Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Når du er 29 er du gammel i fodboldsammenhæng og dit niveau er som regel for nedadgående. Det bliver nok ikke mindre et problem, når hurtighed er en af de styrker man har som Skjelviks tilfælde.

    Jeg ved ikke, hvad det er du er ved at rode dig ud i med curlingbørn. Jeg synes bare det er meningsløst at skrive 2½ år med en spiller, når man ikke ved hvilken træner der skal bruge ham, og når han ikke har vist sig at være mere end en middelmådig venstre back i Superligaen. Det er penge der kunne være brugt på en yngre spiller mere flere perspektiver i, som stadig kan udvikle sig og blive bedre, og som kan blive penge værd for klubben en dag. Skjelvik er ingen af de ting, han er et ligegyldigt skridt til siden der ikke fører nogle steder hen.
    Beklager, mit lidt frustrerede indspark…

    Jeg er bare sååå træt af den aldersfascisme, nogle af jer udtrykker. ”Gammel” som 29-årig back, som får en 2-årig kontrakt… det ser jeg bare ikke som seriøst ! Fokuser dog på, hvad han kan byde med ind på holdet i stedet for at starte med alderen. Hvilken yngre spiller(e) kan du pege på, som vil gå ind og forstærke holdet til en lav pris fra i morgen ?

    Mht. curlingbørn kom jeg bl.a. bare til at tænke på Valdemar Kwasniak, som smutter til BIF fordi han ikke kan blive garanteret en superligaplads… hvad er det for en mentalitet? !

    Så hvis de unge smutter (fordi de ikke gider kæmpe) og de såkaldte ældre ikke må være her (hvis de altså ikke har topklasse… som vi jo har mange muligheder for at signe i øjeblikket med vores placering / ry)… hvad har vi så tilbage / kan tiltrække ?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

      Beklager, mit lidt frustrerede indspark…

      Jeg er bare sååå træt af den aldersfascisme, nogle af jer udtrykker. ”Gammel” som 29-årig back, som får en 2-årig kontrakt… det ser jeg bare ikke som seriøst ! Fokuser dog på, hvad han kan byde med ind på holdet i stedet for at starte med alderen. Hvilken yngre spiller(e) kan du pege på, som vil gå ind og forstærke holdet til en lav pris fra i morgen ?

      Mht. curlingbørn kom jeg bl.a. bare til at tænke på Valdemar Kwasniak, som smutter til BIF fordi han ikke kan blive garanteret en superligaplads… hvad er det for en mentalitet? !

      Så hvis de unge smutter (fordi de ikke gider kæmpe) og de såkaldte ældre ikke må være her (hvis de altså ikke har topklasse… som vi jo har mange muligheder for at signe i øjeblikket med vores placering / ry)… hvad har vi så tilbage / kan tiltrække ?
      2,5 år

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Beklager, mit lidt frustrerede indspark…

        Jeg er bare sååå træt af den aldersfascisme, nogle af jer udtrykker. ”Gammel” som 29-årig back, som får en 2-årig kontrakt… det ser jeg bare ikke som seriøst ! Fokuser dog på, hvad han kan byde med ind på holdet i stedet for at starte med alderen. Hvilken yngre spiller(e) kan du pege på, som vil gå ind og forstærke holdet til en lav pris fra i morgen ?

        Mht. curlingbørn kom jeg bl.a. bare til at tænke på Valdemar Kwasniak, som smutter til BIF fordi han ikke kan blive garanteret en superligaplads… hvad er det for en mentalitet? !

        Så hvis de unge smutter (fordi de ikke gider kæmpe) og de såkaldte ældre ikke må være her (hvis de altså ikke har topklasse… som vi jo har mange muligheder for at signe i øjeblikket med vores placering / ry)… hvad har vi så tilbage / kan tiltrække ?
        Alderfascisme....? Gider du lige styre dig?

        Jeg har intet imod, at spillere er gamle, hvis de leverer på højt niveau. Hvad jeg til gengæld er imod, er gamle spillere der ikke flytter os sportsligt og som ikke repræsenterer nogen salgsværdi. Hvad jeg også er imod, er en allerede aldersmæssigt skævvredet trup, hvor man har alt for mange ældre spillere der ikke flytter holdet og som ikke udvikler sig, og hvor de spillere man til gengæld forventer skal udvikle sig, er meget unge og grønne i seniorfodbold. Vi har alt for få spillere i start-midt 20erne.

