Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Sønderjyske 22.11.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

    Oliver er en udmærket målmand og kan nok blive bedre. Det kræver han bliver kampafgørende på den gode måde. Jeg må sige jeg savner Grytebusts sikkerhed; jeg er ikke 100% tryg som jeg var med ham på mål. Men da vi alligevel er i en slumreperiode er det fornuftigt at spille en af vores egne gode, så vi har en klassekeeper om ti år, når vi forhåbentlig har rykket os fri af sumpen.
    Vi kan da kun håbe for Olivers skyld at han er videre fra OB lang tid før

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Heldigvis har vi 2 hold i år der er dårligere end os. Resten er på par, lidt bedre eller meget bedre
      Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

        Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

        Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

        Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
        Måske, sidste sæson holdt han fast i 10 kampe hvor vi ikke vandt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.
          Jammen det er den ikke. Kan ikke se hvorfor det pludselig skulle ændre sig.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

            Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

            Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

            Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
            Syntes nu de sidste mange signings bærer præg af fysik,højde og fysik. Hvor god du er på bolden er kommet i 2. Række. Så jeg kan sagtens se linien omkring det.
            Om det er et koncept ved jeg ikke. Jeg kan bare konstatere at det ikke rigtig virker og giver på ingen måder forhåbninger om at det på et tidspunkt kulminerer i noget stort. Desværre. FCK kampen snød os ad helvede til og de første 45 min gav alt for høje forhåbninger ift den kvalitet vi i virkeligheden har

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Ja heldigvis, og hvis vi ikke får de par sejre inden vinterpausen, så går vi så også ind til det mest ligegyldige forår, nogle vil kalde det gratis, vi længe har set. Hvis man ikke enten forlænger Michelsen til vinter eller finder hans afløser og lader ham få foråret til at lære truppen at kende og prøve nogle ting af, så mister jeg den sidste tiltro til, at den her ledelse bare er nogenlunde kompetent.
              Historien fortæller at man ikke lærer af sine fejl og ikke har beslutningstagere der er dygtige nok. Pt er Thorborg og Enrico næsten enerådige ift hvad der ryger ud og ind siges det. MH er overchefscout/forhandler men bestemmer stort set intet selv. Nok også derfor JM nok ikke forlænger.
              Jeg har det sådan set ok med at en træner ikke bestemmer for meget, men så kræver det også kompetente folk i kulisserne. Det har vi ikke fodboldfagligt ift hvad vi ser ske i andre klubber.
              Hvis dette fortsætter og budgettet ikke øges betragteligt rykker OB ned inden for de næste 5 år da facts er at de fleste klubber bare flytter sig mere end vi gør og på det tidspunkt kommer der er par oprykker hold op der får en god sæson. Så skal der ikke meget stolpe ud til før det går galt

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Historien fortæller at man ikke lærer af sine fejl og ikke har beslutningstagere der er dygtige nok. Pt er Thorborg og Enrico næsten enerådige ift hvad der ryger ud og ind siges det. MH er overchefscout/forhandler men bestemmer stort set intet selv. Nok også derfor JM nok ikke forlænger.
                Jeg har det sådan set ok med at en træner ikke bestemmer for meget, men så kræver det også kompetente folk i kulisserne. Det har vi ikke fodboldfagligt ift hvad vi ser ske i andre klubber.
                Hvis dette fortsætter og budgettet ikke øges betragteligt rykker OB ned inden for de næste 5 år da facts er at de fleste klubber bare flytter sig mere end vi gør og på det tidspunkt kommer der er par oprykker hold op der får en god sæson. Så skal der ikke meget stolpe ud til før det går galt
                Det giver god mening. Både Enrico og Niels har spillet på landsholdet og været profiler i udlandet. Ligesom de begge har haft stor succes med at udvikle fodbold spillere og hold.
                Det er spild at have en sportsdirektør. Ham der betaler musikken vil også bestemme sangeren.
                Så skide være med at det er piv falsk.
                Last edited by tOrnBjerg; 22-11-2020, 20:21.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Jeg synes vi kommer tilbage til, at truppen er underligt sammensat. Tag Jebali fx. Han er en god spiller, måske den individuelt bedste i vores trup, men passer han ind til det vi vil? Når jeg ser Jebali synes jeg langt mere han ligner en spiller der hører til hos klubber som Nordsjælland eller AaB. Hold der spiller med massere af korte afleveringer og bevægelse med mange teknikere. Det rimer ikke på direkte fodbold med masser af fysik og fart, og folk som Okosun og Kløve omkring sig, i mit hoved.

