Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
    Leif Rasmussen kommer faktisk med en fremragende pointe omkring det kommende transfervindue, i forhold til Hemmingsen.

    Hemme har jo hele tiden haft en tro så stærk på at OBs trup er til top 6, i øvrigt en tro så stærk at selv de mest ortodoske og religiøse fantatiker må bøje sig. Nu har manden selv haft holdet en håndfuld kampe og præsterer pt. det dårligste pointsnit i nyere tid, kun undergået af Good Ol' Poul Hansen.

    Ændrer det hans holdning til truppens kvalitet, når nu han har præsteret ringere end JM, som jo blev fyret fordi man mente han fik for lidt ud af truppen? Med andre ord kan man forvente en kæmpe udskiftning til sommer?
    Jeg tror simpelthen ikke de kan se så meget indad som det kræver for at der sker noget revolutionerende. Der kommer ingen indrømmelser andet end skader, ændring af stil og stolpe ud. Næste år kører bussen igen på autopilot og ikke meget vil ændre sig IMO.
    Tvivler på at en ny træner kan ændre det store.

    Jeg forventer 2-4 nye til sommer. Men noget der rykker OB. Jeg tvivler. Vi kommer til at flirte med nedrykningsstregen flere gange næste år. Det er jeg sikker på

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Tænker at Tverskov vil væk. Han kan umuligt gide det her mere. Det kan ikke kun være os der kan se at OB er i en nedadgående spiral. Tvivler på han lader sig forblænde af en strategi som nok bare siger nogenlunde det samme som han hørte da han forlængede.
      Jeg tror der er uro i Ådalen. Også blandt spillerne. Og på et tidspunkt må noget brænde sammen
      Han er også en af dem man må se på, hvis man vil fortsætte i et 4-mands forsvar og have en mere offensiv tilgang. Selvom han stadig er en af dem som holder et fint niveau, synes jeg han er en skygge af sig selv ift. da han var bedst i 3-5-2. Her styrede han spillet totalt og slog gode bolde både kort og langt og agerede ind imellem libero og tog raids, hvor han løb helt med i modsatte felt. Det ser vi for lidt af nu, og meget skyldes jo selvfølgelig taktikken, men han ved jo også godt han er mere sårbar i 4-4-2, hvor han oftere risikerer at skulle ud og løbe med modstanderne, som absolut ikke hans spidskompetence. Jeg tror vi ville gøre os selv og Tverskov en fin tjeneste ved at slippe ham, hvis vi skal fortsætte i 4-3-3. Han er løntung og man kan få lidt penge for ham endnu. Det kan gøre plads til en dygtig forsvarsspiller, som har lidt mere fart og duelstyrke der er brug for, hvis vi skal arbejde med hårdere genpres og sætte defensiven mere på spil, som jeg har indtryk af man vil forsøge igen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Han er også en af dem man må se på, hvis man vil fortsætte i et 4-mands forsvar og have en mere offensiv tilgang. Selvom han stadig er en af dem som holder et fint niveau, synes jeg han er en skygge af sig selv ift. da han var bedst i 3-5-2. Her styrede han spillet totalt og slog gode bolde både kort og langt og agerede ind imellem libero og tog raids, hvor han løb helt med i modsatte felt. Det ser vi for lidt af nu, og meget skyldes jo selvfølgelig taktikken, men han ved jo også godt han er mere sårbar i 4-4-2, hvor han oftere risikerer at skulle ud og løbe med modstanderne, som absolut ikke hans spidskompetence. Jeg tror vi ville gøre os selv og Tverskov en fin tjeneste ved at slippe ham, hvis vi skal fortsætte i 4-3-3. Han er løntung og man kan få lidt penge for ham endnu. Det kan gøre plads til en dygtig forsvarsspiller, som har lidt mere fart og duelstyrke der er brug for, hvis vi skal arbejde med hårdere genpres og sætte defensiven mere på spil, som jeg har indtryk af man vil forsøge igen.
        Tver er den eneste af vores bagerste der har top 6 potentiale.
        Kasper, Alexander, Olli har det ikke.
        Det samme gælder Jørgen, som kun er god mellem felterne med dårlig defensivt, og kan ikke slå et indlæg.
        Ryan var i sin tid god, men det er længe siden.

