Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Ingen grund til panik.
    Hvem har forladt os, der rykkede nogetsomhelst? Ingen.
    Hvem er kommet til, der kan rykke noget? Sandsynligvis ingen.
    Oprykkerne ser tyndere ud end os.
    Altså ligger vi vel ca. til nr 8-9; ganske som vi plejer.
    Jeg kan se det gå begge veje.

    Jeg synes vi har en bekymrende mangel af rigtige på midtbanen. Hvis vi f.eks. får en meget dårlig start kan jeg godt se os ramme en negativ spiral, der i sidste ende kan føre til nedrykning.

    Men der er trods alt også noget kvalitet og potentiale i truppen. Ift. sidste sæson tænker jeg umiddelbart det er Bashkim, der kan gøre den største forskel. Han kom kun i noget der ligner topform i mod slutningen af nedrykningsspillet. Rammer han for alvor formen synes jeg godt man kan argumentere for, at han er blandt de farligste i ligaen. I det hele taget synes jeg vi har uforløst potentiale i offensiven. Kan samspillet mellem Jebali og Bashkim udvikle sig? Kan Frøkjær finde det niveau han viste forrige sæson?

    Også en spiller som Sabbi. Han har skuffet. Men hvis han skal slå til tror jeg der er større sandsynlighed for, at det bliver nu her hvor der er godt vejr, folk på stadion og alle starter med noget at spille for. Sidste sæson med en masse modgang og tomme tribuner tror jeg især ikke gjorde noget godt for ham.

    Også vildt fedt at se Max Fenger tilbage.

    Med andre ord kan jeg potentielt se os forbedre os en del offensivt ift. sidste sæson. Men holdets rygrad og backs er et svagt punkt. Og det er bekymrende.
    Last edited by Agbre; 14-07-2021, 23:27.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

      Jeg kan se det gå begge veje.

      Jeg synes vi har en bekymrende mangel af rigtige på midtbanen. Hvis vi f.eks. får en meget dårlig start kan jeg godt se os ramme en negativ spiral, der i sidste ende kan føre til nedrykning.

      Men der er trods alt også noget kvalitet og potentiale i truppen. Ift. sidste sæson tænker jeg umiddelbart det er Bashkim, der kan gøre den største forskel. Han kom kun i noget der ligner topform i mod slutningen af nedrykningsspillet. Rammer han for alvor formen synes jeg godt man kan argumentere for, at han er blandt de farligste i ligaen. I det hele taget synes jeg vi har uforløst potentiale i offensiven. Kan samspillet mellem Jebali og Bashkim udvikle sig? Kan Frøkjær finde det niveau han viste forrige sæson?

      Også en spiller som Sabbi. Han har skuffet. Men hvis han skal slå til tror jeg der er større sandsynlighed for, at det bliver nu her hvor der er godt vejr, folk på stadion og alle starter med noget at spille for. Sidste sæson med en masse modgang og tomme tribuner tror jeg især ikke gjorde noget godt for ham.

      Også vildt fedt at se Max Fenger tilbage.

      Med andre ord kan jeg potentielt se os forbedre os en del offensivt ift. sidste sæson. Men holdets rygrad og backs er et svagt punkt. Og det er bekymrende.
      Enig. Det bekymrende er om midtbanen står distancen. JJT har taget et skridt imod længere tid uden skader, hvilket har ført til en periode med fint niveau. Han skal steppe endnu et niveau op og relationen til Aron skal styrkes.
      Spørgsmålstegnet er offensiven. Potentialet er der jo. Potentialet er til det faktisk kun er FCK og fcm der kan hamle op med det. Spørgsmålet er så om Alm kan få dem til at passe sammen eller om de overhovedet kan passe sammen?

      Overordnet set er der et potentiale i truppen som ikke indfries optimalt.
      1. Angriberne jeg netop nævnte
      2. Backerne.
      Vi har to offensive backs. Sidste sæson spillede vi rigtig mange kampe uden de to foretrukne. Kan det blive til flere eller kan vi finde en konkurrencedygtig højreback til at kæmpe med Ryan, så er der også noget der kan tale for vi får mere ud af dem
      3. Tverskov.
      Jeg synes Tverskovs kvaliteter på bolden blev udnyttet for dårligt i sidste sæson. Tverskov har det bedste overblik i truppen og vi udnyttede det fantastisk i vores mesterskabsspilsæson. Siden har han selv haft en sæson med et lille formdyk og sidste år gik vi mere og mere over til 4-backkæde, hvor han ikke trådte så langt frem på banen. Jeg synes dog stadig man bør kunne få mere ud af ham på bolden. Når man ser de bedste hold spille, så er nøglen ofte den skærende aflevering igennem kæderne fra midtstopperne op på en offensivspiller. Vi vil jo øjensynlig rigtig gerne spille med mellemrumsspillere, da vores kanter oftest trækker langt ind i banen. Her synes jeg vi har et potentiale i at Tverskov er så god på bolden. Oftest har det lignet man lader det op til JJ at opfinde den dybe tallerken, men det bliver ofte for forudsigeligt, hvis det hele skal bygges op fra forsvar via midtbane til angribere.

