Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 22.11.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Har lige set situationen igen i Onside. Sparket udefra er omkring 1 meter udenfor stolpen, så OC kunne have ladet bolden gå til målspark i stedet for at parere ind på banen, men det er jo altid nemmere for os mandagstrænere at spille kampen. Er iøvrigt enig i, at OC holder os inde i kampen i flere andre situationer.
    Jeg kan nu godt lide at han alligevel tager den. Man skal være bombesikker så sent i kampen. Det er til gengæld bare ikke ret godt at han ikke ved bedre om boldens placering ift. målet, så han er klar over den bare skal snittes uden om målet.

    Omvendt har man som forsvarsspiller heller ikke andet at koncentrere sig om i den situation at følge op. Oliver gør det skidt, men ikke så skidt at den decideret pareres ud til en sønderjyske-mand. Den sættes i spil og her er sønderjyske bare lysår hurtigere over kuglen end vi er. Her må man forvente vi er mere klar og står tættere på vores mand!

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Det er godt nok trælse ting at høre, men ikke overraskende desværre, det er jo også sådan det mere eller mindre ser ud udefra, og det giver mening, hvis man har kendskab til persongalleriet.

      For nogle kan din forudsigelse om, at vi rykker ned inden for 5 år sikkert godt lyde meget skingert, men jeg synes faktisk det er en helt fair bekymring. Vi havde rigeligt problemer med at klare frisag i 12-holdsstrukturen sidst vi havde den. Det er bestemt ikke til vores fordel, at den er tilbage. Samtidig er konkurrencesituationen bare skærpet, siden vi sidste havde den struktur. AGF er blevet klart bedre. FCN er blevet bedre. AaB viser klare positive tegn med deres nye ledelse. Sønderjyske er blevet klart bedre og har lige fået en masse penge i ryggen. Vejle er blevet klart bedre, og kan sagtens blive et hold der stabiliserer sig i de kommende år. Og derudover har vi så stadig hold som Randers og Esbjerg der ikke er langt fra os økonomisk og godt kan udfordre os.

      Ligeså meget som der snakkes om, hvordan OB skal udvikle sig, så vi opnår en bedre situation end vi har i det, ligeså meget burde man måske bekymre sig for, hvordan vi fastholder den situation vi har haft de senere år. Sådan som vi lige nu bliver udfordret økonomisk og strategisk, er jeg reelt bekymret for, at vi kommer til at udvikle os til at blive noget ala Esbjerg. En forholdsvis stor klub som både har fanbase, historik, god geografisk placering, sponsorgrundlag, god talentudvikling og muligheden for at opretholde et fint budget for Superliga-standarder. En klub der i deres gode sæsoner kan vinde medaljer, kvalificere sig til Europa osv. Men samtidig også en klub der kan rykke ud i deres dårlige sæsoner.

      Og Esbjerg har også mange andre bekymrende facetter, der også ligner OBs. Historien om Esbjerg i nyere tid har i høj grad været sammenspisthed og magtfuldkommenhed. En bestyrelse og øverste ledelse som i høj grad er/har været sammensat af venner og bekendte der klapper hinanden på ryggen og bekræftes i de samme gamle forstokkede tanker, fremfor at invitere folk med viden og kompetencer udefra ind og give dem magt. Det er en historie om et sportsligt udvalg, hvor al beslutningskraft var samlet, men som var besat af en række folk med marginale fodboldkompetencer, og hvor stort set intet lys fik lov at slippe ind. Det er en historie om en ikke eksisterende sportslig strategi, og en konsekvent slingrekurs i ansættelse af trænere og køb af spillere.

      Når jeg hører Thorborg, Hemmingsen eller andre udtale sig, hører jeg en nærmest absurd arrogance om, at OB skulle være et hold der per naturlov hører til i toppen af dansk fodbold, men ALDRIG nogle overbevisende argumenter for hvorfor. Samtidig kan jeg se andre klubber poppe op med økonomi og strategier der åbenlyst vil kunne udfordre OB. Jeg ved ikke, hvordan man kan være i og omkring OB og være fuldstændigt tryg omkring den fremtidige situation, med mindre man ved noget meget interessant som vi andre ikke ved.
      Det lyder desværre meget plausibelt, og om end man ikke skal male fanden på væggen, så er der jo desværre noget der tyder på, at det er den retning vi bevæger os i. For som du siger, mange af de andre hold rykker sig markant mere, end vi gør pt. Og hvis vi fortsat stagnerer over de næste par år, så ligner det jo, at vi kontinuerligt skal spille med de nederste 4 pladser. Jeg er meget bekymret for, ikke blot vores egen stagnering, men i lige så høj grad de øvrige holds progression. Det er jo noget rigtig lort, hvis f.eks. også Randers kommer på andres hænder, for så får de sandsynligvis også et større budget - og så er der pludselig ikke så mange hold tilbage i den nederste gruppe.