        Det er for naivt, at tror at de nævnte kan bringer os i top 6.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

          Tver er den eneste af vores bagerste der har top 6 potentiale.
          Kasper, Alexander, Olli har det ikke.
          Det samme gælder Jørgen, som kun er god mellem felterne med dårlig defensivt, og kan ikke slå et indlæg.
          Ryan var i sin tid god, men det er længe siden.

          Det er for naivt, at tror at de nævnte kan bringer os i top 6.
          Kasper i form har niveauet til top 6. Ellers enig

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Tver er den eneste af vores bagerste der har top 6 potentiale.
            Kasper, Alexander, Olli har det ikke.
            Det samme gælder Jørgen, som kun er god mellem felterne med dårlig defensivt, og kan ikke slå et indlæg.
            Ryan var i sin tid god, men det er længe siden.

            Det er for naivt, at tror at de nævnte kan bringer os i top 6.
            Det er det, men jeg synes heller ikke Tverskov er top 6 i en offensiv indstillet 4-3-3 formation. Han er for sårbar på sin fart og sin fysik. Her synes jeg KL er bedre og kan han suppleres op af en stærk afløser for tverskovs løn og salgskroner, så tror jeg det vil styrke os, hvis det er den vej vi vil gå, hvilket jo overhovedet ikke er sikkert.
            Men er enig i en 3-5-2 eller hvordan man skal karakteriserer det vi f.eks. spillede i vores slutspilssæson, så er han vores klart bedste nede bagved med sit overblik og sine kvaliteter i at drive bolden frem.
            Jørgen giver jeg dig ret i, men det kan også løses i en 3-5-2, hvor han kommer bedre til sin ret.
            Det er bare to eksempler på spillere som i forskellige systemer har ret forskellig kvalitet i mine øjne. Derfor skal OB også indse at uanset hvordan der skal spilles, så skal der ryddes op. Offensivt har vi et par spillere, som ikke dur til 3-5-2. Defensivt har vi nogen spillere som ikke dur i en 4-3-3. Truppen er ikke i synergi ift. en spillestil der fungerer. Når der ikke er det, så er det sgu ligegyldigt vi måske har hævet lønbudgettet eb anelse. Hold som AGF, fcn og randers er stadig et par skridt foran. Det samme er Aab sandsynligvis lige om lidt, hvis ham cifuentes begynder at få sine ideer til at virke. De har allesammen spillere som er skræddersyet til den slags fodbold de hver især spiller og det ser vi bare OB taber terræn på, selvom vores lønbudget matcher dem.
            ​​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Det er det, men jeg synes heller ikke Tverskov er top 6 i en offensiv indstillet 4-3-3 formation. Han er for sårbar på sin fart og sin fysik. Her synes jeg KL er bedre og kan han suppleres op af en stærk afløser for tverskovs løn og salgskroner, så tror jeg det vil styrke os, hvis det er den vej vi vil gå, hvilket jo overhovedet ikke er sikkert.
              Men er enig i en 3-5-2 eller hvordan man skal karakteriserer det vi f.eks. spillede i vores slutspilssæson, så er han vores klart bedste nede bagved med sit overblik og sine kvaliteter i at drive bolden frem.
              Jørgen giver jeg dig ret i, men det kan også løses i en 3-5-2, hvor han kommer bedre til sin ret.
              Det er bare to eksempler på spillere som i forskellige systemer har ret forskellig kvalitet i mine øjne. Derfor skal OB også indse at uanset hvordan der skal spilles, så skal der ryddes op. Offensivt har vi et par spillere, som ikke dur til 3-5-2. Defensivt har vi nogen spillere som ikke dur i en 4-3-3. Truppen er ikke i synergi ift. en spillestil der fungerer. Når der ikke er det, så er det sgu ligegyldigt vi måske har hævet lønbudgettet eb anelse. Hold som AGF, fcn og randers er stadig et par skridt foran. Det samme er Aab sandsynligvis lige om lidt, hvis ham cifuentes begynder at få sine ideer til at virke. De har allesammen spillere som er skræddersyet til den slags fodbold de hver især spiller og det ser vi bare OB taber terræn på, selvom vores lønbudget matcher dem.
              ​​​​​​
              Det har du ret i, det er et problem, at man ikke har en indkøbs strategi og et skyggehold. Det virker som om indkøb er helt impulsive og tilfældige.

