Oprindeligt indsendt af Kielberg
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Ja det er jo sådan mange journalister arbejder nu. Sammenligningen er i bedste fald bizar. Føler nogen gange den gode MD er sendt i byen for at promovere OB.
Lad os nu lige se med det stadion. Er der lavet aftaler med firmaer der skal bygge, eller er det stadig for tidligt?
Det er ind til videre meget ukonkret det der er fremlagt. Håber de er længere fremme bag facaden.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Ja det er jo sådan mange journalister arbejder nu. Sammenligningen er i bedste fald bizar. Føler nogen gange den gode MD er sendt i byen for at promovere OB.
Lad os nu lige se med det stadion. Er der lavet aftaler med firmaer der skal bygge, eller er det stadig for tidligt?
Det er ind til videre meget ukonkret det der er fremlagt. Håber de er længere fremme bag facaden.
Husk på, OB også er hovedproduktet i hans forretning. Så, alt andet lige, ville det da være dumt af ham at være alt for negativ. Når Fyens af og til har negative historier om klubben er det OGSÅ galt. Især hvis det omhandler klubbens fans.
Jeg synes generelt SFÅ og Fyens har en glimrende dækning af OB. Og så kan man jo sagtens være uenig, uden at de nødvendigvis er partiske.
- Likes 13
Comment
-
Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
Hvorfor skulle han være sendt i byen af OB for at mene, hvad han mener? Jeg forstår ikke, hvorfor MD oftere og oftere bliver kaldt mikrofonholder for OB herinde, når han er (for) positiv på klubbens vegne. Det har jeg ikke at have set noget belæg for.
Husk på, OB også er hovedproduktet i hans forretning. Så, alt andet lige, ville det da være dumt af ham at være alt for negativ. Når Fyens af og til har negative historier om klubben er det OGSÅ galt. Især hvis det omhandler klubbens fans.
Jeg synes generelt SFÅ og Fyens har en glimrende dækning af OB. Og så kan man jo sagtens være uenig, uden at de nødvendigvis er partiske.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg
Hvis Søren Krogh bliver fyret så syne sket egentlig at det er meget tydligt at Martin Davidsen er OB’s budbringer. Ham er den eneste sammen med parsum der har været ude og sige at han ikke bliver fyret.
Last edited by manner; 23-05-2025, 15:46.Believe OB
œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægVille MD i det tilfælde ikke være mere budbringer hvis SK ikke bliver fyret
Ifølge Leif var Søren styrtet direkte op på Troels kontor efter at Leif havde vidst ham Troels udtagelser. Det siger Leif i hvertfsæd i sin podcast så Troels har måske haft brug for lidt ro.
- Likes 1
Comment
-
Hvorfor skulle han være sendt i byen af OB for at mene, hvad han mener? Jeg forstår ikke, hvorfor MD oftere og oftere bliver kaldt mikrofonholder for OB herinde, når han er (for) positiv på klubbens vegne. Det har jeg ikke at have set noget belæg for.
Og når det så er sagt, så synes jeg sagtens, at man kan argumentere for, at MD har virket påvirket af sin relation til klubben. Om det er en professionel eller personlig relation, har jeg lidt svært ved at afkode. I begyndelsen af SFÅ-tiden stod han stædigt fast på, at det var et medie, der fungerede efter journalistiske principper. Det var så ikke en fanpodcast. Er det billede lige så entydigt i dag kan vi jo spørge hinanden? At SFÅ engagerede sig som partner i hele Identitetsprojektet er imo også journalistisk kritisabelt, særligt når der er så mange relationer parterne på tværs, at det får Snapstinget til at ligne speeddating for folk uden korttidshukommelse. Men hvad værre er, så virker de generelt kyste, når det kommer til at stille de virkelig hårde spørgsmål. Når kritikken bliver personlig. Det kan jeg godt forstå. Det kan også være svært. Men det er simpelthen en bunden opgave, når man har sådan en position. Da Martin efter interviewet med Enrico og Thorborg undskyldte for de kritiske spørgsmål, så var Enrico jo totalt uforstående, og jeg var ved at kaste mig selv ud af vinduet. Man havde lige brugt halvanden time med den eftertragtede Niels Thorborg på at høre Enrico snakke lidt om siloer i OSE og så ellers bare lidt løst og fast. Var det virkelig de spørgsmål og svar, vi havde ventet i årevis på at høre? Ikke for mit vedkommende i hvert fald. Hvad angår Fyens, så har jeg al mulig veneraton for Leif Rasmussen og hans måde at være journalist på, men det er ganske enkelt for useriøst at have en dækning, der er så meget ude af trit med tiden. Leif er kanon til det, han gør, men Fyens bliver simpelthen nødt til at ryste posen i deres OB-dækning, ellers taber de bare yderligere terræn. Klubben tager dem i forvejen knapt nok seriøst, kan man fornemme.
Jeg kan sagtens forstå behovet for at forsvare SFÅ. Martin Davidsen og gutterne har gjort utroligt meget for klubben og har hævet dækningen af klubben til et meget højere niveau. Der er dygtige panelister, spændende debatter og hyldest til historien. Jeg har været med helt fra starten. Men det frikender dem altså ikke for kritik, når den er nødvendig. Og særligt ikke en faglig kritik, som det her i høj grad er. De kritiske spørgsmål har svære tider i sport. Oftest er spørgsmålene af ringe kvalitet, men når de så endelig rammer, så bliver modtageren ofte fornærmet over akkuratessen. Det gør sig i øvrigt også gældende i journalistik.
