Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg hørte i VIP`n idag at mange ville blive overrasket over ambitionsniveauet i den nye strategi og den skulle indeholde flere konkrete målsætninger.

    Men det vil det muligvis også for Hr og Fru OB. Jeg tvivler bare på vi hardcore der følger OB tæt og kan sortere lidt i guldet og de grønne skove ligefrem bliver blæst bag over
    I OB har mottoet de sidste 10 år været :
    En målsætning er til for at blive brudt.
    ;-)

    Uanset hvilket papir de præsenterer den strategi og ambitioner på og hvilke flotte ord de kan putte på så vil jeg se konkret handling før jeg begynder at ofte den mindste tiltro til dem. Den enorme mangel på troværdighed ledelsen har udvist de senere år har godt nok drænet min optimisme.
    Last edited by Magge; 24-05-2021, 21:40.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    ved ikke hvor meget de er garanteret. Play off til europa legue gruppe - og hvis det fejler hedder det så automatisk gruppespil i den nye (kan ikke huske navnet) turnering?
    De er vist garanteret minimum 20-30 mill men det kan blive 2-3 gange højere
    Last edited by fmprOB; 24-05-2021, 21:37.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan man få 4-5 profiler for 15 mio?

    Bliver vist nød til at høre den igen for er sikker på at det blev sagt at RFC, AAB, SDR, OB, er på nogenlunde samme budget men RFC scorer penge nu, AAB måske men flere klubber søger eller for nyligt har fået nye ejere=penge for at steppe op, herunder VB, SIF, Viborg og Esbjerg ... klubber under OB er ved at indhente spillerbudgettet og eftersom man ikke kan få placeringer på niveau med budget men hele tiden er under par så bliver det hurtigt farligt ...

    og målet er jo top6 ....
    Ja det burde du kunne i en samlet pakke. Tag fx Tibbling. Randers køber ham for 1,5 mill der kan splittes over 4 år. Det er 375.000 plus en årsløn på 1,8-2,2 max.
    Så 2,175-2,575*5= 10,875-12,875 mill.
    Der bliver masser af spillere i overskud til sommer efter en hård Corona og det burde være muligt.

    Men det kommer selvfølgelig ikke til at ske i OB. Den er jeg med på.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    eller det kan komme til at koste dem top 6 at de skal spille europa - danske hold - især dem der ikke er vant til det har det bare notorisk svært med at balancere begge turneringer.

    Men ja for OB er det da ikke positivt at en konkurrent hiver et stort million beløb.

    Håber bare man har øje for hvad vi selv kan gøre for at rykke frem - istedet for at forlade os på resultater fra andre
    Der er helt klart den risiko at Europa gruppespil koster i ligaen men for som skrevet så kan bonussen være 100 mill som kommer i kassen helt uden for det budgetterede. Et Europa slutspil på menukortet kan bestemt også hjælpe på mulighederne i en klub som søger investorer.
    De er allerede i gang med at styrke truppen så det virker desværre til at de handler på deres succes.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    tænkte lidt det samme. Er naturligvis glad for en stor sejr - mange mål, altid dejligt - men kunne det fordreje opfattelsen af truppen og dens muligheder? Håber det ikke men kunne godt frygte det.
    - Og SÅ mange minutter blev da vidst heller ikke til de unge....men fint de kom ind

    Angående strategien så håber jeg de overrasker mig positivt - for lige nu forventer jeg at blive skuffet - forventer ikke de kan leve op til det "den nye strategi" er blevet bygget op til (bla fordi OB er blevet ved med at udskyde den)
    Jeg hørte i VIP`n idag at mange ville blive overrasket over ambitionsniveauet i den nye strategi og den skulle indeholde flere konkrete målsætninger.

    Men det vil det muligvis også for Hr og Fru OB. Jeg tvivler bare på vi hardcore der følger OB tæt og kan sortere lidt i guldet og de grønne skove ligefrem bliver blæst bag over

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Kan man få 4-5 profiler for 15 mio?

