Oprindeligt indsendt af hankatten
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Ahlmann er god, men jeg vil påpege at 2020/2021 sæsonen er hans bedste nogensinde! 50% af hans superligamål er scoret i denne sæson og det samme gælder 20% af hans assists, hans højeste nogensinde. Så ja han er god, men det er primært i år at han har været pointgivende.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlægJeg forstår slet ikke den snak om en HB. Vi står vel ret beset i en ret god situation med Ryan, som på sit topniveau er fremragende og på sit bundniveau stadig er solid i defensiven. Som back-up er Robin klar og selvom han ret beset ikke har spillet mere end én rigtig god kamp, og han nok er bedre på def midt eller centralt i forsvaret, kan han med Ryans skader få en del spilletid.
Upsiden med Ryan kan være er at han efter en lang pause rammer niveauet og undgår skader. Worst case er at Ryan spiller solidt i halvdelen af kampene og resten får Robin vigtig spilletid i. Med AJA som back-up.
Jeg synes ikke vi skal bruge ressourcer på endnu en potentiel HB ind i truppen. Så skal vi i hvert fald sælge Ryan og/eller AJA."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Præcis. Dog kommer Mathias Brems op til VB og derfor skal der ikke hentes noget til den position. 1 profil og 1 talent til hver plads på backs må være målet. Den er mulig pt på venstre.
Han skal selvfølgelig have chancen, men det er ikke fordi klubben giver udtryk for nogen særlig tro på ham, ud fra de få udtagelser til førsteholdstruppen
Comment
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Ja ham glemmer man helt, når nu han slet ikke kom i truppen til de ligegyldige kampe sidst på sæsonen.
Han skal selvfølgelig have chancen, men det er ikke fordi klubben giver udtryk for nogen særlig tro på ham, ud fra de få udtagelser til førsteholdstruppen
Comment
-
Og jeg forstår slet ikke at i ikke kan se at det måske er vores klart svageste position på banen pt og når man som os jagter de små marginaler så er det da soleklart et sted at opgradere sig. Prøv at se Sønderjyske efter Bah rejste… Se FCK efter Ankersen kom tilbage.. Se i Aab hvor meget point givende der kommer fra Ahlmanns side og hvor lidt der kommer fra deres højreside ift…
Jeg vil våge den påstand at hvis du fandt en kvalitetsspiller til højreback som kunne holde til 30+ kampe på højt niveau og beholdt nuværende trup ville vi spille meget bedre fodbold og være rigtig tæt på Top 6. Alle kan jo godt lure der ikke kommer meget fra højre og lukker mere sammen centralt hvor vi er bedst.
Selvfølgelig er en central midtbanespiller vigtig men det burde altså være muligt at hente 2 spillere i et vindue hvor vi nok siger farvel til Oli Lund,Drachmann,Lieder,Sveinn og måske sælger en enkelt. Der er rigeligt lønkroner til de 2 positioner.
Østrøm kan sagtens være vikar og skal selvfølgelig have kampe. Men vi skal da ikke undgå at forstærke en åbenlys position fordi vi har et talent vi gerne vil give spilletid ude af position. Det er uambitiøst.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Aldeles enig, Ryan har de sidste to sæsoner kun spillet ca 58% af kampene og en del af de kampe har han skullet bruge på at komme tilbage i kampform. Hvis ikke det er et tydeligt hint om at det er tid til at handle så har jeg godt nok svært ved at finde argumenter for at finde tilføjelser til en trup.
Måske skulle man kigge på den sundhedssektor én gang for alle fremfor at skifte spillere hver gang der er “for mange skader”.
Ryan er vel vores bedste back i defensiven, selv på halv kraft. Måske er jeg naiv, men jeg tror det handler mere om at passe på vores spillere individuelt end noget andet. Her kan vi tale om at hente procenter hene vejen rundt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
Ca samme niveau som resten af forsvaret minus Jeppe T. Og ikke langt fra Frø, JJ og sikkert flere.
Måske skulle man kigge på den sundhedssektor én gang for alle fremfor at skifte spillere hver gang der er “for mange skader”.
