Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2013/2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaspernon
    replied
    Det der ryster mig mest, efter det vi har været igennem(se nedenunder) er at vi nu igen står med for dyre lønninger i truppen, og må betale penge for at komme af med dem... Nu må vi, med Hr. Hansen ved roret, håbe at det er slut...

    "Men hvis man gransker regnskaberne nærmere, får man en fornemmelse af, hvor voldsomt OB faktisk satsede på at vinde en guldmedalje mellem 2008 og 2010.
    Et af de vigtigste spor er en markant stigning i personaleomkostninger, det vil sige lønninger i koncernen fra 2007 til 2010.
    OB gik fra omtrent 90 millioner kroner i 2007 til 135 millioner i 2010, og selv om der i samme periode kom omtrent 30 ekstra medarbejdere i moderselskabet Odense Sport&Event (OSE), er det realistisk at vurdere, at førsteholdet i Superligaen slugte et godt stykke over halvdelen af de 45 millioner kroner ekstra lønninger, OSE betalte i 2010"

    "Det næste spor finder vi under punktet af- og nedskrivninger. Igen kompliceres regnestykket af, at OB's fodboldtal er blandet med dem fra hotel-, konference- og koncert-driften.

    Men simpelt forklaret siger afskrivningerne noget om, hvor mange penge OB har skullet afsætte til de årlige afbetalinger på transferbetalinger, signon-fees og andre typer engangsbeløb til spillere, som klubben har i det nuværende eller seneste par år har købt eller forlænget kontrakter med. I 2007 var det beløb 10,8 millioner kroner, mens man i 2010 var oppe på 34,8 millioner inklusive en ekstraordinær nedskrivning på otte millioner kroner på spillere, man i 2010 sagde farvel til for mindre transfers, end de var bogført til i værdi i OB's regnskab"

    "Ud fra OB's regnskaber og Tipsbladets oplysninger fra transfermarkedet om de kontrakter og beløb, OB investerede i nye spillere mellem 2007 og 2011, er det en realistisk vurdering, at OB fra 2007 og til den dramatiske fyring af Lars Olsen, Viggo Jensen og direktør Kim Brink i september 2010 fordoblede spillerbudgettet til lønninger, transfers og signon-fees fra 30-40 millioner til et sted mellem 80 og 100 millioner kroner"


    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af ilder69 Se indlæg
    Er det fakta, at vi knap har råd til driften eller er det spekulation? Ved godt, at der er klubber der har større råderum end os, men hvis ikke der er noget reelt meldt ud om at vi fattes penge i sådan en grad der skal spares på drift mm, så ser jeg det som sker lige nu som rettidig omhu og langsigtet planlægning.
    Mjae, det er jo altid det store spørgsmål med OBs økonomi. Hvis man ser på driftsunderskud de seneste år og kapitaltilførsel sidste år, så lugter det klart af sparetider. Troels Bech nævner faktisk ofte også hensyn til økonomi. OS&E ligger næppe til at dreje nøglen om; men omvendt så har selskabet tabt så mange penge de seneste år, at det ikke er morsomt. Spørgsmålet i OB er nok ikke, om der er penge til løn næste måned; men mere hvor længe de tunge investorer gider dække tabene.
    Det kunne være interessant en gang at få et indblik i OBs økonomi gennem de senere år: jeg sidder med fornemmelsen af, at vores lønbudget en overgang for 3-4 år siden har været helt spændt op til lir (måske 80 mio+??), og at der er blevet skåret meget kraftigt bare det seneste 1½ år. Måske er vi endda allerede på 50-60% af niveauet for 3-4 år siden (eller endnu lavere?), men der kan naturligvis også være gamle regninger og kontrakter, der gør den proces langsommere. Det får jeg nok aldrig bekræftet/afkræftet officielt, og fair nok for det. Men hvis de tal/fornemmelser er bare i nærheden af sandheden, så er det noget af en rutchetur: så virker Jesper Hansen måske endnu mere som den rette mand til at lave den blødest mulige mavelanding.

    Leave a comment:


  • Slambert
    replied
    Oprindeligt indsendt af ilder69 Se indlæg
    Er det fakta, at vi knap har råd til driften eller er det spekulation? Ved godt, at der er klubber der har større råderum end os, men hvis ikke der er noget reelt meldt ud om at vi fattes penge i sådan en grad der skal spares på drift mm, så ser jeg det som sker lige nu som rettidig omhu og langsigtet planlægning.
    Lyder ikke som om vi vælter os i penge
    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...el-ob-i-januar
    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...emming-povlsen

    Du kan også skæve til sidste års regnskab .
    Last edited by Slambert; 30-01-2014, 13:58.