      Når vi så samtidig hverken formår at udvikle (eller købe os til) en specifik identitet og spillestil, men konsekvent skal indstille os på modstanderen, så kommer vi for alvor til at stå i stampe - og hvis det er præmissen for de næste par års arbejde i Ådalen, så forstår jeg virkelig godt, at Jakob Michelsen ikke skriver under på en ny kontrakt, måtte der ligge sådan én på hans kontor i disse dage.

      Comment


        Håber at JM giver denne formation med samme spillere chancen nogle kampe i streg nu. Selvom det ikke var den mest seværdige kamp, så synes jeg der var tegninger til noget godt momentvis. Især Drachmann kommer til at passe perfekt ind i 4-3-3 formationen, da den nærmest er skabt til en boldvindende midtbanespiller som ham - det så man også adskillige gange eksempler på i går, hvor han erobrede bolden langt og på banen og derved satte et angreb i gang. Kløve må så desværre vige pladsen, men han er en glimrende mand at kunne sætte ind senere i kampen. Håber bare snart Max vender tilbage. Kunne godt tænke mit at se en fronttrio med Jebali-Max-Sabbi, så må Frøkjær en tur på bænken, det tror jeg også han kunne trænge til.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
          Håber at JM giver denne formation med samme spillere chancen nogle kampe i streg nu. Selvom det ikke var den mest seværdige kamp, så synes jeg der var tegninger til noget godt momentvis. Især Drachmann kommer til at passe perfekt ind i 4-3-3 formationen, da den nærmest er skabt til en boldvindende midtbanespiller som ham - det så man også adskillige gange eksempler på i går, hvor han erobrede bolden langt og på banen og derved satte et angreb i gang. Kløve må så desværre vige pladsen, men han er en glimrende mand at kunne sætte ind senere i kampen. Håber bare snart Max vender tilbage. Kunne godt tænke mit at se en fronttrio med Jebali-Max-Sabbi, så må Frøkjær en tur på bænken, det tror jeg også han kunne trænge til.
          Max vender først tilbage efter vinterpausen, desværre.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

            Max vender først tilbage efter vinterpausen, desværre.
            Satans..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

              Det lyder desværre meget plausibelt, og om end man ikke skal male fanden på væggen, så er der jo desværre noget der tyder på, at det er den retning vi bevæger os i. For som du siger, mange af de andre hold rykker sig markant mere, end vi gør pt. Og hvis vi fortsat stagnerer over de næste par år, så ligner det jo, at vi kontinuerligt skal spille med de nederste 4 pladser. Jeg er meget bekymret for, ikke blot vores egen stagnering, men i lige så høj grad de øvrige holds progression. Det er jo noget rigtig lort, hvis f.eks. også Randers kommer på andres hænder, for så får de sandsynligvis også et større budget - og så er der pludselig ikke så mange hold tilbage i den nederste gruppe.

              Når vi så samtidig hverken formår at udvikle (eller købe os til) en specifik identitet og spillestil, men konsekvent skal indstille os på modstanderen, så kommer vi for alvor til at stå i stampe - og hvis det er præmissen for de næste par års arbejde i Ådalen, så forstår jeg virkelig godt, at Jakob Michelsen ikke skriver under på en ny kontrakt, måtte der ligge sådan én på hans kontor i disse dage.
              Jeg er enig i at jeg også på en mærkelig måde så tegningerne. Midtbanen havde som du siger godt fat og defensiven lukkede fint af indtil 2 min inde i overtiden, men det var sgu ikke formationens skyld!
              I mine øjne blev det en tam oplevelse, fordi alle tre oppe foran ikke satte mange fødder rigtigt. I den forbindelse skulle man nok have smidt lidt flere bolde i feltet i stedet for at iscenesætte angriberne, for Okosun er der jo faktisk og skaber vel vores største chance ved at lægge den af med hovedet til Frø den ene gang den kommer derind.

              Jeg tror ikke vi får bedre succes i andre formationer lige nu, så håber han giver genvalg i Randers og at specielt Sabbi og Jebali stepper op. Synes egentlig også Frø var lidt på rette vej.

              Fenger bliver vidst ikke klar på denne side af jul, så den idé er ikke aktuel lige nu

