Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Aristoteles Se indlæg

    Lyder som om at der skal ligge en Lidl i det ene hjørne og en loop fitness i det andet!
    Jeg kan forstå man vælger at fortsætte med kontor tårne i hjørnerne på sponser tribunen, men at gøre det i alle 4 hjørner er for meget. Men så vi stadion jo passe meget godt til klubben- et kludetæppe af lappeløsninger!
    Det er vel mareridtsscenariet. Jeg kan godt se behovet for en opgradering af faciliteterne, men frygter godt nok lidt for udkommet.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Det er vel mareridtsscenariet. Jeg kan godt se behovet for en opgradering af faciliteterne, men frygter godt nok lidt for udkommet.
      Enig - folk har enormt svært ved at skille tingene fra hinanden.

      ”Nej stadion skal sgutte renoveres, for jeg er imod salget af fjernvarmen!” etc

      Fair nok, uanset om man er for eller imod salget, men det er egentligt lidt ligegyldigt. Enten trænger stadion til en renovering, eller også gør det ikke.
      Synes mand at det trænger, så kan man altid diskutere, om der er andre steder, men hellere vil bruge pengene.

      Det er en “smags-sag”, som desværre oftest er præget af, at folk vil bruge pengene, på steder/områder, hvor de selv får noget ud af det.

      Comment


        #48
        Objektivt set, SKAL stadion også snart renoveres.

        Det er i pinlig stand, sammenlignet med vores konkurrenter. Derudover er det vel også et spørgsmål om at vi snart runder nogle hjørner ifht. sikkerhed, standarder osv. (her tænker jeg på overdækningen af tribunerne), der kan gå hen og blive et problem for os på længere sigt.

        Så om man er med eller mod OB, så er det vel mere et spørgsmål om at Odense, som by, skal have et stadion der lever op til nogle normer og krav. Vi er Danmarks 3. største by, vi er Fyns absolut største by.

        Så vil jeg egentlig meget hellere tage en ophedet debat, med hvem som helst, om hvilke hold der skal have lov til at spille på sådan et stadion, rettigheder til sponsorpenge osv.

        Pointe: Selve renovationen af stadion er en no-brainer.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
          Objektivt set, SKAL stadion også snart renoveres.

          Det er i pinlig stand, sammenlignet med vores konkurrenter. Derudover er det vel også et spørgsmål om at vi snart runder nogle hjørner ifht. sikkerhed, standarder osv. (her tænker jeg på overdækningen af tribunerne), der kan gå hen og blive et problem for os på længere sigt.

          Så om man er med eller mod OB, så er det vel mere et spørgsmål om at Odense, som by, skal have et stadion der lever op til nogle normer og krav. Vi er Danmarks 3. største by, vi er Fyns absolut største by.

          Så vil jeg egentlig meget hellere tage en ophedet debat, med hvem som helst, om hvilke hold der skal have lov til at spille på sådan et stadion, rettigheder til sponsorpenge osv.

          Pointe: Selve renovationen af stadion er en no-brainer.
          Vi vil også få en udfordring fra 2028 med både overdækning og lys jvf. div. medier.

          Grundlæggende kan jeg ikke se, at det er et problem at eksempelvis Marienlyst eller en af de andre bruger/låner/lejer stadion til en eller flere af deres kampe(I hvert fald så længe OB ikke ejer det hele).

          Få det nu bare renoveret og bragt i en stand der er dette årtusind værdigt

          Jeg synes faktisk, at det er lidt skamfuldt at Odense by ikke har et relativt moderne stadion når små byer som Silkeborg og Haderslev kan have det..

          Mvh
          Jyden der er flyttet til Fyn, fordi Fyn er fin

          Comment


            #50
            I flg. TV2/Fyn bidrager OK med 40 mill. til renoveringen af stadion

            https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner
            Last edited by manner; 18-09-2020, 11:50.
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              I flg. TV2/Fyn bidrager OK med 40 mill. til renoveringen af stadion

              https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner
              Vel et pænt beløb. Men det kan vise sig kun at være en 1/3 af det samlede budget. Spændende at se om man kan få enderne til at mødes uden at det bliver noget lappeløsning fra OSEs side

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Vel et pænt beløb. Men det kan vise sig kun at være en 1/3 af det samlede budget. Spændende at se om man kan få enderne til at mødes uden at det bliver noget lappeløsning fra OSEs side
                Vil bare håbe det bliver lavet ordentligt en gang for alle. Måske kunne OB bygge og eje endetribunerne så ejerskabet blev ligeligt fordelt 50/50. Ikke flere lappeløsninger tak.

                Comment


                  #53
                  Det blev så 35 mill

                  https://fyens.dk/artikel/rødt-budget...-stadionplaner

                  Comment


                    #54
                    Det bliver meget spændende at høre hvad det bliver for et projekt, jeg håber på at man kan kombinere ønsket om renovation af stadion med at OB (hvis der kommer penge herfra til anlæg) kan blive økonomisk stærkere på den lange bane, at en investering ikke bare har sigte på at forbedre stadion faciliteter og modernisere så at stadion kan leve op til de kommende krav, men at der også er en styrket boldklub som en del af projektet

                    Men det er svært, 35 millioner giver ikke mulighed for at overdække stadion, det er ellers det som parken nyder godt af mht. andre aktiviteter end bold

                    Har ikke været til koncert i Parken - Boxen i herning er en stor kasse, men jeg er imponeret over hvor fantastisk god lyd man her kan lave til store koncerter .... og der kommer en dag hvor vi er på den anden side af corona

                    Comment


                      #55
                      Kunne håbe at der er en rig fætter som ham i Århus, der vil betale en stor bid, så det ikke kun bliver lapper.

                      Comment


                        #56
                        Det er helt vildt som folk flegner ud i diverse tråde om stadion ved godt det er et ømtåleligt område men alligevel.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          Kunne håbe at der er en rig fætter som ham i Århus, der vil betale en stor bid, så det ikke kun bliver lapper.
                          35 fra kommunen, 35 fra OS&E (NT) evt. i forbindelse med køb af yderligere en del af stadion og 35 fra sponsorer ....
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            35 fra kommunen, 35 fra OS&E (NT) evt. i forbindelse med køb af yderligere en del af stadion og 35 fra sponsorer ....
                            Der kommer ikke 35 mill fra sponsorer. Tænker nogen vil bygge tårnene og leje dem ud som en investering. Evt 3C Byg

                            OSE skal nok selv stå for udvidelsen af sponsor lounge siden som evt kan lukke det ene hjørne op mod RMN

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              35 fra kommunen, 35 fra OS&E (NT) evt. i forbindelse med køb af yderligere en del af stadion og 35 fra sponsorer ....
                              Var det ikke 250 millioner ham århus manden som jeg ikke husker navnet på gav.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Var det ikke 250 millioner ham århus manden som jeg ikke husker navnet på gav.
                                Er det ikke Salling fonden som er den glade giver i Aarhus?

                                Hvad har man i Odense udover NT som vil kunne være bidragsyder?
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X