              Comment


                At nogle mener at Tverskov ikke er en top seks spiller forekommer mig fuldstændig vanvittigt. Han uden tvivl vores bedste spiller! Virkelig højt topniveau og falder ALDRIG igennem. Han har ikke brug for fart, da han læser spillet så godt og får tacklet i tide, så han nærmest aldrig bliver overløbet. For mig at se, så er det vildt vi stadig har ham. Ham og Kasper burde også være okay nok til top seks. Bevares, det er ikke det mest prangende midterforsvar. Men med de to som startere og Robin og Vestergaard som backups så burde det være godt nok. I min optik er det klart andre steder man burde fokusere.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                  At nogle mener at Tverskov ikke er en top seks spiller forekommer mig fuldstændig vanvittigt. Han uden tvivl vores bedste spiller! Virkelig højt topniveau og falder ALDRIG igennem. Han har ikke brug for fart, da han læser spillet så godt og får tacklet i tide, så han nærmest aldrig bliver overløbet. For mig at se, så er det vildt vi stadig har ham. Ham og Kasper burde også være okay nok til top seks. Bevares, det er ikke det mest prangende midterforsvar. Men med de to som startere og Robin og Vestergaard som backups så burde det være godt nok. I min optik er det klart andre steder man burde fokusere.
                  Kunne ikke være mere enig. Fuldstændig galmathias at tro et Tverskov exit vil gavne OB.
                  Men derfor tror jeg stadigvæk at han prøver at søge væk.

                  Comment


                    Som jeg ser det så burde vi gøre nogenlunde sådan her:

                    Mandé -> Behold. Hvis Sayouba kan leve med at være tredjevalget der bringer vores talenter frem, så er han jo en fantastisk mand at have i truppen.
                    Oliver Lund -> Ud (Ville faktisk gerne have beholdt ham i et år eller to endnu, men det ser ikke ud til at ske)
                    Alexander Juel -> Ud. Har kontrakt til næste sommer .Simpelthen ikke god nok. Hverken som starter eller backup + tager spilletid fra vores talenter. Hvis man kan afskibbe ham gratis nu her ville det være at foretrække.
                    Ryan -> Ryan har kontrakt til næste sommer. Vi burde som minimum holde på ham indtil da. Vi bør dog finde en anden højreback i mellemtiden. Buus kunne være en mulighed.
                    Jørgen -> Behold. Vi bliver nødt til at forsøge at få ham op i gear, da vi har en rimelig lang kontrakt på ham. Så ellers helst gerne en anden på pladsen.
                    Drachmann -> Ud. Drachmann er færdig på topplan. Og han er den absolut vigtigste mand at få erstattet med en anden hardhitter. Gerne her man skulle sætte alle dollars'ne ind.
                    JJ -> enten eller. JJ har kun et år tilbage af kontrakten og kan måske være vi burde skaffe os af med ham nu og gøre plads til andre.
                    Thrandarson -> Ud. Så ham helst væk, men tror ikke det kommer til at ske desværre.
                    Okosun -> Behold. Vi har en lang kontrakt på ham, så ligesom med Jørgen sidder vi på ham. Vi må se om vi kan lykkedes med at bygge noget op omkring ham.
                    Kløve -> Behold. Har næsten lige forlænget, god mand at have i truppen, men burde ikke være starter i top seks.
                    Opondo -> Ud. Han er simpelthen været for svingende og er ikke et af vores egne talenter. Drømmescenariet var at vi kunne bytte ham med Greve plus lidt mønt.
                    Lieder - > Ud. Siger sig selv.
                    Sveinn -> Ud. Vi har både Hylle og Max som førstereserver og de har som jeg ser det mere tydelige kompetencer og udviklingspotentiale.

