Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Plum
    replied
    Der bliver godt nok lejet en del spillere i dette vindue .. i andre klubber altså …

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Enig i første del: OB har, igen - igen, meldt alt for meget ud. Det er svært at lave en omstilling, hvor man både vil i top-6 og samtidig implementere en ny spillestil (med mindre man har og bruger store økonomiske midler til det).
    Uenig i, at spillet har været til mere end 7 point. Og du siger det selv: det havde krævet mere skarphed i felterne. Og lige nøjagtigt det har vi ikke haft, da vi ikke har spillerne til det. Og en sejr i syv kampe får ikke mig til at sige, at nu går vi bedre tider i møde. Og hvem siger, at vi bare vinder (eller får 6 til 9 points) i de næste fire kampe? Vi kunne ikke køre en sejr hjem mod SIF, på trods af at vi lå godt til. Og fra kampene mod BIF og AGF er det mest positive, at vi ikke fik sat dem i gang. Omvendt kunne vi også have været kyniske, og været dem, der forlængede deres respektive kriser. Det havde vi så ikke holdet/spillerne til.
    Der findes ikke uheld i fodbold (eller nowt) men Sabbi’s mange skud på træværket mod RFC er sq stolpe ud og så er der straffet i Farum for ikke at tale det manglende frispark på HC ved deres mål ..
    SIF kunne og burde være blevet til mere og mod både BIF og AGF kørte OB dem trætte og kunne have fået mere ud af det ..

    Alle klubber kan nok sige det samme men så langt syntes jeg ikke OB er fra at få flere point .. man kan så starte med at lade være med at mål går ind de første 5 min.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Om vi er styrket eller ej, så er jeg fortsat mere vild med trupsammensætningen nu end før sommerpausen. De spillere vi har skillet os af med var det tynde øl (bortset fra OC) *og selvom jeg har skreget på en hb igennem hele vinduet er jeg stadig gladere for at se Østrøm få minutter end at OL skulle tage spilletiden fra ham.
    Der er dog stadig spillere jeg havde set forlade os. Lieder synes jeg står i vejen. Okosun synes jeg er malplaceret, men en god indskifter og Opondo trænger til at komme videre.
    Får vi en hb er jeg også klar til at smide Aja på porten og rykke Østrøm derind som førstegardering.
    Jeg synes også det er ærgerligt hvis ikke man kan lykkedes at leje et par af vores unge ud til noget divisionsbold. Det er generelt en disciplin vi er rigtig dårlig i.

    Jeg lever dog nogenlunde med at vi ikke ser de store spillerindkøb i denne omgang. Jeg har ingen ambitioner om top 6 og synes det jeg har set hidtil langt henad vejen er ganske lovende. Det skulle jo gerne danne grobund for yderligere udvikling og det er i hvert fald langt henad vejen mere underholdende end hvad jeg har set fra OB i lang tid.
    ligefrem "vild" det er noget mere positivt end hvad jeg kan svinge mig op på

    Positivt at se østrøm få mere spilletid - irreteret over at han bliver brugt ude af position.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    inderst inden tror jeg heller ikke vi rykker ud, men men men men - der er sket vildere ting i fodbold, og SIF samt Silkeborg er af en anden kvalitet end Lyngby og Horsens. Haderslev rydder hårdt op, og hvis de får guld ind, så er det vil kun Vejle som man næsten kan afskrive som superligahold næste sæson. Lige præcis Vejle har vi jo desværre grusommer erfaringer med fra sidste sæson.
    jeg tror heller ikke det går så galt - men nu har vi vel snart i 10 år flirtet kraftigt med stregen - så før eller siden kommer det vel til at gå galt

    - sidste sæson blev det aldrig rigtigt farligt - men 1 nederlag mod Lyngby og så havde det set rigtigt skidt ud - og hvordan reagere holdet i sådan situation?

    især frygter jeg nok "vi-er-for-gode-til-at-rykke-ned" mentaliteten - for så kan det sgu hurtigt blive svært at omstille sig

    Vi har vundet en ud af syv - vi er et bundhold, ligesom sidste sæson osv osv

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Har egentlig haft den opfattelse at vi skulle have tålmodighed så den nye sportdirektør og træner kunne gøre det helt grundige arbejde.

    Men hvis vi ser holdet sidste halvsæson, havde det sort ud uden OC og Baskim, OC har vi nu solgt og Baskim præsterer vildt dårligt, tror vi klarer skærende, men det er noget risky ikke at handle nu.

