Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Jeg undgik bevidst ham, da jeg ikke tror at han er en top 6 spiller og i min optik har han altså kun været god nok de sidste 10 kampe for Horsens. Ret beset bør holdningen være, når man kigger på spillere "Er han en top 6 klub ville hente?".

    Generelt er alderen et kæmpe problem. Der er nemlig rigtig mange unge højrebacks, men hvis du er 23 år og spiller fast for en topklub i Norge eller Sverige, hvorfor skulle du så tage til OB? Jeg tror og håber også at ledelsen vil se bort fra nationalitet og kigge mere på indstilling på banen, hvis man skal hente noget der kan rykke os i top 6.
    Det synes jeg ærlig talt er noget pjat, og jeg forstår slet ikke det fokus, der er herinde på, hvem der er og ikke er "top6-spillere". Det afhænger da først og fremmest af, hvordan de passer ind i det, man vil rent spillemæssigt, og hvordan man kan få dem forløst. Det er så det, OB i en lang årrække har været ualmindeligt dårlige til.

    Sabbi var en "en top 6 klub ville hente", men har indtil nu overhovedet ikke fungeret i vores spil, hvorimod Tverskov i sin tid ikke var voldsomt hypet, men nu vel er en af de få, der konsekvent får "top6-spiller"-prædikatet blandt de mange herinde, der går op i det. Greve lignede bestemt ikke en spiller, der ville blive en profil i den bedre halvdel af ligaen, da han var hos os, men nu er han ikke desto mindre en stor profil hos et hold, der har spillet mesterskabsslutspil og vundet pokalen. Hvis man vurderer, at Buus passer ind i den spillestil, vi og Alm vil praktisere, tror jeg sagtens han kan være en solid signing, og så er akademifortiden selvfølgelig en bonus.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

      Hvis vi henter ham nu tror jeg ikke det vil være med tanke på, at han skal være reserve. Vel som konkurrence til Ryan. Og som de har spillet (eller ikke spillet) det seneste år, tror jeg bestemt Buus ville vinde pladsen. Han har endda spillet tæt på fuld tid de seneste 3 sæsoner. Kan godt tænkes OB har indset, at det er en fordel at have spillere, der kan komme på banen.
      Det må man da håbe, men med forlængelsen af Jørgen kan man alligevel godt have sine tvivl.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        Det synes jeg ærlig talt er noget pjat, og jeg forstår slet ikke det fokus, der er herinde på, hvem der er og ikke er "top6-spillere". Det afhænger da først og fremmest af, hvordan de passer ind i det, man vil rent spillemæssigt, og hvordan man kan få dem forløst. Det er så det, OB i en lang årrække har været ualmindeligt dårlige til.

        Sabbi var en "en top 6 klub ville hente", men har indtil nu overhovedet ikke fungeret i vores spil, hvorimod Tverskov i sin tid ikke var voldsomt hypet, men nu vel er en af de få, der konsekvent får "top6-spiller"-prædikatet blandt de mange herinde, der går op i det. Greve lignede bestemt ikke en spiller, der ville blive en profil i den bedre halvdel af ligaen, da han var hos os, men nu er han ikke desto mindre en stor profil hos et hold, der har spillet mesterskabsslutspil og vundet pokalen. Hvis man vurderer, at Buus passer ind i den spillestil, vi og Alm vil praktisere, tror jeg sagtens han kan være en solid signing, og så er akademifortiden selvfølgelig en bonus.
        Som jeg ser det er der to muligheder. OB går efter en stor profil (i Bartolec størrelsen) til højrebacken, som nuvist vil være løntung, men som også er et niveau over en spiller som f.eks. Ryan. Det ville vise tydelige ambitioner omkring ytringer om top seks.
        Den eneste anden mulighed er at hente Buus som jeg ser det. Jeg mener hvorfor ikke ham fremfor en eller anden gut fra svensk fodbold? Buus er næppe løntung, han elsker klubben, og ikke mindst er han fra vores eget akademi - hvis vi skal være seriøse omkring satsningen på egne spillere, så bliver vi også nødt til at skabe en kultur hvor fynboerne er stolte over at repræsentere klubben! Sådan en kultur skaber vi ved at hente dem hjem som har præsteret godt og brænder for klubben. Så der ligger et potentiale for en kæmpe signalværdi for OB i at hente en spiller som Buus hjem og give ham chancen, og det skal man ikke undervurdere.
        Vi kan ikke blive ved med at proklamere os som 'øens hold' og have slogans som 'sammen for klubben. for byen. for altid' hvis vi ikke følger op på disse
        Last edited by Bobolarsen; 25-05-2021, 11:58.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Helt enig. Han er ikke det vi har brug for og nok ikke bedre end dem vi har.

