Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 22.11.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

    Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

    Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

    Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
    Jeg må også sige det var topmærkeligt at han i denne sæson skulle vakle sådan imellem systemerne, blot fordi vi blev skilt ad i 45 min i Herning. Indtil da havde vi jo spillet fint, men selvfølgelig ikke fået vores point. I dag synes jeg vi var lidt tilbage omkring noget af det rigtige. Desværre var Jebali og Sabbi ret off, men det lignede i den grad defensiven til gengæld hang bedre sammen ved Drachmann nu var tilbage.
    Selvom spillet langt fra var godt i dag, så synes jeg det er herfra vi skal lave den opbygning af sin stil. Med to defensivt orienterede midtbanespiller bag okosun, som kan få mandat til at løbe i boksen. To flagrende kanter i frø og Sabbi som skal få et bedre samspil op og køre med deres backs, så de får plads og så bare massere indlæg. Jebali, tjaa i en eller anden facon kan jeg jo godt se ham som en falsk 9'er, som kan "hjælpe" okosun med at være mindre på bolden og tage opmærksomhed, så han kan snige sig i boksen, hvor jeg allerhelst vil have ham. I dag var han bare alt for stationær og det synes jeg generelt han har været i kampene efter hans røde kort. Han virkede til at være i højere spillehumør i kampene før hans røde kort. Det er bekymrende, for når vi har så meget leverpostej, så er vi afhængige af han præsterer. Hvis ikke kan vi ligeså godt starte med Gudjohnsen og så smide flere høje indlæg ind omkring ham og Okosun, en facon jeg også kunne tænke mig blev prøvet af, for jeg vil give Bo H ret i dag. Vi slår for få indlæg ind omkring, hvor det gør ondt.
    ​​​​​​

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Historien fortæller at man ikke lærer af sine fejl og ikke har beslutningstagere der er dygtige nok. Pt er Thorborg og Enrico næsten enerådige ift hvad der ryger ud og ind siges det. MH er overchefscout/forhandler men bestemmer stort set intet selv. Nok også derfor JM nok ikke forlænger.
    Jeg har det sådan set ok med at en træner ikke bestemmer for meget, men så kræver det også kompetente folk i kulisserne. Det har vi ikke fodboldfagligt ift hvad vi ser ske i andre klubber.
    Hvis dette fortsætter og budgettet ikke øges betragteligt rykker OB ned inden for de næste 5 år da facts er at de fleste klubber bare flytter sig mere end vi gør og på det tidspunkt kommer der er par oprykker hold op der får en god sæson. Så skal der ikke meget stolpe ud til før det går galt
    Det giver god mening. Både Enrico og Niels har spillet på landsholdet og været profiler i udlandet. Ligesom de begge har haft stor succes med at udvikle fodbold spillere og hold.
    Det er spild at have en sportsdirektør. Ham der betaler musikken vil også bestemme sangeren.
    Så skide være med at det er piv falsk.
    Last edited by tOrnBjerg; 22-11-2020, 20:21.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.
    Historien fortæller at man ikke lærer af sine fejl og ikke har beslutningstagere der er dygtige nok. Pt er Thorborg og Enrico næsten enerådige ift hvad der ryger ud og ind siges det. MH er overchefscout/forhandler men bestemmer stort set intet selv. Nok også derfor JM nok ikke forlænger.
    Jeg har det sådan set ok med at en træner ikke bestemmer for meget, men så kræver det også kompetente folk i kulisserne. Det har vi ikke fodboldfagligt ift hvad vi ser ske i andre klubber.
    Hvis dette fortsætter og budgettet ikke øges betragteligt rykker OB ned inden for de næste 5 år da facts er at de fleste klubber bare flytter sig mere end vi gør og på det tidspunkt kommer der er par oprykker hold op der får en god sæson. Så skal der ikke meget stolpe ud til før det går galt

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

    Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

    Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

    Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
    Syntes nu de sidste mange signings bærer præg af fysik,højde og fysik. Hvor god du er på bolden er kommet i 2. Række. Så jeg kan sagtens se linien omkring det.
    Om det er et koncept ved jeg ikke. Jeg kan bare konstatere at det ikke rigtig virker og giver på ingen måder forhåbninger om at det på et tidspunkt kulminerer i noget stort. Desværre. FCK kampen snød os ad helvede til og de første 45 min gav alt for høje forhåbninger ift den kvalitet vi i virkeligheden har

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.
    Jammen det er den ikke. Kan ikke se hvorfor det pludselig skulle ændre sig.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

    Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

    Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

    Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
    Måske, sidste sæson holdt han fast i 10 kampe hvor vi ikke vandt.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Heldigvis har vi 2 hold i år der er dårligere end os. Resten er på par, lidt bedre eller meget bedre
    Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

    Oliver er en udmærket målmand og kan nok blive bedre. Det kræver han bliver kampafgørende på den gode måde. Jeg må sige jeg savner Grytebusts sikkerhed; jeg er ikke 100% tryg som jeg var med ham på mål. Men da vi alligevel er i en slumreperiode er det fornuftigt at spille en af vores egne gode, så vi har en klassekeeper om ti år, når vi forhåbentlig har rykket os fri af sumpen.
    Vi kan da kun håbe for Olivers skyld at han er videre fra OB lang tid før

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg synes vores hold mangler power og killerinstinkt. Der er for meget tendens til at vi indretter os på modstanderne og jeg kan godt følge dig ifht at have svært ved at se hvordan vi egentlig vil spille og så må vi efterhånden tage prisen som det hold der smider flest føringer i vasken. Der er et eller andet der bare ikke vil klikke for det her Jakob Michelsen-hold.
    Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

    Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

    Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

    Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Ja, 2 sejre i de sidste 17 kampe på udebane og begge mod Lyngby. Samtidig er det 11 kampe siden at vi har vundet i Randers, Emil Larsen var målscorer...

