Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Godt nytår til alle OB fans.
    Spændende hvad 2022 vil bringe os det holder med OB. Som Ricardo så klogt sagde, så er der intet der pynter bedre på et holdbillede end hvis der er lidt sølvtøj med ;-)
    Jeg håber også der snart kommer gang i snakken omkring modernisering af Odense Stadion (Lars Høgh Stadion ;-). Byen, klubben og alle stribede fans fortjener simpelthen bedre rammer.
    Når det så er sagt, så vil jeg sende en stor tak til de greenkeepere der arbejder med græstæppet på Stadion. Det har virkelig været en forbedret grønsvær vi spiller på efter arbejdet der blev lagt i sommers.
    Nu eller aldrig. Det er næppe en vindersag blandt vælgerne, så i år et efter et valg er et godt tidspunkt. Desuden kommer der et kæmpe sporvogn underskud, så det svinder i kassen de kommende år.

    Kort sagt sæt igang.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Nu eller aldrig. Det er næppe en vindersag blandt vælgerne, så i år et efter et valg er et godt tidspunkt. Desuden kommer der et kæmpe sporvogn underskud, så det svinder i kassen de kommende år.

      Kort sagt sæt igang.
      Er sgu bange for vi kommer hen i år et, efter næste kommunalvalg inden der sker mere.
      kommunen har klogt sparket bolden over på OSE’s banehalvdel, og derned købt sig fred for et stykke tid.
      Sporvogn og corona fylder mest i hovederne lige nu og kan nok dræne kassen.
      OSE har tilsyneladende ikke travlt, og kan nu ikke længere få så meget ud af, at sende forskellige folk på skift ud i pressen og kritisere forholdene. Tror der bliver lurepasset lidt tid endnu, samtidig med at der arbejdes på at finde mulige partnere til et byggeri.

      Hvis jeg husker rigtigt, er Odense stadion ikke godkendt til at spille europæisk, så hvis OSE vil lægge lidt mere pres på kommunen, så vil det måske hjælpe med en kvalifikation til et gruppespil, ikke bare en enkelt runde som pokalvinder, men et gruppespil. Det vil for alvor sætte lys på hvor pinligt det er at Danmarks tredie største by ligger et stykke uden for top ti i stadionforhold.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        Fanzonen udvides til ca det dobbelte incl scene og mere overdækning

        https://fyens.dk/artikel/ob-udvider-...adion-må-vente

        Intet nyt om selve stadion

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Fanzonen udvides til ca det dobbelte incl scene og mere overdækning

          https://fyens.dk/artikel/ob-udvider-...adion-må-vente

          Intet nyt om selve stadion
          Finder det åndsvagt at klatrenovere på et fundament, der er råddent. I stedet for burde man gøre det ordentligt - første gang. Totalrenovering eller nyt stadion.

          Men det sker næppe.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Finder det åndsvagt at klatrenovere på et fundament, der er råddent. I stedet for burde man gøre det ordentligt - første gang. Totalrenovering eller nyt stadion.

            Men det sker næppe.
            Generelt enig vedr. stadion og totalrenovering, men lige fanzonen kan jeg godt se det fornuftige i at opgradere når behovet åbenlyst er der nu. Og det er jo peanuts der bliver brugt på renoveringen i denne omgang.

            Comment


              Jeg mener umiddelbart, at det eneste, som Odense Stadion manglede for at kunne spille europæisk, var lysanlægget, og det blev opgraderet sidste år af kommunen. Så jeg tror ikke, at der er noget til hinder for hverken EL eller Conference League, som stadion er nu.

              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Er sgu bange for vi kommer hen i år et, efter næste kommunalvalg inden der sker mere.
              kommunen har klogt sparket bolden over på OSE’s banehalvdel, og derned købt sig fred for et stykke tid.
              Sporvogn og corona fylder mest i hovederne lige nu og kan nok dræne kassen.
              OSE har tilsyneladende ikke travlt, og kan nu ikke længere få så meget ud af, at sende forskellige folk på skift ud i pressen og kritisere forholdene. Tror der bliver lurepasset lidt tid endnu, samtidig med at der arbejdes på at finde mulige partnere til et byggeri.