          Lad os nu bruge noget krudt på en ny Makrini eller lignede
          Vil du ikke sætte lidt flere ord på en ny Makrini?
          Jeg synes ikke vi skal have en ny Makrini. En stærk 6’er, ja tak, men ikke en Makrini type som ligger mere ned end han står op.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

            Det synes jeg ærlig talt er noget pjat, og jeg forstår slet ikke det fokus, der er herinde på, hvem der er og ikke er "top6-spillere". Det afhænger da først og fremmest af, hvordan de passer ind i det, man vil rent spillemæssigt, og hvordan man kan få dem forløst. Det er så det, OB i en lang årrække har været ualmindeligt dårlige til.

            Sabbi var en "en top 6 klub ville hente", men har indtil nu overhovedet ikke fungeret i vores spil, hvorimod Tverskov i sin tid ikke var voldsomt hypet, men nu vel er en af de få, der konsekvent får "top6-spiller"-prædikatet blandt de mange herinde, der går op i det. Greve lignede bestemt ikke en spiller, der ville blive en profil i den bedre halvdel af ligaen, da han var hos os, men nu er han ikke desto mindre en stor profil hos et hold, der har spillet mesterskabsslutspil og vundet pokalen. Hvis man vurderer, at Buus passer ind i den spillestil, vi og Alm vil praktisere, tror jeg sagtens han kan være en solid signing, og så er akademifortiden selvfølgelig en bonus.

            Selvfølgelig, hvis han er det bedste bud på en højre back og det passer fod i hose med taktikken skal man selvfølgelig slå til - Men i mit hoved er Ryan over the hill og væk. Så det handler altså om at finde en der kan udfordre på et højere niveau. Buus kunne være en fornuftig back-up, men der skal altså noget reel kvalitet eller talent på pladsen.

            Jeg synes dog at folk glemmer/overser at manden stadig har 2 år tilbage af kontrakten. Jeg er ret sikker på at Horsens vil tage sig godt betalt for ham, da han til sidst viste sig som en af de bedre spillere. Så 1 million som vi gav for Ludwig kommer vi næppe til at betale, nok væsentlig mere.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Kæmpe "Nej tak" til Nicolaj Thomsen herfra. Udover at han er gået totalt i stå, og ikke har leveret noget som helst de sidste 2 år, så virker han også til at have den helt forkerte indstilling, som vi i hvert fald ikke søger lige nu. Hørte på et tidspunkt, at han ikke ville skifte til en jysk klub og få spilletid, fordi at han hellere ville bo i København, og det handler hans afskedssalut også om i dag. Jeg vil have spillere med sult der vil opnå noget i deres karriere og som er 100% målrettet, ikke nogle der bare vil hertil fordi, at de så kan tjene en fed løn og fortsætte en komfortabel tilværelse i København. Så skal man i hvert fald være ekstraordinært god, og det er Thomsen ikke.
              En af grundene til at han gerne vil blive i København, handler vist om, at han har sit eget tøjmærke i byen sammen med to andre, og selvom det lyder bizart, så skulle det fylde en del hos ham, når han ikke er på træningsbanen. Ja faktisk næsten mere end fodbolden, som jeg har hørt det. Bemærk, det er tredjehåndskilder.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                En af grundene til at han gerne vil blive i København, handler vist om, at han har sit eget tøjmærke i byen sammen med to andre, og selvom det lyder bizart, så skulle det fylde en del hos ham, når han ikke er på træningsbanen. Ja faktisk næsten mere end fodbolden, som jeg har hørt det. Bemærk, det er tredjehåndskilder.
                Jeps, ANOTHER ASPECT

