter en lang pause rammer niveauet og undgår skader. Worst case er at Ryan spiller solidt i halvdelen af kampene og resten får Robin vigtig spilletid i. Med AJA som back-up.

        Jeg synes ikke vi skal bruge ressourcer på endnu en potentiel HB ind i truppen. Så skal vi i hvert fald sælge Ryan og/eller AJA.
        Med Ryans skadehistorie frygter vi kan ikke bygge fast på ham. Og Østrøm er cf eller måske en fremtidig 6er og skulle ikke være en form af nodløsningen på hb over hele sæson selvom det ville give spilletid for ham. Han mangler også offensive evner især hvis vi spiller 4-3-3 eller 4-4-2 diamant. Det ville skabe en ret stor ubalance med ham som hb. Håber virkelig vi går at hente en hb ind.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          OC nævnes i et rygte til FCK i BTs transferpodcast men bliver dog ikke bekræftet fra nogen side

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Præcis. Dog kommer Mathias Brems op til VB og derfor skal der ikke hentes noget til den position. 1 profil og 1 talent til hver plads på backs må være målet. Den er mulig pt på venstre.
            Ja ham glemmer man helt, når nu han slet ikke kom i truppen til de ligegyldige kampe sidst på sæsonen.
            Han skal selvfølgelig have chancen, men det er ikke fordi klubben giver udtryk for nogen særlig tro på ham, ud fra de få udtagelser til førsteholdstruppen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Ja ham glemmer man helt, når nu han slet ikke kom i truppen til de ligegyldige kampe sidst på sæsonen.
              Han skal selvfølgelig have chancen, men det er ikke fordi klubben giver udtryk for nogen særlig tro på ham, ud fra de få udtagelser til førsteholdstruppen
              Nej det virkede lidt underligt. Også i en U19 periode hvor de ikke har det store at spille for. Men vi må da håbe han kan udvikle sig til noget brugbart

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                OC nævnes i et rygte til FCK i BTs transferpodcast men bliver dog ikke bekræftet fra nogen side
                Synes ikke godt om!
                så hellere udlandet end den plastikklub

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



                  Og jeg forstår slet ikke at i ikke kan se at det måske er vores klart svageste position på banen pt og når man som os jagter de små marginaler så er det da soleklart et sted at opgradere sig. Prøv at se Sønderjyske efter Bah rejste… Se FCK efter Ankersen kom tilbage.. Se i Aab hvor meget point givende der kommer fra Ahlmanns side og hvor lidt der kommer fra deres højreside ift…
                  Jeg vil våge den påstand at hvis du fandt en kvalitetsspiller til højreback som kunne holde til 30+ kampe på højt niveau og beholdt nuværende trup ville vi spille meget bedre fodbold og være rigtig tæt på Top 6. Alle kan jo godt lure der ikke kommer meget fra højre og lukker mere sammen centralt hvor vi er bedst.

                  Selvfølgelig er en central midtbanespiller vigtig men det burde altså være muligt at hente 2 spillere i et vindue hvor vi nok siger farvel til Oli Lund,Drachmann,Lieder,Sveinn og måske sælger en enkelt. Der er rigeligt lønkroner til de 2 positioner.

                  Østrøm kan sagtens være vikar og skal selvfølgelig have kampe. Men vi skal da ikke undgå at forstærke en åbenlys position fordi vi har et talent vi gerne vil give spilletid ude af position. Det er uambitiøst.
                  Aldeles enig, Ryan har de sidste to sæsoner kun spillet ca 58% af kampene og en del af de kampe har han skullet bruge på at komme tilbage i kampform. Hvis ikke det er et tydeligt hint om at det er tid til at handle så har jeg godt nok svært ved at finde argumenter for at finde tilføjelser til en trup.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Aldeles enig, Ryan har de sidste to sæsoner kun spillet ca 58% af kampene og en del af de kampe har han skullet bruge på at komme tilbage i kampform. Hvis ikke det er et tydeligt hint om at det er tid til at handle så har jeg godt nok svært ved at finde argumenter for at finde tilføjelser til en trup.
                    Ca samme niveau som resten af forsvaret minus Jeppe T. Og ikke langt fra Frø, JJ og sikkert flere.

                    Måske skulle man kigge på den sundhedssektor én gang for alle fremfor at skifte spillere hver gang der er “for mange skader”.

                    Ryan er vel vores bedste back i defensiven, selv på halv kraft. Måske er jeg naiv, men jeg tror det handler mere om at passe på vores spillere individuelt end noget andet. Her kan vi tale om at hente procenter hene vejen rundt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

                      Ca samme niveau som resten af forsvaret minus Jeppe T. Og ikke langt fra Frø, JJ og sikkert flere.

                      Måske skulle man kigge på den sundhedssektor én gang for alle fremfor at skifte spillere hver gang der er “for mange skader”.

                      Ryan er vel vores bedste back i defensiven, selv på halv kraft. Måske er jeg naiv, men jeg tror det handler mere om at passe på vores spillere individuelt end noget andet. Her kan vi tale om at hente procenter hene vejen rundt.
                      Ryan har været skadet ca det halve af sin voksne fodbold karriere og hans skader og glasben har intet med OBs sundhedssektor at gøre

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        OC nævnes i et rygte til FCK i BTs transferpodcast men bliver dog ikke bekræftet fra nogen side
                        Det var en #andellerej og den bliver skudt godt og grundigt ned af Lasse Vøge.