    Ser ikke meget tale for, at vi går derop og vinder. Det kan selvfølgelig lade sig gøre, ligesom det også var muligt at slå Brøndby og Sønderjyske, vi begynder bare snart at løbe tør for muligheder, hvis vi skal nå at få noget interessant ud af den her sæson. Jeg havde ærligt talt udset mig kampen i dag som den mest sandsynlige sejr før vinterpausen, så bekymringen er ikke blevet mindre for mit vedkommende.
    Heldigvis har vi 2 hold i år der er dårligere end os. Resten er på par, lidt bedre eller meget bedre

    Leave a comment:


  • fynsland_85
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

    Joh, jah. Det er ikke helt klart for mig om bolden er ved at gå ud til målspark, men i hvert fald er han så tæt på den, at han bare skal skubbe den til hjørne med bløde hænder. Det eneste han ikke må gøre er det han gør.

    Meen, at sparkeren får så meget plads, at de vinder returen og at de endda har to folk fri i feltet, hvis ikke der laves selvmål, er også medvirkende. Det er slet ikke OCs alene.

    Oliver har mange gode aktioner - sådan er det altid - problemet er hans dårlige aktioner, der ofte enten koster eller kunne gøre det. Men i dag er det jo ikke ham der taber kampen.
    Oliver er en udmærket målmand og kan nok blive bedre. Det kræver han bliver kampafgørende på den gode måde. Jeg må sige jeg savner Grytebusts sikkerhed; jeg er ikke 100% tryg som jeg var med ham på mål. Men da vi alligevel er i en slumreperiode er det fornuftigt at spille en af vores egne gode, så vi har en klassekeeper om ti år, når vi forhåbentlig har rykket os fri af sumpen.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Har svært ved at se hvordan vi vil spille. Det virker til at være enten noget med 1-2 spil mellem Frøkjær og Skjelvik - og så indlæg, alternativt duelbolde til Okosun der lægger af til Sabbi.

    Af positive ting synes jeg i øvrigt Kasper Larsen gør det fornemt og kommer i vejen for meget. Drachmann tilbage som bølgebryder (det har vi brug for for at spille hurtigt kontraspil). OC også vigtig, udover fejlen ved målet..
    Jeg synes vores hold mangler power og killerinstinkt. Der er for meget tendens til at vi indretter os på modstanderne og jeg kan godt følge dig ifht at have svært ved at se hvordan vi egentlig vil spille og så må vi efterhånden tage prisen som det hold der smider flest føringer i vasken. Der er et eller andet der bare ikke vil klikke for det her Jakob Michelsen-hold.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Vi er virkelig dårlige på udebane og har vel kun slået Lyngby. Resten har været tabt. Jeg syntes faktisk Randers er favoritter men alt kan selvfølgelig ske.
    Vi bliver ca 8.og det stemmer med truppens styrke. Så vel forholdsvis naturligt.

    Leave a comment:


  • kimmer
    replied
    Ærgerligt at Oliver ikke får slået den længere væk, men det er simpelthen en skandale at vi ikke er opmærksomme på eventuelle retur bolde i feltet!

    Når det er sagt sidder man lidt tilbage med en følelse af, at bænken er for langsom til at reagerer. Offensivt skaber vi intet i dag og spiller konstant lange bolde frem. Hvorfor tager man ikke konsekvensen heraf og smider Gudjohnsen på banen, da han har staturen til duel spillet fremme (og åbenbart også en rigtig fin teknik af størrelsen). Synes vi har set alt for mange kampe nu, hvor udskiftningerne først kommer efter 75 min. (Selvfølgelig undtaget af Drachmann, som ikke havde til mere).

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

    Joh, jah. Det er ikke helt klart for mig om bolden er ved at gå ud til målspark, men i hvert fald er han så tæt på den, at han bare skal skubbe den til hjørne med bløde hænder. Det eneste han ikke må gøre er det han gør.

    Meen, at sparkeren får så meget plads, at de vinder returen og at de endda har to folk fri i feltet, hvis ikke der laves selvmål, er også medvirkende. Det er slet ikke OCs alene.

    Oliver har mange gode aktioner - sådan er det altid - problemet er hans dårlige aktioner, der ofte enten koster eller kunne gøre det. Men i dag er det jo ikke ham der taber kampen.
    Synes den var ret godt og og dermed farligt sparket, husker som den sænker sig ned med godt effet og flagrer vel også så det er lidt riskant at vippe den væk med kun én hånd. Ser ud for mig som Oliver vælger begge hænder om at afværge den sikker men så kan man ikke vippe den væk så let kontrolleret.
    Ser det ikke som decideret fejl men det var også langt fra en kæmpe redning.

    Leave a comment:

Working...
X