Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Men hvorfor skifte til FCK? Der kommer til at være meget længere til spilletid på førsteholdet? - lyder umiddelbart som en dum beslutning må jeg sige. Især hvis OBs nye strategi lægger stor vægt på talentarbejdet, som man må forvente den gør (hvornår kommer den strategi forresten??)

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Godt spørgsmål. Jeg ved det ikke. Men de har altså et vanvittigt setup som man selvfølgelig godt kan blive fristet af som ung.
      OB`s akademi er vel kun 1/3 af FCK`s og det har sine begrænsninger
      Ja det er også klart det generelt er mere tillokkende at tage chancen i en af de klubber som både har ambitioner og som rent faktisk vinder noget, deltager i Europæisk og kan sælge spillere dyrt.
      Vi har stadig meget tilbage at ønske for vires klub og kan kun håbe den udvikling dom trods alt har været de senere år gavner os og vi kommer tættere på de bedste klubber.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Mon ikke det er Waldemar Kwasniak der tales om?
        Præcis

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
          Men hvorfor skifte til FCK? Der kommer til at være meget længere til spilletid på førsteholdet? - lyder umiddelbart som en dum beslutning må jeg sige. Især hvis OBs nye strategi lægger stor vægt på talentarbejdet, som man må forvente den gør (hvornår kommer den strategi forresten??)
          Startede den ikke i 2010?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

            Mikkel Søfeldt skifter til FCK.
            Det er surt, men vi må bare forbedre os hele tiden og fortsætte med at udvikle vores talentarbejde og akademi. Vi kan ikke holde på alle men vi må fokusere på at blive bedre til at holde på de bedste.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Ja det er også klart det generelt er mere tillokkende at tage chancen i en af de klubber som både har ambitioner og som rent faktisk vinder noget, deltager i Europæisk og kan sælge spillere dyrt.
              Vi har stadig meget tilbage at ønske for vires klub og kan kun håbe den udvikling dom trods alt har været de senere år gavner os og vi kommer tættere på de bedste klubber.
              FCK kan sige vi udvikler dig til den nye Cornelius,Wind,Daramy osv. Hva kan vi?? Her tænker jeg specielt på offensive talenter

              Bliver spændende at se om en ny kommende strategi indeholder en oprustning på akademiet. Der er masser af knapper der kan skrues på stadigt. Jeg syntes der mangler special trænere på akademiet. Nogle til at mentor og tage de unge igennem de steps man selv var igennem. Der skal være tid til at nørde og føle sig speciel i den unge alder.
              Om sådanne investeringer kommer igen er svært at spå om. Men det er vores eneste vej tilbage til toppen mm Thorborg åbner læderet igen IMO

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Startede den ikke i 2010?
                Jooo. Men reelt startede den først den dag Tonny Hermansen blev ansat

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  FCK kan sige vi udvikler dig til den nye Cornelius,Wind,Daramy osv. Hva kan vi?? Her tænker jeg specielt på offensive talenter

                  Bliver spændende at se om en ny kommende strategi indeholder en oprustning på akademiet. Der er masser af knapper der kan skrues på stadigt. Jeg syntes der mangler special trænere på akademiet. Nogle til at mentor og tage de unge igennem de steps man selv var igennem. Der skal være tid til at nørde og føle sig speciel i den unge alder.
                  Om sådanne investeringer kommer igen er svært at spå om. Men det er vores eneste vej tilbage til toppen mm Thorborg åbner læderet igen IMO
                  Hvor meget satser og ofrer vi på akademiet udover det der er nødvendigt ift at få de 5 stjerner fra DBU?

                  Er det lige som med ligaholdet hvor vi satser det der skal til for at holde os i ligaen men ikke det der skal til for at være i toppen?

                  Hænger og og handling bedre sammen når det gælder akademiet end ligaholdet?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Hvor meget satser og ofrer vi på akademiet udover det der er nødvendigt ift at få de 5 stjerner fra DBU?

                    Er det lige som med ligaholdet hvor vi satser det der skal til for at holde os i ligaen men ikke det der skal til for at være i toppen?

                    Hænger og og handling bedre sammen når det gælder akademiet end ligaholdet?
                    Mange gode spørgsmål. Jeg ved det ikke. Men der er laaaaaangt op til FCM,FCK og BIF på den front. Og snupper de bare en hver 2-3 år der sælges for store penge og hvad der ellers følger med er det jo med til at gøre afstanden endnu større. Men hvor meget der skal til ved jeg ikke.

