Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Depeche Se indlæg

    Kan du uddybe?
    Desværre ikke. Men den er på vej som jeg hører det. Men det er komplekst og mange ender der skal mødes.
    Men jeg tror vi bliver godt tilfredse som fans

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Desværre ikke. Men den er på vej som jeg hører det. Men det er komplekst og mange ender der skal mødes.
      Men jeg tror vi bliver godt tilfredse som fans
      Spændende. Jeg har lige set tegningerne af AGFs nye stadion; det bliver sgu flot; jeg har ingen forhåbninger om, at det bliver tilnærmelsesvist så flot, desværre; men de bygger også helt nyt frem for blot at renovere. Nu du ikke kan uddybe, har du mulighed for at sige noget om hvor længe der går (slag på tasken), før vi hører nyt fra mere officielt hold? Taler vi inden sæsonen er omme?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

        Spændende. Jeg har lige set tegningerne af AGFs nye stadion; det bliver sgu flot; jeg har ingen forhåbninger om, at det bliver tilnærmelsesvist så flot, desværre; men de bygger også helt nyt frem for blot at renovere. Nu du ikke kan uddybe, har du mulighed for at sige noget om hvor længe der går (slag på tasken), før vi hører nyt fra mere officielt hold? Taler vi inden sæsonen er omme?
        Ja, der er ikke gået Odense i Århus

        https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...-selv-150-mio/

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Ja, der er ikke gået Odense i Århus

          https://bold.dk/fodbold/klubber/agf/...-selv-150-mio/
          Derudover tilfører Aarhus Kommune også 250 millioner kroner, der er øremærket til nye idrætsfaciliteter og udvikling af infrastrukturen i området.

          - Vi finder det kun naturligt, at vi også bidrager til det nye stadion med et anseeligt beløb - og det sker naturligvis under den forudsætning, at vi driver stadion.


          Tænk hvis Odense Kommune skulle matche det, sikke et ramaskrig der ville blive blandt nogle borgere i kommunen...
          Det kommer næppe til at ske, så længe Peter Rahbæk er borgmester.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Desværre ikke. Men den er på vej som jeg hører det. Men det er komplekst og mange ender der skal mødes.
            Men jeg tror vi bliver godt tilfredse som fans
            Bliver det Murer Bent som kommer og frisker fugerne op på toiletterne.

            Eller bliver det en gennemgribende renovation, hvor der bliver sammenhæng mellem VIP tribunen, og lukket hele vejen rundt.

            Jeg frygter endnu en lappeløsning, hvor stadion forbliver forældet på trods af “renovationen”
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Bliver det Murer Bent som kommer og frisker fugerne op på toiletterne.

              Eller bliver det en gennemgribende renovation, hvor der bliver sammenhæng mellem VIP tribunen, og lukket hele vejen rundt.

              Jeg frygter endnu en lappeløsning, hvor stadion forbliver forældet på trods af “renovationen”
              Tror selv du bliver glad

              Men der er et stykke vej endnu og jeg tror vores projekt bliver færdigt efter AGFs. Uden dog jeg ved noget konkret om tidslinjen i dette

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Tror selv du bliver glad

                Men der er et stykke vej endnu og jeg tror vores projekt bliver færdigt efter AGFs. Uden dog jeg ved noget konkret om tidslinjen i dette
                Okay, det lyder satme spændende. Vil være ualmindelig glædeligt, hvis kommunen en gang for alle kan ignorere fortidens overforsigtigheds ageren, fordi man er bange for at forudrette diverse Fynsserie klubber.
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Okay, det lyder satme spændende. Vil være ualmindelig glædeligt, hvis kommunen en gang for alle kan ignorere fortidens overforsigtigheds ageren, fordi man er bange for at forudrette diverse Fynsserie klubber.
                  Lorten bliver pakket ind med en lyserød sløjfe om og solgt til folket som en del af en større mødding med glimmer på toppen…

