Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Din forudsætning går ud på at han overhovedet skulle være interesseret. Det tvivler på at han er

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor disse 2 ting skal blandes sammen?? At når vi henter en tidligere topscorer med OB DNA og en stor vilje for OB på en længere kontrakt skal sammenlignes med en udefrakommende spiller der kun er interesseret i at holde formen ved lige på en kort kontrakt så han kan skifte til sommer??

    Du havde garanteret svinet Hemmingsen til hvis denne handel var lavet i sommers og himlet op om at Frøkjærs udvikling nu sættes tilbage for en lejesoldat der alligevel er væk om få måneder. Den logik fatter jeg heller ikke noget af Sheed.

    Men jeg er klar på at være enig om at være uenig og bare glæde mig over at Bash er tilbage
    Det har du ret i, det ved vi selvsagt ikke. Jeg synes dog ikke vi kan udelukke, at Babayan ser OB som en god mulighed for at spille sig varm til et skifte til udlandet, om det så skal være om 6 måneder, om et år eller hvornår det skal være. At levere en god sæson for OB er da et langt bedre afsæt for at komme afsted til en god klub, end det er at have spillet en god halvsæson i 1. division.

    Jeg forstår ikke, at du ikke kan se den åbenlyse sammenligning. Du snakker om OB-DNA og en stor vilje for OB hos Bashkim. Det er ikke en reel præmis, det ved hverken du eller jeg noget om. Det vi ved er, at Bashkim har været i OB to gange og begge gange har han set OB som et springbræt, første gang var det endda et springbræt til en anden dansk klub. Hvordan kan du vide, at Bashkim ikke bare ser OB som et springbræt for 3. gang? Sidste gang var han her kun 1 år og 4 måneder, og han kan da være væk igen næste vinter, hvis der kommer et godt tilbud, og det er i øvrigt helt i orden.

    Om Bashkim eller Babayan bruger OB som springbræt, kan da være fuldstændigt lige meget, det er sgu da det samme. Det vigtige er vel om de præsterer ude på banen, og hvis man så synes, at Babayan f.eks. ikke er en forstærkning af det vi har nu, så er det jo helt fair, men siden hvornår er det blevet et problem, at en spiller gerne vil gå ud og spille godt så han kan få sin drøm opfyldt og komme videre til en større klub? Det er jo sådan 99,999% af alle fodboldspillere tænker.

    Jeg synes det er ærgerligt, at du føler dig nødsaget til at skyde mig en stråmand i skoene, som jeg aldrig har sagt. Her er bare ét eksempel fra slutningen af sommer/efterårsvinduet, hvor jeg nævner venstre kant som en mangelvare. https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...tervindue-2021
    Så nej, jeg havde åbenlyst ikke svinet Hemmingsen til og snakkede om lejesoldater, hvis han havde hentet en spiller til den position. Især ikke, hvis det havde været en som Babayan som jo faktisk kan forstærke os og potentielt sælges videre. Det er klart, havde vi hentet en som Absalonsen eller en anden ligegyldig breddespiller, så havde jeg nok ikke været tilfreds.

    Jeg forstår ikke, hvorfor det skal gøres til en diskussion for eller imod Bashkim, for jeg er rimeligt åbenlyst for, det har jeg været alle steder. Det eneste jeg har skrevet er, at jeg er imod at man bruger rigtigt mange penge på spillere til de samme pladser, så man samtidig mangler penge at kunne bruge på kvalitet til andre pladser, og så synes jeg, at man skal forsøge at bruge de ekstra penge man har til at forstærke der, hvor man er svage, i stedet for at hive dem op for at forstærke sig et sted, hvor man allerede er fint besat. Det synes jeg ikke er særligt kontroversielt at mene.

    Comment


      Så blev Marco officiel

      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ejeblikkeligt/

      Comment


        Fra OB.dk: https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/marco-...ende-virkning/

        "Derudover vil jeg gerne sige tusind tak for de tre år, der er gået, hvor jeg har haft fansenes opbakning i ryggen fra dag ét. Det har betydet rigtig meget for mig, og jeg har af min tid i OB lært, at ”én gang Odense, altid Odense”, ikke bare er noget, man siger."
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Fra OB.dk: https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/marco-...ende-virkning/

          "Derudover vil jeg gerne sige tusind tak for de tre år, der er gået, hvor jeg har haft fansenes opbakning i ryggen fra dag ét. Det har betydet rigtig meget for mig, og jeg har af min tid i OB lært, at ”én gang Odense, altid Odense”, ikke bare er noget, man siger."
          Marco Lund skal have held og lykke i det svenske. Han har sgu været en stærk kriger i den stribede trøje.