        Vi har ikke brug for så mange gamle spillere som vi har, især ikke når de ikke leverer bedre ude på banen. FC Midtjylland har spillet 1 markspiller i Superligaen den her sæson som er ældre end Skjelvik, og det er Lasse Vibe som har fået 38 minutters spilletid, og som er ren bredde og en af truppens billigste. De har brugt 4 markspillere der er 27 eller derover. OB har brugt 11. 2 spillere der er 29+ har FCM brugt, OB 7. Og i den anden ende, har FCM har spillet 11 der er 23 år eller derunder. OB har spillet 6.

        FC Midtjylland vinder mesterskab og spiller CL-gruppespil med masser af yngre spillere der udvikler sig og skaber masser af værdi for klub, og meget få ældre spillere. Udover Vibe, er de tre ældste spillere de bruger Jesper Hansen, Scholz og Sviatchenko. Alle tre nogle af deres bedste spillere og ledertyper. OB derimod, roder rundt i totalt ingenmandsland, og det gør de ved at bruge en masse ældre spillere der kun udvikler sig marginalt herfra, og nogle bliver sågar ringere, og så nogle få yngre spillere der stadig kan rykke sig en del og blive salgsobjekter. Og hvis de få spillere ikke rammer den rigtige udvikling, er truppen pinligt få penge værd for en klub af OBs størrelse.

        OB er ikke 5 point over en sæson fra at være et interessant sted sportsligt og økonomisk. OB er mindst 10-15 point væk over en hel sæson fra at attraktivt sted, og det gab er spillere som Skjelvik ikke i nærheden af at være dygtige nok til at kunne lukke, så det er meningsløst at blive ved med at fylde sin trup op og bruge sine penge på den slags spillere.

        OB sammensætter stadig deres trup som man gjorde for 15-20 år siden, dengang unge spillere slet ikke var så dygtige som de er i dag, og dengang transfermarkedet ikke var en så kæmpe stor del af en klubs forretning og drivkraft til økonomisk udvikling, som det er i dag. Det er absolut intet med alderfascisme at gøre, det er et helt simpelt spørgsmål om værdiforøgelse for en moderne fodboldklub, og det fatter OBs ledelse, blandt meget andet, tydeligvis ikke en brik af. Og så længe de ikke fatter det, kan du være sikker på, at vi i bedste fald bliver siddende i ingenmandsland, imens klubberne omkring vækster deres forretning som en helt indlysende forudsætning i moderne fodbold.
        Last edited by Sheed; 07-01-2021, 18:45.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Alderfascisme....? Gider du lige styre dig?

          Jeg har intet imod, at spillere er gamle, hvis de leverer på højt niveau.
          Hvad jeg til gengæld er imod, er gamle spillere der ikke flytter os sportsligt og som ikke repræsenterer nogen salgsværdi. Hvad jeg også er imod, er en allerede aldersmæssigt skævvredet trup, hvor man har alt for mange ældre spillere der ikke flytter holdet og som ikke udvikler sig, og hvor de spillere man til gengæld forventer skal udvikle sig, er meget unge og grønne i seniorfodbold. Vi har alt for få spillere i start-midt 20erne.

          Vi har ikke brug for så mange gamle spillere som vi har, især ikke når de ikke leverer bedre ude på banen. FC Midtjylland har spillet 1 markspiller i Superligaen den her sæson som er ældre end Skjelvik, og det er Lasse Vibe som har fået 38 minutters spilletid, og som er ren bredde og en af truppens billigste. De har brugt 4 markspillere der er 27 eller derover. OB har brugt 11. 2 spillere der er 29+ har FCM brugt, OB 7. Og i den anden ende, har FCM har spillet 11 der er 23 år eller derunder. OB har spillet 6.

          FC Midtjylland vinder mesterskab og spiller CL-gruppespil med masser af yngre spillere der udvikler sig og skaber masser af værdi for klub, og meget få ældre spillere. Udover Vibe, er de tre ældste spillere de bruger Jesper Hansen, Scholz og Sviatchenko. Alle tre nogle af deres bedste spillere og ledertyper. OB derimod, roder rundt i totalt ingenmandsland, og det gør de ved at bruge en masse ældre spillere der kun udvikler sig marginalt herfra, og nogle bliver sågar ringere, og så nogle få yngre spillere der stadig kan rykke sig en del og blive salgsobjekter. Og hvis de få spillere ikke rammer den rigtige udvikling, er truppen pinligt få penge værd for en klub af OBs størrelse.