                  Frøkjær sagde det jo egentligt helt præcist i interviewet for nyligt: "vi ikke har været på bølgelængde og vi har villet for mange forskellige ting."

                  Jeg forstår ikke, at vi ikke bare er startet med at bygge et tydeligt koncept op og så udvikle det derfra. Jeg oplever ikke, at der er kæmpe forventninger til, hvordan OB skal spille. Hvis man havde startet med et koncept der handlede om, at vi skulle være bundsolide defensivt og kunne spille til 0 eller 1 i de fleste kampe, og at vi samtidig kunne angribe med nogle ret simple midler som kontraer og indlæg, så tror jeg både folk havde bakket op om det, og jeg tror også det kunne have givet bedre resultater. Det AGF lavede i sidste sæson, var jo ikke meget mere raffineret end det jeg lige har beskrevet.

                  Michelsens styrke som træner gennem hans karriere har tydeligvis været hans evne og villighed til hurtigt ændre ting og få succes med det. Det havde han også succes med i første sæson her. Men han har ikke bevist, at han kan udvikle et hold og en spillestil, og det er de mangler jeg synes vi ser nu. Når vi ændrer så meget i formationer, roller og positioner som vi allerede har gjort i den her sæson, så bliver det godt nok svært for spillerne at finde sig til rette og blive trygge i det de skal. Udvikling handler jo også om, at man skal have lov til at lave fejl og lære af dem, og ikke bare lave om på tingene hurtigt, og her synes jeg Michelsen mangler at vise os en dimension.
                  Jeg må også sige det var topmærkeligt at han i denne sæson skulle vakle sådan imellem systemerne, blot fordi vi blev skilt ad i 45 min i Herning. Indtil da havde vi jo spillet fint, men selvfølgelig ikke fået vores point. I dag synes jeg vi var lidt tilbage omkring noget af det rigtige. Desværre var Jebali og Sabbi ret off, men det lignede i den grad defensiven til gengæld hang bedre sammen ved Drachmann nu var tilbage.
                  Selvom spillet langt fra var godt i dag, så synes jeg det er herfra vi skal lave den opbygning af sin stil. Med to defensivt orienterede midtbanespiller bag okosun, som kan få mandat til at løbe i boksen. To flagrende kanter i frø og Sabbi som skal få et bedre samspil op og køre med deres backs, så de får plads og så bare massere indlæg. Jebali, tjaa i en eller anden facon kan jeg jo godt se ham som en falsk 9'er, som kan "hjælpe" okosun med at være mindre på bolden og tage opmærksomhed, så han kan snige sig i boksen, hvor jeg allerhelst vil have ham. I dag var han bare alt for stationær og det synes jeg generelt han har været i kampene efter hans røde kort. Han virkede til at være i højere spillehumør i kampene før hans røde kort. Det er bekymrende, for når vi har så meget leverpostej, så er vi afhængige af han præsterer. Hvis ikke kan vi ligeså godt starte med Gudjohnsen og så smide flere høje indlæg ind omkring ham og Okosun, en facon jeg også kunne tænke mig blev prøvet af, for jeg vil give Bo H ret i dag. Vi slår for få indlæg ind omkring, hvor det gør ondt.
                  ​​​​​​

                  Comment


                    Er enig i, at de glemmer vi har luftstyrke. Sabbi springer godt Jebali er ok på låget og når Gudjohnsen eller Max er med har vi jo også dem. Og Okosun kan jo blive en ny HHa

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                      Det giver goad mening. Både Enrico og Niels har spillet på landsholdet og været profiler i udlandet. Ligesom de begge har haft stor succes med at udvikle fodbold spillere og hold.
                      Det er spild at have en sportsdirektør. Ham der betaler musikken vil også bestemme sangeren.
                      Så skide være med at det er piv falsk.