    Bliver vist nød til at høre den igen for er sikker på at det blev sagt at RFC, AAB, SDR, OB, er på nogenlunde samme budget men RFC scorer penge nu, AAB måske men flere klubber søger eller for nyligt har fået nye ejere=penge for at steppe op, herunder VB, SIF, Viborg og Esbjerg ... klubber under OB er ved at indhente spillerbudgettet og eftersom man ikke kan få placeringer på niveau med budget men hele tiden er under par så bliver det hurtigt farligt ...
    kommer vel an på hvad "en profil" er - og hvordan man regner prisen ud - snakker vi kun købspris? eller løn i kontraktperioden

    men uanset - så ville 15 mill mere til spiller budgettet da alt andet lige pynte. Men drejer sig jo ikke kun om at hælde flere penge ned i et hul - man skal vel også være markant bedre til at ramme rigtigt med de signings man laver - der er godt nok blevet skudt meget forbi de sidste mange år

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg håber nu på at de er ude efter et par kampe så der ikke bliver så meget at balancere imellem
    ved ikke hvor meget de er garanteret. Play off til europa legue gruppe - og hvis det fejler hedder det så automatisk gruppespil i den nye (kan ikke huske navnet) turnering?

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har hørt den. Tror nu det var for at blive et fast tophold igen. For at vi skal blive et Top 5-7 hold igen skal der tilføres 4-5 profiler og derved også nok ca 10-15 mill.
    Hvis vi ikke gør det, hedder det et Top 6-10 hold og når det nok ikke næste sæson
    Kan man få 4-5 profiler for 15 mio?

    Bliver vist nød til at høre den igen for er sikker på at det blev sagt at RFC, AAB, SDR, OB, er på nogenlunde samme budget men RFC scorer penge nu, AAB måske men flere klubber søger eller for nyligt har fået nye ejere=penge for at steppe op, herunder VB, SIF, Viborg og Esbjerg ... klubber under OB er ved at indhente spillerbudgettet og eftersom man ikke kan få placeringer på niveau med budget men hele tiden er under par så bliver det hurtigt farligt ...

    og målet er jo top6 ....

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har siddet og funderet over det samme her til aften. Man kan hurtigt blive forblændet efter en 4-0 sejr og en masse minutter til de unge. Der kommer godt nok en ny strategi på torsdag hvor der helt sikkert står en masse flotte ting der nok sikkert giver os forhåbning om at vi rykker os.
    Men når jeg kigger rundt på de andre klubber har de altså også gang i den med CL millioner,EL millioner,store spillersalg og nye ejere der kommer med mange millioner.
    De rykker sig alle mere eller mindre..

    Vi kommer måske til at rykke os og få lidt ekstra at lege med. Jeg har bare følelsen af at de andre klubber løber stærkere og måske vil det lidt mere. Jeg er 1000% overbevist om at Thorborg rigtig gerne vil have succes til Odense, men frygter at alt skal gøres lige til øllet og helst uden det koster for meget.
    Det føles bare som at i de kommende sæsoner skal der væsentlig flere midler til bare at komme i Top 6. Måske endda 10-15 millioner.
    Det tror jeg ikke på sker og derfor kommer vi næsten med garanti i nedrykningsspillet igen efter en rigtig ujævn sæson
    tænkte lidt det samme. Er naturligvis glad for en stor sejr - mange mål, altid dejligt - men kunne det fordreje opfattelsen af truppen og dens muligheder? Håber det ikke men kunne godt frygte det.
    - Og SÅ mange minutter blev da vidst heller ikke til de unge....men fint de kom ind

    Angående strategien så håber jeg de overrasker mig positivt - for lige nu forventer jeg at blive skuffet - forventer ikke de kan leve op til det "den nye strategi" er blevet bygget op til (bla fordi OB er blevet ved med at udskyde den)

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

    eller det kan komme til at koste dem top 6 at de skal spille europa - danske hold - især dem der ikke er vant til det har det bare notorisk svært med at balancere begge turneringer.

    Men ja for OB er det da ikke positivt at en konkurrent hiver et stort million beløb.

    Håber bare man har øje for hvad vi selv kan gøre for at rykke frem - istedet for at forlade os på resultater fra andre
    Jeg håber nu på at de er ude efter et par kampe så der ikke bliver så meget at balancere imellem

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Brøndby danske mestre, Tjaa vel egentlig fortjent nok og et bevis på at unge spillere kan vokse med den rette tillid. Om det er godt eller skidt at det bliver BIF fremfor Herning/Ikast eller FCK er jo smag og behag. Tillykke til Brøndby og deres fans herfra.
    Det er ihverfald skidt på måde at det ikke bliver lettere at få de unge fynboer som er skabs Brøndby fans ombord i procjekt OB.

