Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokalturnering 20-21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    En pokalsejr kan vel udover penge også give en wake-up. Den kan tiltrække profiler, sponsorer, en kæmpe oplevelse for fansene og spillere og sætte noget i gang. Kultur er ikke noget som "er der" eller "ikke der". Den er ikke statisk og man skal arbejde derfor og skabe den hele tid. Og en sportslig success Vil vel være noget som kan god bidrage.
    Der arbejdes ikke på nogen kultur i OB. Der er ingen kultur. Skulle OB ved et lykketræf vinde pokalen og komme i Europa, så får vi bare mere af det samme.

    For det virker jo - hvorfor ændre noget?

    Der sker aldrig noget i OB.

    Og fansene tænker bare på transfervinduer og millioner og om OB bliver nr 10, 7 eller 6. Det er jo helt ligegyldigt.



    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Kommer vel heller ikke længere væk fra det ..
      Det kan da sagtens være, at man gør det. Det klubben tydeligvis har brug for er et wakeup-call og et tydeligt skifte i måden man tænker strategi og ambitioner på. Kortvarige opblomstringer er nok kun med til at udsætte den proces.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Det kan da sagtens være, at man gør det. Det klubben tydeligvis har brug for er et wakeup-call og et tydeligt skifte i måden man tænker strategi og ambitioner på. Kortvarige opblomstringer er nok kun med til at udsætte den proces.
        Men pointen her er netop “kan være” .. ligesom det sagtens kan være det modsatte.

        Ved ikke hvor meget wakeup-Call der skal til .. det er jo ikke en ukendt udfordring men alene manglende kompentencer i strukturen.
        Det tror jeg ikke ændrer sig ved en nedtur ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

          Der arbejdes ikke på nogen kultur i OB. Der er ingen kultur. Skulle OB ved et lykketræf vinde pokalen og komme i Europa, så får vi bare mere af det samme.

          For det virker jo - hvorfor ændre noget?

          Der sker aldrig noget i OB.

          Og fansene tænker bare på transfervinduer og millioner og om OB bliver nr 10, 7 eller 6. Det er jo helt ligegyldigt.
          Så sandt så sandt. Jeg kan simpelthen ikke få pulsen op over udsigten til et ligegyldig midterplacering.

          Jeg vil også enormt gerne vinde pokalen, især med et hav af tilskuere i Parken, men jeg vil endnu hellere have, at OBs øverste ledelse vågner op og begynder at drive fodboldklub efter ambitiøse og moderne principper, og at klubben kommer ind i en sund udvikling. Hvis det sker, hæves sandsynligheden for at vi vinder pokalturneringen, får bedre resultater i ligaen osv. jo også bare automatisk, og så kan vi faktisk begynde at tro på større resultater, fordi der er noget at tro på, i stedet for bare at håbe på et lykketræf i en enkelt sæson, for så at ryge direkte tilbage i ligegyldigheden igen.

          Et europæisk gruppespil og 20 millioner vil ikke ændre en skid på den lange bane i OB under alle omstændigheder. Det forudsætter at man har en klar vision og plan med, hvordan de penge og det momentum skal bruges.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Men pointen her er netop “kan være” .. ligesom det sagtens kan være det modsatte.

            Ved ikke hvor meget wakeup-Call der skal til .. det er jo ikke en ukendt udfordring men alene manglende kompentencer i strukturen.
            Det tror jeg ikke ændrer sig ved en nedtur ..
            Hvordan kan det sagtens være det modsatte? Argumenter gerne.

            Hvis det ikke er en ukendt udfordring, at der mangler kompetencer, hvorfor bliver der så ikke gjort noget ved det? Grunden til at der ikke bliver gjort noget ved det er, at der sidder nogle jakkesæt der tror de har forstand på at drive en moderne fodboldklub, selvom de åbenlyst ikke har forstand på det, og som ikke anerkender nødvendigheden af at arbejde strategisk og langsigtet og give folk med sportslige kompetencer suverænitet til at træffe markante beslutninger og give dem tid til at udføre dem. 10 års middelmådighed har tydeligvis ikke rokket ved den tankegang, og samtidig er der flere og flere konkurrenter der har knækket gode og lagt deres ledelsesstrukturer om.

