Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
    Jeg forventer sgu ikke noget i dag. Jeg håber da på forstærkninger, helt klart, men tvivler virkelig på, at det lykkes os at hente noget ind. Flere vinduer i træk har vi nu hørt på, at man er tilfreds med truppen, og trods resultaterne modsiger dette jf. vores målsætning, så er jeg efterhånden blevet overbevist om, at man rent faktisk synes man har en slagkraftig trup, som man er tilfreds med. Er det bekymrende? Ja for mig er det, men tilsyneladende ikke for dem med daglig gang i organisationen.

    Kommer jeg alligevel til at sidde klistret til transfervinduets (BT) livedækning hele aftenen? Ja, det gør jeg sgu nok. Man er vel naiv :)
    Kunne ikke have sagt det bedre selv....Oh suuuuuk

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Vi må se hvad der sker idag

      Jeg syntes da heller ikke at vi er vanvittig svækket da de spillere der forlader os(minus OC) ikke gjorde det vilde for os. Men har det bare 2% betydning kan det være forskellen mellem nedrykning og forblivelse i superligaen. Top 6 gider jeg ikke engang diskutere
      O.C: klar svækkelse ihvertfald indtil HC finder sit niveau og det kan nemt tage hele sæsonen
      Lund: tjaa vi mister en masse i attitude mens vi ikke mister ret meget spillemæssigt
      Janus : vi mister en mand med svag psyke og skrøbeligt bentøj og som spillemæssigt ikke havde meget at byde ind med det sidste stykke tid, det var vel ikke helt uden grund vi fik flere point uden ham end med ham.
      Det vi har mistet svækker da muligheden for top 6 som vel ikke var ret sandsynlig inden sæsonen startede, så man kan vel sige at det dybest set ikke ændrer noget i den retning, men som i sidste sæson så er jeg ikke det mindste nervøs i forhold til nedrykning, så heller ikke der ændrer det noget. Som jeg har skrevet før så tvivler jeg på NT går så målrettet efter top 6 som der gives udtryk for og han er tilpas med at holde os i ligaen og blot holde gryden i kog med tom snak og pletvise "gaver" så som jeg også forklarede i en tidligere tråd.
      Enhver anden klub med et minimum af ambitioner havde handlet for meget længe siden på den tydelige mangel af en HB, alene det viser at det er tom snak. Kender intet til vores nye nordmand men tillader mig at tvivle stærkt på at han overhovedet er en forstærkning, men frygter at det blet er endnu en kop 50 grader varmt vand i det store kar.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

        2-3 faste startere er der vist trods alt at stramme den. OC er den eneste faste starter, der har forladt klubben og lige der synes jeg, det er helt i orden, vi ikke henter en erstatning. Problemet er i mine øjne ikke at vi er svækkede, men at vi ikke er forstærkede på de par nøglepositioner, hvor det længe har været tydeligt, at vi har mangler, og at truppen er næsten lige så skævt sammensat nu, som den var inden vinduet gik i gang.
        Den største fejl i vinduet er imo, at man ikke betalte det, det ville koste at hentede BW ind med det samme, så han kunne nå at sætte sit præg eller i det allermindste udstikke en retning, som han kan følge op på i vintertransfervinduet. Nu skal han formentlig lige føle alting an, når han kommer til til vinter og så har vi reelt set smidt to transfervinduer ud af vinduet, når man nu tydeligvis - og sikkert fornuftigt nok - ikke giver Hemme den helt store frihed til at handle.
        Ud over OC så startede Oliver Lund da i rigtig mange kampe og Drachmann i de kampe han var klar. Havde man så brugt Aron centralt noget tidligere kunne det have set bedre ud men enig i at flere positioner med langtids-/hyppigt skadet spillere ikke er dækket af.
        Og enig i at truppen er skæv og det burde man sq rette op på med de afgange det nu engang måtte kræve og så hente ind hvor der mangler. OB vinder intet ved at vente med dette når man nu har sat sig for hvordan man vil spille ..

        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Lidt live Update fra træning på stadion

          Ryan træner mere og mere med. Bliv ikke overrasket hvis han er klar til indhop kort efter landsholdspausen

          Fenger ikke tilstede. Skulle være småskadet. Han har interview med SF senere

          Jebali skadet
          Jebali viste at han ville udskiftes med det samme efter et tilbageløb søndag da han stoppede en kontra på bekostning af et gult kort. Men virkede ikke som en større skade så håber han er klar igen efter landsholdspausen.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
            Mærkelig sag med Sander. Men mon ikke OB har forsøgt (og lykkedes med?) at få bedre vilkår i lejeaftalen.
            OB har tidligere sagt nej til kontante beløb fra russiske klubber, før han blev udlejet til Norge.