    Leave a comment:


  • ilder69
    replied
    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Når vi nu står med så få penge at vi knap nok har råd til driften er det uforståligt at man henter en mand til en plads hvor vi iforvejen er godt dækket ind med Azer , Spellman , Vadocz og Schoop så er det imo ikke logisk at man overser et snarligt behov for en ny H.B , at vi ikke ejer alternativer til kanterne , at vores angreb er mangelfuldt , at vi stadig står uden løsning på venstre back/defensiv midt alt efter hvor Ari placeres.

    Isoleret set er COB en rigtig god spiller som jeg gerne vil have i OB , også meget hellere end Schoop og Vadocz som nu i endnu højere grad er ligegyldigt fyld ..men vores situation taget i betragtning syntes jeg behovet ligger andre steder.

    Er det fakta, at vi knap har råd til driften eller er det spekulation? Ved godt, at der er klubber der har større råderum end os, men hvis ikke der er noget reelt meldt ud om at vi fattes penge i sådan en grad der skal spares på drift mm, så ser jeg det som sker lige nu som rettidig omhu og langsigtet planlægning.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Når vi nu står med så få penge at vi knap nok har råd til driften er det uforståligt at man henter en mand til en plads hvor vi iforvejen er godt dækket ind med Azer , Spellman , Vadocz og Schoop så er det imo ikke logisk at man overser et snarligt behov for en ny H.B , at vi ikke ejer alternativer til kanterne , at vores angreb er mangelfuldt , at vi stadig står uden løsning på venstre back/defensiv midt alt efter hvor Ari placeres.

    Isoleret set er COB en rigtig god spiller som jeg gerne vil have i OB , også meget hellere end Schoop og Vadocz som nu i endnu højere grad er ligegyldigt fyld ..men vores situation taget i betragtning syntes jeg behovet ligger andre steder.

    Leave a comment:


  • Slambert
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Den med COB må du gerne forklare. Han er da en rigtig god spiller der er blevet integreret godt og spiller stortset hver gang. Han er med til at give en stærk bredde til midtbanen IMO.
    Når vi nu står med så få penge at vi knap nok har råd til driften er det uforståligt at man henter en mand til en plads hvor vi iforvejen er godt dækket ind med Azer , Spellman , Vadocz og Schoop så er det imo ikke logisk at man overser et snarligt behov for en ny H.B , at vi ikke ejer alternativer til kanterne , at vores angreb er mangelfuldt , at vi stadig står uden løsning på venstre back/defensiv midt alt efter hvor Ari placeres.

    Isoleret set er COB en rigtig god spiller som jeg gerne vil have i OB , også meget hellere end Schoop og Vadocz som nu i endnu højere grad er ligegyldigt fyld ..men vores situation taget i betragtning syntes jeg behovet ligger andre steder.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Den med COB må du gerne forklare. Han er da en rigtig god spiller der er blevet integreret godt og spiller stortset hver gang. Han er med til at give en stærk bredde til midtbanen IMO.
    måske COB ikke lige var den type vi havde mest brug for (def. midt) men jeg syntes da også han har gjort det fint so far, og købet af ham kommer slet ikke i nærheden af katastrofe-handler som eks. n'koum

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Dårlig ledelse , manglende planer , elendige trænervalg , stribevis af dårlige/ligegyldige/ubrugelige indkøb og lejemål
    listen af fejl og dårlige beslutninger i OB er lang - men afstanden til toppen (som i skotland og spanien osv.) øges jo pga økonomien, og for hver enkelt gang fck kommer i chl øges den afstand kun endnu mere. Tror desværre ikke der er noget vi kan gøre for at vende den udvikling - medmindre vi får en (russisk/indisk/arabisk) rigmand ind der syntes det kunne være sjovt at smide nogle penge i en dansk provins klub.....og helt ærlig hvem ville dog ønske det.
    Tror retningen der er lagt nu begynder at være rigtig, styr på økonomien og med et fundament af unge talenter(en skam planen ikke var lagt ordenligt inden brink/olsen blev slagtet) og så må vi se om ikke vi kan etablere os i sub-toppen 3-6 plads. og så håbe der kommer en enkelt sæson ind imellem hvor vi virkeligt kan lege med.

    - men reel spænding om mesterskabet i DK er vel snart en saga blot

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Tror heller ikke på det endnu.. Selvom Hansen har haft en større hitrate end de forrige så er der stadig uforstålige indkøb iblandt bl,a C.O´Brien.
    Den med COB må du gerne forklare. Han er da en rigtig god spiller der er blevet integreret godt og spiller stortset hver gang. Han er med til at give en stærk bredde til midtbanen IMO.