            Hvorfor skulle en lille opblomstring ændre på den tankegang, det er mig ærligt talt en gåde, at man kan tro det? Nytænkning sker jo i krisetider og når man sakker bagefter, ikke når man er magelig. FCK har været magelige i 10 år og troet de var uudfordrede, derfor er de gået i stå og derfor er de indhentet af Midtjylland. AaB var to minutter fra at rykke ud og i økonomisk krise, før at de fandt en til deres kerne, og det var talentudvikling og det gav dem et mesterskab få år efter. AGF måtte en nedrykning igennem (igen), før at de gentænkte hele deres ledelses- og forretningsstruktur, og ændrede det med bl.a. at ansætte Jakob Nielsen, og det er det der gør, at de i dag står det bedste sted de har stået både sportsligt og økonomisk i mindst 25 år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Hvordan kan det sagtens være det modsatte? Argumenter gerne.

              Hvis det ikke er en ukendt udfordring, at der mangler kompetencer, hvorfor bliver der så ikke gjort noget ved det? Grunden til at der ikke bliver gjort noget ved det er, at der sidder nogle jakkesæt der tror de har forstand på at drive en moderne fodboldklub, selvom de åbenlyst ikke har forstand på det, og som ikke anerkender nødvendigheden af at arbejde strategisk og langsigtet og give folk med sportslige kompetencer suverænitet til at træffe markante beslutninger og give dem tid til at udføre dem. 10 års middelmådighed har tydeligvis ikke rokket ved den tankegang, og samtidig er der flere og flere konkurrenter der har knækket gode og lagt deres ledelsesstrukturer om.

              Hvorfor skulle en lille opblomstring ændre på den tankegang, det er mig ærligt talt en gåde, at man kan tro det? Nytænkning sker jo i krisetider og når man sakker bagefter, ikke når man er magelig. FCK har været magelige i 10 år og troet de var uudfordrede, derfor er de gået i stå og derfor er de indhentet af Midtjylland. AaB var to minutter fra at rykke ud og i økonomisk krise, før at de fandt en til deres kerne, og det var talentudvikling og det gav dem et mesterskab få år efter. AGF måtte en nedrykning igennem (igen), før at de gentænkte hele deres ledelses- og forretningsstruktur, og ændrede det med bl.a. at ansætte Jakob Nielsen, og det er det der gør, at de i dag står det bedste sted de har stået både sportsligt og økonomisk i mindst 25 år.
              Jeg er bestemt ikke uenig med dig. Det var mere formuleringen “ kan være” jeg opponerede imod.

              Ukendt på den måde at det trods alt er gået fra debatforum til fanbase til kommentatorer til medierne ... nu mangler vi “bare” jakkesættene” ... og det er kun en vedvarende fanbase der kan sætte pres på dem ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Det kan da sagtens være, at man gør det. Det klubben tydeligvis har brug for er et wakeup-call og et tydeligt skifte i måden man tænker strategi og ambitioner på. Kortvarige opblomstringer er nok kun med til at udsætte den proces.
                Hvordan ville et wakeup-call se ud?

                ​​​​​De sidste 5-8 år har vi prøvet alt det negative, undtagen én ting, nedrykning.
                ​​​​​
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Jeg er bestemt ikke uenig med dig. Det var mere formuleringen “ kan være” jeg opponerede imod.

                  Ukendt på den måde at det trods alt er gået fra debatforum til fanbase til kommentatorer til medierne ... nu mangler vi “bare” jakkesættene” ... og det er kun en vedvarende fanbase der kan sætte pres på dem ..
                  Ok, jamen det har du helt ret i så. Det kan sagtens være, at det mest sandsynlige er, at det ikke gør nogen forskel, og jeg griber efter halmstrå her, det er nok bare mig der leder efter et scenarie, hvor der sker en ændring.

                  Men ja, du har ret i, at det er lykkedes at flytte kritikpunkter herinde fra og få dem helt bredt ud som accepterede præmisser. Jeg tror dog bare stadig, at der er et stykke vej før, at det rent faktisk også bliver taget seriøst på ledelsesplan. Én ting er, hvis vi alle lige pludselig vender os mod en træner og er utilfreds med ham. I det tilfælde tror jeg det er nemt for dem at lytte og smide ham ud, og det er nogle billige point at få hos sin fanbase. Noget andet er at indse egne fejl og utilstrækkeligheder, og lade nogle andre komme til fadet. Her tror jeg næsten vi kan råbe lige så højt som vi har lyst til, uden at det gør nogen forskel. Problemet er også, at fankulturen rundt omkring OB er så svag i de her år, at vi fans står uden nogen reel magt.