    Kender ikke meget til vores nye norske ven, syntes ikke det står meget herinde, har har haft et par kampe på u21, men er åbentbart ikke bedre en at hans klub ikke påtænker at bruge ham i denne sæson. Håber han kan flytte noget her.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

    Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.
    Enig i første del: OB har, igen - igen, meldt alt for meget ud. Det er svært at lave en omstilling, hvor man både vil i top-6 og samtidig implementere en ny spillestil (med mindre man har og bruger store økonomiske midler til det).
    Uenig i, at spillet har været til mere end 7 point. Og du siger det selv: det havde krævet mere skarphed i felterne. Og lige nøjagtigt det har vi ikke haft, da vi ikke har spillerne til det. Og en sejr i syv kampe får ikke mig til at sige, at nu går vi bedre tider i møde. Og hvem siger, at vi bare vinder (eller får 6 til 9 points) i de næste fire kampe? Vi kunne ikke køre en sejr hjem mod SIF, på trods af at vi lå godt til. Og fra kampene mod BIF og AGF er det mest positive, at vi ikke fik sat dem i gang. Omvendt kunne vi også have været kyniske, og været dem, der forlængede deres respektive kriser. Det havde vi så ikke holdet/spillerne til.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

    Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.
    inderst inden tror jeg heller ikke vi rykker ud, men men men men - der er sket vildere ting i fodbold, og SIF samt Silkeborg er af en anden kvalitet end Lyngby og Horsens. Haderslev rydder hårdt op, og hvis de får guld ind, så er det vil kun Vejle som man næsten kan afskrive som superligahold næste sæson. Lige præcis Vejle har vi jo desværre grusommer erfaringer med fra sidste sæson.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
    Om vi er styrket eller ej, så er jeg fortsat mere vild med trupsammensætningen nu end før sommerpausen. De spillere vi har skillet os af med var det tynde øl (bortset fra OC) *og selvom jeg har skreget på en hb igennem hele vinduet er jeg stadig gladere for at se Østrøm få minutter end at OL skulle tage spilletiden fra ham.
    Der er dog stadig spillere jeg havde set forlade os. Lieder synes jeg står i vejen. Okosun synes jeg er malplaceret, men en god indskifter og Opondo trænger til at komme videre.
    Får vi en hb er jeg også klar til at smide Aja på porten og rykke Østrøm derind som førstegardering.
    Jeg synes også det er ærgerligt hvis ikke man kan lykkedes at leje et par af vores unge ud til noget divisionsbold. Det er generelt en disciplin vi er rigtig dårlig i.

    Jeg lever dog nogenlunde med at vi ikke ser de store spillerindkøb i denne omgang. Jeg har ingen ambitioner om top 6 og synes det jeg har set hidtil langt henad vejen er ganske lovende. Det skulle jo gerne danne grobund for yderligere udvikling og det er i hvert fald langt henad vejen mere underholdende end hvad jeg har set fra OB i lang tid.
    Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

    Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

    Desværre rigtigt. Tror heller ikke på, at der kommer noget ind, heller ikke der, hvor der har manglet i lang tid. Og som skrevet andet sted, så fatter jeg ikke, at man kan sige, at vi kommer ok ud af transfervinduet, når man mister en mand, der er inde omkring landsholdet (OC), på en af de mest centrale pladser på holdet. Hvis man ser efter, så vurderes en god målmand (og ja, det kan være svært at måle eksakt, om man er god), at være op mod 15 point værd i løbet af en sæson. Ganske vist i ligaer, hvor der spilles flere kampe end i vores grundspil. Men, hvis forskellen på en god målmand og en gennemsnitlig målmand i den danske Superliga er 5 point på et grundspil, så hænger OB gevaldigt med en vis legemsdel i vandskorpen. Så bliver der SLET ikke tale om top-6 bold.
    +1

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Om vi er styrket eller ej, så er jeg fortsat mere vild med trupsammensætningen nu end før sommerpausen. De spillere vi har skillet os af med var det tynde øl (bortset fra OC) *og selvom jeg har skreget på en hb igennem hele vinduet er jeg stadig gladere for at se Østrøm få minutter end at OL skulle tage spilletiden fra ham.
    Der er dog stadig spillere jeg havde set forlade os. Lieder synes jeg står i vejen. Okosun synes jeg er malplaceret, men en god indskifter og Opondo trænger til at komme videre.
    Får vi en hb er jeg også klar til at smide Aja på porten og rykke Østrøm derind som førstegardering.
    Jeg synes også det er ærgerligt hvis ikke man kan lykkedes at leje et par af vores unge ud til noget divisionsbold. Det er generelt en disciplin vi er rigtig dårlig i.

