Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det har man jo vurderet, at området ved Postterminalen var, da man gjorde sig tanker om at bygge dér.

    Som jeg skrev: Havneområdet ville være oplagt.
    Hvor mener du der er plads til et stadion på havnen? Som jeg ser det skal man langt ud af kanalen for at finde plads.

    Comment


      Jeg gætter kun nu, men er næsten sikker på vi bliver hvor vi er. Synes så mere eller mindre tilfældigt, så har kommunen ramt et beløb, der sætter os lidt i en kattepine, det er for lidt til rigtig at hjælpe og for meget at sige nej til.

      Umiddelbart tænker jeg bedste alternativ er, at koble sig sammen med den vision som DBU, Odense kommune og Uni har om et fodboldcenter ude omkring universitetet. OSE kunne bygge selve stadion og så kunne DBU leje sig ind, det ville da give lidt indtægt.

      Tænker da U-landshold og Kvinder kunne have det som hjemmebane.
      Last edited by Polle; 04-10-2020, 08:20.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Jeg gætter kun nu, men er næsten sikker på vi bliver hvor vi er. Synes så mere eller mindre tilfældigt, så har kommunen ramt et beløb, der sætter os lidt i en kattepine, det er for lidt til rigtig at hjælpe og for meget at sige nej til.

        Umiddelbart tænker jeg bedste alternativ er, at koble sig sammen med den vision som DBU, Odense kommune og Uni har om et fodboldcenter ude omkring universitetet. OSE kunne bygge selve stadion og så kunne DBU leje sig ind, det ville da give lidt indtægt.

        Tænker da U-landshold og Kvinder kunne have det som hjemmebane.
        Jeg er enig i at vi nok bliver hvor vi er, hvilket der også er meget fornuft i bl.a. infrastruktur (letbane) , historie og det at være i et stort idrætsparkområde, hvor der nu også kommer idrætsefterskole i stadionområdet.
        Jeg synes de planer og tegningerRambøll er kommet med ser spændende ud, men jeg synes dog det virker ret vildt at de nuværende tribuner (minus hovedtribunen) skal fjernes helt. Det må da kunne lade sig gøre at bruge det eksisterende og så tilføje nogle hjørner samt en let tagkonstruktion som kan dække hele vejen rundt. Hvis der virkelig ikke er mere der kan genbruges, så kan jeg godt forstå at der bliver undersøgt forskellige muligheder for at bygge helt nyt helt fra bunden et helt andet sted.
        Ideen om at bygge et helt nyt stadion ude ved Uni /nyt OUH-området kan jeg også godt se noget fornuft i primært ud fra infrastruktur (letbane, motervejsafkørsel, langt bedre parkeringsmuligheder osv.). Men der vil naturligvis mangle den sjæl (historie) som man får ved at blive i Bolbo.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

          Jeg er enig i at vi nok bliver hvor vi er, hvilket der også er meget fornuft i bl.a. infrastruktur (letbane) , historie og det at være i et stort idrætsparkområde, hvor der nu også kommer idrætsefterskole i stadionområdet.
          Jeg synes de planer og tegningerRambøll er kommet med ser spændende ud, men jeg synes dog det virker ret vildt at de nuværende tribuner (minus hovedtribunen) skal fjernes helt. Det må da kunne lade sig gøre at bruge det eksisterende og så tilføje nogle hjørner samt en let tagkonstruktion som kan dække hele vejen rundt. Hvis der virkelig ikke er mere der kan genbruges, så kan jeg godt forstå at der bliver undersøgt forskellige muligheder for at bygge helt nyt helt fra bunden et helt andet sted.
          Ideen om at bygge et helt nyt stadion ude ved Uni /nyt OUH-området kan jeg også godt se noget fornuft i primært ud fra infrastruktur (letbane, motervejsafkørsel, langt bedre parkeringsmuligheder osv.). Men der vil naturligvis mangle den sjæl (historie) som man får ved at blive i Bolbo.
          Nederste halvdel af C-tribunen er fra 1940’erne (eller 30’erne?), og diverse el-kabler og vandrør i jorden, ligger ikke der hvor de skal ifølge tegningerne ... det var et problem, da man skulle etablere storskærmene

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

            Nederste halvdel af C-tribunen er fra 1940’erne (eller 30’erne?), og diverse el-kabler og vandrør i jorden, ligger ikke der hvor de skal ifølge tegningerne ... det var et problem, da man skulle etablere storskærmene
            OK. Gælder det også for de to endetribuner? siden de også skal rives ned.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

