Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Strategien bør da være den samme uanset om klubben er i SL eller 1. division !

    Ja, der er da nogle ting som skal justeres (eksempelvis delmål), efter hvor man ligger, men da ikke selve den overordnede strategi.
    Når vi taler om en 5 årsplan kan slutmålet i år 5 umuligt være det samme - top 6, Europa eller ??, når startsituationen er en lavere division med helt andre indtægter fra TV osv.. Det betyder helt andre budgetforudsætninger i et eller flere år, spareplaner på flere områder som måske spillertrup og administration. Hvis den overordnede strategi for de 5 år skal have de samme mål i 1.division som for vort SL hold, kræver det vist en Joakim von And med uanede økonomiske midler. Det tror jeg ikke på sker.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

      Når vi taler om en 5 årsplan kan slutmålet i år 5 umuligt være det samme - top 6, Europa eller ??, når startsituationen er en lavere division med helt andre indtægter fra TV osv.. Det betyder helt andre budgetforudsætninger i et eller flere år, spareplaner på flere områder som måske spillertrup og administration. Hvis den overordnede strategi for de 5 år skal have de samme mål i 1.division som for vort SL hold, kræver det vist en Joakim von And med uanede økonomiske midler. Det tror jeg ikke på sker.
      Det er jeg fuldstændig uenig i !

      Til at understøtte en strategi, bør (rettere skal) du have lavet risikoanalyser, stress tests / scenarier og "contingency plans", hvis "ubehagelige" situationer opstår. Så har du mulighed for at tilrette dine operationelle og taktiske opgaver (hvis nødvendigt) for at nå dine mål, men ikke den overordnede strategi.

      Du må have en "ledestjerne".... så du ikke den ene dag går mod syd, og den næste mod nord. Ja, der kan / vil være bump på vejen, men de løses operationelt / taktisk.

      Strategi er ikke lig med budget
      Last edited by Online; 17-03-2021, 15:35.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Det er jeg fuldstændig uenig i !

        Til at understøtte en strategi, bør (rettere skal) du have lavet risikoanalyser, stress tests / scenarier og "contingency plans", hvis "ubehagelige" situationer opstår. Så har du mulighed for at tilrette dine operationelle og taktiske opgaver (hvis nødvendigt) for at nå dine mål, men ikke den overordnede strategi.

        Du må have en "ledestjerne".... så du ikke den ene dag går mod syd, og den næste mod nord. Ja, der kan / vil være bump på vejen, men de løses operationelt / taktisk.

        Strategi er ikke lig med budget
        Strategi er ikke lig med budget. Nej, det har jeg heller ikke skrevet, men budgettet er en beregning på de økonomiske konsekvenser af strategiplanens aktiviteter, og dermed en integreret del af planen.
        Hvis OB`s startår 2021 bliver med HB Køge indtægter i stedet for SL indtægter, bliver man da nødt til at ændre på aktivitetsniveauet i strategiplanen for at få balance i økonomien. Det var såmænd kun det, jeg ønskede at gøre opmærksom på i mit første indlæg.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Der er vel en masse spillere der har kontraktudløb til sommer, og som kan være realistiske at få til OB, især i et coronamarked, og som man allerede nu kan forhandle med. Vi så selv hvordan Bashkim dumpede ned i vores turban, og Hamsik er ved gud endt i svensk fodbold. Der bør være masser af arbejde med at forberede sådan et transfervindue, især når man ikke ved, hvem træneren er. Det er vel også et par vigtigere hænder at mangle, at man ikke har en cheftræners viden at kunne trække på, og samtidig er man vel kun nødt til at arbejde med endnu flere transferemner end normalt, fordi man jo ikke ved præcist, hvilke typer træneren vil have.

          Det er da ekstremt vigtigt at have sin forberedelse på plads i den situation vi står i, fordi vi også har så få uger til at blive klar med en ny træner der ikke kender truppen indgående. Men sådan som OB er drevet, bliver det nok noget der bare lige skal overstås i en snæver vending, og ender sikkert med at cheftræneren bare peger på nogle spillere han kender, og så betaler vi hvad det koster. Sådan plejer det jo at være, og det plejer ikke at være en succes, så lad os fortsætte med det.
          Hamsik ville jeg ikke bruge som eksempel det handler om alt mulig andet end at styrke truppen. Selvom det kunne være sjovt at hente en tidl. kæmpe stjerne til klubben.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Strategien bør da være den samme uanset om klubben er i SL eller 1. division !