                    Så overordnet set handler det om at få mejet ud i al fyldet og åbne nogle pladser til Talenter og enkelte profiler (Især en erstatning for Drachmann). Som andre også har skrevet herinde skal vi kun købe ældre spillere hvis de enten er på et højt niveau (ala. Jebali) eller har tydelige lederkompetencer (for mangler desperat ledere på holdet!!)
                    Dem jeg ikke har nævnt er dem der giver sig selv, hvoraf langt de fleste vi burde beholde.
                    Last edited by Bobolarsen; 04-05-2021, 12:00.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Det har du ret i, det er et problem, at man ikke har en indkøbs strategi og et skyggehold. Det virker som om indkøb er helt impulsive og tilfældige.
                      Enig. En anden ting i den forbindelse er at det derfor haster med en ny træner, så han kan se holdet i kampsituationer. Og komme med sine ønsker, i forhold til afgange, og ny indkøb. Måske ændrer det noget ? Sandsynligvis gør det ikke.
                      Last edited by sinus; 04-05-2021, 12:51.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

                        Kasper i form har niveauet til top 6. Ellers enig
                        Nu ved jeg ikke hvilken form du taler om og hvor ofte han rammer den. Men mig bekendt har han ikke på noget tidspunkt været bedre end Leuwin, og hollænderen kunne ikke knibe sig med i top 6.

                        Ville da ønske, at han bragede igennem, men savner at kunne mærke ham. Ingen tvivl om at han er OBer i hjertet, men det alene gør det ikke.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Nu ved jeg ikke hvilken form du taler om og hvor ofte han rammer den. Men mig bekendt har han ikke på noget tidspunkt været bedre end Leuwin, og hollænderen kunne ikke knibe sig med i top 6.

                          Ville da ønske, at han bragede igennem, men savner at kunne mærke ham. Ingen tvivl om at han er OBer i hjertet, men det alene gør det ikke.
                          Kunne også godt lide Leuwin, men Kasper er bedre med hovedet, er lige så boldsikker og måske en kende hurtigere. Er enig i, ar Kasper virker “for” flink - gad godt lidt mere attitude.

                          Comment


                            OB mangler spillere med kampafgørende kvaliteter.

                            jeg ser faktisk helst, at man renser HELT ud.

                            Behold:

                            Oliver C
                            Tverskov
                            Jebali
                            Sabbi
                            Fenger
                            Hyllegård.
                            Og så mener jeg også, at Frøkjær har nogle spidskompetencer, men at han bare ikke har haft en god træner endnu? Når det så er sagt, så synes jeg, at han har spillet forfærdeligt, med undtagelse af 1. halvleg mod FCK i sommer.

                            Jeg mener faktisk, at man kan skifte næsten hele forsvaret, og den centrale midtbane. Det er her OB har de største problemer

                            Ud:

                            Jørgen
                            Ryan
                            A. Juul
                            Lieder
                            Kasper L
                            Opondo
                            Gudjohnson
                            Oliver Lund
                            JJT
                            Drachmann

                            De 10 kan veksles til 4 kvalispillere - 2 til forsvaret og 2 til den centrale midt. Hvor svært kan det være?



                            Comment


                              Selvom jeg ikke bryder mig om P.C. fra FCK/AGF, så var det faktisk interessant at høre ham i går. Han gik direkte efter en meget bestemt type spillere til AGF - spillere med fart og kampvilje. Se AGF idag - et hold som kæmper og tror på tingene....fedt med en sportschef med en 100% klar linje og forretningsplan. Og så endda for småpenge i forhold til andre klubber.
                              savner samme type i OB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
                                Selvom jeg ikke bryder mig om P.C. fra FCK/AGF, så var det faktisk interessant at høre ham i går. Han gik direkte efter en meget bestemt type spillere til AGF - spillere med fart og kampvilje. Se AGF idag - et hold som kæmper og tror på tingene....fedt med en sportschef med en 100% klar linje og forretningsplan. Og så endda for småpenge i forhold til andre klubber.
                                savner samme type i OB.
                                Jeg så også programmet. Og tænkte nøjagtigt det samme.
                                Det er muligt at Hemmingsen har en linje og en plan. Man stoler bare overhovedet ikke på at han lykkedes med det

                                Comment

                                Working...
                                X