          OB er ikke 5 point over en sæson fra at være et interessant sted sportsligt og økonomisk. OB er mindst 10-15 point væk over en hel sæson fra at attraktivt sted, og det gab er spillere som Skjelvik ikke i nærheden af at være dygtige nok til at kunne lukke, så det er meningsløst at blive ved med at fylde sin trup op og bruge sine penge på den slags spillere.

          OB sammensætter stadig deres trup som man gjorde for 15-20 år siden, dengang unge spillere slet ikke var så dygtige som de er i dag, og dengang transfermarkedet ikke var en så kæmpe stor del af en klubs forretning og drivkraft til økonomisk udvikling, som det er i dag. Det er absolut intet med alderfascisme at gøre, det er et helt simpelt spørgsmål om værdiforøgelse for en moderne fodboldklub, og det fatter OBs ledelse, blandt meget andet, tydeligvis ikke en brik af. Og så længe de ikke fatter det, kan du være sikker på, at vi i bedste fald bliver siddende i ingenmandsland, imens klubberne omkring vækster deres forretning som en helt indlysende forudsætning i moderne fodbold.

          Vil du venligst definere "Gammel" ?

          Så du sammenligner FCM - OB 1:1 ?

          Vibe, Hansen, Scholz og Sviatchenko.... alle købt, da de var 23 ?

          Er de fra en hylde vi kunne / kan købe fra ? Hvilken hylde kan vi købe fra... og hvilke spillere er det ?

          Forstår hvor du vil hen (og er bestemt ikke uenig).... men vi er på et helt andet spor end FCM (som mange har "mobbet" herinde, RA / CS, men de tør da i det mindste melde højtflyvende ud og forfølge drømmen.... vi melder intet / tåget ud og...... thjaaaa).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg


            Vil du venligst definere "Gammel" ?

            Så du sammenligner FCM - OB 1:1 ?

            Vibe, Hansen, Scholz og Sviatchenko.... alle købt, da de var 23 ?

            Er de fra en hylde vi kunne / kan købe fra ? Hvilken hylde kan vi købe fra... og hvilke spillere er det ?

            Forstår hvor du vil hen (og er bestemt ikke uenig).... men vi er på et helt andet spor end FCM (som mange har "mobbet" herinde, RA / CS, men de tør da i det mindste melde højtflyvende ud og forfølge drømmen.... vi melder intet / tåget ud og...... thjaaaa).
            Lad os sige at "gammel" er når man er klart over gennemsnitsalderen og er i den sidste 1/3-1/4 af sin karriere på topniveau.

            Jeg smed lige alderen på alle Superligaspillere i den her sæson ind i et excelark. Det er 274 spillere og gennemsnitsalderen på en Superliga spiller nu er 24,7 år. Det vil sige, at Jørgen er en del af de 22,3% der er 29 eller ældre, og dermed blandt den ældste 1/4 i Superligaen.

            Hvis vi sammenligner det med levealder, så er den gennemsnitlige alder på nulevende danskere 41,5 år. Hvis man er blandt de ældste 22%, så er man 64 år eller derover. Så er man i hvert fald ved at være gammel i min bog.

            Vi kan diskutere semantik om hvad "gammel" er i fodboldtermer, men uanset hvordan man vender og drejer det, så er en stor del af OBs trup spillere som er på de allersidste år af deres topniveau, hvis ikke de allerede er over den berømte bakke, og deres er i langt de flestes tilfælde på vej til at være for nedadgående. Det mener jeg grundlæggende er usundt og for et hold der skal forestille at være i gang med at "udvikle" sig, og det giver nogle åbenlyse handicap økonomisk, som jeg har ridset op tidligere.

            Nej de blev ikke alle købt da de var 23, Scholz var 25 og Sviatchenko var 15 dog, men pointen er jo, at det er stort set hele resten af deres trup. Og det er jo hele pointen. At man bruger de transfermidler man har på spillere der repræsenterer en merværdi og som skaber et naturligt økonomisk flow. Og de få undtagelser de så laver, er folk som Vibe og Høegh, der er hentet ind som bredde og med garanti er nogle af de billigste i truppen.