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Lorten bliver pakket ind med en lyserød sløjfe om og solgt til folket som en del af en større mødding med glimmer på toppen…
                    Det optimale vil naturligvis være et spritnyt stadion ala det i Århus, men det er jo nok ikke realistisk i Odense, desværre. Da vi dermed kommer ud i noget med lappeløsninger af vores nuværende stadion (inkl lyserød sløjfe og glimmer på toppen), så vil jeg stadig mene vi kan få et ganske fedt stadion i Odense, hvis vi beholder de nuværende tribuner og får lukket alle fire hjørner. Den helt store udfordring, men samtidig den vigtigste er så at få konstrueret en sammenhængende tagkonstruktion, men her tænker jeg at man må kunne lave en løsning ala parken, hvor netop de 4 hjørner er det som taget primært hviler på. Når først hjørnerne og taget er på plads må det kunne lade sig gøre at udbedre alle de andre mangler under taget, som toiletforhold og boder.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Det optimale vil naturligvis være et spritnyt stadion ala det i Århus, men det er jo nok ikke realistisk i Odense, desværre. Da vi dermed kommer ud i noget med lappeløsninger af vores nuværende stadion (inkl lyserød sløjfe og glimmer på toppen), så vil jeg stadig mene vi kan få et ganske fedt stadion i Odense, hvis vi beholder de nuværende tribuner og får lukket alle fire hjørner. Den helt store udfordring, men samtidig den vigtigste er så at få konstrueret en sammenhængende tagkonstruktion, men her tænker jeg at man må kunne lave en løsning ala parken, hvor netop de 4 hjørner er det som taget primært hviler på. Når først hjørnerne og taget er på plads må det kunne lade sig gøre at udbedre alle de andre mangler under taget, som toiletforhold og boder.
                      Men var der ikke nogle problemer med den eksisterende fundering der gjorde et større tag til en udfordring?

                      Som jeg husker det (da visualiseringerne fra Rambøll kom frem, for nogle år siden), er undergrunden omkring Stadion meget blød, hvilket betød at den nuværende konstruktion ikke ville kunne bære en større tagflade. Og at ideen om blot at renovere og lukke hjørner måske ikke var "nok" for at kunne leve op til kravene om overdækning - husker jeg helt galt?
                      Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                        Men var der ikke nogle problemer med den eksisterende fundering der gjorde et større tag til en udfordring?

                        Som jeg husker det (da visualiseringerne fra Rambøll kom frem, for nogle år siden), er undergrunden omkring Stadion meget blød, hvilket betød at den nuværende konstruktion ikke ville kunne bære en større tagflade. Og at ideen om blot at renovere og lukke hjørner måske ikke var "nok" for at kunne leve op til kravene om overdækning - husker jeg helt galt?

                        "Det kan dog vise sig umuligt. For som TV 2 Fyn også tidligere har beskrevet, så er Odense Stadion bygget på et gammelt fundament, og det er langt fra sikkert, at de nuværende tribuner kan holde til et nyt tag. Rambøll har derfor i sit bud på et nyt stadion påregnet udgifter til at jævne alle eksisterende tribuner med jorden og bygge tribuner op på ny."

                        https://www.tv2fyn.dk/odense/hemmeli...kvart-milliard


                        En lidt ældre "nyhed"

                        https://www.building-supply.dk/artic...stadionprojekt
                        Last edited by Online; 15-12-2022, 12:19.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                          Men var der ikke nogle problemer med den eksisterende fundering der gjorde et større tag til en udfordring?

                          Som jeg husker det (da visualiseringerne fra Rambøll kom frem, for nogle år siden), er undergrunden omkring Stadion meget blød, hvilket betød at den nuværende konstruktion ikke ville kunne bære en større tagflade. Og at ideen om blot at renovere og lukke hjørner måske ikke var "nok" for at kunne leve op til kravene om overdækning - husker jeg helt galt?
                          Det er rigtigt at undergrunden omkring stadion gør det ekstra bøvlet, men jeg tænker at når man bl.a. kan smække to kæmpe bropyloner op ude midt i Storebælt, så må der findes en ingeniør i landet (eller udlandet) der kan finde en løsning til en tagkonstruktion på Odense Stadion.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Det er rigtigt at undergrunden omkring stadion gør det ekstra bøvlet, men jeg tænker at når man bl.a. kan smække to kæmpe bropyloner op ude midt i Storebælt, så må der findes en ingeniør i landet (eller udlandet) der kan finde en løsning til en tagkonstruktion på Odense Stadion.
                            Ja det kan uden tvivl løses - det er jeg ikke i tvivl om.

                            Spørgsmålet er bare om prisen for den ekstra pilotering, samt de øvrige forbedringer der skal laves under tribunerne, samlet set overstiger eller nærmer sig prisen for at rive ned og bygge nyt
                            Last edited by Othenesuuig; 16-12-2022, 12:22.
                            Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Othenesuuig Se indlæg

                              Ja det kan uden tvivl løses - det er jeg ikke i tvivl om.

                              Spørgsmålet er bare om prisen for den ekstra pilotering, samt de øvrige forbedringer der skal laves under tribunerne, samlet set overstiger eller nærmer sig prisen for at rive ned og bygge nyt

                              Det er væsentligt billigere og bedre (langsigtet og økonomisk mht. vedligehold/drift) at rive ned og bygge nyt
                              Last edited by Online; 16-12-2022, 12:56.

                              Comment


                                Hurtigere øl og vand udskænkning næste år på stadion, ikke nogen kæmpe opgradering af stadion. Men skulle blive en af de større opgraderinger de seneste år trods alt.

                                Comment

                                Working...
                                X