Ryan er vel vores bedste back i defensiven, selv på halv kraft. Måske er jeg naiv, men jeg tror det handler mere om at passe på vores spillere individuelt end noget andet. Her kan vi tale om at hente procenter hene vejen rundt.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægOC nævnes i et rygte til FCK i BTs transferpodcast men bliver dog ikke bekræftet fra nogen side
For kontekst, så var det en bruger der også foreslog at FCK købte Wahid Fagir, Daniel Wass, OC og Kevin Diks i samme vindue.
Comment
-
Ryan har været skadet ca det halve af sin voksne fodbold karriere og hans skader og glasben har intet med OBs sundhedssektor at gøre
Ting hænger sammen, men lad os da bashe én spiller for en elendig skadeshistorik hos en tredjedel af truppen.
- Likes 2
Comment
-
Og jeg forstår slet ikke at i ikke kan se at det måske er vores klart svageste position på banen pt og når man som os jagter de små marginaler så er det da soleklart et sted at opgradere sig. Prøv at se Sønderjyske efter Bah rejste… Se FCK efter Ankersen kom tilbage.. Se i Aab hvor meget point givende der kommer fra Ahlmanns side og hvor lidt der kommer fra deres højreside ift…
Jeg vil våge den påstand at hvis du fandt en kvalitetsspiller til højreback som kunne holde til 30+ kampe på højt niveau og beholdt nuværende trup ville vi spille meget bedre fodbold og være rigtig tæt på Top 6. Alle kan jo godt lure der ikke kommer meget fra højre og lukker mere sammen centralt hvor vi er bedst.
Selvfølgelig er en central midtbanespiller vigtig men det burde altså være muligt at hente 2 spillere i et vindue hvor vi nok siger farvel til Oli Lund,Drachmann,Lieder,Sveinn og måske sælger en enkelt. Der er rigeligt lønkroner til de 2 positioner.
Østrøm kan sagtens være vikar og skal selvfølgelig have kampe. Men vi skal da ikke undgå at forstærke en åbenlys position fordi vi har et talent vi gerne vil give spilletid ude af position. Det er uambitiøst.
Selvfølgelig kan OB sagtens hente mere end en spiller i et transfervindue, og som jeg egentligt synes jeg skrev relativt tydeligt synes jeg også at en ny højreback ville være fint - det er i min optik bare ikke i nærheden af at være der hvor behovet er størst.
I forhold til din tese så giver det vel sig selv at vi rykker os tættere på top 6 hvis vi får en klar forstærkning til højre back, men det samme kan man vel sige om samtlige banens positioner? Spørgsmålet er hvilken position vi vil kunne rykke os mest på ved den rigtige forstærkning, men lad os da bare blive enige om at være uenige om det svar, og så ellers håbe på at vi får mere end en sommertilgang så vi begge to bliver glade.Last edited by stonebear; 09-06-2021, 20:20.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
Det er godt nok noget af en konklusion. Det er næppe glasben hvis en spiller kan spille stort set alle kampe i én hel sæson hvorefter han spiller halvdelen i den næste, ofte med skader kort efter tilbagekomst. Og Ryan er langt fra den eneste. Vi har haft spillere, der er røget ud med muskelskader efter 10 minutter og en halv halvleg. Og vi har et helt forsvar der har spillet 60-70% af kampene.
Ting hænger sammen, men lad os da bashe én spiller for en elendig skadeshistorik hos en tredjedel af truppen.
Jeg har tidligere et sted lavet en statistik over Ryans SL karriere. Og ja. Han havde lige et godt år. Resten har virkelig ikke været godt.
Men nu gør du det jo mere personligt end nødvendigt er. Tænker ikke at mange vil blive fornærmet over at Ryan bliver forbundet med skrøbelig og glasben.. Facts er at han er for ustabil og ikke har været særlig god længe. Fodbold er en tough verden. Videre med ham. Hurtigst muligt
Comment
-
Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Det var en #andellerej og den bliver skudt godt og grundigt ned af Lasse Vøge.
For kontekst, så var det en bruger der også foreslog at FCK købte Wahid Fagir, Daniel Wass, OC og Kevin Diks i samme vindue.
Men er enig i at der ikke var meget kød på den and..
Comment
Comment