            Comment


              Jeg håber, at vi betale lidt for, at få den unge nordmand nu. Det skriver jo til himmlen, at vi ikke har en konkurencedygtig hb, Desuden ser det ud til, at han også kan spille VB og JS kunne vist godt klare, at få noget konkurrence der. Men jeg forventer intet, så længe MH har ansvaret, desværre,

              Men der er flere postioner, hvor vi godt kunne bruge noget nyt blod. Især når vores konkurrenter køber ind. Kan blive farligt, hvis vi ryger ud i karentæner og skader, især i forsvaret samt på den centrale midtbane. Men MH vil nok mene, vi bare skal træne hårdere...

              Jeg håber, at jeg tager fejl og vi får en 3 spillere ind inden deadline. Drømmene har man jo lov at have....

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                Ud over OC så startede Oliver Lund da i rigtig mange kampe og Drachmann i de kampe han var klar. Havde man så brugt Aron centralt noget tidligere kunne det have set bedre ud men enig i at flere positioner med langtids-/hyppigt skadet spillere ikke er dækket af.
                Og enig i at truppen er skæv og det burde man sq rette op på med de afgange det nu engang måtte kræve og så hente ind hvor der mangler. OB vinder intet ved at vente med dette når man nu har sat sig for hvordan man vil spille ..
                Oliver Lund fik mange kampe, men var ikke en del af idealopstillingen. Det var Drachmann bestemt heller ikke mod slutningen - havde han været det, havde vi heller ikke ladet ham gå på fri transfer til en førstedivisionsklub. Så jeg vil stadig mene at 2-3 faste startere er overdrevet, men det er som sagt heller ikke så vigtigt, problemet er ikke at afgange som Lund og OC, hvor de oplagte afløsere er på plads fra eget akademi, ikke erstattes, men gruppens overordnede sammensætning - og der er vi vit ret enige om tingenes tilstand.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Og en angriber ude hele sæsonen med korsbåndet.

                  Hvis MH udtaler i morgen at vi kommer forstærket ud af vinduet får jeg seriøst en hjerneblødning
                  Og Khemdee har også kontrakt til 30/6-2023
                  Hvis jeg var dig ville jeg allerede begynde at overveje at bestille en lægetid...
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                    Hvis jeg var dig ville jeg allerede begynde at overveje at bestille en lægetid...
                    Desværre rigtigt. Tror heller ikke på, at der kommer noget ind, heller ikke der, hvor der har manglet i lang tid. Og som skrevet andet sted, så fatter jeg ikke, at man kan sige, at vi kommer ok ud af transfervinduet, når man mister en mand, der er inde omkring landsholdet (OC), på en af de mest centrale pladser på holdet. Hvis man ser efter, så vurderes en god målmand (og ja, det kan være svært at måle eksakt, om man er god), at være op mod 15 point værd i løbet af en sæson. Ganske vist i ligaer, hvor der spilles flere kampe end i vores grundspil. Men, hvis forskellen på en god målmand og en gennemsnitlig målmand i den danske Superliga er 5 point på et grundspil, så hænger OB gevaldigt med en vis legemsdel i vandskorpen. Så bliver der SLET ikke tale om top-6 bold.

                    Comment


                      Om vi er styrket eller ej, så er jeg fortsat mere vild med trupsammensætningen nu end før sommerpausen. De spillere vi har skillet os af med var det tynde øl (bortset fra OC) *og selvom jeg har skreget på en hb igennem hele vinduet er jeg stadig gladere for at se Østrøm få minutter end at OL skulle tage spilletiden fra ham.
                      Der er dog stadig spillere jeg havde set forlade os. Lieder synes jeg står i vejen. Okosun synes jeg er malplaceret, men en god indskifter og Opondo trænger til at komme videre.
                      Får vi en hb er jeg også klar til at smide Aja på porten og rykke Østrøm derind som førstegardering.
                      Jeg synes også det er ærgerligt hvis ikke man kan lykkedes at leje et par af vores unge ud til noget divisionsbold. Det er generelt en disciplin vi er rigtig dårlig i.

