Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvad er OB’s startegi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Nu meldes der om en storinvestor, som vil styrke økonomien markant, til Esbjerg.... flere og flere klubber omkring os styrkes økonomisk i disse år, mens vi står i stampe og overhales indenom
    OB er for længst overhalet. De andre klubber agerer på en helt anden måde. Der, hvor OB ligger nu i tabellen, er helt retmæssigt.

    Jeg har ingen tro på, at det bliver bedre.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

      OB er for længst overhalet. De andre klubber agerer på en helt anden måde. Der, hvor OB ligger nu i tabellen, er helt retmæssigt.

      Jeg har ingen tro på, at det bliver bedre.
      Enig. Det kan de fleste se efterhånden. Undtagen OBs ledelse, der tumler rundt med skyklapper på. Det blev også vendt i Onside i går kort og præcist “ Truppen et ikke til mere, og OB har haft et passivt transfervindue”
      få nu fundet den træner Hemmingsen.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Nu meldes der om en storinvestor, som vil styrke økonomien markant, til Esbjerg.... flere og flere klubber omkring os styrkes økonomisk i disse år, mens vi står i stampe og overhales indenom
        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...e-ejere-i-efb/

        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/efb-overtagelse-indskud-paa-455-millioner/
        Last edited by Online; 05-02-2021, 11:47.

        Comment


          #64
          Ja det bumler omkring os. Hvis NT virkelig mener det, så skal der penge til - mange penge.
          Hvis Bif bliver mestre (jeg tvivler, men), så vil de nok tage et skridt frem.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
            Nu meldes der om en storinvestor, som vil styrke økonomien markant, til Esbjerg.... flere og flere klubber omkring os styrkes økonomisk i disse år, mens vi står i stampe og overhales indenom
            Og det blev endnu en udenlandsk investor, hvis intentioner med klubben de kun selv ved.
            Personligt er jeg også selv ved at gå op i limningen over at se hvilken vej klubben bevæger sig i (forhåbentligt er det noget vi bliver klogere på snart)
            Men jeg vil 100 gange hellere have Niels Thorborg som kaptajn for skuden end et konsortium af rigmænd der højst sandsynligt aldrig har hørt om Odense, samt aldrig sat sine ben her.
            Man kan sige meget on NT men jeg vælger at tro på at hans intentioner med at eje OB / OSE er reelle nok, hvis det eneste OB betyder for NT er at han kan have et stort sponsor netværk, tænker jeg at det ville have været lettere og billigere at poste 250-350 mio. ind en loge, eksklusiv rejse klub eller hvad ved jeg.
            Hvis NT kun ejer OB for tjene penge på det, håber jeg da for ham at han var løbet skrigende væk for laaaang tid siden.
            At have en ejer der elsker klubben og byen (må man formode med de penge han har skudt i projektet over tid, samt han trods alt har valgt at bosætte sig her) betyder mere for mig personligt end at kæmpe om at ligge nr. 5-3 med ejere som Vejle for eksempel har.