                      Comment


                        Nu har jeg slugt den her... én ting jeg hele tiden kommer tilbage til: Hvad er vores stil? Man ved hvordan alle (andre?) tophold spiller. Spillerne ved det. Holdet er tydeligt. OB? Hvad er stilen? Identiteten? Hvad for et fodboldhold er vi?

                        Det er også et kæmpe signal til egne spillere at vi hele tiden tilpasser os modstanderen. Det burde til en vis grad være omvendt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                          Nu har jeg slugt den her... én ting jeg hele tiden kommer tilbage til: Hvad er vores stil? Man ved hvordan alle (andre?) tophold spiller. Spillerne ved det. Holdet er tydeligt. OB? Hvad er stilen? Identiteten? Hvad for et fodboldhold er vi?

                          Det er også et kæmpe signal til egne spillere at vi hele tiden tilpasser os modstanderen. Det burde til en vis grad være omvendt.
                          Vores stil er at indstille os på modstanderen, det tror jeg bare vi må sige. Det blev for alvor tydeligt for mig, da Okosun startede ude i Brøndby. Okosun der var spillede vi ventede hele vinduet på at skulle komme, ham der blev købt på deadline-day og som skulle komme og tilføre os det tiltrængte topniveau. Allerede i hans 4. kamp i klubben, i en vigtig udekamp mod en direkte konkurrent, er han sat af, og vi vælger i stedet at spille med en ekstra forsvarsspiller.

                          Et Brøndby-hold der på daværende tidspunkt havde tabt tre kampe i træk. Et Brøndby-hold der bestemt ikke havde været frygtindgydende og som er i en opbygningsfase. Når man ikke tør tilgå den kamp med et større mod og aggressivitet, og forsøge at spille ud fra egne præmisser fremfor at indstille sig på modstanderen, så tror jeg bare vi må sige, at det er en type hold vi er. Men når det så også er den bane man vælger at spille på, så må forventningerne til resultater også bare være højere. Vi kan ikke undskylde os med, at vi er inde i en udvikling.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Vi kan diskutere hvor stor en fejl det er, men det er ALTID at foretrække, at en keeper ikke sætter bolden i spil igen på en redning, og han var ikke uden chancer for at vifte den der bedre væk. Bortset fra det, holder han os jo inde i kampen med hans redning på Bahs friløber, så jeg bebrejder ham slet ikke for dagens præstation, men vi må være ærlige overfor hinanden, når han laver noget der sagtens kunne gøres bedre.
                            Har lige set situationen igen i Onside. Sparket udefra er omkring 1 meter udenfor stolpen, så OC kunne have ladet bolden gå til målspark i stedet for at parere ind på banen, men det er jo altid nemmere for os mandagstrænere at spille kampen. Er iøvrigt enig i, at OC holder os inde i kampen i flere andre situationer.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Har lige set situationen igen i Onside. Sparket udefra er omkring 1 meter udenfor stolpen, så OC kunne have ladet bolden gå til målspark i stedet for at parere ind på banen, men det er jo altid nemmere for os mandagstrænere at spille kampen. Er iøvrigt enig i, at OC holder os inde i kampen i flere andre situationer.
                              Det er meget ærgerligt. Det virkede meget tæt om den ville gå ind, på stolpen eller forbi. Og desværre havde Oliver ikke muligheden at gense situationen før han besluttede sig. ;-)
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Historien fortæller at man ikke lærer af sine fejl og ikke har beslutningstagere der er dygtige nok. Pt er Thorborg og Enrico næsten enerådige ift hvad der ryger ud og ind siges det. MH er overchefscout/forhandler men bestemmer stort set intet selv. Nok også derfor JM nok ikke forlænger.
                                Jeg har det sådan set ok med at en træner ikke bestemmer for meget, men så kræver det også kompetente folk i kulisserne. Det har vi ikke fodboldfagligt ift hvad vi ser ske i andre klubber.
                                Hvis dette fortsætter og budgettet ikke øges betragteligt rykker OB ned inden for de næste 5 år da facts er at de fleste klubber bare flytter sig mere end vi gør og på det tidspunkt kommer der er par oprykker hold op der får en god sæson. Så skal der ikke meget stolpe ud til før det går galt
                                Det er godt nok trælse ting at høre, men ikke overraskende desværre, det er jo også sådan det mere eller mindre ser ud udefra, og det giver mening, hvis man har kendskab til persongalleriet.