                        For kontekst, så var det en bruger der også foreslog at FCK købte Wahid Fagir, Daniel Wass, OC og Kevin Diks i samme vindue.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Ryan har været skadet ca det halve af sin voksne fodbold karriere og hans skader og glasben har intet med OBs sundhedssektor at gøre
                          Det er godt nok noget af en konklusion. Det er næppe glasben hvis en spiller kan spille stort set alle kampe i én hel sæson hvorefter han spiller halvdelen i den næste, ofte med skader kort efter tilbagekomst. Og Ryan er langt fra den eneste. Vi har haft spillere, der er røget ud med muskelskader efter 10 minutter og en halv halvleg. Og vi har et helt forsvar der har spillet 60-70% af kampene.

                          Ting hænger sammen, men lad os da bashe én spiller for en elendig skadeshistorik hos en tredjedel af truppen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg



                            Og jeg forstår slet ikke at i ikke kan se at det måske er vores klart svageste position på banen pt og når man som os jagter de små marginaler så er det da soleklart et sted at opgradere sig. Prøv at se Sønderjyske efter Bah rejste… Se FCK efter Ankersen kom tilbage.. Se i Aab hvor meget point givende der kommer fra Ahlmanns side og hvor lidt der kommer fra deres højreside ift…
                            Jeg vil våge den påstand at hvis du fandt en kvalitetsspiller til højreback som kunne holde til 30+ kampe på højt niveau og beholdt nuværende trup ville vi spille meget bedre fodbold og være rigtig tæt på Top 6. Alle kan jo godt lure der ikke kommer meget fra højre og lukker mere sammen centralt hvor vi er bedst.

                            Selvfølgelig er en central midtbanespiller vigtig men det burde altså være muligt at hente 2 spillere i et vindue hvor vi nok siger farvel til Oli Lund,Drachmann,Lieder,Sveinn og måske sælger en enkelt. Der er rigeligt lønkroner til de 2 positioner.

                            Østrøm kan sagtens være vikar og skal selvfølgelig have kampe. Men vi skal da ikke undgå at forstærke en åbenlys position fordi vi har et talent vi gerne vil give spilletid ude af position. Det er uambitiøst.
                            Det er helt okay at du ikke kan forstå at jeg ikke kan se hvor meget vi mangler den højreback, sådan ser øjnene jo så forskelligt. Jeg mener ikke at HB er, eller har været, vores klart svageste position de sidste 2 sæsoner, overhovedet. Jeg mener at vores klart svageste position har været på den centrale midtbane hvor vi ikke har andet end ligegyldigt fyld - leverpostejs spillere som du ynder at kalde dem. En central midtbane hvor vi vel sagtens har været mindst lige så plaget af skader, og spillet uden kontinuitet, som vi har været på højre back. Fint at du har eksempler på hvor stort et aftryk en ny højreback har sat på forskellige hold, men lur mig om ikke jeg kan komme med et eksempel eller to på hvor stort et aftryk en given CM har gjort for et hold..

                            Selvfølgelig kan OB sagtens hente mere end en spiller i et transfervindue, og som jeg egentligt synes jeg skrev relativt tydeligt synes jeg også at en ny højreback ville være fint - det er i min optik bare ikke i nærheden af at være der hvor behovet er størst.

                            I forhold til din tese så giver det vel sig selv at vi rykker os tættere på top 6 hvis vi får en klar forstærkning til højre back, men det samme kan man vel sige om samtlige banens positioner? Spørgsmålet er hvilken position vi vil kunne rykke os mest på ved den rigtige forstærkning, men lad os da bare blive enige om at være uenige om det svar, og så ellers håbe på at vi får mere end en sommertilgang så vi begge to bliver glade.
                            Last edited by stonebear; 09-06-2021, 20:20.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg

                              Det er godt nok noget af en konklusion. Det er næppe glasben hvis en spiller kan spille stort set alle kampe i én hel sæson hvorefter han spiller halvdelen i den næste, ofte med skader kort efter tilbagekomst. Og Ryan er langt fra den eneste. Vi har haft spillere, der er røget ud med muskelskader efter 10 minutter og en halv halvleg. Og vi har et helt forsvar der har spillet 60-70% af kampene.

                              Ting hænger sammen, men lad os da bashe én spiller for en elendig skadeshistorik hos en tredjedel af truppen.
                              Du kom vel også til en ubegrundet konklusion at det var OBs sundshedssektor der nok var problemet.
                              Jeg har tidligere et sted lavet en statistik over Ryans SL karriere. Og ja. Han havde lige et godt år. Resten har virkelig ikke været godt.

                              Men nu gør du det jo mere personligt end nødvendigt er. Tænker ikke at mange vil blive fornærmet over at Ryan bliver forbundet med skrøbelig og glasben.. Facts er at han er for ustabil og ikke har været særlig god længe. Fodbold er en tough verden. Videre med ham. Hurtigst muligt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                                Det var en #andellerej og den bliver skudt godt og grundigt ned af Lasse Vøge.

                                For kontekst, så var det en bruger der også foreslog at FCK købte Wahid Fagir, Daniel Wass, OC og Kevin Diks i samme vindue.
                                Som jeg hørte det kom brugeren med et rygte. Ikke et forslag. Og det eneste han skød ned var Faghir da han var for dyr. Ikke de andre.
                                Men er enig i at der ikke var meget kød på den and..

                                Comment

                                Working...
                                X