    Det kan også godt ende med at blive sæsonen hvor Randers med en storspillende Greve tager steppet fra outsider til favorit til top 6. En heldig lodtrækning og de hiver pludselig 100 millioner ind i Europa hvilket kan gøre deres fundament endnu mere sikkert og udvikle dem yderligere.
    eller det kan komme til at koste dem top 6 at de skal spille europa - danske hold - især dem der ikke er vant til det har det bare notorisk svært med at balancere begge turneringer.

    Men ja for OB er det da ikke positivt at en konkurrent hiver et stort million beløb.

    Håber bare man har øje for hvad vi selv kan gøre for at rykke frem - istedet for at forlade os på resultater fra andre

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Der skal mere end 10-15 mio. vi snakker om 50 mio format gøre en forskel i forhold til de andre midtklubber ..

    De er lidt inde på det i den nye podcast fra SFÅ ..
    Jeg har hørt den. Tror nu det var for at blive et fast tophold igen. For at vi skal blive et Top 5-7 hold igen skal der tilføres 4-5 profiler og derved også nok ca 10-15 mill.
    Hvis vi ikke gør det, hedder det et Top 6-10 hold og når det nok ikke næste sæson

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har siddet og funderet over det samme her til aften. Man kan hurtigt blive forblændet efter en 4-0 sejr og en masse minutter til de unge. Der kommer godt nok en ny strategi på torsdag hvor der helt sikkert står en masse flotte ting der nok sikkert giver os forhåbning om at vi rykker os.
    Men når jeg kigger rundt på de andre klubber har de altså også gang i den med CL millioner,EL millioner,store spillersalg og nye ejere der kommer med mange millioner.
    De rykker sig alle mere eller mindre..

    Vi kommer måske til at rykke os og få lidt ekstra at lege med. Jeg har bare følelsen af at de andre klubber løber stærkere og måske vil det lidt mere. Jeg er 1000% overbevist om at Thorborg rigtig gerne vil have succes til Odense, men frygter at alt skal gøres lige til øllet og helst uden det koster for meget.
    Det føles bare som at i de kommende sæsoner skal der væsentlig flere midler til bare at komme i Top 6. Måske endda 10-15 millioner.
    Det tror jeg ikke på sker og derfor kommer vi næsten med garanti i nedrykningsspillet igen efter en rigtig ujævn sæson
    Der skal mere end 10-15 mio. vi snakker om 50 mio format gøre en forskel i forhold til de andre midtklubber ..

    De er lidt inde på det i den nye podcast fra SFÅ ..

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Endnu er lortesæson er slut. OB ender hvor de hører til - i den nedre halvdel.

    Hvad vil ledelsen gøre for at rykke OB som hold og klub?
    Jeg har siddet og funderet over det samme her til aften. Man kan hurtigt blive forblændet efter en 4-0 sejr og en masse minutter til de unge. Der kommer godt nok en ny strategi på torsdag hvor der helt sikkert står en masse flotte ting der nok sikkert giver os forhåbning om at vi rykker os.
    Men når jeg kigger rundt på de andre klubber har de altså også gang i den med CL millioner,EL millioner,store spillersalg og nye ejere der kommer med mange millioner.
    De rykker sig alle mere eller mindre..

    Vi kommer måske til at rykke os og få lidt ekstra at lege med. Jeg har bare følelsen af at de andre klubber løber stærkere og måske vil det lidt mere. Jeg er 1000% overbevist om at Thorborg rigtig gerne vil have succes til Odense, men frygter at alt skal gøres lige til øllet og helst uden det koster for meget.
    Det føles bare som at i de kommende sæsoner skal der væsentlig flere midler til bare at komme i Top 6. Måske endda 10-15 millioner.
    Det tror jeg ikke på sker og derfor kommer vi næsten med garanti i nedrykningsspillet igen efter en rigtig ujævn sæson

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Endnu er lortesæson er slut. OB ender hvor de hører til - i den nedre halvdel.

    Hvad vil ledelsen gøre for at rykke OB som hold og klub?
    Ja endnu en ligegyldig sæson føjes til.

    Nu kommer strategien på torsdag, det bliver godt nok spændende at læse/høre hvilke handlinger der kommer til at understøtte de formentlig fine løfter. Indtil jeg ser noget handling tager jeg det ikke for mere end de tomme ambitioner klubben har kørt med de seneste 10 år.

    Leave a comment:

Working...
X