                    Men jeg forventer at en oprustning af akademiet er en del af den kommende strategi

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      FCK kan sige vi udvikler dig til den nye Cornelius,Wind,Daramy osv. Hva kan vi?? Her tænker jeg specielt på offensive talenter

                      Bliver spændende at se om en ny kommende strategi indeholder en oprustning på akademiet. Der er masser af knapper der kan skrues på stadigt. Jeg syntes der mangler special trænere på akademiet. Nogle til at mentor og tage de unge igennem de steps man selv var igennem. Der skal være tid til at nørde og føle sig speciel i den unge alder.
                      Om sådanne investeringer kommer igen er svært at spå om. Men det er vores eneste vej tilbage til toppen mm Thorborg åbner læderet igen IMO
                      Rasmus Falk, Mathias Jørgensen, Max Fenger, Frøkjær?
                      siden 1887

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                        Rasmus Falk, Mathias Jørgensen, Max Fenger, Frøkjær?
                        Falk som nu spiller netop i FCK ja.... Ikke mange uden for Odense der kan huske det..

                        Og så er det vel tæt på pinligt at sammenligne Jørgensen,Fenger og Frøkjær med Cornelius,Wind og Daramy.. Jeg siger ikke at OB ikke laver gode offensive spillere. Men når man skal lave en salgstale har FCK altså meget mere at komme med

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                          Rasmus Falk, Mathias Jørgensen, Max Fenger, Frøkjær?
                          Men kom Jørgensen og Fenger ikke ret sent fra FCN og Roskilde til OB? Her kan man vel kun sige at de blev videreudviklet i OB. Tror det begynder først nu at akademiet begynder at levere større resultater hvad ja også er helt klart da det bruger udviklingstid med sådan et projekt. Faktisk blev det vel først professioneliseret med Tonny Hermansen. Og nu nærmer vi os høsttid.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            Jo de kom ret sent, og Frøkjær kun fordi han var i Nyborg på efterskole.
                            Der er bare afsindigt mange håbefulde drenge i københavner-klubberne, med masser af gode hold i de mindre klubber og en naturlig søgning i stort antal til de større klubber tidligt. Men på Fyn er OB jo knapt i top 5 på u12 årgangen. Når de så plukker børn til u13 akademiholdet, så kapper de fødekæden af senere udviklede spillere, som bliver matchet på lavere niveau end tilsvarende spillere i Århus og KBH.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Hverken tror eller håber at der bliver erstattet 1:1.

                              Der er 27 spillere i truppen, herunder 24 markspillere og på trods af at en del er talenter så er det for meget. Vil hellere skille mig af med 5-7 stk. og hente 2-3 med kvalitet ind.
                              Akilleshæl har været skaderne men det har åbnet op for test af talenter der måske ikke er helt på niveau med det tynde øl men kun kampe kan få den derop og så er der nok en god chance for at de ret hurtigt bliver bedre.

                              Farvel til Mande, AJA, OL, Aron, Opondo, Lieder og Svendsen samt kontraktudløb til Sveinn.

                              OL og Opondo er jeg usikre på .. OL er en schweizerkniv der kan bruges mange steder og Opondo er ved at vise lidt ..

                              Principielt mener jeg at OB har en ok start11 med mange lovende talenter som backup der presser på men skal OB op i tabellen skal der ske yderligere i start11 og det er formentligt et solidt anker på den centrale midt ved siden af Drachmann der også kan tage over på sigt og så en mere driftssikker back, måske endda to - hvad var Skjelvik skadeshistorik før ham kom til OB?
                              Det med 1:1 blev lidt uklart. Pointen var at hvis Tverskov eller Okosun bliver solgt så skal de erstattes minimum 1:1 (med fokus på kvalitet).
                              Er enig mht at vi skal ned i antal, op i kvalitet og så talenter som back up. Det synes jeg også, at jeg ligger op til

                              Af dem som skal væk er vi kun uenige om Opondo.
                              Skjelvik har så vidt jeg husker spillet fast og stabilt ind til han skiftede til OB.

                              Comment


                                I stedet for at give Kløve en for lang kontrakt burde vi bare hente Mathias Hebo i Lyngby nu, hvor de rykker ned. Stabil og hårdtarbejdende spiller der er god både offensivt og defensivt, kan spille flere pladser og er god for nogle enkelte mål og assists hver sæson. Han kunne blive vores nye Kløve de næste 5-6 år.

                                Comment

                                Working...
                                X