- Likes 8
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
Meget enig. SFÅ har vel store interviews med Troels og Søren cirka en gang hver halvsæson. SFÅ bliver nødt til at behandle dem (for) pænt ellers stiller de ikke op næste gang. Så må vi som lytter selv prøve at uddrage det usagte.
Edit: Undskyld for det hårde ordvalg. Den fik lige en tand for meget. Det er bare en personlig kæphest.Last edited by JMJ; 24-05-2025, 12:32.
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
Vor herre bevares for noget vrøvl. De skal hverken behandle dem for pænt eller for hårdt. De skal stille de relevante, nøgterne spørgsmål og selvfølgelig opføre sig ordentligt som helt almindelige mennesker. Hvis man undlader at stille kritiske spørgsmål, fordi man er bange for, at respondenten bliver sur, så udfylder man ikke sin journalistiske rolle. Det ved både Leif og Martin også godt. Det andet er misforstået ordentlighed.
Edit: Undskyld for det hårde ordvalg. Den fik lige en tand for meget. Det er bare en personlig kæphest.
Når jeg genlæser mit eget, så er det nok også lidt blødere formuleret end jeg egentlig ønsker. Uden at genlytte en gammel podcast, hvor Troels eller Søren er gæst, så husker jeg dem som værende ordentlige og kan da huske Martin, trods alt, spørger Troels til om Søren Krogh er den rigtige træner (kan ikke den præcise formulering). Jeg synes Martin rammer nogenlunde et niveau, hvor han er sikker på gæsterne kommer igen, uden det bliver helt ukritisk. Men det er jo så min holdning.
Vi ligger nok et stykke fra hinanden i holdning. Fred være med det.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
Vor herre bevares for noget vrøvl. De skal hverken behandle dem for pænt eller for hårdt. De skal stille de relevante, nøgterne spørgsmål og selvfølgelig opføre sig ordentligt som helt almindelige mennesker. Hvis man undlader at stille kritiske spørgsmål, fordi man er bange for, at respondenten bliver sur, så udfylder man ikke sin journalistiske rolle. Det ved både Leif og Martin også godt. Det andet er misforstået ordentlighed.
Edit: Undskyld for det hårde ordvalg. Den fik lige en tand for meget. Det er bare en personlig kæphest.
Forstår ikke jeg er blevet svinet til, når jeg har påpeget mange gange at, SFÅ er en "one-trick pony" (hvilket desværre bevidst/ubevidst afspejler sig i dækningen af klubben) !
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Fuldstændig enig
Forstår ikke jeg er blevet svinet til, når jeg har påpeget mange gange at, SFÅ er en "one-trick pony" (hvilket desværre bevidst/ubevidst afspejler sig i dækningen af klubben) !
Men jeg er ikke uenig omkring SFÅ.
Men der er jo så det, modsat de fleste andre fodboldpodcast der har OB i emnet (nogen gange) at MD jo både er fan, journalist samt medspiller med OB. Det må alt andet lige give en ubalance på nogle områder.
Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlægJeg kan læse at Martin Davidsen fra SFÅ i et nyhedsbrev, sammenligner følelsen om planen om modernisering af stadion med de følelser som et mesterskab giver... Som en der kan huske de 2 sidste gange vi vandt mesterskabet og var på stadion da vi vandt det seneste, ja så kan jeg fortælle at det i hvert fald for mig SLET SLET ikke kan sammenlignes.
Nuvel, det da mega fedt at det bliver opgraderet stadion, men et mesterskab er så langt større end et nyt stadion. Det selvfølgelig hans måde at se tingene på, men mon ikke også at det bunder i at han ikke har oplevet et mesterskab selv. Men i det hele taget noget af en mærkelig sammenligning, men det kan være det bare er mig.
Glæden over at vinde NB-ligaen, var lidt den samme, som da ungerne kom hjem med en medalje for at være blevet nr 7 en en turnering, end ikke den ramte vi.
Der har været alt for mange skuffelser, og manglende ambitioner og visioner med OB de sidste 12-15 år, til at jeg kan glædes over noget som ikke er realiseret endnu.
Håbet er stort, men forventningerne er små.Last edited by Magge; 25-05-2025, 09:10.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
Gør ikke spor med ordvalget, det er helt fint.
Når jeg genlæser mit eget, så er det nok også lidt blødere formuleret end jeg egentlig ønsker. Uden at genlytte en gammel podcast, hvor Troels eller Søren er gæst, så husker jeg dem som værende ordentlige og kan da huske Martin, trods alt, spørger Troels til om Søren Krogh er den rigtige træner (kan ikke den præcise formulering). Jeg synes Martin rammer nogenlunde et niveau, hvor han er sikker på gæsterne kommer igen, uden det bliver helt ukritisk. Men det er jo så min holdning.
Vi ligger nok et stykke fra hinanden i holdning. Fred være med det.
- Likes 1
Comment
-
Der har været skrevet mangt og meget omkring stadion, og jeg har også givet mit besyv med. Min holdning har ikke ændret sig synderligt. Positivt er det dog, at vi i det mindste slipper for at hjørnerne bliver kontorbygninger. Stadionbyggeriet i sig selv virker ikke spor ambitiøst eller visionært - typisk for klubben generelt i disse år - men jeg er ærligt talt også lettet over, at der sker noget. Et skridt frem er stadig fremskridt, selv hvis vi skal finde linealen frem fra penalhuset for at måle dets længde.
- Likes 1
Comment
Comment