            Ja, der er da nogle ting som skal justeres (eksempelvis delmål), efter hvor man ligger, men da ikke selve den overordnede strategi.
            Præcis! Strategien skal i høj grad handle om spillestil, udtryk på banen og sammenhængen/overgangen fra junior til senior bold. Alt dette bør ikke være påvirket af om man spiller SL, 1. Div, DS eller rykker holdet til den lettiske liga.

            Som Enrico selv udtaler, så er det vigtigt at den kommende træner (modsat JM), køber ind på strategi & koncept og helliger sig klubben.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Strategi er ikke lig med budget. Nej, det har jeg heller ikke skrevet, men budgettet er en beregning på de økonomiske konsekvenser af strategiplanens aktiviteter, og dermed en integreret del af planen.
              Hvis OB`s startår 2021 bliver med HB Køge indtægter i stedet for SL indtægter, bliver man da nødt til at ændre på aktivitetsniveauet i strategiplanen for at få balance i økonomien. Det var såmænd kun det, jeg ønskede at gøre opmærksom på i mit første indlæg.
              Indtægter er et af midlerne til at nå sine mål i forhold til strategien.

              Hvis indtægterne falder et sted (eksempelvis TV, pga. nedrykning), kan en aktion være at fokusere på at øge dem et andet sted (eksempelvis sponsorerne, som ser klubben som en god langsigtet investering / netværk) og du holder budgettet.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Indtægter er et af midlerne til at nå sine mål i forhold til strategien.

                Hvis indtægterne falder et sted (eksempelvis TV, pga. nedrykning), kan en aktion være at fokusere på at øge dem et andet sted (eksempelvis sponsorerne, som ser klubben som en god langsigtet investering / netværk) og du holder budgettet.
                Med kun 12 hold i ligaen, så kan en dårlig sæson godt ende med nedrykning. I år så Horsens og Lyngby længe ud til at rykke ud. Det tror jeg stadig at de gør, men når vi køber så ringe ind, så bliver vi ikke nummer 6 i almindelige sæsoner. Esbjerg rykkede op og blev nummer 3. Ikke at jeg tror på en gentagelse, men hvis Viborg og Esbjerg/SIF får et godt første år, så vil en dårlig sæson godt kunne betyder vi ender som nummer 11.

                Derfor er det ingen vej uden om flere penge til spillerne. Jeg tror desværre, at de nye tiltag vi laver ikke overstråler det tiltag som andre klubber også foretager. Derfor skal vores "tiltag index" i de kommende år være det højeste i ligaen hvis ambitionen er top 5 fremover.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Med kun 12 hold i ligaen, så kan en dårlig sæson godt ende med nedrykning. I år så Horsens og Lyngby længe ud til at rykke ud. Det tror jeg stadig at de gør, men når vi køber så ringe ind, så bliver vi ikke nummer 6 i almindelige sæsoner. Esbjerg rykkede op og blev nummer 3. Ikke at jeg tror på en gentagelse, men hvis Viborg og Esbjerg/SIF får et godt første år, så vil en dårlig sæson godt kunne betyder vi ender som nummer 11.

                  Derfor er det ingen vej uden om flere penge til spillerne. Jeg tror desværre, at de nye tiltag vi laver ikke overstråler det tiltag som andre klubber også foretager. Derfor skal vores "tiltag index" i de kommende år være det højeste i ligaen hvis ambitionen er top 5 fremover.
                  Ja, det er nu, der skal skrues op for gashåndtaget, også selv om det bliver en nedrykning !

                  Comment


                    Jebali forlænger til 2024

                    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-og-...nger-til-2024/

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Gad godt at se ham, på en hybridbane i Odense.
                      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Gad godt at se ham, på en hybridbane i Odense.
                        Ja for satan. Tror jeg ville passe de fleste af vores spillere godt og måske derved betale for sig selv i længden ved hjælp af gode resultater

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                          Gad godt at se ham, på en hybridbane i Odense.
                          Mon ikke de har fortalt ham et eller andet positivt ? Et eller andet må der jo være ændret / vil blive ændret efter han ellers svinede forholdene til (og tror ikke kun det er lønnen).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            Mon ikke de har fortalt ham et eller andet positivt ? Et eller andet må der jo være ændret / vil blive ændret efter han ellers svinede forholdene til (og tror ikke kun det er lønnen).
                            Den nye strategi fyldt med regnbuer og enhjørninger?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Den nye strategi fyldt med regnbuer og enhjørninger?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Det må betyde forstærkninger på vej, hvis han mente det han sagde. Alternativt har de gibet ham en god kontrakt. Ville også være fair at bedste mand tjener mest.

                                Comment

                                Working...
                                X