                  Hvis Odense havde haft en livlig fanscene på stemnings- og tifofronten, med en stor kerne ved alle hjemmekampe og en rigtigt stærk awaykultur, så kunne vi presse klubben mere. Hvis den støtte blev trukket fra den ene dag til den anden, så ville det være meget synligt, det ville være en historie i medierne, og det vil være noget alle interessenter omkring OB måtte forholde os til. Problemet er, at fankulturen er eroderet gennem så mange år efterhånden, i høj grad også pga. ageren eller mangel på samme fra klub/ledelse, at jeg ikke tror, at mange regner fanscenen for et stort aktiv omkring OB længere. Det er selvsagt endnu mindre synligt under en pandemi, men selv uden den, så tror jeg ikke der er mange sponsorere f.eks. der i de her år tegner aftaler med OB, fordi at de er tiltrukket af fankulturen og stemningen omkring kampene, som der sikkert er nogle der gør i Brøndby eller AGF f.eks. Jeg tror heller ikke det er noget der for alvor kan tiltrække spillere eller lignende længere. Der er selvfølgelig et tilskuertal der er kommercielt interessant, men ellers ser jeg OB-fans som stående meget svagt overfor klubben i dag, og især de mere fanatiske og aktivistiske kræfter, som er dem man skal have gang i, hvis man skal presse klubben og forsøge at gøre en forskel, dem virker det ikke til, at man fra klubbens side regner for noget særligt.

                  Jeg gad vide, om OB fans kunne få omstyrtet en træningslejr til Dubai, sådan som FCKs fans gjorde i sidste uge. For det første ville der skulle være en stor samlet modstand imod det, det er jeg ikke en gang sikker på, at man ville kunne finde sammen om, men for det andet ville man også skulle kunne lægge et samlet pres på klubben, som FCK-fansene gjorde med at få refunderet deres sæsonkort, og selvfølgelig også bruge medierne aktivt. Det er ren spekulation, men den stemme og den samlede kraft tror jeg desværre ikke, at OBs fangruppe har i dag.
                  Last edited by Sheed; 16-12-2020, 00:31.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                    Hvordan ville et wakeup-call se ud?

                    ​​​​​De sidste 5-8 år har vi prøvet alt det negative, undtagen én ting, nedrykning.
                    ​​​​​
                    Jeg ville da håbe, at der skulle mindre til, det kunne f.eks. være en sæson med en 10. plads og få point over nedrykningsstregen, som vi godt nok har prøvet før, men det var i en tid, hvor man bildte sig ind, at det var ok, fordi at man skar budgettet ned.

                    Hvis en nedrykning er det der skal til, for at man for alvor kigger indad og ryster posen, så tager jeg gerne den tur. Konsekvenserne ved nedrykning for en klub af OBs størrelse er ekstremt overvurderede. AGFs gentagne nedrykninger fik ikke dem til at dreje nøglen om, Esbjerg er også rykket ned en masse gange og nogle af deres bedste sæsoner i nyere tid er kommet på baggrund af en oprykning, og OB ville med al sandsynlighed også rykke lige op igen, og sikkert stå stærkere end før man rykkede ned, sådan gik det jo også, da OB sidste rykkede ud, og det endte med at indvarsle en stødt opadgående kurve gennem en række år.