            Skjelvik er helt sikkert ikke en af de billigste i vores trup, og problemet er, at han skal præstere LANGT bedre end den 23-årig back vi også kunne have hentet, fordi at Skjelvik repræsenterer noget nær et rundt 0 i salgsværdi, og derfor kun er det værd han leverer ude på banen. Jeg siger ikke, at man ikke skal have den slags spillere, jeg siger at vi i forvejen har alt for mange af den slags spillere, og det bliver kun mere meningsløst af, at vi alligevel står i et totalt ingenmandsland, hvor Skjelvik ikke ville flytte os et nævneværdigt interessant sted hen, havde han været ligaens bedste venstre back. Og det er han ikke i nærheden af at være.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Beklager, mit lidt frustrerede indspark…

              Jeg er bare sååå træt af den aldersfascisme, nogle af jer udtrykker. ”Gammel” som 29-årig back, som får en 2-årig kontrakt… det ser jeg bare ikke som seriøst ! Fokuser dog på, hvad han kan byde med ind på holdet i stedet for at starte med alderen. Hvilken yngre spiller(e) kan du pege på, som vil gå ind og forstærke holdet til en lav pris fra i morgen ?

              Mht. curlingbørn kom jeg bl.a. bare til at tænke på Valdemar Kwasniak, som smutter til BIF fordi han ikke kan blive garanteret en superligaplads… hvad er det for en mentalitet? !

              Så hvis de unge smutter (fordi de ikke gider kæmpe) og de såkaldte ældre ikke må være her (hvis de altså ikke har topklasse… som vi jo har mange muligheder for at signe i øjeblikket med vores placering / ry)… hvad har vi så tilbage / kan tiltrække ?

              Kan godt se hvad du mener med curling mentaliteten og at vi selvfølgelig aldrig skal garantere nogle at de bliver en del af suoerligatruppen, men vi kan love dem at vi vil arbejde målrettet for at de bliver dygtige nok til at komme op i truppen og hvis de kommer op i truppen så vil de også få en reel chance.

              Jeg forstår godt hvis de unge er skeptiske når de kigger på OB og historikken omkring villigheden til at satse på ungdommen.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg


                Kan godt se hvad du mener med curling mentaliteten og at vi selvfølgelig aldrig skal garantere nogle at de bliver en del af suoerligatruppen, men vi kan love dem at vi vil arbejde målrettet for at de bliver dygtige nok til at komme op i truppen og hvis de kommer op i truppen så vil de også få en reel chance.

                Jeg forstår godt hvis de unge er skeptiske når de kigger på OB og historikken omkring villigheden til at satse på ungdommen.
                Det forstår jeg bestemt også. Man må stå lidt undrende tilbage som ungdomsspiller, når Eske kyles ud og en spiller som Aron hentes ind. Før det havde vi en eller anden østeuropæisk midtbanespiller på +30 jeg ikke husker navnet på, velvidende at Eske var ved at slå til og Klynge også var på u19. Det er eksempler som disse der gør at vi famler rundt i forhold til overgangen for vores unge til senior. Jooo vi henter nogen op, men samtidig henter vi øvrige breddespillere til samme positioner. Det næste er vel vi forlænger med OL, som så kan stå foran Brems på VB og sikkert også vikarierer foran Østrøm, Vestergaard og Obbekjær, hvis vi får skader i midterforsvaret.

                Der skal satses mere på vores unge og skortes ned på de her ligegyldighedssigninger, og det er også hovedårsagen til at jeg håber på vi kan gafle NF.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Det forstår jeg bestemt også. Man må stå lidt undrende tilbage som ungdomsspiller, når Eske kyles ud og en spiller som Aron hentes ind. Før det havde vi en eller anden østeuropæisk midtbanespiller på +30 jeg ikke husker navnet på, velvidende at Eske var ved at slå til og Klynge også var på u19. Det er eksempler som disse der gør at vi famler rundt i forhold til overgangen for vores unge til senior. Jooo vi henter nogen op, men samtidig henter vi øvrige breddespillere til samme positioner. Det næste er vel vi forlænger med OL, som så kan stå foran Brems på VB og sikkert også vikarierer foran Østrøm, Vestergaard og Obbekjær, hvis vi får skader i midterforsvaret.

                  Der skal satses mere på vores unge og skortes ned på de her ligegyldighedssigninger, og det er også hovedårsagen til at jeg håber på vi kan gafle NF.
                  Uendelig enig.

                  Det eneste der dog ikke er med i denne ligning er spillernes egne ønsker. Måske ville Eske bare væk for at jagte mere spilletid?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Det forstår jeg bestemt også. Man må stå lidt undrende tilbage som ungdomsspiller, når Eske kyles ud og en spiller som Aron hentes ind. Før det havde vi en eller anden østeuropæisk midtbanespiller på +30 jeg ikke husker navnet på, velvidende at Eske var ved at slå til og Klynge også var på u19. Det er eksempler som disse der gør at vi famler rundt i forhold til overgangen for vores unge til senior. Jooo vi henter nogen op, men samtidig henter vi øvrige breddespillere til samme positioner. Det næste er vel vi forlænger med OL, som så kan stå foran Brems på VB og sikkert også vikarierer foran Østrøm, Vestergaard og Obbekjær, hvis vi får skader i midterforsvaret.