                      Jeg lever dog nogenlunde med at vi ikke ser de store spillerindkøb i denne omgang. Jeg har ingen ambitioner om top 6 og synes det jeg har set hidtil langt henad vejen er ganske lovende. Det skulle jo gerne danne grobund for yderligere udvikling og det er i hvert fald langt henad vejen mere underholdende end hvad jeg har set fra OB i lang tid.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                        Desværre rigtigt. Tror heller ikke på, at der kommer noget ind, heller ikke der, hvor der har manglet i lang tid. Og som skrevet andet sted, så fatter jeg ikke, at man kan sige, at vi kommer ok ud af transfervinduet, når man mister en mand, der er inde omkring landsholdet (OC), på en af de mest centrale pladser på holdet. Hvis man ser efter, så vurderes en god målmand (og ja, det kan være svært at måle eksakt, om man er god), at være op mod 15 point værd i løbet af en sæson. Ganske vist i ligaer, hvor der spilles flere kampe end i vores grundspil. Men, hvis forskellen på en god målmand og en gennemsnitlig målmand i den danske Superliga er 5 point på et grundspil, så hænger OB gevaldigt med en vis legemsdel i vandskorpen. Så bliver der SLET ikke tale om top-6 bold.
                        +1
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                          Om vi er styrket eller ej, så er jeg fortsat mere vild med trupsammensætningen nu end før sommerpausen. De spillere vi har skillet os af med var det tynde øl (bortset fra OC) *og selvom jeg har skreget på en hb igennem hele vinduet er jeg stadig gladere for at se Østrøm få minutter end at OL skulle tage spilletiden fra ham.
                          Der er dog stadig spillere jeg havde set forlade os. Lieder synes jeg står i vejen. Okosun synes jeg er malplaceret, men en god indskifter og Opondo trænger til at komme videre.
                          Får vi en hb er jeg også klar til at smide Aja på porten og rykke Østrøm derind som førstegardering.
                          Jeg synes også det er ærgerligt hvis ikke man kan lykkedes at leje et par af vores unge ud til noget divisionsbold. Det er generelt en disciplin vi er rigtig dårlig i.

                          Jeg lever dog nogenlunde med at vi ikke ser de store spillerindkøb i denne omgang. Jeg har ingen ambitioner om top 6 og synes det jeg har set hidtil langt henad vejen er ganske lovende. Det skulle jo gerne danne grobund for yderligere udvikling og det er i hvert fald langt henad vejen mere underholdende end hvad jeg har set fra OB i lang tid.
                          Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

                          Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

                            Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.
                            inderst inden tror jeg heller ikke vi rykker ud, men men men men - der er sket vildere ting i fodbold, og SIF samt Silkeborg er af en anden kvalitet end Lyngby og Horsens. Haderslev rydder hårdt op, og hvis de får guld ind, så er det vil kun Vejle som man næsten kan afskrive som superligahold næste sæson. Lige præcis Vejle har vi jo desværre grusommer erfaringer med fra sidste sæson.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Ikke uenig.. hvis OB bare havde meldt ud af denne sæson her er til at få ny træner, spillestil og direktør på plads tror jeg som sådan også bare at vi havde diskuteret om OB var i fare for at rykke ned .. der havde været meget mere forståelse ..

                              Sejren i Herning var heldig men spillet har været til mere end de syv point men krævet mere skarphed i felterne og nu skal OB møde SDR, AAB, VFF og VB. Optimalt er det 12 point og 10 er vel ikke urealistisk mens 7 må være et minimum og det er en fordobling af høsten indtil videre. Sådan som rækken udarter sig tænker jeg ikke at det placerer OB i bunden.
                              Enig i første del: OB har, igen - igen, meldt alt for meget ud. Det er svært at lave en omstilling, hvor man både vil i top-6 og samtidig implementere en ny spillestil (med mindre man har og bruger store økonomiske midler til det).
                              Uenig i, at spillet har været til mere end 7 point. Og du siger det selv: det havde krævet mere skarphed i felterne. Og lige nøjagtigt det har vi ikke haft, da vi ikke har spillerne til det. Og en sejr i syv kampe får ikke mig til at sige, at nu går vi bedre tider i møde. Og hvem siger, at vi bare vinder (eller får 6 til 9 points) i de næste fire kampe? Vi kunne ikke køre en sejr hjem mod SIF, på trods af at vi lå godt til. Og fra kampene mod BIF og AGF er det mest positive, at vi ikke fik sat dem i gang. Omvendt kunne vi også have været kyniske, og været dem, der forlængede deres respektive kriser. Det havde vi så ikke holdet/spillerne til.

                              Comment


                                Har egentlig haft den opfattelse at vi skulle have tålmodighed så den nye sportdirektør og træner kunne gøre det helt grundige arbejde.

                                Men hvis vi ser holdet sidste halvsæson, havde det sort ud uden OC og Baskim, OC har vi nu solgt og Baskim præsterer vildt dårligt, tror vi klarer skærende, men det er noget risky ikke at handle nu.

                                Kender ikke meget til vores nye norske ven, syntes ikke det står meget herinde, har har haft et par kampe på u21, men er åbentbart ikke bedre en at hans klub ikke påtænker at bruge ham i denne sæson. Håber han kan flytte noget her.

                                Comment

                                Working...
                                X