Det vil da helt sikkert være super at få sådan et landsholdstræningscenter til Odense.
Jeg synes så til gengæld det vil være lidt problematisk hvis DBU også medfinansierer stadionrenoveringer til hhv FCK og AGF.
Det vil da helt sikkert være super at få sådan et landsholdstræningscenter til Odense.
Jeg synes så til gengæld det vil være lidt problematisk hvis DBU også medfinansierer stadionrenoveringer til hhv FCK og AGF.
Det stod jo OSE og Odense kommune frit for at byde ind på et stadion, da DBU afsøgte markedet og interessen for et stadion udenfor KBH.
Var det ikke noget lignende der blev talt om for nok en halv snes år siden, hvor ? (husker ikke hans navn men fynbo og tidligere træner for ynglingelandsholdet, arbejdede på det.
Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.
Var det ikke noget lignende der blev talt om for nok en halv snes år siden, hvor ? (husker ikke hans navn men fynbo og tidligere træner for ynglingelandsholdet, arbejdede på det.
Jo. Der var vidst noget med Keld Bordinggaard anklagede dem for at tyvstjæle hans idé. Derudover var Thomas Christensen som både DBU-ansat og bestyrelsesmedlem i OB sendt i byen for at forhandle OB ind, så de kunne få adgang til træningsbanerne kvit og frit. Det blev meget udskældt og det er nok også en af årsagerne man har parkeret planerne indtil nu, hvor man måske har fået ro omkring Bordinggaard og OB har fået opgraderet deres eget træningsanlæg.
Jeg mener i øvrigt stadig at kommunen skal bruge nul kroner på OS&E A/S stadionplaner. Men kommunen skal gøre det nemt.
Kommunen har vel en forpligtelse på at overholde de retningslinjer der kommer til at være gældende fra 2028 og frem. I hvert fald på de dele af stadion, som kommunen fortsat ejer (alt bortset fra glaspaladset med dertilhørende tribune).
Jeg husker det ikke som noget der har været i offentligt udbud, men det er nok bare mig der ikke følger nok med.
Det var ikke i udbud, men som jeg husker det ønskede DBU et stadion i KBH med en kapacitet på 50.000, og et stadion i provinsen med 25.000.
Det vil selvfølgelig være et noget stort stadion, hvis vi kun snitter på 8.000, men hvem ved om DBU ville smide penge i, kommunen mere villige da det vil betyde nogle landskampe, og muligvis andre invistorere kunne tiltrækkes.
Comment