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                Håber at JM giver denne formation med samme spillere chancen nogle kampe i streg nu. Selvom det ikke var den mest seværdige kamp, så synes jeg der var tegninger til noget godt momentvis. Især Drachmann kommer til at passe perfekt ind i 4-3-3 formationen, da den nærmest er skabt til en boldvindende midtbanespiller som ham - det så man også adskillige gange eksempler på i går, hvor han erobrede bolden langt og på banen og derved satte et angreb i gang. Kløve må så desværre vige pladsen, men han er en glimrende mand at kunne sætte ind senere i kampen. Håber bare snart Max vender tilbage. Kunne godt tænke mit at se en fronttrio med Jebali-Max-Sabbi, så må Frøkjær en tur på bænken, det tror jeg også han kunne trænge til.
                Er meget enig men i hensigt af Frø synes kampen igår var et step fremad. Han var til mindst bedre end til sidst selvom der mangler nok. Derudover synes der var mange misforståelser i hensigt af løbeveje i offensiven hvad vel skyldes de mange ændringer og systemskifte vi havde. Så håber JM holder nu fast i systemet og ville give Frø gerne en kamp mere i denne formation hvor de kan forbedre sammenspillet. Hvis det går ikke fremad med Frø kunne vi prøve Gudjohnsen som central angriber og Jebali rykker til venstre. Med Gudjohnson, Okosun og Sabbi som også er stærkt med hovedstød ville det være oplagt at spille med indlæg i feltet - noget vores backs skulle vel trænere lidt mere.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Vi har snakket med Jakob Michelsen om kampen i går. Han er bitter over pointtabet, og han er godt klar over, hvad der skal forbedres.
                  Samtidig er han rigtig glad for at se Janus Drachmann tilbage.

                  http://obstruktion.dk/michelsen-dejl...hmann-tilbage/

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                    Vi har snakket med Jakob Michelsen om kampen i går. Han er bitter over pointtabet, og han er godt klar over, hvad der skal forbedres.
                    Samtidig er han rigtig glad for at se Janus Drachmann tilbage.

                    http://obstruktion.dk/michelsen-dejl...hmann-tilbage/
                    Hvis JD kan lægge på så er vi styrket med ham i form. Det kan så sende Kløve 4 år på bænken, eller Okosun.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Hvis JD kan lægge på så er vi styrket med ham i form. Det kan så sende Kløve 4 år på bænken, eller Okosun.
                      Når man hører kommentatorerne under vores to seneste kampe skulle man tro vi havde det pureste guld rendende rundt i Ådalen. Der er ingen grænser for dygtig og målfarlig Kløve er. Jeg bruger godt nok briller, men jeg har altså aldrig set ham som andet end Jesper Hansens alias på banen.
                      OB: Danske mestre i 2075/6

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                        Når man hører kommentatorerne under vores to seneste kampe skulle man tro vi havde det pureste guld rendende rundt i Ådalen. Der er ingen grænser for dygtig og målfarlig Kløve er. Jeg bruger godt nok briller, men jeg har altså aldrig set ham som andet end Jesper Hansens alias på banen.
                        Tror du undervurderer Kløve der lidt. Han er lidt som den flittige midtbanespiller, den typiske vandbærer kreative midtbanestjerner bruger om at skinne. Alle de meter han løber er vigtigt for holdet - at vi mangler den midtbanestjerne, tja, det er vel problemet...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                          Tror du undervurderer Kløve der lidt. Han er lidt som den flittige midtbanespiller, den typiske vandbærer kreative midtbanestjerner bruger om at skinne. Alle de meter han løber er vigtigt for holdet - at vi mangler den midtbanestjerne, tja, det er vel problemet...
                          Ja men får vi en stjerne så er der ikke plads til JD, TK eller Okosun i bedste start 11. Hvilket sådan set ville være godt for så bliver holdet styrket

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                            Tror du undervurderer Kløve der lidt. Han er lidt som den flittige midtbanespiller, den typiske vandbærer kreative midtbanestjerner bruger om at skinne. Alle de meter han løber er vigtigt for holdet - at vi mangler den midtbanestjerne, tja, det er vel problemet...
                            Det gør jeg ganske givet. Alt der handler om OB farver mine brilleglas sort eller hvidt

                            Men jeg synes nu han er ganske ordinær og en typisk Horsens/Haderslev-spiller der symboliserer de kedelige år med Jesper Hansen. Lad ham gerne blive i truppen, men find nu noget lidt mere interessant. Den nye HHA fx
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                              Det gør jeg ganske givet. Alt der handler om OB farver mine brilleglas sort eller hvidt

                              Men jeg synes nu han er ganske ordinær og en typisk Horsens/Haderslev-spiller der symboliserer de kedelige år med Jesper Hansen. Lad ham gerne blive i truppen, men find nu noget lidt mere interessant. Den nye HHA fx
                              Meget gerne. :-)
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                                Er meget enig men i hensigt af Frø synes kampen igår var et step fremad. Han var til mindst bedre end til sidst selvom der mangler nok. Derudover synes der var mange misforståelser i hensigt af løbeveje i offensiven hvad vel skyldes de mange ændringer og systemskifte vi havde. Så håber JM holder nu fast i systemet og ville give Frø gerne en kamp mere i denne formation hvor de kan forbedre sammenspillet. Hvis det går ikke fremad med Frø kunne vi prøve Gudjohnsen som central angriber og Jebali rykker til venstre. Med Gudjohnson, Okosun og Sabbi som også er stærkt med hovedstød ville det være oplagt at spille med indlæg i feltet - noget vores backs skulle vel trænere lidt mere.
                                Enig i din betragtning om Gudjohnson på toppen og Sabali på kanterne - kunne muligvis blive godt !

                                Comment

                                Working...
                                X