              Hvis jeg husker rigtigt, er Odense stadion ikke godkendt til at spille europæisk, så hvis OSE vil lægge lidt mere pres på kommunen, så vil det måske hjælpe med en kvalifikation til et gruppespil, ikke bare en enkelt runde som pokalvinder, men et gruppespil. Det vil for alvor sætte lys på hvor pinligt det er at Danmarks tredie største by ligger et stykke uden for top ti i stadionforhold.
              Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


              Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                Jeg mener umiddelbart, at det eneste, som Odense Stadion manglede for at kunne spille europæisk, var lysanlægget, og det blev opgraderet sidste år af kommunen. Så jeg tror ikke, at der er noget til hinder for hverken EL eller Conference League, som stadion er nu.


                Tror der var vel også noget med taget og at der er meget svært at opfylde kravet med overtagning af pladser pga de gamle fundamenter.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Tror der var vel også noget med taget og at der er meget svært at opfylde kravet med overtagning af pladser pga de gamle fundamenter.
                  Men er det til UEFA?

                  Var det ikke til de kommende krav der er fra DBU?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Men er det til UEFA?

                    Var det ikke til de kommende krav der er fra DBU?
                    Der ved jeg ikke. Men er ret sikker at der venter et større problem end kun lysanlæg...
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                      Tror der var vel også noget med taget og at der er meget svært at opfylde kravet med overtagning af pladser pga de gamle fundamenter.
                      Det med taget skal dække alle tilskuerpladser er først et krav fra 2028, så OB har tid nok på den front. Jeg tror dog Thorborg og hans folk kæmper en brag kamp for som minimum at få det kraftigt moderniseret. Det tror jeg specielt fordi det er en forretningsmæssig dårlig aftale der pt er mellem kommunen og OSE, som angiveligt betaler en høj husleje for en skidt og utidssvarende vare. At man smider med pengene på noget der er så håndgribeligt, tror jeg pisset en forretningsmand som Thorborg af og derfor er jeg sikker på der nok skal ske noget inden sidste øjeblik.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Det med taget skal dække alle tilskuerpladser er først et krav fra 2028, så OB har tid nok på den front. Jeg tror dog Thorborg og hans folk kæmper en brag kamp for som minimum at få det kraftigt moderniseret. Det tror jeg specielt fordi det er en forretningsmæssig dårlig aftale der pt er mellem kommunen og OSE, som angiveligt betaler en høj husleje for en skidt og utidssvarende vare. At man smider med pengene på noget der er så håndgribeligt, tror jeg pisset en forretningsmand som Thorborg af og derfor er jeg sikker på der nok skal ske noget inden sidste øjeblik.
                        Der skal vel snart komme en konkret plan hvis stadion skal stå klar før 2028, det tager jo også nogle år at bygge og rive ned osv.
                        Fuck hvor jeg ikke magter hvis vi skal spille i en til to sæsoner i vejle....
                        siden 1887

                        Comment


                          Jeg så et budget idag fra stadion puljen og andre projekter der ønskes i området. 35 mill var der afsat i 2021/2022 til Odense Stadion.
                          Tænker dog at de penge ikke skal bruges eller bliver brugt i år og derfor skubbes til næste budget periode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Jeg så et budget idag fra stadion puljen og andre projekter der ønskes i området. 35 mill var der afsat i 2021/2022 til Odense Stadion.
                            Tænker dog at de penge ikke skal bruges eller bliver brugt i år og derfor skubbes til næste budget periode
                            Var der ikke omkring 25 el 30 mill i sidste års budget
                            siden 1887

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                              Var der ikke omkring 25 el 30 mill i sidste års budget
                              Nope. Det er de samme 35 mill der er blevet skubbet ind i 2022 budgettet. Og vil blive det fremadrettet indtil de indløses

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Nope. Det er de samme 35 mill der er blevet skubbet ind i 2022 budgettet. Og vil blive det fremadrettet indtil de indløses
                                Meldingen dengang de 35 mill kom på bordet var vist at nu skulle OSE finde nogle private investorer som er villige til at investere i stadion evt kombineret med investeringer i hele stadionområdet. Meldingen var bl.a. at letbanen ville gøre området ekstra attraktivt at investere i. Der er jo også kommet en idrætsefterskole i området imellem stadion og atletikstadion og hele GASA området er også i gang med at blive forvandlet til beboelse mm.. Håber snart OSE og kommunen kommer frem til nogle løsninger så vi kan får et tidssvarende stadion. Frygter dog at alle parter sidder på hænderne og venter på at de andre kommer op med noget.

                                Comment

                                Working...
                                X