                                For nogle kan din forudsigelse om, at vi rykker ned inden for 5 år sikkert godt lyde meget skingert, men jeg synes faktisk det er en helt fair bekymring. Vi havde rigeligt problemer med at klare frisag i 12-holdsstrukturen sidst vi havde den. Det er bestemt ikke til vores fordel, at den er tilbage. Samtidig er konkurrencesituationen bare skærpet, siden vi sidste havde den struktur. AGF er blevet klart bedre. FCN er blevet bedre. AaB viser klare positive tegn med deres nye ledelse. Sønderjyske er blevet klart bedre og har lige fået en masse penge i ryggen. Vejle er blevet klart bedre, og kan sagtens blive et hold der stabiliserer sig i de kommende år. Og derudover har vi så stadig hold som Randers og Esbjerg der ikke er langt fra os økonomisk og godt kan udfordre os.

                                Ligeså meget som der snakkes om, hvordan OB skal udvikle sig, så vi opnår en bedre situation end vi har i det, ligeså meget burde man måske bekymre sig for, hvordan vi fastholder den situation vi har haft de senere år. Sådan som vi lige nu bliver udfordret økonomisk og strategisk, er jeg reelt bekymret for, at vi kommer til at udvikle os til at blive noget ala Esbjerg. En forholdsvis stor klub som både har fanbase, historik, god geografisk placering, sponsorgrundlag, god talentudvikling og muligheden for at opretholde et fint budget for Superliga-standarder. En klub der i deres gode sæsoner kan vinde medaljer, kvalificere sig til Europa osv. Men samtidig også en klub der kan rykke ud i deres dårlige sæsoner.

                                Og Esbjerg har også mange andre bekymrende facetter, der også ligner OBs. Historien om Esbjerg i nyere tid har i høj grad været sammenspisthed og magtfuldkommenhed. En bestyrelse og øverste ledelse som i høj grad er/har været sammensat af venner og bekendte der klapper hinanden på ryggen og bekræftes i de samme gamle forstokkede tanker, fremfor at invitere folk med viden og kompetencer udefra ind og give dem magt. Det er en historie om et sportsligt udvalg, hvor al beslutningskraft var samlet, men som var besat af en række folk med marginale fodboldkompetencer, og hvor stort set intet lys fik lov at slippe ind. Det er en historie om en ikke eksisterende sportslig strategi, og en konsekvent slingrekurs i ansættelse af trænere og køb af spillere.

                                Når jeg hører Thorborg, Hemmingsen eller andre udtale sig, hører jeg en nærmest absurd arrogance om, at OB skulle være et hold der per naturlov hører til i toppen af dansk fodbold, men ALDRIG nogle overbevisende argumenter for hvorfor. Samtidig kan jeg se andre klubber poppe op med økonomi og strategier der åbenlyst vil kunne udfordre OB. Jeg ved ikke, hvordan man kan være i og omkring OB og være fuldstændigt tryg omkring den fremtidige situation, med mindre man ved noget meget interessant som vi andre ikke ved.

                                Comment

                                Working...
                                X