    Jeg lever dog nogenlunde med at vi ikke ser de store spillerindkøb i denne omgang. Jeg har ingen ambitioner om top 6 og synes det jeg har set hidtil langt henad vejen er ganske lovende. Det skulle jo gerne danne grobund for yderligere udvikling og det er i hvert fald langt henad vejen mere underholdende end hvad jeg har set fra OB i lang tid.

    Leave a comment:


  • Memoryhof
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

    Hvis jeg var dig ville jeg allerede begynde at overveje at bestille en lægetid...
    Desværre rigtigt. Tror heller ikke på, at der kommer noget ind, heller ikke der, hvor der har manglet i lang tid. Og som skrevet andet sted, så fatter jeg ikke, at man kan sige, at vi kommer ok ud af transfervinduet, når man mister en mand, der er inde omkring landsholdet (OC), på en af de mest centrale pladser på holdet. Hvis man ser efter, så vurderes en god målmand (og ja, det kan være svært at måle eksakt, om man er god), at være op mod 15 point værd i løbet af en sæson. Ganske vist i ligaer, hvor der spilles flere kampe end i vores grundspil. Men, hvis forskellen på en god målmand og en gennemsnitlig målmand i den danske Superliga er 5 point på et grundspil, så hænger OB gevaldigt med en vis legemsdel i vandskorpen. Så bliver der SLET ikke tale om top-6 bold.

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Og en angriber ude hele sæsonen med korsbåndet.

    Hvis MH udtaler i morgen at vi kommer forstærket ud af vinduet får jeg seriøst en hjerneblødning
    Og Khemdee har også kontrakt til 30/6-2023
    Hvis jeg var dig ville jeg allerede begynde at overveje at bestille en lægetid...

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Ud over OC så startede Oliver Lund da i rigtig mange kampe og Drachmann i de kampe han var klar. Havde man så brugt Aron centralt noget tidligere kunne det have set bedre ud men enig i at flere positioner med langtids-/hyppigt skadet spillere ikke er dækket af.
    Og enig i at truppen er skæv og det burde man sq rette op på med de afgange det nu engang måtte kræve og så hente ind hvor der mangler. OB vinder intet ved at vente med dette når man nu har sat sig for hvordan man vil spille ..
    Oliver Lund fik mange kampe, men var ikke en del af idealopstillingen. Det var Drachmann bestemt heller ikke mod slutningen - havde han været det, havde vi heller ikke ladet ham gå på fri transfer til en førstedivisionsklub. Så jeg vil stadig mene at 2-3 faste startere er overdrevet, men det er som sagt heller ikke så vigtigt, problemet er ikke at afgange som Lund og OC, hvor de oplagte afløsere er på plads fra eget akademi, ikke erstattes, men gruppens overordnede sammensætning - og der er vi vit ret enige om tingenes tilstand.

    Leave a comment:


  • Mwape
    replied
    Jeg håber, at vi betale lidt for, at få den unge nordmand nu. Det skriver jo til himmlen, at vi ikke har en konkurencedygtig hb, Desuden ser det ud til, at han også kan spille VB og JS kunne vist godt klare, at få noget konkurrence der. Men jeg forventer intet, så længe MH har ansvaret, desværre,

    Men der er flere postioner, hvor vi godt kunne bruge noget nyt blod. Især når vores konkurrenter køber ind. Kan blive farligt, hvis vi ryger ud i karentæner og skader, især i forsvaret samt på den centrale midtbane. Men MH vil nok mene, vi bare skal træne hårdere...

    Jeg håber, at jeg tager fejl og vi får en 3 spillere ind inden deadline. Drømmene har man jo lov at have....

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
    Mærkelig sag med Sander. Men mon ikke OB har forsøgt (og lykkedes med?) at få bedre vilkår i lejeaftalen.
    OB har tidligere sagt nej til kontante beløb fra russiske klubber, før han blev udlejet til Norge.

    Leave a comment:

Working...
X