          Comment


            Marco skal erstattes fra akademiet. Vestergaard og Østrøm nævnes

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...l-de-klare-sig

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Marco skal erstattes fra akademiet. Vestergaard og Østrøm nævnes

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...l-de-klare-sig
              Jeg er helt enig med Hemmingsen her. Det taler med sikkerhed lige ind i den kommende strategimelding fra klubben. Henrik Clausen sagde vist også på et tidspunkt i SFÅ at hvis klubberne mener noget med at der skal satses på egenavl må der højest stå en spiller foran talentet på hvilken som helst vilkårlig plads.

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Mange tak til Marco Lund, det har være success for ham og for OB

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Marco skal erstattes fra akademiet. Vestergaard og Østrøm nævnes

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...l-de-klare-sig
                  Jeg begriber stadig ikke hvorfor JM har haft foretrukket Marco frem for Vestergaard i de to første kampe, når nu det har været tydeligt at der er blevet arbejdet på et øjeblikkeligt skifte for Marco. I det mindste kan man så "tvinge" en træner til at spille med talenter ved ikke at hente 1:1 erstatninger for spillere som Marco. Nu glæder jeg mig bare til at se Vestergaard i suppen, det er få ting der slår at se en af sine unge få debut i striberne!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Jeg begriber stadig ikke hvorfor JM har haft foretrukket Marco frem for Vestergaard i de to første kampe, når nu det har været tydeligt at der er blevet arbejdet på et øjeblikkeligt skifte for Marco. I det mindste kan man så "tvinge" en træner til at spille med talenter ved ikke at hente 1:1 erstatninger for spillere som Marco. Nu glæder jeg mig bare til at se Vestergaard i suppen, det er få ting der slår at se en af sine unge få debut i striberne!
                    Fordi Marco har en stor erfaring og JM er ansat til resultater åbenbart. Ikke til talentudvikling. Så hvorfor tage chancen?
                    En anden ting er at Vestergaard kun har fået spilletid i højre side af midten hvor KL er mens det var Tverskov`s venstreside der blev afløst

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Fordi Marco har en stor erfaring og JM er ansat til resultater åbenbart. Ikke til talentudvikling. Så hvorfor tage chancen?
                      En anden ting er at Vestergaard kun har fået spilletid i højre side af midten hvor KL er mens det var Tverskov`s venstreside der blev afløst
                      Det kan man sige, men når man ved at Marco er på vej væk og at det derfor, om man som træner kan lide det eller ej, er Vestergaard der er næste mand i køen, så kan man måske også ane noget resultatmæssig gevinst ved at få ham sluset ind i kampe hvor resultatet synes hjemme, eksempelvis et par minutter mod FCN hvor vi er foran med 2, i stedet for at risikere at han pludselig skal kastes for løverne pga. skader/karantæner til andre spillere. Klart at JM kan skide højt og flot på talentudvikling, men fra et resultatmæssigt perspektiv forstår jeg stadig ikke helt logikken i at bruge en færdig mand frem en spiller hvor man ved at det er ham man har til rådighed resten af foråret. Klart der kan være noget med hø./ve. side der spiller ind, men jeg snakker nu også mest bare om en plads på bænken.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                        Det kan man sige, men når man ved at Marco er på vej væk og at det derfor, om man som træner kan lide det eller ej, er Vestergaard der er næste mand i køen, så kan man måske også ane noget resultatmæssig gevinst ved at få ham sluset ind i kampe hvor resultatet synes hjemme, eksempelvis et par minutter mod FCN hvor vi er foran med 2, i stedet for at risikere at han pludselig skal kastes for løverne pga. skader/karantæner til andre spillere. Klart at JM kan skide højt og flot på talentudvikling, men fra et resultatmæssigt perspektiv forstår jeg stadig ikke helt logikken i at bruge en færdig mand frem en spiller hvor man ved at det er ham man har til rådighed resten af foråret. Klart der kan være noget med hø./ve. side der spiller ind, men jeg snakker nu også mest bare om en plads på bænken.
                        Mange gode spørgsmål