              OK. Gælder det også for de to endetribuner? siden de også skal rives ned.
              Pas - der var jo ikke rigtigt nogen gammel tribune at bygge på i enderne, men jeg tvivler godt nok på, at man fik fikset “alt det i jorden” dengang

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                Pas - der var jo ikke rigtigt nogen gammel tribune at bygge på i enderne, men jeg tvivler godt nok på, at man fik fikset “alt det i jorden” dengang
                Det har også været nævnt at det er gammel mose og man først opdagede det for sent da man restaurerede eller byggede stadion, hvilket gør at laver man tag på tribunerne så vil de synke mere ned i jorden end de er, og er ret sikker på at det ikke er sundt hvis de gør det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                  Det har også været nævnt at det er gammel mose og man først opdagede det for sent da man restaurerede eller byggede stadion, hvilket gør at laver man tag på tribunerne så vil de synke mere ned i jorden end de er, og er ret sikker på at det ikke er sundt hvis de gør det.
                  Ok, så giver det jo nok fin mening at rive ned og bygge nyt fra bunden med ordentligt fundament.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                    Det har også været nævnt at det er gammel mose og man først opdagede det for sent da man restaurerede eller byggede stadion, hvilket gør at laver man tag på tribunerne så vil de synke mere ned i jorden end de er, og er ret sikker på at det ikke er sundt hvis de gør det.
                    Pas, men det kom i hvert fald bag på dem dengang med storskærmene, hvor meget der skulle piloteres.

                    Comment


                      Fordelen ved at bygge nyt er at man lettere kan lave et budget som holder, hvis man renoverer så holder budgettet næsten aldrig og ofte er det billigere at starte forfra

                      Comment


                        Uh det er en svær beslutning man står overfor. Jeg elsker vores stadion og placering er også ganske fin, der mangler bare nogle lukkede hjørner og ordentlig tag dækning, så har vi et mega fedt stadion.
                        Men hvis det virkelig koster så meget, at gøre alt det ovenstående, så burde man næsten bygge nyt. Hvis stadion kan placeres ved havnen eller et andet sted i centrum bør man undersøge den mulighed. Uanset hvad, skal der ske et eller andet.

                        Comment


                          Vi er jo, i ét eller andet omfang, allerede bundet til det stadion, da OSE allerede HAR spyttet penge i det.
                          Køb den underjordiske del af VIP’en og udvid i siderne.
                          så må private investorer bygge tårne eller hvad ved jeg, og så må BCD-tribunerne rives ned og bygges ordentligt op, én af gangen, i etaper - om det så skal tage 10 år.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                            Vi er jo, i ét eller andet omfang, allerede bundet til det stadion, da OSE allerede HAR spyttet penge i det.
                            Køb den underjordiske del af VIP’en og udvid i siderne.
                            så må private investorer bygge tårne eller hvad ved jeg, og så må BCD-tribunerne rives ned og bygges ordentligt op, én af gangen, i etaper - om det så skal tage 10 år.
                            Det er også rigtigt og samtidig har vi vel også en lang lejeaftale med kommunen?. Enig mht udvidelsen af hovedtribunen. Måske man også kunne købe den anden langside (C) eller Richard Møller Nielsen tribunen, så OSE også kunne stå for udgifterne og opbygningen af den del , med de fordele det kunne medføre ( VIP, kontorer, ny fanzone indretning osv..).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                              Vi er jo, i ét eller andet omfang, allerede bundet til det stadion, da OSE allerede HAR spyttet penge i det.
                              Køb den underjordiske del af VIP’en og udvid i siderne.
                              så må private investorer bygge tårne eller hvad ved jeg, og så må BCD-tribunerne rives ned og bygges ordentligt op, én af gangen, i etaper - om det så skal tage 10 år.
                              Kunne man håbe at en af de andre klubber i Odense, kunne blomstre hvis de fik stadion som hjemmebane og vi fandt et andet sted at bygge? Vi mangler virkelig en lokalrival for at rykke os, som jeg ser det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg

                                Kunne man håbe at en af de andre klubber i Odense, kunne blomstre hvis de fik stadion som hjemmebane og vi fandt et andet sted at bygge? Vi mangler virkelig en lokalrival for at rykke os, som jeg ser det.
                                Kan ikke se nogle af delene som værende mulige i nær fremtid, desværre.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X