                    Der skal satses mere på vores unge og skortes ned på de her ligegyldighedssigninger, og det er også hovedårsagen til at jeg håber på vi kan gafle NF.
                    Der blev engang sagt fynske talenter kombineret med stjerner.
                    Det ville være til at forholde sig til, men Aron, opondo mm er jo ikke stjerner og måske kun 5 % bedre end den unge.
                    Men JM skal lave resultater i ligaen, så er det jo logisk at bruge Lund der måske er 5 % bedre end Robin i dag. Men lader han Robin spille, så overhaler han Lund på en sæson.
                    Ledelsen blæser og har mel i munden på samme tid.

                    Ville ønske, at man steppede op i forhold til at købe lunds, Aron, Lieder mm og i stedet køber klasse suppleret med egen avl. Det ville over tid rykke holdet. Hvis SFÅ har ret i at NT vil gå all in når resultaterne kommer, så kunne det være vejen.
                    Den lange lane kunne være en start 11 med de 3 bedste fynboer, suppleret af stjerner og en bænk med halvt af Kløve niveau og halvt af talenter.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Det forstår jeg bestemt også. Man må stå lidt undrende tilbage som ungdomsspiller, når Eske kyles ud og en spiller som Aron hentes ind. Før det havde vi en eller anden østeuropæisk midtbanespiller på +30 jeg ikke husker navnet på, velvidende at Eske var ved at slå til og Klynge også var på u19. Det er eksempler som disse der gør at vi famler rundt i forhold til overgangen for vores unge til senior. Jooo vi henter nogen op, men samtidig henter vi øvrige breddespillere til samme positioner. Det næste er vel vi forlænger med OL, som så kan stå foran Brems på VB og sikkert også vikarierer foran Østrøm, Vestergaard og Obbekjær, hvis vi får skader i midterforsvaret.

                      Der skal satses mere på vores unge og skortes ned på de her ligegyldighedssigninger, og det er også hovedårsagen til at jeg håber på vi kan gafle NF.
                      Med hensyn til Eskesen, så ville OB kun leje ham ud til Sønderjyske i første omgang, det ville SDR ikke være med til, så vi har i stedet fået skrevet en frikøbsklausul på x antal kr. ind i hans salgsaftale. Så må vi se om han kan blomstre op dernede, for indtil videre synes jeg ikke han stikker markant ud som en spændende midtbanespiller.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                        Med hensyn til Eskesen, så ville OB kun leje ham ud til Sønderjyske i første omgang, det ville SDR ikke være med til, så vi har i stedet fået skrevet en frikøbsklausul på x antal kr. ind i hans salgsaftale. Så må vi se om han kan blomstre op dernede, for indtil videre synes jeg ikke han stikker markant ud som en spændende midtbanespiller.
                        Ja det har jeg også hørt. Men det er vel ikke bekræftet mht frikøbsklausulen?

                        Jeg har heller været sindssygt imponeret men man må stadig spørge sig selv om man ikke hellere vil have Eske rendende rundt end Aron? Måske 2 lidt forskellige typer men stadig relevant

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Ja det har jeg også hørt. Men det er vel ikke bekræftet mht frikøbsklausulen?

                          Jeg har heller været sindssygt imponeret men man må stadig spørge sig selv om man ikke hellere vil have Eske rendende rundt end Aron? Måske 2 lidt forskellige typer men stadig relevant
                          Hans udtalelse efter skiftet var også noget i stil med at han håbede at spille for OB igen, så tror det er rigtigt med frikøb.

                          Comment


                            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-ny-kontrakt
                            Vigtigt at de lader den løbe ud. Bundniveauet er alt for lavt og en latent bombe på banen.
                            Qgod indstilling men nu skal der ryddes op

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ke-ny-kontrakt
                              Vigtigt at de lader den løbe ud. Bundniveauet er alt for lavt og en latent bombe på banen.
                              Qgod indstilling men nu skal der ryddes op
                              Mon ikke han får en 4 årig kontrakt ;-)
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Mon ikke han får en 4 årig kontrakt ;-)
                                Jo hvis han lover Hemme, at løbe mere og lave flere vanvittige tacklinger.

                                Comment

                                Working...
                                X