            Comment


              #66
              Strategien i Odense er, at gøre som man altid har gjort. Man lever i fortiden, har glemt at udvikle og derfor er man igang med at afvikle. OB ligger i dynget, som nr. 9-14 i Danmark, skal dette ændres, så skal der tilføres ledelse udefra, der evner at udvikle. Man fokuserer på en placering i den bedste halvdel af rækken iblandt 12 hold, hvor man økonomisk er på højde med, eller lidt stærkere end 4 af holdene.... vågn nu op, Hvis der findes en klubejer i Odense der mener det seriøst, så find dog ud af hvad produktet skal være, og smid de penge i det som det kræver. Alternativt så lad dog andre komme til, eller luk det ned, men jeg er ret overbevist om at der findes mennesker, der kan løfte OB, men de er pt ikke en del af OB.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                Og det blev endnu en udenlandsk investor, hvis intentioner med klubben de kun selv ved.
                Personligt er jeg også selv ved at gå op i limningen over at se hvilken vej klubben bevæger sig i (forhåbentligt er det noget vi bliver klogere på snart)
                Men jeg vil 100 gange hellere have Niels Thorborg som kaptajn for skuden end et konsortium af rigmænd der højst sandsynligt aldrig har hørt om Odense, samt aldrig sat sine ben her.
                Man kan sige meget on NT men jeg vælger at tro på at hans intentioner med at eje OB / OSE er reelle nok, hvis det eneste OB betyder for NT er at han kan have et stort sponsor netværk, tænker jeg at det ville have været lettere og billigere at poste 250-350 mio. ind en loge, eksklusiv rejse klub eller hvad ved jeg.
                Hvis NT kun ejer OB for tjene penge på det, håber jeg da for ham at han var løbet skrigende væk for laaaang tid siden.
                At have en ejer der elsker klubben og byen (må man formode med de penge han har skudt i projektet over tid, samt han trods alt har valgt at bosætte sig her) betyder mere for mig personligt end at kæmpe om at ligge nr. 5-3 med ejere som Vejle for eksempel har.
                Vi kan sagtens diskutere det problematiske ved udenlandske ejere og investorere (Eller danske for den sags skyld, jeg nævner bare Kasi Jesper, Kurt Andersen, Aldo Petersen, Steen Vela, Torben Jensen, Jan Trolle mfl.), men jeg synes det er underligt, hvis det er ejeren der skal have lov at definere ens personlige forhold til klubben. Hvis OB fik en ejer med nogle dybt problematiske ting på CVet, ville min kærlighed til klubben ikke blive mindre, jeg ville bare føle mig kaldet til at gøre modstand og forsøge at ryge dem ud af klubben.

                Én ting er helt sikkert, det bliver ikke nationaliteten på ejerne der får lov at definere min glæde ved OB. Helt konkret har jeg svært ved at se, hvorfor Vejles ejerkreds er så meget værre end OBs, og hvorfor de skulle påvirke glæde ved at se dem spille. Jeg ved ikke, hvordan Vejles moldovanske ejer har tjent sine penge, bortset fra at han har været spilleragent i en årrække, jeg ved bare, at han ejer halvdelen af klubben, og resten af ejet af klubfolk der har fortid som spillere i klubben, og at klubben har været i en rigtig positiv udvikling på mange fronter, lige siden man fik den ejerkreds på plads. Det er langt vigtige for mig, end om hovedaktionæren bor i byen og kommer til de fleste kampe, det betyder næsten intet for mig.

                Comment


                  #68
                  ...og snart SE med en italiensk forbindelse.... spændende, så lang tid det ikke går ud over egne talenter, hvis tilsvarende sendes til DK for spilletid.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Vi kan sagtens diskutere det problematiske ved udenlandske ejere og investorere (Eller danske for den sags skyld, jeg nævner bare Kasi Jesper, Kurt Andersen, Aldo Petersen, Steen Vela, Torben Jensen, Jan Trolle mfl.), men jeg synes det er underligt, hvis det er ejeren der skal have lov at definere ens personlige forhold til klubben. Hvis OB fik en ejer med nogle dybt problematiske ting på CVet, ville min kærlighed til klubben ikke blive mindre, jeg ville bare føle mig kaldet til at gøre modstand og forsøge at ryge dem ud af klubben.

                    Én ting er helt sikkert, det bliver ikke nationaliteten på ejerne der får lov at definere min glæde ved OB. Helt konkret har jeg svært ved at se, hvorfor Vejles ejerkreds er så meget værre end OBs, og hvorfor de skulle påvirke glæde ved at se dem spille. Jeg ved ikke, hvordan Vejles moldovanske ejer har tjent sine penge, bortset fra at han har været spilleragent i en årrække, jeg ved bare, at han ejer halvdelen af klubben, og resten af ejet af klubfolk der har fortid som spillere i klubben, og at klubben har været i en rigtig positiv udvikling på mange fronter, lige siden man fik den ejerkreds på plads. Det er langt vigtige for mig, end om hovedaktionæren bor i byen og kommer til de fleste kampe, det betyder næsten intet for mig.
                    Det er heller ikke for at sige danske ejere er at fortrække bare fordi at de er danske.
                    Selvfølgelig kan udenlandske ejere virkelig gøre en forskel både for klub og lokal område (Her er leicester jo et glimrende eksempel)
                    Det er klart at det er svært at vurdere de udenlandske ejere i Superligaen og 1 division da de kun har været ejere i en relativ kort periode.
                    Jeg tænker bare at hvis nu vi om 5 år ender i en global økonomisk krise, der håber og tror jeg at en person som NT ville gå langt for at redde OB igennem krisen, både fordi at han allerede nu har vist at han er villig til at poste penge i et sort hul men også for ikke at tabe ansigt i det lokalsamfund han trods alt bor i.