                    Men faren er jo, som Plum også antyder, at man ikke lærer en skid af det, og Esbjerg er jo eksemplet på en klub der ikke rigtigt lærte noget og blev ved med at lave samme fejl. AGF skulle også bruge et par gange, før de for alvor lavede om på nogle ting og begyndte at gribe driften helt anderledes an. Jeg håber bare, at den magelighed, som jeg føler at de fleste af os fornemmer hersker, på et tidspunkt bliver afbrudt fordi, at man ser så mange klubber omkring sig rykke på flere parametre. En "heldig" pokaltitel og et medfølgende gruppespil, er jeg bare bange for vil udsætte den selverkendelse i endnu længere tid og flytte fokus fra problemerne. For problemet er jo, at Superligaen ikke er bedre end, og at spillerne er gode nok til, at vi kan få sådan en sæson som vi havde i år 1 under Michelsen, og den kortlivede optur bekræfter jo bare Thorborg og Co i, at de kan blive ved med at lege stoleleg med forskellige trænere, for når det kan lade sig gøre i én sæson, så må det jo også kunne det i flere sæsoner i træk, og når det så ikke gør det, er det trænerens skyld. Og det ser ud til, at det for gud ved hvilken gang snart, igen er blevet den konklusion som den øverste ledelse har fundet frem til.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Jeg ville da håbe, at der skulle mindre til, det kunne f.eks. være en sæson med en 10. plads og få point over nedrykningsstregen, som vi godt nok har prøvet før, men det var i en tid, hvor man bildte sig ind, at det var ok, fordi at man skar budgettet ned.

                      Hvis en nedrykning er det der skal til, for at man for alvor kigger indad og ryster posen, så tager jeg gerne den tur. Konsekvenserne ved nedrykning for en klub af OBs størrelse er ekstremt overvurderede. AGFs gentagne nedrykninger fik ikke dem til at dreje nøglen om, Esbjerg er også rykket ned en masse gange og nogle af deres bedste sæsoner i nyere tid er kommet på baggrund af en oprykning, og OB ville med al sandsynlighed også rykke lige op igen, og sikkert stå stærkere end før man rykkede ned, sådan gik det jo også, da OB sidste rykkede ud, og det endte med at indvarsle en stødt opadgående kurve gennem en række år.

                      Men faren er jo, som Plum også antyder, at man ikke lærer en skid af det, og Esbjerg er jo eksemplet på en klub der ikke rigtigt lærte noget og blev ved med at lave samme fejl. AGF skulle også bruge et par gange, før de for alvor lavede om på nogle ting og begyndte at gribe driften helt anderledes an. Jeg håber bare, at den magelighed, som jeg føler at de fleste af os fornemmer hersker, på et tidspunkt bliver afbrudt fordi, at man ser så mange klubber omkring sig rykke på flere parametre. En "heldig" pokaltitel og et medfølgende gruppespil, er jeg bare bange for vil udsætte den selverkendelse i endnu længere tid og flytte fokus fra problemerne. For problemet er jo, at Superligaen ikke er bedre end, og at spillerne er gode nok til, at vi kan få sådan en sæson som vi havde i år 1 under Michelsen, og den kortlivede optur bekræfter jo bare Thorborg og Co i, at de kan blive ved med at lege stoleleg med forskellige trænere, for når det kan lade sig gøre i én sæson, så må det jo også kunne det i flere sæsoner i træk, og når det så ikke gør det, er det trænerens skyld. Og det ser ud til, at det for gud ved hvilken gang snart, igen er blevet den konklusion som den øverste ledelse har fundet frem til.
                      Well jeg er nået til den konklusion at efter alt det der er sket/forsøgt de sidste 10 år tror jeg ikke engang en nedrykning vil ændre på tingene. Så længe NT & co er ved roret bliver vi ved med at se varianter over det vi har set de sidste 10 år ...det har dræbt en del af min OB-glæde og mine forventninger, men det må være sådan...
                      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                      Comment


                        Der bliver trukket lod til næste runde i morgen efter Fremad Amarger - BIF på TV3+
                        siden 1887

                        Comment


                          Kunne man ikke lige håbe på at FCK's kamp i aften går i forlænget og straffe :D

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                            Kunne man ikke lige håbe på at FCK's kamp i aften går i forlænget og straffe :D
                            ... og bliver spillet på en tung regnvåd bane... (ved ikke om parken har rullet taget ud eller det er for dyrt og uden mening, når der ikke er så mange tilskuere ?)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              ... og bliver spillet på en tung regnvåd bane... (ved ikke om parken har rullet taget ud eller det er for dyrt og uden mening, når der ikke er så mange tilskuere ?)
                              Det er vist rullet på fordi det skal være et stort coronateststed ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Det er vist rullet på fordi det skal være et stort coronateststed ..
                                Okay, men så kan man vel ikke spille bold der eller

                                Comment

                                Working...
                                X