      Comment


        Hvis HB Køge kan hente sådan en højre back, så burde vi da byde os til inden han skriver under....?
        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-jon-flanagan/

        Edit, han har så ikke spillet i halvandet år...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
          Hvis HB Køge kan hente sådan en højre back, så burde vi da byde os til inden han skriver under....?
          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-jon-flanagan/

          Edit, han har så ikke spillet i halvandet år...
          Denne er helt klart lavet på baggrund af Aggers kontakter. Meeeen. 18 måneder uden kontrakt. Den ville jeg holde mig fra

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Denne er helt klart lavet på baggrund af Aggers kontakter. Meeeen. 18 måneder uden kontrakt. Den ville jeg holde mig fra
            Det ville aldrig gå i suppen det der, det er svært at vide om han vil komme i form igen .. der er jo nok ret tungtvejende grunde til at han ikke har spillet i 18 måneder.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Obbekjær får ikke kontrakt i Hobro

              https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...r-med-i-hobro/

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Det gør jeg også, men vildt at en så "hypet" ung spiller ikke kunne komme på et ungdomshold i Italien og nu skal til prøvetræning i 1. division !
                Heller ikke i Hobro lykkedes det tilsyneladende at lande en kontrakt for Obbekjær.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg

                  Heller ikke i Hobro lykkedes det tilsyneladende at lande en kontrakt for Obbekjær.
                  .... og man skal ikke mange sider tilbage, for at se hvor mange som talte ham op og det var en "katastrofe/skandale", hvis vi ikke satsede på ham mange år frem....

                  Comment


                    Nej, det er vildt hvordan man kan gå fra den talentstatus han havde, til nu at være overhalet at Østrøm, Vestergaard og nu også Khemdee. Jeg tænker at hans mobilitet er hans største hindring. De gange jeg har set ham spille, har han set temmelig tung ud og med hans alder in mente, burde han vel nærmest være på toppen af sin fysiske formåen nu.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                      Ingen grund til panik.
                      Hvem har forladt os, der rykkede nogetsomhelst? Ingen.
                      Hvem er kommet til, der kan rykke noget? Sandsynligvis ingen.
                      Oprykkerne ser tyndere ud end os.
                      Altså ligger vi vel ca. til nr 8-9; ganske som vi plejer.


                      jeps og gudskelov har vi stadig en til at kaste lidt røgslør….” Truppen er top 6 materiale…..vi skal bruge mere tid sammen, træne hårdere…mumle mule”
                      det bliver skidegodt ….top 10 herre we come..

                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        Heller ikke i Hobro lykkedes det tilsyneladende at lande en kontrakt for Obbekjær

                        forudser han for ophævet sin kontrakt, hvorefter han bliver præsenteret i Middelfart

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andreaslange Se indlæg
                          Heller ikke i Hobro lykkedes det tilsyneladende at lande en kontrakt for Obbekjær

                          forudser han for ophævet sin kontrakt, hvorefter han bliver præsenteret i Middelfart
                          Et udemærket bud

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                            Nej, det er vildt hvordan man kan gå fra den talentstatus han havde, til nu at være overhalet at Østrøm, Vestergaard og nu også Khemdee. Jeg tænker at hans mobilitet er hans største hindring. De gange jeg har set ham spille, har han set temmelig tung ud og med hans alder in mente, burde han vel nærmest være på toppen af sin fysiske formåen nu.
                            Tror hans fysik gav ham en fordel på ungdomsfodbold hvor han let kunne dominere som "stor dreng". Men det tæller ikke mere på seniorniveauet. Har set ham og Østrøm spille tilsammen i en U19-kamp og kunne ikke forstå at mange så Obbekjær som vores største forsvarstalent. Østrøm overbeviste mig langt mere i hensigt af alle parametre som duelspil, placeringsevner, overblik, afleveringsspil og speed. I forhold til Robin virkede Obbekjær ret statisk og lidt klodset.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Jeg synes man skulle kigge på Daniel Anyembe fra Efb.

                              Tidligere u-21 landsholdsspiller med god fart, 22 r gammel, højreback, kontaktudløb i 2022 og mon ikke han både gerne vil spille SL og væk fra galehuset.

                              Og så tror jeg at det her er vinduet hvor Tverskov tager til udlandet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                                Jeg synes man skulle kigge på Daniel Anyembe fra Efb.

                                Tidligere u-21 landsholdsspiller med god fart, 22 r gammel, højreback, kontaktudløb i 2022 og mon ikke han både gerne vil spille SL og væk fra galehuset.

                                Og så tror jeg at det her er vinduet hvor Tverskov tager til udlandet.
                                Tror ikke vi skal være så helvedes bange for at der er særlig stor interesse for at købe Tver, han er absolut en god spiller men der findes rigelig spillere rundt omkring på hans niveau så med mindre han insisterer på at komme væk så tror jeg han bliver i OB for jeg tror ikke der er den vilde transfersum at hente for OB og derfor er OB heller ikke helvedes pissetrængende for at sælge.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X