                    Her kunne jeg godt frygte at f.eks. Vejles ejere ville afvikle klubben, sælge hvad sælges kan (spillere, ungdomsspillere mm.) og trække pengene ud og begære firmaet (klubben) konkurs, da han jo ikke sidder i nogle lokale udvalg, bor i byen, se fans i øjnene hver gang han bevæger sig ud for en dør.
                    Ved godt det hele er meget hvis og hvis :-)
                    Så det er bare et udtryk for min personlige holdning.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

                      Det er heller ikke for at sige danske ejere er at fortrække bare fordi at de er danske.
                      Selvfølgelig kan udenlandske ejere virkelig gøre en forskel både for klub og lokal område (Her er leicester jo et glimrende eksempel)
                      Det er klart at det er svært at vurdere de udenlandske ejere i Superligaen og 1 division da de kun har været ejere i en relativ kort periode.
                      Jeg tænker bare at hvis nu vi om 5 år ender i en global økonomisk krise, der håber og tror jeg at en person som NT ville gå langt for at redde OB igennem krisen, både fordi at han allerede nu har vist at han er villig til at poste penge i et sort hul men også for ikke at tabe ansigt i det lokalsamfund han trods alt bor i.

                      Her kunne jeg godt frygte at f.eks. Vejles ejere ville afvikle klubben, sælge hvad sælges kan (spillere, ungdomsspillere mm.) og trække pengene ud og begære firmaet (klubben) konkurs, da han jo ikke sidder i nogle lokale udvalg, bor i byen, se fans i øjnene hver gang han bevæger sig ud for en dør.
                      Ved godt det hele er meget hvis og hvis :-)
                      Så det er bare et udtryk for min personlige holdning.
                      Beklager, men for mig giver ovenstående ingen mening mht. Vejle

                      Hvad mener du med at sælge alle aktiver og så bagefter erklærer klubben konkurs... du kan gøre førstnævnte og så afvikle klubben, men ikke begge dele uden et retsligt efterspil

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Beklager, men for mig giver ovenstående ingen mening mht. Vejle

                        Hvad mener du med at sælge alle aktiver og så bagefter erklærer klubben konkurs... du kan gøre førstnævnte og så afvikle klubben, men ikke begge dele uden et retsligt efterspil
                        Det jeg ville frem til var bare at jeg har større tiltro til en lokal forankret ejer ville holde hånden over en klub end en udenlandsk :-)
                        Regler for konkurser er ikke min stærke side, det indrømmer jeg blankt. Så beklager hvis det var dårligt formuleret

                        Comment


                          #72
                          https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...emedarbejderne

                          jobbeskrivelse til Hemmingsen. Virker ikke som om han helt har forstået jobbet.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                            https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...emedarbejderne

                            jobbeskrivelse til Hemmingsen. Virker ikke som om han helt har forstået jobbet.
                            Jeg tror desværre heller ikke, den der ansatte MH er i stand til at lave sportschefens jobbeskrivelse. I så fald havde han nok ikke fået jobbet.

                            Comment


                              #74
                              Vi scouter åbenbart i Frankrig og Belgien også

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-jeg-mest-paa

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Vi scouter åbenbart i Frankrig og Belgien også

                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-jeg-mest-paa
                                Utaka viser at vi kan være heldige at finde guld i Belgien.

                                Comment

                                Working...
                                X