    Leave a comment:


  • Slambert
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    "det ser dog heldigvis ud til at være overstået nu"

    Håber selvfølgelig du har ret.......men lad os nu lige se.....
    Tror heller ikke på det endnu.. Selvom Hansen har haft en større hitrate end de forrige så er der stadig uforstålige indkøb iblandt bl,a C.O´Brien.

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Enig!

    det ser dog heldigvis ud til at være overstået nu.
    spørgsmålet er vel hvor lang tid der tager at rydde op i truppen og komme på fode rent økonomisk..
    mon ikke at et par år er et realistisk bud
    "det ser dog heldigvis ud til at være overstået nu"

    Håber selvfølgelig du har ret.......men lad os nu lige se.....

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Dårlig ledelse , manglende planer , elendige trænervalg , stribevis af dårlige/ligegyldige/ubrugelige indkøb og lejemål
    Enig!

    det ser dog heldigvis ud til at være overstået nu.
    spørgsmålet er vel hvor lang tid der tager at rydde op i truppen og komme på fode rent økonomisk..
    mon ikke at et par år er et realistisk bud

    Leave a comment:


  • Slambert
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
    Ikke fordi jeg er uenig med dig i vi sagtens kan drømme, men desværre gør de seneste års (indimellem) håbløse transfers/scouting, elendig ledelse, dårlig forberedelse/træning.....at det med bare at give sig selv lov til at drømme kan forekomme som noget urealistisk
    Dårlig ledelse , manglende planer , elendige trænervalg , stribevis af dårlige/ligegyldige/ubrugelige indkøb og lejemål

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-vej-til-norge

    Det er måske ikke alle der er enig med mig her, men hvis jeg nu var JH ville jeg nok kigge på dette. Vi har måske ikke alverden at gøre med økonomisk, men vi har vores udfordringer på flere positioner. Jeg kunne godt se fornuft i at tilbyde Augo en kontrakt på et års tid.

    Jeg har altid godt kunne lide ham som spiller. Han virker klog og meget professionel. På den centrale midtbane har vi godt nok mange muligheder, men der er stadig store spørgsmålstegn. Hvem skal f.eks. tage sig af den defensive rolle? Skulason ser jeg som bedste løsning - men han er nok også vores bedste venstre back.

    Og lige meget hvad ser jeg det som et halvstort problem, at vi har så mange offensivspillere (især på midtbanen) af mindre statur (af dem jeg regner for vores stærkeste start11 pt. er det vel kun Skoubo der er over 180). På trods af hans højde er Augo måske ikke den stærkeste i hovedspillet, men han vil stadig klart forbedre vores nærkampsstyke på midtbanen.

    Jeg ser ham som en nok ikke alt-for-dyr mulig forbedring af vores trup, der ville give Bech en del flere muligheder. Men hvis vi ikke kommer af med Vadócz ville vi så godt nok også stå med mange centrale midtbanespillere.
    Forstår hvor du vil hen men må sige nej tak.. Der bliver ikke plads til ham på midten med Skula og Spel som nok skal klare det defensive arbejde..
    hvis der skulle bruges penge var det nok ikke der jeg ville bruge dem

    Leave a comment:


  • Agbre
    replied
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-vej-til-norge

    Det er måske ikke alle der er enig med mig her, men hvis jeg nu var JH ville jeg nok kigge på dette. Vi har måske ikke alverden at gøre med økonomisk, men vi har vores udfordringer på flere positioner. Jeg kunne godt se fornuft i at tilbyde Augo en kontrakt på et års tid.

    Jeg har altid godt kunne lide ham som spiller. Han virker klog og meget professionel. På den centrale midtbane har vi godt nok mange muligheder, men der er stadig store spørgsmålstegn. Hvem skal f.eks. tage sig af den defensive rolle? Skulason ser jeg som bedste løsning - men han er nok også vores bedste venstre back.

    Og lige meget hvad ser jeg det som et halvstort problem, at vi har så mange offensivspillere (især på midtbanen) af mindre statur (af dem jeg regner for vores stærkeste start11 pt. er det vel kun Skoubo der er over 180). På trods af hans højde er Augo måske ikke den stærkeste i hovedspillet, men han vil stadig klart forbedre vores nærkampsstyke på midtbanen.

    Jeg ser ham som en nok ikke alt-for-dyr mulig forbedring af vores trup, der ville give Bech en del flere muligheder. Men hvis vi ikke kommer af med Vadócz ville vi så godt nok også stå med mange centrale midtbanespillere.

    Leave a comment:

Working...
X