                        Lad os nu lige huske at han stort set kun lige er blevet klar efter endnu et skadeshelvede på det meste af en sæson. Han har ikke spillet en U19 kamp i mands minde. Han skal bygges op og have tid med en stor mængde træningspas så han er mere klar når han bliver kastet for løverne.
                        Det er jo manglen af reserveholdskampe der også er problemet her. Dem har han brug for nogle af for at finde sig selv igen

                        Comment


                          Med Kadriis ankommen presser det sig vel yderligere på med en udlejning eller to til Sander og/eller Lieder.

                          Begrænset aktivitet i vinduet:

                          Teitur kom retur og fik ophævet sin kontrakt.
                          Troels Kløve fik forlænget sin kontrakt.
                          Skjelvik blev signet/forlænget
                          Brems blev rykket op
                          Sander kom retur
                          Kadrii signet

                          Obbekjær udlejet
                          Marco solgt

                          En samlet trup på hele 27 spillere ..

                          8 angribere ...
                          9 midtbanespillere (inkl. Sabbi)
                          7 forsvarsspillere (+Obbekjær når han returnerer)

                          Vi kan vist roligt starte næste transfervinduetråd op med ny træner og afgange ...

                          Raus:

                          Mande
                          AJA
                          Aron
                          Opondo
                          Lieder
                          Svendsen
                          Sveinn

                          Er der nogen talenter man forventer der skal op?

                          I så fald skal der jo reelt flere ud hvis man skal have tilgange udefra for at styrke kvaliteten .. Enten erfarne talenter der ikke spiller fast a la JJT og Frøkjær eller næste niveau af spillere udefra: Lund, Drachmann, Kløve eller Jebali.


                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Med Kadriis ankommen presser det sig vel yderligere på med en udlejning eller to til Sander og/eller Lieder.

                            Begrænset aktivitet i vinduet:

                            Teitur kom retur og fik ophævet sin kontrakt.
                            Troels Kløve fik forlænget sin kontrakt.
                            Skjelvik blev signet/forlænget
                            Brems blev rykket op
                            Sander kom retur
                            Kadrii signet

                            Obbekjær udlejet
                            Marco solgt

                            En samlet trup på hele 27 spillere ..

                            8 angribere ...
                            9 midtbanespillere (inkl. Sabbi)
                            7 forsvarsspillere (+Obbekjær når han returnerer)

                            Vi kan vist roligt starte næste transfervinduetråd op med ny træner og afgange ...

                            Raus:

                            Mande
                            AJA
                            Aron
                            Opondo
                            Lieder
                            Svendsen
                            Sveinn

                            Er der nogen talenter man forventer der skal op?

                            I så fald skal der jo reelt flere ud hvis man skal have tilgange udefra for at styrke kvaliteten .. Enten erfarne talenter der ikke spiller fast a la JJT og Frøkjær eller næste niveau af spillere udefra: Lund, Drachmann, Kløve eller Jebali.

                            Umiddelbart tænker jeg at Østrøm nok rykkes op mm han ikke kan forene det med at gennemføre 3.g på Tornbjerg.
                            Alstrup har også en chance hvis man skiller sig af med Mandé

                            Kan ikke se mere fra U19 pt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Umiddelbart tænker jeg at Østrøm nok rykkes op mm han ikke kan forene det med at gennemføre 3.g på Tornbjerg.
                              Alstrup har også en chance hvis man skiller sig af med Mandé

                              Kan ikke se mere fra U19 pt
                              Kunne Breum ikke være et bud?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Kunne Breum ikke være et bud?
                                Ikke i år efter min mening. Men den er nok planlagt til at han tiltræder i sommeren 2022.
                                Han er kun lige fyldt 17 for 2-3 måneder siden. Så planen må være at gøre fx Frøkjær god nok til salg det næste 1,5 år for at gøre plads

                                Comment

                                Working...
                                X