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Da jeg gerne ser Ryan væk senest næste sommer er Buus helt klart en ønskesigning som 1 af de 2 der skal hentes de næste 12 måneder. Om Buus så kommer først eller sidst i den ligning betyder ikke det store for mig
                  Det er jeg helt enig i .. jeg synes faktisk de skal starte med Buus. Det kræver næppe det store rapporteringsarbejde når han er fra akademiet. Jeg ved ikke om han er god nok til et top 6 hold, eller om han er brugbar i et 4-3-3 system, men vi ved at han har en stor motor og kan tage mange intense løb, og det er nok meget rammende for den kommende strategiplan.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg


                    Selvfølgelig, hvis han er det bedste bud på en højre back og det passer fod i hose med taktikken skal man selvfølgelig slå til - Men i mit hoved er Ryan over the hill og væk. Så det handler altså om at finde en der kan udfordre på et højere niveau. Buus kunne være en fornuftig back-up, men der skal altså noget reel kvalitet eller talent på pladsen.

                    Jeg synes dog at folk glemmer/overser at manden stadig har 2 år tilbage af kontrakten. Jeg er ret sikker på at Horsens vil tage sig godt betalt for ham, da han til sidst viste sig som en af de bedre spillere. Så 1 million som vi gav for Ludwig kommer vi næppe til at betale, nok væsentlig mere.
                    Er der ikke noget med Drachmann skulle være på vej tilbage til Horsens?. Det kan være Buus kunne være en del af sådan en transferkabale.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Er der ikke noget med Drachmann skulle være på vej tilbage til Horsens?. Det kan være Buus kunne være en del af sådan en transferkabale.
                      Ja, det siger rygterne, håber det også synes det kunne være en god deal for alle parter

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                        Er der ikke noget med Drachmann skulle være på vej tilbage til Horsens?. Det kan være Buus kunne være en del af sådan en transferkabale.
                        Det bør man helt sikkert gøre, hvis der er noget om snakken.
                        Jeg er ikke et sekund i tvivl om Buus alene vil være en forstærkning ift. Aja, Østrøm og hvad vi ellers har brugt på den plads. Så kan lønkronerne altså bruges bedre på en erstatning for netop Drachmann, som alt andet lige vil rykke mere på vores hold end en ny højre back.
                        Så er det op til Ryan at vise han stadig har noget i sig eller vi skal se på en decideret erstatning for ham. Personligt kan jeg godt lide Ryan, men han paces også helt givet mere end kroppen kan holde til som eneste brugbare højre back i truppen. Her vil jeg være fint tryg ved at lade Buus spille og så efter bedste evne doserer Ryans bentøj, når der er behov for det i stedet for at løbe ind i den ene skade efter den anden.
                        Vi skal forsøge at efterspørge de her yngre sultne drenge. Buus er OB'er og han vil da slå ihjel for at vise at dem som dengang vendte tomlen nedad så forkert

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Er der ikke noget med Drachmann skulle være på vej tilbage til Horsens?. Det kan være Buus kunne være en del af sådan en transferkabale.
                          Det virker i hvert fald helt oplagt.

                          Comment


                            Jeg ser egentlig også gerne Buus købt ind til sommer.
                            Men jeg tror samtidig, det er på baggrund af en romantisk forestilling jeg har om, at én af de mange fortabte sønner vender hjem og slår igennem. Og giver ledelsen en lærestreg.
                            Om Buus reelt har evnerne aner jeg ikke.

                            Jeg tror dog ikke Buus er på blokken i OB.

                            Hemmingsen viste med al tydelighed i Daniel Høegh sagaen, at man IKKE tager en ledig mand ind, fordi han har OB dna.
                            Og når man ikke togHøegh ind på den baggrund, tager man heller ikke Buus.
                            (man gjorde det så med kadrii, men det siger måske noget om den slingrekurs vi kører)

                            Anyways, kærlig til OB betyder ikke det store i disse år. Desværre.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                              Vil du ikke sætte lidt flere ord på en ny Makrini?
                              Jeg synes ikke vi skal have en ny Makrini. En stærk 6’er, ja tak, men ikke en Makrini type som ligger mere ned end han står op.
                              Sjovt som man husker ting forskelligt.

                              En der kan løbe solen sort som 6`er. En der er bindeled mellem forsvaret og vores 8`ere, som erobrer bolde i hobetal og skiller sig fornuftigt af med den

                              Comment


                                Bare lige så folk er med. Buus har kontrakt til 2023, han kommer altså ikke gratis.

                                Comment

                                Working...
                                X